Ευθύς και πλάγιος λόγος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Π.Γ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ.
Advertisements

ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Δημιουργικές δραστηριότητες
ΕΙΔΗ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
ΡΗΜΑ – ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΟ – ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ - ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΜΕΝΟ
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
Τα δικαιώματα των παιδιών
Τελικές – Αιτιολογικές προτάσεις
Στρατηγικές Πρόσληψης των Μορφοσυντακτικών Φαινομένων
ΠΩΣ Ο ΘΕΟΣ ΕΔΩΣΕ ΤΙΣ ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΕΣ ΣΤΟΥΣ ΕΒΡΑΙΟΥΣ
ΤΑΞΗ Γ-2 17ου ΔΗΜ. ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Δευτερεύουσες προτάσεις.
Στην τάξη μου.
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
Ευθείες και πλάγιες ερωτήσεις
Χρησιμοποίησέ το ξανά … και ξανά … και ξανά
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Διδακτική της Πληροφορικής Παρουσίαση εκπαιδευτικών παιχνιδιών με σκοπό την κατανόηση βασικών αρχών της πληροφορικής Αντωνακάκη Δέσποινα Α.Μ 933 Καντεράκης.
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΤΑΞΗ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ.
ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΠΛΑΓΙΕΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Η εικονογραφικη μεθοδοΣ
α) ονόματα ουσιαστικά, β) ονόματα επίθετα γ) αντωνυμίες 
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Teaching, Managing and Enhancing Diversity
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕΝΙΔΙΟΥ ΧΡΟΝΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ - ΧΡΟΝΙΚΑ ΕΠΙΡΡΗΜΑΤΑ
Γυμνάσιο-Λύκειο Γραβιάς «Ο λόγος στους μαθητές»
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ στην Α Λυκείου
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ Μία διδακτική π ρόταση για το μάθημα : « Αρχές οργάνωσης και διοίκησης των ε π ιχειρήσεων » ΤΣΙΟΥΚΑ ΣΩΤΗΡΙΑ.
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ ΑΝΤΖΕΛΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΙ ΣΟΦΙΑΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ.
3.0 ΠΑΘΗΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ 3.2 ΠΥΚΝΩΤΕΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Δημιουργία διδακτικού συμβολαίου- συμβολαίου τάξης Κανείς -ούτε οι ενήλικες, ούτε τα παιδιά- δεν επιθυμεί να διατάσσεται. Σε κανένα δεν αρέσει η υποταγή,
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΤΑ ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΕΞΑΕΡΩΣΗΣ, ΤΗΣ ΥΓΡΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΞΑΤΜΙΣΗΣ. Πανεπιστήμιο Πατρών Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Ένα γράμμα για την Ιωάννα Χατσίκου Ιωάννα
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Ζάχος Δημήτριος, Ταφραλή Ελένη Ε΄ ΤΑΞΗ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5: «Η εκκλησία του Χριστού μπαίνει στην ιστορία». Βασικό θέμα: «Η γενέθλια.
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Γαβρά Παρασκευή 5602 Ζιώγα Στέλλα 5742 Κόλια Ηλιάνα 5650
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Μουσικό Σχολείο Σερρών Μάθημα: Βιολογία Τάξη: Α΄ Λυκείου
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Χρήστος Καραβάς Α1.
Περιγραφή Εκπαιδευτικός, ενόψει του Σαββατοκύριακου, έχει μεταβεί στο νησί όπου είναι η μόνιμη κατοικία του. Τη Δευτέρα, τηλεφωνεί στο Διευθυντή και του.
Ο ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΣΚΙΩΝ
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
Μεθοδολογικά εργαλεία για το μάθημα της Πληροφορικής
Ενότητα 2:Η παρέα Μάθημα:Τάσος το σαλιγκάρι Ι ΄Δημοτικό Λεμεσού (ΚΑ) Θεοδούλου Αφροδίτη Θεοδούλου Αφροδίτη Χατζηκυπρή Εύα Χατζηκυπρή Εύα.
Savoir Vivre Το Savoir Vivre (σαβουάρ βιβρ) είναι εγχειρίδιο σύμφωνα με το οποίο ο αναγνώστης μαθαίνει να εφαρμόζει στο σύνολο της ζωής του, κανόνες καλής.
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
Κρίσιμο Συμβάν Διδασκαλίας 1
Οι Τεχνολογίες Πληροφορικής-Επικοινωνιών στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία Μπολοτάκης Γιώργος Μαθηματικός, Επιμορφωτής Β’ Επιπέδου
Γλωσσική ανάπτυξη – Κατάκτηση γλώσσας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ευθύς και πλάγιος λόγος Μάθημα: Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄Γυμνασίου Διδακτική ενότητα 3η: Είμαστε όλοι ίδιοι. Είμαστε όλοι διαφορετικοί Γυμνάσιο: Ν. Τρίγλιας Χαλκιδικής Εκπαιδευτικός: Νίκος Αστέριος, Φιλόλογος Διάρκεια: 90΄

Διδακτική μέθοδος Μαθητοκεντρική Ομαδοσυνεργατική Προσομοίωσης Ανακαλυπτική Επαγωγική

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γενικός στόχος: ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γενικός στόχος: Να επικοινωνούν χρησιμοποιώντας τον ευθύ και πλάγιο λόγο Επιμέρους στόχοι Να διακρίνουν τις κύριες από τις δευτερεύουσες προτάσεις Να μετασχηματίσουν τον ευθύ λόγο σε πλάγιο και το αντίστροφο Να δημιουργήσουν πίνακα με τους κανόνες και να αντιληφθούν τις μεταβολές Να βρουν τα ρήματα από τα οποία εξαρτώνται οι δευτερεύουσες προτάσεις

Ψυχοπαι-δαγωγικοί στόχοι Μαθαίνω ν’ ακούω Μαθαίνω να διαλέγομαι Αποβάλλω το άγχος μου Ενθαρρύνομαι να συμμετέχω Σέβομαι την αντίθετη άποψη Ανακαλύπτω τη γνώση

Φατσούλες - καρδούλες Τρόπος δημιουργίας ομάδων Ο καθηγητής ζητάει να σηκώσουν τα χέρια αυτοί που έχουν το 1 φατσούλα κα το 1 καρδούλα, το 2 φατσούλα και το 2 καρδούλα κ.ό.κ Έτσι δημιουργούνται τα ανάλογα ζεύγη και δίνονται τα φύλλα εργασίας. Ρίχνουμε σε σακουλάκι τα ζεύγη και κάθε μαθητής τραβάει ένα χαρτάκι. Τρόπος δημιουργίας ομάδων

Πρόταση κρίσεως ακούω Ο καθηγητής ζητά από κάθε καρδούλα να γράψει στο τετράδιο τι της είπε η φατσούλα χρησιμοποιώντας την πρόταση π.χ. Ο Νίκος μου είπε … Ο καθηγητής ζητά από κάθε φατσούλα να πει μια πρόταση κρίσεως στην καρδούλα και να τη γράψει στο τετράδιο βάζοντας παύλα ή εισαγωγικά π.χ.: μετατρέπω αυτενεργώ Ο Νίκος μου είπε ότι οι μετανάστες περνάνε δύσκολα «Δύσκολα περνάνε οι μετανάστες» Ο καθηγητής ζητά να δημιουργήσουν και οι δυο πίνακα με δυο στήλες στο τετράδιό τους παίρνοντας ως ευθύ λόγο αυτόν της φατσούλας και ως πλάγιο αυτόν της καρδούλας. διαλέγομαι Να επισημάνουν και να συζητήσουν μεταξύ τους τις αλλαγές που παρατηρούν. Να δημιουργήσουν κανόνα με τις αλλαγές στο είδος των προτάσεων.

Ευθύς λόγος Πλάγιος λόγος δημιουργώσυμμετέχω Ευθύς λόγος Πλάγιος λόγος «Δύσκολα περνάνε οι μετανάστες» Ο Νίκος μου είπε ότι οι μετανάστες περνάνε δύσκολα Μεταβολές εντοπίζω διακρίνω τις κύριες διακρίνω τις δευτερεύουσες κύρια πρόταση κρίσεως δευτερεύουσα ειδική εισαγωγικά αφαιρούνται εισάγεται σύνδεσμος διακρίνω τους συνδέσμους ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ Η πρόταση κρίσεως μετατρέπεται σε δευτερεύουσα ειδική. δημιουργώ κανόνα

Πρόταση επιθυμίας Ο καθηγητής ζητά από κάθε φατσούλα να γράψει στο τετράδιο τι επιθυμεί η καρδούλα χρησιμοποιώντας δυο προτάσεις: Ο Νίκος επιθυμεί … Ο καθηγητής ζητά από κάθε καρδούλα να εκφράσει μια επιθυμία στη φατσούλα με μια πρόταση και να τη γράψει στο τετράδιο π.χ.: -Μπες στη θέση του πρόσφυγα. Ο Νίκος επιθυμεί να μπω στη θέση του πρόσφυγα. Ο καθηγητής ζητά να συμπληρώσουν τον προηγούμενο πίνακα στο τετράδιό τους παίρνοντας ως ευθύ λόγο αυτόν της καρδούλας και ως πλάγιο αυτόν της φατσούλας. Να επισημάνουν και να συζητήσουν μεταξύ τους τις αλλαγές που παρατηρούν . Να δημιουργήσουν κανόνα με τις αλλαγές στο είδος των προτάσεων.

Ευθύς λόγος Πλάγιος λόγος εντοπίζω, επισημαίνω τις μεταβολές, δημιουργώ κανόνα Ευθύς λόγος Πλάγιος λόγος -Μπες στη θέση του πρόσφυγα. Ο Νίκος επιθυμεί να μπω στη θέση του πρόσφυγα. Μεταβολές κύρια πρόταση επιθυμίας δευτερεύουσα βουλητική β΄πρόσωπο προστακτικής α΄πρόσωπο υποτακτικής παύλα αφαιρείται εισάγεται σύνδεσμος ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ Η κύρια πρόταση επιθυμίας μετατρέπεται σε δευτερεύουσα βουλητική.

Πρόταση ερωτηματική Ο καθηγητής ζητά από κάθε καρδούλα να γράψει στο τετράδιο τι τη ρώτησε η φατσούλα χρησιμοποιώντας δυο προτάσεις: Ο Νίκος με ρώτησε … Ο καθηγητής ζητά από κάθε φατσούλα να κάνει μια ερώτηση στην καρδούλα με μια πρόταση και να τη γράψει στο τετράδιο π.χ.: -Γιατί κάθονται όλη τη μέρα στα φανάρια; Ο Νίκος με ρώτησε γιατί κάθονται όλη τη μέρα στα φανάρια. Ο καθηγητής ζητά να συμπληρώσουν τον προηγούμενο πίνακα στο τετράδιό τους παίρνοντας ως ευθύ λόγο αυτόν της φατσούλας και ως πλάγιο αυτόν της καρδούλας. Να επισημάνουν και να συζητήσουν μεταξύ τους τις αλλαγές που παρατηρούν . Να δημιουργήσουν κανόνα με τις αλλαγές στο είδος των προτάσεων.

Ευθύς λόγος Πλάγιος λόγος εντοπίζω, επισημαίνω τις μεταβολές, δημιουργώ κανόνα Ευθύς λόγος Πλάγιος λόγος -Κάθονται όλη μέρα στα φανάρια; Ο Νίκος με ρώτησε αν κάθονται όλη μέρα στα φανάρια. Μεταβολές κύρια ερωτηματική πρόταση δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική παύλα αφαιρείται εισάγεται σύνδεσμος ΤΡΙΤΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ Η ερωτηματική πρόταση μετατρέπεται σε πλάγια ερωτηματική.

Δευτερεύουσα Πρόταση Ο καθηγητής ζητά από κάθε φατσούλα να γράψει στο τετράδιο ό,τι της είπε η καρδούλα: Μου είπε … Ο καθηγητής ζητά από κάθε καρδούλα να πει μια κύρια πρόταση, η οποία θα συνοδεύεται από δευτερεύουσα στη φατσούλα π.χ.: «Αν οι γυναίκες είναι έγκυοι, δύσκολα βρίσκουν δουλειά» Μου είπε ότι δύσκολα βρίσκουν δουλειά οι γυναίκες, αν είναι έγκυοι. Ο καθηγητής ζητά να συμπληρώσουν τον προηγούμενο πίνακα στο τετράδιό τους παίρνοντας ως ευθύ λόγο αυτόν της καρδούλας και ως πλάγιο αυτόν της φατσούλας. Να επισημάνουν και να συζητήσουν μεταξύ τους τις αλλαγές που παρατηρούν . Να δημιουργήσουν κανόνα με τις αλλαγές στο είδος των προτάσεων.

Ευθύς λόγος Πλάγιος λόγος εντοπίζω, επισημαίνω τις μεταβολές, δημιουργώ κανόνα Ευθύς λόγος Πλάγιος λόγος «Αν οι γυναίκες είναι έγκυοι, δύσκολα βρίσκουν δουλειά» Μου είπε ότι δύσκολα βρίσκουν δουλειά οι γυναίκες, αν είναι έγκυοι. Μεταβολές κύρια πρόταση κρίσεως δευτερεύουσα ειδική δευτερεύουσα υποθετική δευτερεύουσα υποθετική εισαγωγικά αφαιρούνται ΤΕΤΑΡΤΟΣ ΚΑΝΟΝΑΣ Η κύρια πρόταση κρίσεως μετατρέπεται σε ειδική και η υποθετική παραμένει υποθετική.

ανακεφαλαιώνω-ανακαλύπτω ΚΑΝΟΝΕΣ ΕΥΘΥΣ ΛΟΓΟΣ ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Κύρια πρόταση κρίσεως Δευτερεύουσα ειδική Κύρια πρόταση επιθυμίας Δευτερεύουσα βουλητική Κύρια ερωτηματική πρόταση Δευτερεύουσα πλάγια ερωτηματική Δευτερεύουσα πρόταση Δεν αλλάζει είδος Μπαίνουν εισαγωγικά («»)ή παύλα (-) Αφαιρούνται και τα δυο Πρόσωπα του ρήματος Αλλάζουν Αντωνυμίες Αλλάζουν πρόσωπο Σύνδεσμοι εισάγουν δευτερεύουσες προτάσεις