1 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΒΙΒΗ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004 ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

1 Έρευνα 16-19/5/05 Πανελλαδική πολιτική έρευνα κοινής γνώμης ΠΕΙΡΑΙΑΣ Μάιος 2005.
Ερωτηματολόγιο Συλλογής Απαιτήσεων Εφαρμογών Υψηλών Επιδόσεων
ΕΡΕΥΝΑ ΓΙΑ ΤΟ ΝΕΟ ΓΗΠΕΔΟ ΤΗΣ ΑΕΛ ΛΕΜΕΣΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΗ ΛΕΜΕΣΟΥ
1 “Ανάπτυξη και Εφαρμογή Ολοκληρωμένου Συστήματος για τον Έλεγχο και την Παρακολούθηση των Μονάδων Επεξεργασίας Αστικών Λυμάτων στην Κύπρο, COMWATER” (Δεκέμβριος.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
1 ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΗΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗΣ ΤΗΣ ΦΥΜΑΤΙΩΣΗΣ ΣΕ ΕΘΝΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ Ευάγγελος Μαρίνης Επίτιμος Διευθυντής Μικροβιολογικού.
Εξελικτική πορεία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
Περιφερειακή Πολιτική EΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Έγγραφα εργασίας Εκ των προτέρων Αξιολόγηση - Δείκτες Α. Σίμου Μονάδα Αξιολόγησης Γενική Διεύθυνση.
1 Συλλογικοί Κατάλογοι & Διαδίκτυο Μιχάλης Σφακάκης.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Γραφείο Ποιότητας Αλεξάνδρειο ΤΕΙ Θεσσαλονίκης.
Έρευνα Έρευνα :“Συστηματική, ελεγχόμενη, εμπειρική και κριτική διερεύνηση υποθετικών προτάσεων σχετικά με τις εικαζόμενες σχέσεις ανάμεσα σε φυσικά(;)
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΒΑΣΕΙ Δ.Λ.Π. (ΕΝΑΡΞΗΣ)
Φ. Τροχούτσος, ΤΟΠΜΑΚ Σέρρες 1 Γραφείο Διασύνδεσης Σπουδών & Σταδιοδρομίας του Δ.Π.Θ. Υπηρεσίες Έρευνα για την Επαγγελματική Σταδιοδρομία των Αποφοίτων.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Αριστοτέλης Σάββα - Κλάδος Βιώσιμης Κινητικότητας, Τμήμα Δημοσίων Έργων 5 Ιουλίου Βιώσιμη Κινητικότητα για Εξοικονόμηση Ενέργειας στις Μεταφορές.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
Επιστημονικά υπεύθυνος: Καθηγητής Μ. Μεϊμάρης, Διευθυντής Εργαστηρίου Ομάδα διαχείρισης έργου: Δρ. Α. Γιαννακουλόπουλος, Σ. Κοδέλλας, Ν. Παπασταύρου Έκθεση.
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Διαδικτυακή εφαρμογή ανάλυσης και επεξεργασίας δεδομένων κυβερνητικών διαβουλεύσεωνgov.insight Η. Ζαβιτσάνος, Γ. Γιαννακόπουλος, Γ. Παλιούρας Ινστιτούτο.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
ΟΔΗΓΟΣ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΔΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΕΙΚΟΝΩΝ ΚΑΙ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΩΝ ΚΙΝΗΤΩΝ ΚΑΙ ΑΚΙΝΗΤΩΝ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΡΟΚΙΔΗ ΧΡΥΣΟΥΛΑ-ΔΙΟΝΥΣΙΑ.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
17ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Αξιολόγηση Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Έρευνες Ικανοποίησης Χρηστών Σκρέτα Χριστίνα Γεωργακοπούλου Ιφιγένεια.
Εισαγωγή στην Αξιολόγηση Έργων Πληροφορικής Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ. Βέμου Κωνσταντίνα Τσάμα Ριγκέρς.
Ανάλυση του μοντέλου LISIM για την εφαρμογή του στις Ελληνικές Δημόσιες Βιβλιοθήκες Αναστασία Μαργιόλα & Πέτρος Κωσταγιόλας
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
DIGITAL LIBRARIES TECHNOLOGIES Του Πανεπιστημίου του Stanford Μπαρμπαδάκη Αικατερίνη Καραδέμητρου Βιολέττα.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
Τίτλος: "Μια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών πληροφορίας στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση: Μελέτη περίπτωσης" Ιουλία.
«…Έτσι είναι αν έτσι νομίζετε…: Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεμιναρίων της Βιβλιοθήκης και Κέντρου Πληροφόρησης του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου» 17 ο Πανελλήνιο.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΣΚΕΛΕΤΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Παρουσίαση για το μάθημα “Στρατηγική και Οικονομική των Π.Σ.” Καραμιχάλη Ιφιγένεια Κολλιάρου Μαρία-Ελένη.
Αποτελέσματα Αξιολόγησης Προγράμματος Σπουδών Σπύρος Κοκολάκης Τμ. Μηχ/κών Πληροφοριακών και Επικοινωνιακών Συστημάτων.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Residency Database Residency Database Project IFMSA Transnational project Από τηv Ελληνική Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων και Ανταλλαγών Φοιτητών Ιατρικής (HelMSIC)
Εργασία στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκον καθηγητής: Σαράντος Καπιδάκης Αθήνα 2008 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ-ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΜΣ ΣΤΗΝ.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΚΜΙΑΣ Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος “ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ” Θέμα: “BRITISH LIBRARY- The World’ knowledge” ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ «ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» «Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ 322: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Κατούνα.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ “ USING MILOS TO BUILD A MULTIMEDIA.
E-metrics στις Ελληνικές Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες Δήμητρα Τσάμη Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Μονάδα Ολικής Ποιότητας Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών Βιβλιοθήκη & Κέντρο.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Digital Universal Library of Carnegie Mellon University.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ INFORMEDIA INFORMEDIA Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη Η πρώτη τηλεοπτική ψηφιακή βιβλιοθήκη.
Φιλολογία και Ψηφιακές Ερευνητικές Υποδομές: Από τη Θεωρία στην Πράξη Λεωνίδας Παπαχριστόπουλος Νεφέλη Χατζηδιάκου
1 Βιβλιογραφική Ανασκόπηση Literature Review. 2 Τι είναι η Βιβλιογραφική Ανασκόπηση;  Είναι η ικανότητα του σπουδαστή- συγγραφέα-ερευνητή να ανατρέχει.
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
EΡΓΑΣΙΑ στο μάθημα του ΣΤ’ εξαμήνου Ψηφιακές Βιβλιοθήκες ΘΕΜΑ: The Cyclades Project Εισηγητής: Καπιδάκης Σαράντος Φοιτήτριες:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΒΙΒΗ ΚΕΡΚΥΡΑ 2004 ΚΕΡΚΥΡΑ 2004

2 ΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ…ΤΟ ΠΑΡΟΝ… ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ… Βιβλιοθήκη (κτίριο, βιβλία, ράφια, προσωπικό) Βιβλιοθήκη (κτίριο, βιβλία, ράφια, προσωπικό) Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Ψηφιακή Βιβλιοθήκη - ψηφιοποιημένο υλικό - αλλαγή απαιτήσεων Στόχος : μια «καλή» Ψηφιακή Βιβλιοθήκη Στόχος : μια «καλή» Ψηφιακή Βιβλιοθήκη - πώς επιτυγχάνεται ? - παράγοντες που παίζουν ρόλο - μέσο η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

3 Γιατί είναι σημαντική η αξιολόγηση Ψηφιακών Βιβλιοθηκών ; (1) Οι ΨΒ υποστηρίζουν συγκεκριμένες δραστηριότητες σε συγκεκριμένους τομείς επιμορφωτικούς κυρίως αλλά και ψυχαγωγικούς. Οι ΨΒ υποστηρίζουν συγκεκριμένες δραστηριότητες σε συγκεκριμένους τομείς επιμορφωτικούς κυρίως αλλά και ψυχαγωγικούς. Η αξιολόγηση είναι σημαντική γιατί εξετάζει: Η αξιολόγηση είναι σημαντική γιατί εξετάζει:  λειτουργικότητα του συστήματος  τεχνολογίες πληροφόρησης - διαδραστικότητα - υιοθέτηση - χρήση - υλοποίηση - κοινωνικός αντίκτυπος

4 Γιατί είναι σημαντική η αξιολόγηση Ψηφιακών Βιβλιοθηκών ; (2)  κοστολόγηση διαδικασιών και ιδιαίτερα όσον αφορά την χρησιμότητα  εξοικονόμηση πόρων από χαμένη παραγωγικότητα

5 Τι είναι η αξιολόγηση ;  Η αξιολόγηση ενός συστήματος είναι ένας γενικός όρος που περιλαμβάνει απόψεις απόδοσης, μετρήσεων και εκτιμήσεων των ανθρώπων που χρησιμοποιούν το σύστημα.  Οι δραστηριότητές της περιλαμβάνουν εργαστηριακά πειράματα, έρευνες σε τοπικό, εθνικό και διεθνές επίπεδο, αναλύσεις, παρακολούθηση και καταγραφή της διεπαφής χρήστη-συστήματος, παρατηρήσεις χρηστών κ.λ.π.

6 Τύποι αξιολόγησης (1) 4 τύποι αξιολόγησης είναι συμβατοί με τις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες : Παραγωγική αξιολόγηση (formative) – ορίζει προτεραιότητες σε τρέχοντα ζητήματα, θέτει στόχους και προκαθορίζει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Παραγωγική αξιολόγηση (formative) – ορίζει προτεραιότητες σε τρέχοντα ζητήματα, θέτει στόχους και προκαθορίζει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Αθροιστική αξιολόγηση (summative) – το αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι ή όχι εξετάζεται στο τέλος της όλης διαδικασίας. Αλληλοσυμπληρώνεται με την παραγωγική. Αθροιστική αξιολόγηση (summative) – το αν επιτεύχθηκαν οι στόχοι ή όχι εξετάζεται στο τέλος της όλης διαδικασίας. Αλληλοσυμπληρώνεται με την παραγωγική.

7 Τύποι αξιολόγησης (2) Επαναληπτική αξιολόγηση (iterative) – θέτει αρχικά μετρήσιμους στόχους όμως δίνει τη δυνατότητα αναθεώρησης και επαναπροσδιορισμού τους μέσα από την αναπτυξιακή διαδικασία. Επαναληπτική αξιολόγηση (iterative) – θέτει αρχικά μετρήσιμους στόχους όμως δίνει τη δυνατότητα αναθεώρησης και επαναπροσδιορισμού τους μέσα από την αναπτυξιακή διαδικασία. Συγκριτική αξιολόγηση (comparative) – το αποτέλεσμα προκύπτει μέσα από συγκρίσεις συστημάτων, μετρήσεις και διασταύρωση των αποτελεσμάτων τους (συγκρίνουμε διαφορετικές λειτουργίες και αλγόριθμους). Συγκριτική αξιολόγηση (comparative) – το αποτέλεσμα προκύπτει μέσα από συγκρίσεις συστημάτων, μετρήσεις και διασταύρωση των αποτελεσμάτων τους (συγκρίνουμε διαφορετικές λειτουργίες και αλγόριθμους).

8 Κοινό Ψηφιακών Βιβλιοθηκών Για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση μιας ΨΒ θα πρέπει πρώτα να προσδιορίσουμε το αναγνωστικό κοινό της. Για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση μιας ΨΒ θα πρέπει πρώτα να προσδιορίσουμε το αναγνωστικό κοινό της. Ανάλογα με την κοινότητα χρηστών στην οποία απευθυνόμαστε θα προσαρμόσουμε και τα κριτήρια της αξιολόγησης. Ανάλογα με την κοινότητα χρηστών στην οποία απευθυνόμαστε θα προσαρμόσουμε και τα κριτήρια της αξιολόγησης. Απευθυνόμαστε λοιπόν: Απευθυνόμαστε λοιπόν: 1. στην ερευνητική κοινότητα χρηστών 2. στην «παραδοσιακή» κοινότητα χρηστών

9 Συνέχεια… 1. Στην πρώτη περίπτωση μας ενδιαφέρει να ικανοποιήσουμε τις ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων χρηστών, ερευνητών, επιστημόνων, μελετητών κ.λ.π. Η ψηφιοποιημένη πληροφορία πρέπει να είναι σωστά κατανεμημένη, εύκολα και γρήγορα προσβάσιμη και όσο το δυνατόν πιο πρόσφατη. 2. Αντίθετα, το παραδοσιακό κοινό μιας βιβλιοθήκης αντιμετωπίζει τις ΨΒ ως οργανισμούς που προσφέρουν τις ίδιες πληροφορίες με παλιότερα απλά τώρα πια με διαφορετική / ψηφιοποιημένη μορφή.

10 Ερωτήματα Για να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση μιας ΨΒ θα πρέπει να λάβουμε υπόψη τα παρακάτω ερωτήματα:  Τι αξιολογούμε ; (π.χ. συλλογή, τεχνολογία)  Με τι κριτήρια αξιολογούμε τις μετρήσεις ; (αποδοτικότητα ή αποτελεσματικότητα συστήματος)  Ποιόν ενδιαφέρουν τα αποτελέσματα της αξιολόγησης ;  Πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να προχωρήσουμε στο στάδιο της αξιολόγησης ;

11 Θέματα που πρέπει να λάβουμε υπόψη πριν ξεκινήσουμε μια διαδικασία αξιολόγησης ΔΟΜΗ ΔΟΜΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΙΔΟΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΕΙΔΟΣ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ ΟΡΙΑ ΟΡΙΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ

12 Προσπάθειες Αξιολόγησης  US DLI test suite: 6 τεστ αξιολόγησης ΨΒ (Digital Library Initiative)  D-Lib Working Group on Digital Library Metrics μια πρώτη προσπάθεια πάνω σε θέματα αξιολόγησης το  DELOS Network of Excellence (Digital Library Evaluation Forum δημιουργία υποδομής για αξιολόγηση και σχετικές ενέργειες)

13 Παράμετροι Αξιολόγησης Το πρόβλημα στην αξιολόγηση μιας ΨΒ έγκειται στην πολυπλοκότητα του περιεχομένου της και στην διαφορετικότητα της δομής της σε σχέση με μια υβριδική βιβλιοθήκη. Το πρόβλημα στην αξιολόγηση μιας ΨΒ έγκειται στην πολυπλοκότητα του περιεχομένου της και στην διαφορετικότητα της δομής της σε σχέση με μια υβριδική βιβλιοθήκη. Παράμετροι που πρέπει να λάβουμε υπόψη κατά τον σχεδιασμό ενός μοντέλου αξιολόγησης: Παράμετροι που πρέπει να λάβουμε υπόψη κατά τον σχεδιασμό ενός μοντέλου αξιολόγησης: επεκτασιμότητα επεκτασιμότητα αποτελεσματικότητα αποτελεσματικότητα αποδοτικότητα αποδοτικότητα κόστος κόστος ποιότητα ποιότητα

14 Συνέχεια… Οι μέθοδοι και οι τεχνικές για τη δημιουργία ενός μοντέλου αξιολόγησης θα πρέπει να στηρίζονται σε δεδομένα: Οι μέθοδοι και οι τεχνικές για τη δημιουργία ενός μοντέλου αξιολόγησης θα πρέπει να στηρίζονται σε δεδομένα:  ποσοτικής ανάλυσης  ποιοτικής ανάλυσης

15 Ολική Προσέγγιση Αξιολόγησης ΨΒ Θεωρώντας μια ΨΒ ως ένα είδος πληροφοριακού συστήματος θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και τις επιμέρους συνιστώσες του «συστήματος»: Θεωρώντας μια ΨΒ ως ένα είδος πληροφοριακού συστήματος θα πρέπει να λάβουμε υπόψη και τις επιμέρους συνιστώσες του «συστήματος»: - συλλογή - υπολογιστικά συστήματα (τεχνολογία) - άτομα (προσωπικό, χρήστες) - περιβάλλον χρήσης Μεμονωμένες προσεγγίσεις θα είναι αναποτελεσματικές. Μεμονωμένες προσεγγίσεις θα είναι αναποτελεσματικές.

16 Θέματα Αξιολόγησης Το σύστήμα και οι συνιστώσες του. Το σύστήμα και οι συνιστώσες του. (περιλαμβάνει αξιολόγηση μεθόδων και τεχνικών ανάκτησης πληροφοριών και γενικότερα λειτουργικότητα του συστήματος) Το επίπεδο αλληλεπίδρασης χρήστη – συστήματος. Το επίπεδο αλληλεπίδρασης χρήστη – συστήματος. Υποστήριξη των διαφόρων στρατηγικών πρόσβασης και χρήσης. Υποστήριξη των διαφόρων στρατηγικών πρόσβασης και χρήσης. Υποστήριξη συγκεκριμένων εργασιών. Υποστήριξη συγκεκριμένων εργασιών. π.χ. αναζήτηση π.χ. αναζήτηση Οργανωσιακά θέματα και άλλοι παράγοντες περιστασιακοί ή μη. Οργανωσιακά θέματα και άλλοι παράγοντες περιστασιακοί ή μη.

17 Συνιστώσες αξιολόγησης 1. ΧΡΗΣΤΕΣ 2. ΔΕΔΟΜΕΝΑ / ΣΥΛΛΟΓΗ 3. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Χαρακτηριστικά: Αλληλεπίδραση Αλληλεπίδραση Αλληλεξάρτηση Αλληλεξάρτηση

18

19

20 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (1) ΧΡΗΣΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΧΡΗΣΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΗΣΕΙΣ Για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε στην αξιολόγηση μίας ΨΒ θα πρέπει να απαντήσουμε σε 4 βασικές ερωτήσεις σχετικά με τα χαρακτηριστικά των χρηστών της: 1. Ποιοι είναι οι χρήστες της ; - εσωτερικοί – εξωτερικοί - ερευνητές - φοιτητές - ……

21 Συνέχεια … 2. Ποια είναι τα θεματικά πεδία που ενδιαφέρουν τους χρήστες της ; τους χρήστες της ; 3. Πώς γίνεται η αναζήτηση και τελικά η ανάκτηση των πληροφοριών ; (αφορά τη χρήση) των πληροφοριών ; (αφορά τη χρήση) - δομημένα θέματα με τη βοήθεια μηχανών αναζήτησης / δομημένη αναζήτηση - περιπλάνηση στον κατάλογο / αδόμητη αναζήτηση 4. Ποιοι οι σκοποί αλλά και ποιοι οι στόχοι της αναζήτησης ; αναζήτησης ;

22 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (2) ΔΕΔΟΜΕΝΑ / ΣΥΛΛΟΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΑ / ΣΥΛΛΟΓΗ Ο τομέας που αφορά στην αξιολόγηση του «υλικού» μιας ψηφιακής συλλογής μπορεί να περιγράφει σε 3 άξονες : Α. περιγραφή του περιεχομένου Β. προσδιοριστές ποιότητας και αξιοπιστίας Γ. προσδιοριστές διαχείρισης πληροφορίας και προσβασιμότητας.

23 ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (3) ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Όσον αφορά τον τομέα της τεχνολογίας οι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη σε μια διαδικασία αξιολόγησης είναι : 1. Τεχνολογία του χρήστη : οι δυνατότητες που προσφέρει ένα σύστημα ΨΒ στο χρήστη - εύκολη αναζήτηση - αυτόματη ενημέρωση για νέο υλικό - ….. 2. Πρόσβαση στην πληροφορία - Ανάκτηση πληροφοριών - Ανάκτηση πληροφοριών - διασυνδέσεις (κείμενα, μεταδεδομένα)

24 Συνέχεια… 3. Τεχνολογία δομημένων συστημάτων - αρχιτεκτονική συστημάτων - πρωτόκολλα επικοινωνίας και διεπαφής 4. Τεχνολογία κειμένων / παρουσίασης υλικού - δομή κειμένων - παρουσίαση κειμένων - χαρακτηριστικά και δυνατότητες του υλικού

25 Ερωτηματολόγια - μετρήσεις Όλα όσα περιγράψαμε παραπάνω αποτελούν τη βάση για την εκπόνηση μιας διαδικασίας αξιολόγησης ΨΒ. Όλα όσα περιγράψαμε παραπάνω αποτελούν τη βάση για την εκπόνηση μιας διαδικασίας αξιολόγησης ΨΒ. Λαμβάνοντας απαντήσεις στα ερωτήματα τα οποία τέθηκαν παραπάνω μπορούμε να έχουμε την περιγραφή και παράλληλα την αξιολόγηση μιας ΨΒ. Λαμβάνοντας απαντήσεις στα ερωτήματα τα οποία τέθηκαν παραπάνω μπορούμε να έχουμε την περιγραφή και παράλληλα την αξιολόγηση μιας ΨΒ. Η συγκέντρωση όλων των ερωτήσεων σε απλά ερωτηματολόγια και η διάθεση τους τόσο στο αναγνωστικό κοινό όσο και στο προσωπικό της βιβλιοθήκης είναι ίσως η καλύτερη και η πιο αποτελεσματική μέθοδος για να επιτευχθεί η αξιολόγηση. Η συγκέντρωση όλων των ερωτήσεων σε απλά ερωτηματολόγια και η διάθεση τους τόσο στο αναγνωστικό κοινό όσο και στο προσωπικό της βιβλιοθήκης είναι ίσως η καλύτερη και η πιο αποτελεσματική μέθοδος για να επιτευχθεί η αξιολόγηση.

26 Πρώτη Προσπάθεια Αξιολόγησης 2 ερωτηματολόγια (Α + Β) 2 ερωτηματολόγια (Α + Β) Ερωτηματολόγιο Α : εξετάζει την πραγματική κατάσταση, το υπαρκτό. Ερωτηματολόγιο Α : εξετάζει την πραγματική κατάσταση, το υπαρκτό. Ερωτηματολόγιο Β : εκφράζει το επιθυμητό, μέσα από τις απαντήσεις προκύπτει ο μελλοντικός σχεδιασμός. Ερωτηματολόγιο Β : εκφράζει το επιθυμητό, μέσα από τις απαντήσεις προκύπτει ο μελλοντικός σχεδιασμός. Οι ερωτήσεις βασίζονται στους τομείς που ήδη αναφέρθηκαν (χρήστες / χρήση, δεδομένα / συλλογή, τεχνολογία) Οι ερωτήσεις βασίζονται στους τομείς που ήδη αναφέρθηκαν (χρήστες / χρήση, δεδομένα / συλλογή, τεχνολογία)

27 Συνέχεια… Απαντήσεις πολλαπλών επιλογών, ναι / όχι, σχόλια. Απαντήσεις πολλαπλών επιλογών, ναι / όχι, σχόλια. Η έρευνα διεξήχθη μέσα από την ηλεκτρονική σελίδα του SZTAKI και στάλθηκε με στους χρήστες της ΨΒ. Η έρευνα διεξήχθη μέσα από την ηλεκτρονική σελίδα του SZTAKI και στάλθηκε με στους χρήστες της ΨΒ. (MTA SZTAKI-Computer and Automation Research Institute Hungarian Academy of Sciences)

28 Νέα Προσπάθεια Αξιολόγησης DL MetaLibrary ( DELOS WG 2.1) DL MetaLibrary ( DELOS WG 2.1) Εκτεταμένη έρευνα όπου κάθε ΨΒ μπορεί να τεθεί σε διαδικασία αξιολόγησης και να συλλέξει απόψεις για την ποιότητά της. Φυσικά οι πληροφορίες και τα αποτελέσματα ανανεώνονται συνεχώς.

29

30

31

32

33

34

35

36

37 Αντικείμενο μελέτης… ECDL 2003 Workshop on Evaluation of Digital Libraries ECDL 2003 Workshop on Evaluation of Digital Libraries - US National Science Foundation - EU DELOS Network of Excellence for DL  Metrics, Testbeds and Processes  D-Lib Metrics Working Group (MWG)

38 ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ/ΔΙΚΤΥΟΓΡΑΦΙΑ: duisburg.de/bib/fulltext/ir/fuhr_etal:01.pdf duisburg.de/bib/fulltext/ir/fuhr_etal:01.pdf duisburg.de/bib/fulltext/ir/fuhr_etal:01.pdf duisburg.de/bib/fulltext/ir/fuhr_etal:01.pdf g_group_reports/evaluation.html g_group_reports/evaluation.html g_group_reports/evaluation.html g_group_reports/evaluation.html

39 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΟΡΙΕΣ