Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ
5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ
ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ Αναζήτηση και μελέτη των βιβλιογραφικών πηγών Εξαγωγή συμπερασμάτων και καταγραφή τους Παρουσίασή του υλικού με πρωτότυπο τρόπο Α΄Η ανάδειξη πτυχών του χαρακτήρα του
ΜΙΑ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ Β΄ Η παρουσίαση στο διαδίκτυο
ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ πρωτότυπα πολυμεσικές και ψηφιακές εφαρμογές ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ τη λειτουργία εγκαταστημένων και on line προγραμμάτων του Η/Υ ΝΑ ΔΟΚΙΜΑΖΟΥΝ προγράμματα και να επιλέγουν το πιο εύχρηστο. ΝΑ ΜΟΙΡΑΣΤΟΥΜΕ την εργασία μας και τις δημιουργίες μας με κοινό που ενδιaφέρεται ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ … ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝ τις δυνατότητες των μηχανών αναζήτησης για την συλλογή πληροφοριών ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΝ τις αναρτημένες πληροφορίες στο διαδίκτυο Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ… ΝΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΗΣΟΥΜΕ με άτομα, που ενδιαφέρονται για την βελτίωση της εκπαίδευσης με την εφαρμογή καινοτόμων προγραμμάτων ΝΑ ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ εργαλεία που είναι δωρεάν και εύκολα στη χρήση. ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΝ κριτική στάση στις χρήση των εργαλείων των Νέων Τεχνολογιών ΝΑ ΑΞΙΟΠΟΙΟΥΝ τις δυνατότητες των Η/Υ για δημιουργικές και παραγωγικές δράσεις
Puzzle on line, σταυρόλεξα, Centennia ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΜΕΝΗ ΗΜΙΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ Wordle, Animoto, Auto Collage Smart Draw Κατασκευή ιστοσελίδας, παρουσίαση Power Point ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ
Τα ονόματά τους. ΔΙΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: Οι μαθητές ενημερώθηκαν για ένα πρόγραμμα (Wordle) που μορφοποιεί ένα κείμενο και πως αυτό το «κατεβάζουν» στο Η/Υ τους. Χωρίστηκαν σε ομάδες. ΕΡΓΑΣΙΑ: Να παραδώσουν μια εικόνα με τα ονόματα των μαθητών της τάξης. Από τις 4 ομάδες οι τρεις παρέδωσαν την εργασία. Ο εκπαιδευτικός μετά από μιάμιση ώρα είχε στα χέρια του την εργασία. ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Οι μαθητές έμαθαν να χειρίζονται, χωρίς καθοδήγηση ένα πρόγραμμα. Πράγμα που αποδεικνύει την προσαρμοστικότητα των μαθητών σε νέα περιβάλλοντα.
Δημιουργία χάρτη: Οι μαθητές με οδηγό τη βιογραφία του Καποδίστρια εντόπισαν στο χάρτη (GoogleMaps) τις ευρωπαϊκές πόλεις στις οποίες έδρασε ως πολιτικός, τις σημάδεψαν και έγραψαν μια μικρή λεζάντα για κάθε πόλη και δημιούργησαν έτσι ένα διαδραστικό χάρτη που αποτύπωνε τις μετακινήσεις και τη δράση του Καποδίστρια. Δημιουργία αντιστοιχίσεων και σταυρόλεξου : Η παρουσία του εκπαιδευτικού ήταν καθοδηγητική Αναζήτηση πληροφοριών στο διαδίκτυο: Η εκτύπωση και η ανάγνωση πληροφοριών από το διαδίκτυο σίγουρα δεν είναι το ζητούμενο. Η συγκέντρωση πληροφοριών όμως από το διαδίκτυο είναι πλούσια και μερικές φορές αδύνατη να την προσκτήσουμε με άλλο τρόπο. Η μελέτη τους λοιπόν βοηθά στην πιο εμπεριστατωμένη τεκμηρίωση της αλήθειας και τη σφαιρικότητα της γνώσης.
Χρησιμοποιήσαμε προγράμματα με παρόμοιο περιεχόμενο. Στόχος: Οι μαθητές να κατανοήσουν ότι υπάρχει πληθώρα προγραμμάτων και εξαρτάται από τις ανάγκες του χρήστη ποιο θα χρησιμοποιήσει και πως θα το αξιοποιήσει. Προτιμήσαμε προγράμματα δωρεάν. Στόχος: Οι μαθητές να τα αξιοποιήσουν για προσωπική χρήση Άντλησαν πληροφορίες για μελέτη και εικόνες για την παρουσίαση από ιστοσελίδες γιατί δεν ήταν εύκολο να τις βρουν στη βιβλιογραφία. Στόχος: Αξιολόγηση μιας ιστοσελίδας Κάποια προγράμματα και λογισμικά λειτούργησαν ως εργαλεία που βοήθησαν στην κατανόηση της γνώσης (π.χ.: έτοιμοι χάρτες) και άλλα βοήθησαν στην οικοδόμηση της γνώσης (π.χ.: δημιουργία νέου χάρτη) Η εμπλοκή της κατασκευής της ιστοσελίδας είναι μια καινοτόμος δράση γιατί οι μαθητές είχαν την πρωτοβουλία στην κατασκευή της, ενεπλάκησαν οι ίδιοι στη δημιουργία της και κοινοποιήθηκε η ύπαρξή της στο ευρύ κοινό ώστε να κερδίσουν κι άλλοι από αυτήν.
Για την πραγματοποίηση της εργασίας μας χρησιμοποιήσαμε εγκατεστημένα και on line προγράμματα. Αξιοποιώντας τα εργαλεία που μας παρείχαν τα προγράμματα, κατασκευάσαμε μια ιστοσελίδα και αναρτήσαμε σε αυτή τα στοιχεία που συγκεντρώσαμε από την έρευνα αλλά και το υλικό που προέκυψε από αυτά για να το μοιραστούμε μαζί σας!
Χρησιμοποίησαν…
Η ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΜΑΣ
" " Σας ευχαριστώ