Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Η ΚυριακΗ τηΣ ΟρθοδοξιαΣ»
Advertisements

Το Πάσχα και η Ανάσταση του Χριστού
Το Ισλάμ.
ΜΟΥΣΕΙΟΒΑΛΙΤΣΕΣ.
ΝΕΡΟ, ΠΗΓΗ ΖΩΗΣ.
Ο άνθρωπος ως εικόνα θεού
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
Εικονομαχία Με τον όρο Εικονομαχία εννοείται μεγάλη μεταρρυθμιστική κίνηση που ξέσπασε στο Βυζαντινό Κράτος τον 8ο και 9ο αι. που από θρησκευτική εξελίχθηκε.
Μονοθεϊστική, θεοκρατική θρησκεία.
30. Το Ισλάμ (Α’) Σελίδες
Προτυπο πειραματικο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνης
3. Η εμφάνιση του Ισλάμ.
ΙΣΛΑΜ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΑΞΗ: Γ2
Πολυμενάκου Ουρανία Θεολόγος καθηγήτρια στο Γεν. Λύκειο Νεάπολης
5 ΜΕΓΑΛΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΛΛΑΝΔΙΑΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: Α1 ΟΝΟΜΑ: ΛΥΔΙΑ ΕΞΑΡΧΟΥ ΥΠΕΥΘΗΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ 1.Αίτια και αφορμές: ο εθνικιστικός φανατισμός στην Γερμανία, ο οποίος έβλεπε τον Χριστιανισμό ως επιβίωμα.
Κομφουκιανισμοσ Θ.Ε 1: Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο Σοφία Βασιλειάδου Γ΄
ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ: ΤΑΞΗ: Γ2 ΟΝΟΜΑ: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΟΤΗΣ.
Η θέση των γυναικών την εποχή του Χριστού και σήμερα
Θρησκευτικά Α’ Γυμνασίου
ιουδαϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Δια βίου εκπαίδευση Κ Β Κ Σ Μ Χ Μ Χ Κ Ά Ορισμός δια βίου εκπαίδευσης Η μαθησιακή δραστηριότητα με την οποία η εκπαίδευση θεωρείται ως μια μακροχρόνια.
Η ΘΡΗΣΚ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ Η ραββινική παράδοση θέλει την εκπαίδευση του παιδιού σύμφωνη με εκείνη των γονιών του. Συμβουλεύουν όμως τους παιδαγωγούς.
Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία: Β΄ Βατικανή Σύνοδος
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Παρασκευή-Ανδριάννα Μαρούτσου Α΄ Θρησκευτικά ΘΕ5: Η ιστορία του Αβραάμ: η μεγάλη κλίση,
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΔΕΝΤΣΙΚΙΩΤΗΣ.
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
Ινδουϊσμοσ ΘΕ 2: ΤΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΥΡΩΠΗ
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
Π.Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Θρησκευτικά Θ.Ε2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη Ευρώπη Κουργιτάκου Μιχαέλα Γ’2 ΑΝΤΙΣΗΜΗΤΙΣΜΟΣ.
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
ΑΝΤΙΣΗΜΙΤΙΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη Τμήμα : Γ ’3 Ημερομηνία : 22/11/2014.
ιουδαϊσμοσ Θε 2: το ζητημα τησ θρησκειασ στη συγχρονη ευπωπη
ΙΟΥΔΑΪΣΜΟΣ Καθηγητής : Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια : Κωνσταντίνα Πολίτη
ΜΑΘΗΜΑ 21 ΙΩΑΝΝΑ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ Β’2.  Μκ2,1 Ύστερα από μερικές μέρες μπήκε πάλι ο Ιησούς στην Καπερναούμ και διαδόθηκε ότι βρίσκεται σε κάποιο σπίτι  2Αμέσως.
Ισλαμοφοβία, κυριολεκτικά σημαίνει ο φόβος για το Ισλάμ, τους Μουσουλμάνους και τα θέματα που αφορούν στο Ισλάμ.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ Γ’2 29/11/14 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Θ.Ε.: 2Η ΙΣΛΑΜΟΦΟΒΙΑ.
Φονταμεταλισμός Ελένη Κολιό Γ’1.
Ισλάμ – Μωάμεθ Μωαμεθανισμός
1ο Πρότυπο Πειραματικό δημοτικό 12\Θ
ΜΑΘΗΜΑ : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ : ΤΑΞΗ : Γ 2 ΟΝΟΜΑ : ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΝΟΤΗΣ.
«Ο κόσμος και η ιστορία οδεύει προς ένα τέλος»
ΝΙΚΟΣ ΛΟΥΚΟΥΤΟΣ ΜΑΡΒΙΝΑ ΧΟΥΡΣΟΓΛΟΥ
Για το μάθημα των Θρησκευτικών Μητσάνη Ιωάννα Γ2
Όνομα : Χρήστος Πυλαρινός Μαρκαντωνάτος Γ 3 Εργασία για την « Οικουμενική κίνηση » Υπεύθυνος καθηγητής : κ. Γιώργος Καπετανάκης.
33. Η προσευχή των μουσουλμάνων στο τζαμί την Παρασκευή
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ ΘΕΜΑ: « ΑΝΑΤΟΛΙΚΕΣ ΘΡΗΣΚΕΙΕΣ»
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΑ 3: Βία στο όνομα του Θεού και της αλήθειας
Τώρα, τώρα Στίχοι:  Πάνος Φαλάρας Μουσική:  Lluis Llach Όπως και να ’ναι ο κόσμος, όσα κι αν έχει στραβά, έστω κι αν μείνω πια μόνος, πάντα θα φεύγω.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
Εβραϊσμός και Ισλάμ Λεωνίδας Κ. 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ2 –
Δημουλάς Ιωάννης ΠΓΕΣΣ Θρησκευτικά Β’ Γυμν.. Εκφώνηση ερώτησης Ισλαμισμός Βουδισμός Ινδουισμός Κομφουκιανισμός Ταοϊσμός Εικόνες Πηγές.
ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ ΑΛΙΦΤΗΡΑ ΙΩΑΝΝΑ
Θ Ρ Η Σ Κ Ε Υ Τ Ι Α Β Γ Υ Μ Ν Α Σ Ι Ο ΒΕΡΑ ΚΑΡΥΩΤΗ Β1 Π.Γ.Ε.Σ.Σ.
ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ Παρασκευή Πυρπιρή A2 ΠΓΕΣΣ Κλασσική Μουσική
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
Ο Απόστολος Παύλος στην Ελλάδα
Ιερά βιβλία των μεγάλων θρησκειών
Σύγκριση αποσπασμάτων
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Μτ 5,3-12
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ Π.ΔΙΑΘΗΚΗΣ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ ΠΓΕΣΣ ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΟΘΟΣ-ΒΟΥΤΕΡΑΚΟΣ Γ2
Μια εργασία από τον μαθητή: Δημήτρη Εμμανουήλ
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
ΙΕΡΟΤΗΤΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2.1.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Απεικόνιση του Θεού στον ιουδαϊσμό και στον ισλαμισμό Θ.Ε 1: Μπορούν οι άνθρωποι να εικονίζουν το Θεό; Φώτης Έξαρχος 2013-2014 Β΄1

Ισλαμισμός Μπορεί να ακουστεί παράδοξο από όσους δεν γνωρίζουν σε βάθος τα δογματικά ζητήματα της μουσουλμανικής πίστης, όμως πουθενά στο Κοράνι δεν απαγορεύεται ρητά η απεικόνιση του Μωάμεθ. Μάλιστα παλαιότερα, τουλάχιστον από τον 13ο μ.Χ. αιώνα, υπήρχαν αρκετά θρησκευτικά χειρόγραφα με ζωγραφιές του προφήτη, ώστε να είναι πιο εύληπτη η μετάδοση της θρησκείας του Αλλάχ.

Ισλαμισμός Τότε όμως, πώς προέκυψε η πεποίθηση ότι η απεικόνιση του προφήτη απαγορεύεται δια ροπάλου ; Η απάντηση είναι ότι προέκυψε από τα «χαντίθ», δηλαδή τις γραπτές συλλογές «με τον λόγο και τις πράξεις του προφήτη ή την έγκρισή του για ό,τι ειπώθηκε ή τελέστηκε ενώπιόν του». Γενεές ιεροσπουδαστών συγκρότησαν τουλάχιστον έξι μεγάλες τέτοιες γραπτές συλλογές οι οποίες έρχονται αμέσως δεύτερες σε σημασία για την μουσουλμανική πίστη μετά από το ίδιο το Κοράνι. «Οι άγγελοι δεν θα μπουν σε σπίτι που έχει σκύλο, ούτε σε σπίτι που έχει εικόνες» παραδίδεται σε ένα χαντίθ του 9ου μ.Χ. αιώνα.

Ισλαμισμός Αν και οι «εικόνες» είναι όρος γενικός, πολλοί ερμηνευτές των χαντίθ ισχυρίστηκαν ότι υπονοείται η απεικόνιση του προφήτη «για να αποφευχθεί ο κίνδυνος της ειδωλολατρείας, ενός από τα χειρότερα αμαρτήματα στο ισλάμ όσο και στον ιουδαϊσμό και τον χριστιανισμό», λέει ο Τσεμπέλ. Και τονίζει: «Παρόλο που το ισλάμ είναι μια αφηρημένη θρησκεία, έπρεπε να επινοήσει ένα σύστημα για να παρουσιάζει τον προφήτη. Γιαυτό επέλεξε την καλλιγραφία, φαινόμενο που αναπτύχθηκε στα τεμένη. Ετσι τόσο ο Αλάχ, ο Θεός του Αβραάμ, όσο και ο προφήτης Μωάμεθ βρήκαν την απεικόνισή τους σε ένα σύστημα γραφής. Είναι το αντίστοιχο των εικόνων του Ιησού στις χριστιανικές εκκλησίες».

Ιουδαϊσμός Στα ιερά κείμενα των εβραίων όσο και υπάρχουν προειδοποιήσεις και απαγορεύσεις όσον αφορά τις εικόνες. Η παλαιότερη απαγορεύση είναι η ιουδαϊκή, η οποία αναφέρεται στην Έξοδο, στο εδάφιο 20:4: «Ου ποιήσεις σεαυτώ είδωλον ουδέ παντός ομοίωμα όσα εν τω ουρανώ άνω και όσα εν τη γη κάτω και όσα εν τοις ύδασιν υποκάτω της γης». Η Έξοδος φαίνεται πως γράφτηκε μεταξύ του 200 π.Χ. και του 300 μ.Χ.

Ιουδαϊσμός Υπάρχει το παράδειγμα των Εβραίων, που παρασύρθηκαν και έφτιαξαν το Χρυσό Μοσχάρι. Μια απεικόνιση του Θεού εκλαμβανόταν επίσης σαν μια ανάρμοστη απόπειρα να καταστήσει κανείς το Θεό παρόντα και εξαρτημένο από τις ανθρώπινες επιθυμίες. Τέλος, οι εικόνες μπορούσαν να παρασύρουν τους πιστούς να λατρεύουν τις ίδιες τις εικόνες ή τον καλλιτέχνη αντί για το Θεό. Η απαγόρευση της απεικόνισης του Θεού στον ιουδαϊσμό επεκτάθηκε, με τον καιρό, σε κάθε είδους εικόνα· ωστόσο, δεν ισχύει πια στις μέρες μας.

Πηγές http://www.tovima.gr/world/article/?aid=47 5669 http://www.scienceillustrated.gr/site/%CE%B3 %CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF- %CF%84%CF%8C%CF%83%CE%BF- %CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD- %CE%B9%CE%BF%CF%85%CE%B4%CE%B1%CF%8 A%CF%83%CE%BC%CF%8C- %CF%8C%CF%83%CE%BF- %CE%BA%CE%B1%CE%B9- %CF%83%CF%84%CE%BF-%CE%BC/