«ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΝΑΞΙΑΚΗΣ ΣΜΥΡΙΔΑΣ» ΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ Τ.Π.Ε. Κρητικού Σοφία aperathu@otenet.gr.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα δικτύου Comenius που συνδέει όσους χρησιμοποιούν υλικά μελέτης του χώρου και γεω-πληροφορίες στο σχολείο.
Advertisements

Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
ΠΗΝΕΛΟΠΗ GANDHI ΜΙΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΦΑΝΤΙΚΗ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ.
Το Δίκτυο Εθνικών Σημείων Επαφής του Ειδικού Προγράμματος «Άνθρωποι»
το αμπέλι 1ο 12/θ Δημοτικό Σχολείο Σουφλίου Δ΄ Τάξη
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Επιστημονική.
Οι μαθητές μαθαίνουν μέσα από συνταγές…
Ενσωμάτωση του μαθητικού υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία- Η προσέγγιση της Ψηφιακής Στρατηγικής Αθήνα, 29/10/2007 Δημήτρης Κοντογιαννόπουλος Στέλεχος.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Στόχοι, μεθοδολογία, διαδικασίες Μιχάλης Μεταξάς Innovatia ΕΠΕ, Σύμβουλος Διαχείρισης Έργου.
Ομάδα Φ Καλαϊτziδησ Κλεοβουλοσ Καραναστασησ Δημητρησ Κεσογλου Μαρινα
ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ «Ι.Μ.ΔΕΛΑΣΑΛ» - ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ -
Διασύνδεση των σχολικών μονάδων με τις τοπικές κοινωνίες.
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
Πως θα αξιοποιήσετε περαιτέρω τις eTwinning συνεργασίες σας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
«Περισσότερες Εμπειρίες, Περισσότερες Γνώσεις, Περισσότερη Χαρά»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΛΛΗΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΛΛΕΓΙΟ ΨΥΧΙΚΟΥ (ΓΥΜΝΑΣΙΟ και ΛΥΚΕΙΟ) ΕΞΩΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Δ΄Δ/ΝΣΗ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΟΜΕΑ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΤΟΥ ΤΕΕ.
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
Η ευρυζωνικότητα στην υπηρεσία της εκπαίδευσης στις απομακρυσμένες περιοχές Εργαστηριακή συνεδρία χρηστών δορυφορικής ευρυζωνικότητας Ελληνογερμανική Αγωγή,
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Εκπαιδευτική Ρομποτική Παρελθόν - Παρόν - Μέλλον 2 ο ΕΚ Ρόδου.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αρχικός τίτλος: «Το κλίμα αλλάζει. Κάνε κάτι και εσύ» H ομάδα ΑΛΚΥΟΝΙΔΕΣ ξεκινά ένα πρόγραμμα που εποπτεύεται από τη ΓΓΝΓ, και υλοποιείται από το Ινστιτούτο.
Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Θεσπρωτίας
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ 1 η Ιουλίου - 31 Δεκεμβρίου 2012 ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΗ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ 1 Σεμινάρια Φεβρουαρίου 2012.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών «Ο ρόλος των Επιμορφωτών B» Παιδαγωγικό Ινστιτούτο.
Τίτλος Δραστηριότητας
5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας - Τρίκαλα - 3 Απριλίου 2015
Η ΧΡΗΣΗ VIDEOCONFERENCE ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ 2o Δημοτικό Σχολείου Βόλου Παρουσίαση.
Σχολικές δραστηριότητες ΄12 2ο ΕΠΑΛ ΛΑΜΙΑΣ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ «ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» ΤΕΚΕ Έλενα Πουλλή Επιστημονικός Λειτουργός Ίδρυμα Προώθησης Έρευνας.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
Αστικός Τουρισμός Ο αστικός τουρισμός είναι μία από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού οι οποίες φαίνονται να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στη σημερινή εποχή.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΜΠΕΛΙ: ΑΠΟ ΤΟN ΔΙΟΝΥΣΟ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ!!! ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΑΚΚΙΟΥ ΛΕΡΟΥ ΤΜΗΜΑ Δ2 Υπεύθυνη προγράμματος :
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ 2ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου
Κίνητρα και μέτρα για τη σύνδεση των ακαδημιών με τα αγωνιστικά τμήματα του συλλόγου. Αθηνα / 12 / 2017 Επ.α.κ.α.β.
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Ελληνογερμανική Αγωγή
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
ΔΡΑΣΗ ΤΟΥ 8ου ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ-ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ
Be cool, recycle in school 15 ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου Σχολ. Έτος:
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Σχολείο : Διεύθυνση Εκπαίδευσης : Σχολικό έτος :
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«ΑΚΟΛΟΥΘΩΝΤΑΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΝΑΞΙΑΚΗΣ ΣΜΥΡΙΔΑΣ» ΜΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΩΝ Τ.Π.Ε. Κρητικού Σοφία aperathu@otenet.gr Μαλεγιαννάκη Ειρήνη emalegia@phs.uoa.gr 2ο Γυμνάσιο Νάξου Αριστεία και Καινοτομία - Αθήνα 13-3-10

ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Κονστρουκτιβιστική θεωρία μάθησης: η μάθηση έχει ως αφετηρία τις στάσεις, γνώσεις και ενδιαφέροντα του ατόμου. ο μαθητής συμμετέχει ενεργά στη διαδικασία κατασκευής της γνώσης. Εγκαθιδρυμένη μάθηση: η μάθηση ορίζεται από πληθώρα κοινωνικών – πολιτιστικών παραμέτρων. η γνώση είναι αναπόσπαστα συνδεδεμένη με τις πράξεις. τα μαθησιακά έργα αποτελούν τμήματα ενός ολοκληρωμένου έργου που είναι και ο τελικός στόχος.

ΝΑΞΙΑΚΗ ΣΜΥΡΙΔΑ Ένα από τα σημαντικότερα ελληνικά ορυκτά. Αποτέλεσε βασική παράμετρο διαμόρφωσης του περιβάλλοντος και των τοπικών κοινωνιών της ορεινής Νάξου, από την αρχαιότητα, και κυρίως κατά τις πρώτες δεκαετίες του 20ου αι. Η σμύριδα έχει πλέον εκτοπιστεί από τη διεθνή αγορά, λόγω της αντικατάστασής της από το τεχνητό κορούνδιο. Τα άλλοτε ακμαία σμυριδοχώρια υποφέρουν από οικονομικό και πληθυσμιακό μαρασμό. Τα σμυριδωρυχεία και οι εγκαταστάσεις εξόρυξης και μεταφοράς του ορυκτού έχουν κηρυχτεί διατηρητέα μνημεία προβιομηχανικής περιόδου από το Υπουργείο πολιτισμού.

ΣΤΟΧΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Να μάθουν τα παιδιά με τρόπο ευχάριστο για τη σμύριδα και την ορεινή Νάξο. Να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη συλλογική εργασία στα πλαίσια της υλοποίησης ενός σύνθετου έργου. Να δημιουργηθεί εκπαιδευτικό υλικό που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και από άλλα σχολεία: δανειστική βαλίτσα της σμύριδας. Να προτείνει η ομάδα λύσεις για την αειφόρο ανάπτυξη της ορεινής Νάξου (δημιουργία μεταλλευτικού πάρκου).

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Δανειστική βαλίτσα που περιέχει: ενημερωτικό έντυπο για τη σμύριδα. ένα παζλ με θέμα σχετικό με τη σμύριδα. επιτραπέζιο εκπαιδευτικό παιχνίδι σμύριδας. ντοκιμαντέρ “Ακολουθώντας τους δρόμους της ναξιακής σμύριδας’’.

Μεθοδοι που ακολουθηθηκαν Για τη δημιουργία του εντύπου και του εκπαιδευτικού παιχνιδιού, το γνωστικό αντικείμενο κατατμήθηκε σε ενότητες, κάθε μία από τις οποίες μελετήθηκε από έναν μαθητή/μαθήτρια. Πραγματοποιήθηκε επιτόπια έρευνα εντός και εκτός Νάξου: Απείρανθος, Κόρωνος, Μουτσούνα, Μουσείο Ορυκτολογίας ΕΚΠΑ, Μεταλλευτικό Πάρκο Φωκίδας. Οι μαθητές επισκέφτηκαν μουσεία, ορυχεία, εγκαταστάσεις και ένα μεταλλευτικό πάρκο. Πήραν συνεντεύξεις από πρώην σμυριδεργάτες και επιστήμονες σχετικούς με το θέμα. Όλες οι διαδικασίες καταγράφηκαν, φωτογραφήθηκαν και βιντεοσκοπήθηκαν, ώστε να χρησιμοποιηθούν στη δημιουργία του εκπαιδευτικού παιχνιδιού και του ντοκιμαντέρ της ομάδας.

Συμπερασματα απο την υλοποιηση του εργου Η προοπτική της δημιουργίας ενός ολοκληρωμένου ερευνητικού και καλλιτεχνικού έργου, με αποδέκτες εκτός της ίδιας της ομάδας, λειτούργησε ως ισχυρό κίνητρο μάθησης. Η χρήση της κάμερας έντυσε με μεγαλύτερη γοητεία τις εξορμήσεις της ομάδας και προσέφερε στα παιδιά πολύτιμες γνώσεις για τις φάσεις υλοποίησης μιας ταινίας. Η καταγραφή σε ντοκιμαντέρ της εργασίας της ομάδας επέτρεψε τη διάχυση του έργου της σε ένα ευρύτερο κοινό και τη δυνατότητα επανειλημμένης προσπέλασης του υλικού από κάθε ενδιαφερόμενο.

Συμπερασματα απο την υλοποιηση του εργου Η επαφή των μαθητών με άτομα τρίτης ηλικίας πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία και ενθουσιασμό και από τις δύο πλευρές. Τέτοιες δράσεις μπορούν να λειτουργήσουν ως αντίδοτο περιθωριοποίησης των ηλικιωμένων και να αποτελέσουν σπουδαία πηγή γνώσης για τα νέα παιδιά. Οι γνώσεις που απεκόμισαν οι μαθητές για τις συνήθειες, τα ήθη, τα έθιμα και γενικά τη λαογραφία των χωριών της ορεινής Νάξου και η εμπλοκή τους με το θέμα, έδωσαν τη δυνατότητα να δράσουν σαν ενεργοί πολίτες της κοινωνίας τους, δίνοντας αξιόλογες προτάσεις λύσης και συγχρόνως αξιοποίησης του σμυριδικού θέματος με θετικές συνέπειες για τον τόπο τους. Η διερεύνηση από τους μαθητές ενός ζητήματος της περιοχής τους, σε μεγάλο βαθμό μέσω αλληλεπίδρασης με την τοπική κοινότητα, τους επέτρεψε να γίνουν ενεργητικοί δημιουργοί μιας μάθησης με μεγαλύτερο νόημα για τους ίδιους.

Αξιοποιηση του εργου στην εκπαιδευτικη διαδικασια Η δανειστική βαλίτσα της σμύριδας μπορεί να χρησιμοποιηθεί: από τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού σχολείου και από σχολικές τάξεις γυμνασίου – λυκείου, στα πλαίσια της διδασκαλίας της γεωλογίας - γεωγραφίας, ιστορίας, κοινωνιολογίας, χημείας, φυσικής, Σ.Ε.Π. καθώς επίσης και στα προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. από σχολικές τάξεις που προγραμματίζουν επίσκεψη στην ορεινή Νάξο. από Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Γεωλογικά Μουσεία.

Αξιοποιηση του εργου στην εκπαιδευτικη διαδικασια Η δανειστική βαλίτσα της σμύριδας μπορεί να χρησιμοποιηθεί: από την περιβαλλοντική ομάδα του 2ου Γυμνασίου Νάξου, η οποία παίζοντας το ρόλο οικοδεσπότη για σχολεία – επισκέπτες στο νησί, μπορεί να τους ενημερώνει για τη σμύριδα, χρησιμοποιώντας τη δανειστική βαλίτσα. από μαθητικές ομάδες άλλων περιοχών της Ελλάδας και της Ευρώπης (με μεταλλεία και ορυχεία), στα πλαίσια μιας διακρατικής συνεργασίας (προγράμματα commenius και e-twining). Από περιβαλλοντικές-πολιτιστικές οργανώσεις που ασχολούνται με την αειφόρο ανάπτυξη και τη διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ εργου Το έργο «Ακολουθώντας τους δρόμους της Ναξιακής σμύριδας» παρουσιάστηκε στο κοινό, σε ειδική ημερίδα που διοργανώθηκε στη Χώρα της Νάξου, τον Ιούνιο του 2008. Βραβεύτηκε από την Ελληνική Γεωλογική Εταιρία και το Πανεπιστήμιο Αθήνας στα πλαίσια του 1ου Πανελλήνιου Διαγωνισμού Γεωλογίας «Μαθαίνω για το Γεωπεριβάλλον του Τόπου μου» (Μάιος 2009) Παρουσιάστηκε σε επιτροπή του Γεωλογικού Tμήματος του Πανεπιστημίου του Παλέρμο, στο Γεωλογικό Mουσείο του Παλέρμο “Gaetano Giorgio Gemmellan” (Μάρτιος 2009). Σχετική ανακοίνωση πραγματοποιήθηκε στο 5ο Πανελλήνιο Συνέδριο για τις ΤΠΕ στην Εκπαίδευση www.e-diktyo.eu (Μάιος 2009), ενώ το έργο θα παρουσιαστεί στο 12ο Διεθνές Συνέδριο της Ελληνικής Γεωλογικής Εταιρίας http://www.synedra.gr (Μάιος 2010). Το ντοκιμαντέρ «Ακολουθώντας τους δρόμους της Ναξιακής σμύριδας» συμμετείχε στο Διεθνές Φεστιβάλ Ecofilms της Ρόδου http://www.ecofilms.gr (Ιούνιος 2009).

ΕυχαριστΟΥμε Οσους μας βοΗθησαν για την υλοποΙηση του εργου Το Γεωλογικό μουσείο Απειράνθου Την κοινότητα Κορώνου και την πρόεδρο κα Αξαοπούλου Την κοινότητα Απειράνθου Το Μουσείο Ορυκτολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών Το Μεταλλευτικό Πάρκο Vagonetto Την κα Μαριλένα Μαυρογένη και τον κο Βαγγέλη Κατσιγιάννη Τον κο Ιάκωβο Γιακουμή και την κα Σεβαστή Γιακουμή Τον κο Μιχάλη Κριμιτζά Τον κο Μανώλη Κρητικό Τον κο Μανώλη Μανωλά Τον κο Αντώνη Πρωτονοτάριο Τον κο Αποστόλη Ψαρρό Την κα Σοφία Οικονόμου Την κα Ντιάνα Μουρεσάν Την κα Δήμητρα Παπαγεωργίου Τον κα Μάριο Στάμο Τον κο Μανώλη Κοντόπουλο