Π α ρ ο υ σ ί α σ η Μ ά ι ο ς 2011 Ε ι σ η γ ή τ ρ ι α Έλσα Βαρδάκα Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης-Φιλόλογος β ι β λ ί ο υ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ζ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΚΒ)
Advertisements

Η ηλεκτρονική παρουσίαση του λογοτεχνικού της Ζωρζ Σαρρη αποτελεί μια καινοτομία στο μάθημα του λογοτεχνικού. Η παρουσίαση αυτή παρουσιάστηκε την ημέρα.
Παρουσίαση του βιβλίου Τα κοριτσάκια με τα ναυτικά
Υπουργείο Παιδείας, Δια βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (ΕΚΕΒΙ) Καινοτόμες δράσεις για την ενίσχυση της φιλαναγνωσίας.
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΗ ΜΑΘΗΤΡΙΑ ΜΠΟΥΡΤΖΙΔΟΥ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑ Α2 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΓΙΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ : ΚΕΙΜΕΝΑ.
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
Επιμελήτρια παρουσίασης: Μαρία Γαϊτανίδου
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ ΓΙΩΡΓΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
Μαθήτρια : Πατατούκου Μαρία Υπεύθυνη Καθηγήτρια : Θέμελη Γεωργία
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΣΑΡΡΑ ΝΙΚΟ
Κωνσταντίνος Θεοτόκης <<Η τιμή και το χρήμα>>
Σύλβια Καραιωσηφιδου Μάγδα Κουκότσικα Νικολέτα Μελισσαρίδου Ιωάννα Μηλιώτη.
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ ΣΕΒΑΣΜΟΣ – ΕΥΘΥΝΗ - ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ Τελετή Έναρξης Προγράμματος.
Πόλεμος και Ειρήνη: Πόλεμος:.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Τα πρώτα βήματα μιας κριτικής ανάγνωσης
3ο Γυμνάσιο Τρικάλων, Εργαστήρι Δημιουργικής Ανάγνωσης & Γραφής
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
“ Διαφορετική συμπεριφορική στάση των γονιών απέναντι στο έφηβο κορίτσι και στο έφηβο αγόρι ”.
ΑΛΚΗΣ ΖΕΗ Το καπλάνι της βιτρίνας
1.4 Ο πολιτικός - Οι ιδιότητες του πολιτικού
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΖΩΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Εργασία Λογοτεχνίας “Η γυναίκα στην σύγχρονη εποχή” Από τους μαθητές:
ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΒΙΒΛΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2006 ΕΚΘΕΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΥΘΙΣΤΟΡΗΜΑ ΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ 1 ΟΥ ΓΕΛ ΕΠΑΝΟΜΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΕΛΣΑ ΒΑΡΔΑΚΑ.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ
Ο προφήτης Μιχαίας: το όραμα της παγκόσμιας ειρήνης
Εβδομάδα Βιβλίου 1-8 Φεβρουαρίου 2008 Έκθεση Βιβλίου - Αφιέρωμα στο Ταξίδι Επίσκεψη του συγγραφέα Σάκη Σερέφα Θέμα: Λογοτεχνία, ένα ταξίδι στον κόσμο της.
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
5. Οι αξίες της ΕΕ Άρθρο 2 ΣΕΕ. Από τις αρχές στις Αξίες Η ΕΕ βασίζεται στις αξίες του σεβασμού της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, της ελευθερίας, της δημοκρατίας,
Ο ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ. ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ …
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ - ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ «Στο βλέμμα του Μπάιρον»
Το ψέμα Ζωρζ Σαρή Μπουσμαλή Ξανθή Α’ Γυμνασίου Σχ. Έτος
Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΕΦΕΡΗΣ ( ). Βιογραφία Ο Γιώργος Σεφέρης (φιλολογικό ψευδώνυμο του Γιώργου Σεφεριάδη) γεννήθηκε στη Σμύρνη. Είχε δύο μικρότερα αδέρφια.
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ. ΕΛΕΝΗ ΣΑΡΑΝΤΙΤΗ Λίγα λόγια για την συγγραφέα Γεννήθηκε στη Νεάπολη Λακωνίας, από δεκαεπτά ετών, όμως, ζει στην Αθήνα. Έμαθε βιβλιοθηκονομία.
Ελληνισμος και χριστιανισμοσ
Ζητείται Ελπίς Αντώνης Σαμαράκης
ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ Ευάγγελος Αλμπανίδης.
ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ; ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ
Ευγένιος Τριβιζάς.
ΕΙΡΗΝΗ ΠΑΥΛΑΚΟΥ E’2 16/19/15.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Ο θησαυρός της Βαγίας της Ζωρζ Σαρή.
Κεφάλαιο 19 Γλώσσες και θρησκείες.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
H Πολυάννα μεγαλώνει!!! Λίγα λόγια για το βιβλίο!
ΠΡΟΤΥΠΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ.Καπετανάκης
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Νέα Αθηναϊκή σχολή ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ και ΝΑΤΟΥΡΑΛΙΣΜΟΣ
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Π α ρ ο υ σ ί α σ η Μ ά ι ο ς 2011 Ε ι σ η γ ή τ ρ ι α Έλσα Βαρδάκα Υπεύθυνη Βιβλιοθήκης-Φιλόλογος β ι β λ ί ο υ

Παιδαγωγικοί και διδακτικοί στόχοι Αναζήτηση της σύγχρονης Ελληνικής πνευματικής ταυτότητας Γνωριμία με το θέμα, τις ιδέες, τα πρόσωπα, την πλοκή και τη γλώσσα ενός σύγχρονου μυθιστορήματος Γνωριμία με το ΕΚΕΒΙ, το βραβείο αναγνωστών και τη διοργάνωση της Διεθνούς Έκθεσης Βιβλίου στη Θεσσαλονίκη από 5-8 Μαΐου 2011 Καλλιέργεια της επικοινωνίας των μαθητών σε μικρές λέσχες ανάγνωσης

Τίτλος: Όπως ήθελα να ζήσω Συγγραφέας: Ελένη Πριοβόλου Εκδόσεις: Καστανιώτη Έτος 1ης έκδοσης :2009 Είδος βιβλίου : Μυθιστόρημα Βραβείο Αναγνωστών ΕΚΕΒΙ 2010 Γενικά στοιχεία για το βιβλίο

Λίγα λόγια για τη συγγραφέα Γεννήθηκε στο Αγγελόκαστρο Μεσολογγίου και ζει στην Αθήνα. Σπούδασε Πολιτικές επιστήμες. Γράφει αναζητώντας την ευρυθμία και την καθαρότητα του λόγου. Η τάση να αναπαριστά με σύμβολα τον κόσμο τη στράτευσε στο παραμύθι, το οποίο υπηρετεί επί 23 έτη. Έχει γράψει 17 βιβλία για παιδιά και εφήβους και αυτό είναι το τρίτο βιβλίο για μεγάλους.

Δ ο μ ή τ ο υ β ι β λ ί ο υ Βιβλίο πρώτο: Ρόδων πολιτεία Κεφάλαια 1-24 Βιβλίο δεύτερο: Η σκοτεινή κυρία Κεφάλαια Βιβλίο τρίτο :Ρόδο θερμοκηπίου Κεφάλαια 34-38

Τ ο θ έ μ α του Πρόκειται για την προσπάθεια ενός άνδρα, του Ρωμαίου Αγγουλέ, να ζήσει τη ζωή του όπως εκείνος ήθελε και όχι όπως ο πατέρας του. Ποθούσε την τέχνη, την ωραιότητα, την αρμονία, την αναζήτηση της ουσίας και όχι το εμπόριο. Όσο είναι νέος ζει τη ζωή του έντονα στην Ευρώπη, καθώς ακολουθεί τον πατέρα του στα εμπορικά του ταξίδια για να μυηθεί. Εκείνος όμως γεύεται τον έρωτα με γυναίκες που συνδέουν την ύπαρξή τους με τριαντάφυλλα και στη μνήμη του ταυτίζονται με κείνες. Παράλληλα έρχεται σε επαφή με τις ιδέες για ισότητα, ελευθερία, κοινωνική δικαιοσύνη και αδελφοσύνη των λαών που τον γοητεύουν και τις ασπάζεται. Έτσι μετά το θάνατο του πατέρα του και αφού του προκύπτει μια 14χρονη κόρη από μια παλιά του σχέση, έρχεται στην Αθήνα μαζί της για να χτίσει με την πατρική περιουσία το όνειρό του, τη «Ρόδων πολιτεία» και να ζήσει σ`αυτό.

Τ α κ ύ ρ ι α π ρ ό σ ω π α Ρωμαίος Αγγουλές, ο πρωταγωνιστής Ροζίτα, η κόρη του Σωτήρης,ένα αγόρι που το σώζει από την πιάτσα Αντώνης Σχινάς, υπεύθυνος του εμπορικού οίκου στην Αθήνα Οικογένεια Δεγαΐτη, του χρηματιστή, γείτονες του Ρωμαίου Τρομάρας, τραμπούκος, άνθρωπος της πιάτσας Ρόκκος Χοϊδάς, προοδευτικός δικαστικός λειτουργός Βασιλική οικογένεια του Γεωργίου και της Όλγας Θεόδωρος Ορφανίδης, καθηγητής Βοτανικής Αθανάσιος Δορούτης, εργοστασιάρχης, αληθινός ευπατρίδης Fourier Φοιτητική λέσχη νέων ιδεών για μια δίκαιη κοινωνία Ελίζα τελευταίος έρωτας του Ρωμαίου και σύζυγός του Μαρώ Κόρη της Ροζίτας και του Σωτήρη Ιάσων Καλλιγέρης, προϊστάμενος της Υπηρεσίας κτημάτων του Δημοσίου

Χώρος και χρόνος της πλοκής Χώροι: Μασσαλία, Νάπολη, Παρίσι, Αγία Πετρούπολη, Αθήνα Χρόνος:

Η πλοκή Μια όμορφη και αρμονική ιδιωτική ζωή Η υπόθεση του μυθιστορήματος δομείται γύρω από την ιδιωτική ζωή του Ρωμαίου Αγγουλέ και την πολιτική ζωή την περίοδο από το Ο ήρωας αγοράζει και ανακαινίζει ένα αρχοντικό με 10 στρέμματα οικόπεδο στον Κεραμεικό, απέναντι από τον Παρθενώνα. Βρίσκει άξιους ανθρώπους να δουλέψουν εκεί και τους φέρεται με ευγένεια, σεβασμό και αγάπη. Γύρω από το σπίτι δημιουργεί ένα ροδώνα. Όλοι δουλεύουν πρόθυμα και ζουν εκεί ευτυχισμένοι

Μια πολιτική ζωή με προβλήματα Στην κοινωνική, πολιτική και οικονομική ζωή όμως παρακολουθούμε τα προβλήματα του Ελληνικού κράτους, τη στάση των οικονομικών παραγόντων του μεγάλου κεφαλαίου, τα χρηματιστηριακά παιχνίδια με τις ολέθριες συνέπειές τους, τις πολιτικές αντιπαραθέσεις, τη συμπεριφορά της βασίλισσας Όλγας, τη δράση κοινωνικών οραματιστών όπως είναι ο Ρόκκος Χοϊδάς και η φοιτητική Λέσχη fourier για μια δικαιότερη κοινωνία με ισότητα, ελευθερία και αδελφοσύνη.

Η γλώσσα και το ύφος Η γλώσσα του κειμένου βρίσκεται σε αντιστοιχία με την εποχή που περιγράφει. Υπάρχουν λέξεις που σήμερα δεν πολυχρησιμοποιούνται. Αυτό καθιστά το λόγο της ενδιαφέροντα, γιατί ξαναφέρνει στην επικαιρότητα λέξεις της Ελληνικής που η χρήση τους στον καθημερινό λόγο σπανίζει. Έτσι το κείμενο δίνει την αφορμή να τις ξαναθυμηθούμε και να επανεκτιμήσουμε την αξία τους. Το ύφος της είναι επιτηδευμένο.

Η προσωπική μου άποψη Το βιβλίο μου άρεσε πολύ, γιατί με τρόπο παραστατικό περιγράφει τη ζωή ανθρώπων που εμπνέονται από αξίες όπως είναι η ωραιότητα, η αρμονία, η ευγένεια, ο σεβασμός του ανθρώπου, η κοινωνική δικαιοσύνη που χαρίζουν την αληθινή ευτυχία σε αντίθεση με αυτών που αναλώνονται στις εφήμερες απολαύσεις της ματαιοδοξίας. Εστιάζει εξίσου τόσο στη δημόσια όσο και στην ιδιωτική ζωή των ηρώων που αντιπροσωπεύουν διάφορες κοινωνικές ομάδες της εποχής εκείνης και όχι μόνο. Δίνει πειστικά το « κλίμα» της εποχής. Ο ρομαντισμός βαδίζει πλάι-πλάι με το ρεαλισμό στην περιγραφή διαχρονικών ανθρώπινων συμπεριφορών, σκέψεων και συναισθημάτων.

Ενδιαφέροντα αποσπάσματα «Αγαπούσε τα ρόδα ως σύμβολα της ευκοσμίας, της ωραιότητας και της αρμονίας. Τον έδεναν με τον ακατοίκητο κόσμο της ουσίας των αοράτων, με τις γυναίκες της ζωής του, με το ποίημα του Δημοσθένη Βαλαβάνη» (σελ 54)

«… όλες ανεξαιρέτως οι Κυβερνήσεις από της ιδρύσεως του κράτους ακολουθούν ξενόδουλη πολιτική, απέχουσα μακράν από τα ιδεώδη της ισονομίας, της ισοπολιτείας, της δίκαιης διανομής των αγαθών και της εν γένει κοινωνικής δικαιοσύνης, για τα οποία πολέμησαν οι αγωνιστές της επαναστάσεως. Με την πολιτική τους οι Κυβερνήσεις ανεξαιρέτως δημιουργούν μια ολιγαρχία πλούτου, ενώ οι πολίτες στην πλειοψηφία τους, διάγουν πένητα βίο» (σελ 83) Δεύτερο απόσπασμα

Τρίτο απόσπασμα «Η παίδευση είναι η μεγαλύτερη επαναστατική διαδικασία, ώστε άτομα με κρίση να ζουν εν ειρήνη και αδελφότητα, μέσα στα πλαίσια του συμπρακτορικού βίου, καταργώντας κάθε μορφή δυναστικής εξουσίας» (σελ102)

Δραστηριότητα μαθητών Χωρισμός σε ολιγομελείς Λέσχες ανάγνωσης και συζήτηση για θέματα που θίγει το βιβλίο και συγκίνησαν το μαθητικό κοινό