Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΌ ΤΟ π.Χ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΡΑΦΗ.
Advertisements

Οι πρώτες μορφές γραφής των Ανατολικών λαών και της εποχής του Χαλκού
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική
Μινωικός Πολιτισμός Κορίνα Τσιτσιρίκου Θεοδοσιάδη.
Η ζωή των Κυκλαδιτών Πριν από χρόνια, ένας σπουδαίος πολιτισμός αναπτύχθηκε στα νησιά του Κεντρικού Αιγαίου που λέγονται Κυκλάδες.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ Στάδια στην εξέλιξη της γραφής : λεξιγραφία, συλλαβική γραφή, αλφάβητο στους σημαντικότερους λαούς από την αρχαιότητα έως σήμερα : Σουμερίους,
ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΑ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΛΙΘΟΥ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 2. Η ΝΕΟΛIΘIΚΗ ΕΠΟΧΗ.
Οι μεταβατικοί χρόνοι (Γεωμετρική εποχή) 1100 – 800 π.Χ.
Η εξΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΤΟΙΧΟΓΡΑΦΙΑΣ
Αρχαιολογοι.
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η τέχνη των Μυκηναίων
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
Λευκή αττική λήκυθος Χαρακτηριστικό δείγμα των αγγείων με λευκό βάθος, που κατασκευάζονταν στην Αττική στους ώριμους κλασικούς χρόνους. Η λήκυθος βρέθηκε.
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
Κυκλαδικός πολιτισμός
Μινωικός πολιτισμός Η τέχνη των Μινωιτών
ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
Η Αρχαϊκή Εποχή.
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Η γεωμετρική εποχή είναι μία περίοδος της αρχαίας ελληνικής ιστορίας που διαρκεί περίπου από το 1100 π.Χ. έως το 800 π.Χ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟΑΡΧΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΓΡΑΦΗ Βασικά σημεία του μαθήματος. Στο μάθημα αυτό ασχολούμαστε με:  Αρχιτεκτονική κτιρίων  Τέχνη  Εμπόριο  Γραφή.
Η τέχνη και η γραφή.
Γεωμετρική Αγγειογραφία Πρωτογεωμετρική
Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχιτεκτονικών κατασκευών είναι ναοί, οι οποίοι τα αρχαϊκά χρόνια ήταν στην αρχή με ξύλινο σκελετό.
ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΜΟΤΙΒΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΕΙΔΙΚΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
Η πολιτισμική αναγέννηση
Μυκηναϊκός πολιτισμός
Τα μαθηματικα στην τεχνη και στη φυση
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ
ΕΠΙΔΑΠΕΔΙΑ ΨΗΦΙΔΩΤΑ Τα δάπεδα των κτιρίων, κοσμικών και εκκλησιαστικών, επιστρώνονταν με μαρμαροθετήματα, όπου χρωματιστές πέτρες και μάρμαρα συνταιριάζονταν.
Μελέγγογλου Έλενα Σταθούλια Πηνελόπη Ψηλού Αγγελική.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
Αρχαϊκή Τέχνη.
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Χάλκινοι λέβητες από την Ανατολία, την Αρμενία και την Συρία
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ. ΓΡΑΦΗ Εξαφάνιση γραμμικής Β΄ μετά την πτώση του μυκηναϊκού κόσμου 8 ος αι.: νέο αλφάβητο, που προέρχεται από το φοινικικό, αλλά.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΪΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ Καλλιόπη Ψαρουδάκη.
Ερέχθειον.
ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 2. ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Γεωμετρικά χρόνια.
Προϊστορικοί Οικισμοί στην Ημαθία
Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΤΗΝ ΑΡΧΑΊΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.)
ΜΥΚΗΝΑΪΚΗ ΚΕΡΑΜΙΚΗ (YEIIIA-B)
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΟΥΛΙΑΣ, Α1 Σχολική χρονιά ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
1. ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
ΤΩΝ ΠΡΩΙΜΩΝ ΙΣΤΟΡΙΚΩΝ ΧΡΟΝΩΝ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Η ΓΡΑΦΗ ΣΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΧΡΟΝΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΑΠΌ ΤΟ 1100 -800 π.Χ Πολιτισμική αναγέννηση

Η ΓΡΑΦΗ-τα είδη της μέχρι τώρα γραφής εξελικτικά Εικονογραφική γραφή ιδεογραφική γραφή(σταθερή σχέση εικόνας και συγκεκριμένης λέξης) σφηνοειδής(σύμβολα που χαράσσονταν σε πηλό ή πέτρα και χρησιμοποιούσαν οι αρχαίοι Βαβυλώνιοι, Ασσύριοι, Πέρσες, Μήδοι) συλλαβικές γραφές:γραμμική Α των Μινωιτών και γραμμική Β των Μυκηναίων. Η ΓΡΑΦΗ-τα είδη της μέχρι τώρα γραφής εξελικτικά

Εικόνες Σφηνοειδούς γραφής

Εικόνες Ιερογλυφικής γραφής

Εικόνες Γραμμικής Α’

Εικόνες Γραμμικής Β

Η νέα γραφή που εμφανίζεται Η νέα γραφή που εμφανίζεται στον ελληνικό κόσμο είναι η αλφαβητική γραφή προέρχεται από το φοινικικό αλφάβητο με προσαρμογές και παραλλαγές (Οι Έλληνες είχαν εµπορικές επαφές με τους Φοίνικες) Η νέα γραφή που εμφανίζεται

Διαφορές φοινικικού-ελληνικού αλφαβήτου Η ανάγκη Φοινίκων να καταγράψουν τα εμπορεύματα πιθανόν να τους οδήγησε στην δημιουργία ενός αλφάβητου, που αποτελούνταν από 22 σύμφωνα, που δημιουργούν τη ρίζα της συλλαβής. Γι’ αυτό και το αλφάβητο ονομάζεται συμφωνογραφικό. Διαφορές φοινικικού-ελληνικού αλφαβήτου Το ελληνικό μετατρέποντας μερικά σύμφωνα σε φωνήεντα, εμπλουτίζει το φοινικικό με φωνήεντα που καθορίζουν τη φωνητικότητα της συλλαβής Διαφορές φοινικικού-ελληνικού αλφαβήτου

Εικόνες Φοινικικής Γραφής

Η σημασία της επινόησης του ελληνικού αλφαβήτου Απλοποίηση της γραφής. Η γραφή πλέον μπορεί να γίνει κτήμα πολλών ανθρώπων Άρα όλο και περισσότεροι συμμετέχουν στη γνώση και συμβάλλουν στην ανάπτυξη του πολιτισμού εκδημοκρατισμός της γραφής Από το ελληνικό αλφάβητο γεννήθηκε το λατινικό.   Η σημασία της επινόησης του ελληνικού αλφαβήτου

Αγγεία της γεωμετρικής εποχής με το ελληνικό αλφάβητο.

ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΤΕΧΝΗ http://www.ime.gr/chronos/03/gr/general/index3.html

Ονομασία - προέλευση 1.Πού οφείλεται η ονομασία της; Η γεωμετρική τέχνη αναπτύχθηκε από τον11ο ως τον 8ο αι.π.Χ. και ονομάζεται έτσι, επειδή τα αγγεία είναι διακοσμημένα με γεωμετρικά σχήματα, γεωμετρικές μορφές ανθρώπων και ζώων. 2.Η προέλευση της γεωμετρικής τέχνης: Προέρχεται και είναι εξέλιξη της μυκηναϊκής τέχνης (οι απλές κυματιστές γραμμές και σπείρες μετατρέπονται σε ομόκεντρους κύκλους και ημικύκλια ζωγραφισμένα με ακρίβεια Ονομασία - προέλευση

Σπείρες, μαίανδροι, ομόκεντροι κύκλοι…..

Κεραμική-Γεωμετρικά αγγεία Τα χαρακτηριστικά της γεωμετρικής τέχνης Κεραμική: τα πιο αντιπροσωπευτικά δείγματα γεωμετρικής εποχής έχουν διακόσμηση πυκνή με μαύρο χρώμα και από τον 8ο αιώνα χρήσημοποιείται ο διαβήτης. Δημιουργούνται ανθρώπινες μορφές σε παραστάσεις με σκηνές μαχών, κυνηγιών κλπ Oι επιφάνειες των αγγείων(κατασκευάζονται από πηλό ή μπρούντζο διακοσμούνται με τρίγωνα, ρόμβους, μαιάνδρους, τα οποία σταδιακά κάλυπταν όλο το αγγείο σαν πυκνό δίχτυ. Κεραμική-Γεωμετρικά αγγεία

Αττικός τεφροδόχος αμφορέας Πρωτογεωμετρικής εποχής. Περίπου 950 π. Χ Αττικός τεφροδόχος αμφορέας Πρωτογεωμετρικής εποχής. Περίπου 950 π.Χ. Διακοσμείται στον ώμο και την κοιλιά με τα χαρακτηριστικά μοτίβα του πρωτογεωμετρικού ρυθμού: τα ομόκεντρα ημικύκλια και τους κύκλους.Αθήνα, Αρχαιολογικό Μουσείο Κεραμεικού 569.

Κρατήρας των ύστερων γεωμετρικών χρόνων, από εργαστήριο του Άργους Κρατήρας των ύστερων γεωμετρικών χρόνων, από εργαστήριο του Άργους. Το αγγείο έχει υπερυψωμένες λαβές -σχεδόν κάθετες- και διακοσμείται με γεωμετρικά κοσμήματα, άλογα και φυτά. Άργος, Αρχαιολογικό Μουσείο. 

Μεγάλο αγγείο με χαρακτηριστικά γεωμετρικά σχέδια: μαιάνδρους, σπείρες, αγκυλωτό σταυρό.

β)Θέματα: σειρές ομοιόμορφων ζώων , παραστάσεις σχετικές με το θάνατο μαζί με γεωμετρικά κοσμήματα(χρησιμοποιούνται ως σήματα τάφων), μυθολογικά θέματα. Τα σώματα των ζώων ή των ανθρώπων αποτελούνται από τμήματα που θυμίζουν γεωμετρικά σχήματα(πχ τα πόδια μοιάζουν με τρίγωνα)

Γεωμετρικός κρατήρας με εκφορά νεκρού και πομπή αρμάτων. Οι μορφές παριστάνονται εντελώς σκοτεινές, χωρίς λεπτομέρειες. (Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο) Γεωμετρικός κρατήρας με εκφορά νεκρού και πομπή αρμάτων.

Έργα μικρού μεγέθους, ενώ αργότερα εμφανίζονται πολύτιμα υλικά από την Ανατολή(ελεφαντοκόκαλο). Παριστάνουν ζώα και μορφές θεών και θνητών. Αποτελούνται από τμήματα που ξεχωρίζουν με σαφήνεια μεταξύ τους (πόδια ,κεφάλι, λαιμός) χωρίς ιδιαίτερη σημασία σε ανατομικές λεπτομέρειες Πλαστική

http://www.ime.gr/chronos/03/gr/culture/arts/index2b.html Πλαστική

Χάλκινο ειδώλιο οπλίτη από την περιοχή των Φαρσάλων. Περίπου 700 π. Χ Χάλκινο ειδώλιο οπλίτη από την περιοχή των Φαρσάλων. Περίπου 700 π.Χ. Η γεωμετρική τέχνη ακολουθώντας το επικό πνεύμα της εποχής απεικονίζει τον άνθρωπο ως ήρωα- πολεμιστή με αφαιρετικό και σχηματικό τρόπο. Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο

Ταινιωτά σκουλαρίκια. Απολήγουν σε τραπέζιο που φέρει στα άκρα του σχηματοποιημένα ρόδια. Προέρχονται από τάφο στα ΒΔ του Αρείου Πάγου. Περίπου 850 π.Χ. Αθήνα, Μουσείο Αρχαίας Αγοράς  http://www.ime.gr/chronos/03/gr/culture/arts/index2d.html κοσμηματοποιία

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ http://www.ime.gr/chronos/03/gr/culture/arts/index1.html

ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ-ΣΠΙΤΙΑ Σπίτια: απλής μορφής και μικρών διαστάσεων, υπάρχουν λίθινα θεμέλια και πλίνθοι στο επάνω μέρος οι στέγες κατασκευάζονται επίπεδες ή σαμαρωτές με κλαδιά και χώμα πηλού που στρώνεται επάνω. Χτίζονται σε μικρούς οικισμούς πάνω σε υψώματα, κάποιοι οχυρωμένοι με ισχυρά τείχη ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ-ΣΠΙΤΙΑ

θεμέλια από μικρές πέτρες, τοίχοι από πλίθες (ωμές, άψητες) που ανάμεσά τους παρεμβάλλονται ξύλινα δοκάρια  στέγη από ξύλα και καλάμια και πάνω τους έστρωναν πηλόχωμα.. 

Ναοί: μεγάλοι με λίθους στο κάτω μέρος και πλίνθους ψηλότερα και στέγες επίπεδες ή σαμαρωτές από πηλό και κλαδιά. Σημαντικοί ναοί: Ηραίο της Σάμου (μεγάλος και μακρόστενος ναός με κεντρική σειρά από κίονες-κολόνες- και βάθρο για το άγαλμα της θεάς) ιερά στους Δελφούς, τη Δωδώνη και την Ολυμπία με πανελλήνιο χαρακτήρα. ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ - ΝΑΟΙ

Ναός: Ηραίο στη Σάμο