ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ=ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΗ                                                                                                                                                                           
Advertisements

Η ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ.
Βακχυλίδης Δευτερη παραδοση (11/3/2014).
Διδασκαλία Ελληνικής Γλώσσας ΤΕΓ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΓΚΡΕΝΟΜΠΛ ΓΑΛΛΙΑΣ.
Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
ΘΕΜA:ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ1)ΕΛΕΝΗ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
ΘΕΜΑ:ΑΘΛΗΜΑΤΑ, ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ, ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ & ΥΓΙΕΙΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
Ολυμπιακοί αγώνες: Από το χθες στο σήμερα
Όνομα μαθητή / τριας , Καπετανέα Μάρθα
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ Η ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥΣ
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΑ ΟΛΥΜΠΙΑ Ή ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Ερευνητικη Εργασια Ά Ταξησ Λυκειου Μyρινα ετοσ ο Τετραμηνο
Η ίδρυση των Ολυμπιακών αγώνων
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Β΄
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
MYKHNAΪΚΗ ΚΑΙ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΚΑΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
ΙΣΤΟΡΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΟΡΙΣΜΟΙ-ΠΕΡΙΟΔΟΙ-ΕΠΟΧΕΣ
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ -ΑΔΗΣ(ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΙΤΣΙΩΤΗΣ)
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Νικόλας - Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΠΤΔΕ - ΑΠΘ Τάξη Ε 2.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΗ!
Γυμνασιο καλυβιων: ΗΜΕΡΑ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ.
Ολυμπιακοί Αγώνες.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ολυμπιακα αθληματα.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
Τμήμα Α 1 ~ 2 ο Γυμνάσιο Μεγάρων Καθηγήτρια : κα Αλεξίου Μαθήτριες : Αυγουστή Βάλια, Βρυττιά Στέλλα, Γκέλη Εύη, Ζωγράφου Μαίρη, Βαλτά Μαρία.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Δημήτρης. Κ Κωνσταντίνος. Ξ. Οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες έγιναν στην Αθήνα το 'Aρχισαν στις 6 Απριλίου, ανήμερα του.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Φυσική Αγωγή Υπ. Καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος Τμήμα: Α1 Σχολικό έτος: Από.
TΑ ΟΛΥΜΠΙΑΚΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ ΣΥΛΙΑΘΕΟΔΩΡΑΕΛΕΝΗΕΛΕΝΑ.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ. ΤΑ ΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ Τα αγωνίσματα της αρχαίας Ολυμπιάδας ήταν 6.Οι αγώνες δρόμου,η πάλη,η πυγμαχία,το παγκράτιο,το πένταθλο.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Μ. ΕΦΗ Π.. Οι ολυμπιακοί αγώνες είναι αθλητική οργάνωση με πολλά αθλήματα και γίνονται κάθε 4 χρόνια. Ξεκίνησαν από την αρχαία.
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΟΡΤΑΖΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ.
Στην Αρχαιότητα και Σήμερα
Ομάδα εργασίας: «Τα 5 φύλλα»
ΙΕΚ ΣΠΑΡΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ & ΑΥΤΟΑΜΥΝΑ ΘΕΜΑ:ΠΥΓΜΑΧΙΑ
Ο αθλητισμός στην Ελληνιστική και Ρωμαϊκή εποχή.
Αθλητισμός στην αρχαία Ελλάδα
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Δημήτρης Φ. Παύλος Ν. Νικόλας Σουντουλίδης.
Οι ολυμπιακοι αγωνεσ και ο ηροδωροσ
Ολυμπιακά αθλήματα Στέλιος Μποχορίδης Α2.
ΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ
Ξεναγηση στην αρχαια ελλαδα
ΑΡΧΑΙΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΘΕΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ
Προϊστορικη ΕΠΟΧΗ.
Λευτέρης Δάλπης 1ο πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ
Χρήστος Μπ. Ραφαήλ Γ. Δημήτρης Κ. Ιάσων Κ.
Μαρία-Στεφανία Χατζηγρηγορίου 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο
Οι Ολυμπιακοί Αγώνες στην αρχαιότητα
ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Οι παλιοί Ολυμπιακοί Αγώνες
 ΣΤΑΔΙΟ  ΔΙΑΥΛΟΣ  ΔΟΛΙΧΟΣ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΚΑΙ ΠΑΛΗ  ΠΥΓΜΗ  ΤΕΘΡΙΠΠΟ  ΠΑΓΚΡΑΤΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΙΠΠΟΥ ΚΕΛΗΤΟΣ  ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗ ΠΑΙΔΩΝ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΠΑΙΔΩΝ 
ΕΠΑΛ ΜΕΓΑΛΟΠΟΛΗΣ Σχολικό έτος : Τάξη ΑΟΔ Μάθημα: Ερευνητική εργασία Θέμα : « Αθλητισμός » (Νους υγιής εν σώματι υγιεί)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΝΤΕΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ, ΑΪΔΟΝΙΔΟΥ ΜΑΡΙΑ

Νους υγιής εν σώματι υγιή Ο αθλητισμός στην αρχαία Ελλάδα αποτελούσε σημαντικό μέρος της κοινωνικής ζωής και της αγωγής των νέων διότι οι αρχαίοι Έλληνες πίστευαν ότι η υγεία του σώματος πρέπει να συμβαδίζει με την πνευματική υγεία. Πρώτοι οι Έλληνες χρησιμοποίησαν την σωματική άσκηση ως μέσο απόκτησης σωματικής ρώμης αλλά και αρετής. Στις ελληνικές πόλεις αποτελούσε το μισό της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας και θεωρείτο μέσο αγωγής με πρότυπο τον ιδανικό πολίτη: γυμνασμένο στο σώμα και ολοκληρωμένο στον νου και στην ψυχή.

Οι αρχαίοι Έλληνες γυμνάζονταν γυμνοί από την παιδική τους ηλικία έως και την μέση ηλικία σε δημόσιες παλαίστρες. Η παλαίστρα ήταν ένας ανοιχτός τετράγωνος χώρος που περιβάλλετο από τοίχους. Εκεί υπήρχαν παιδαγωγοί που επιτηρούσαν τους νέους. Ο δάσκαλος της σωματικής αγωγής ήταν ο παιδοτρίβης. Οι αθλούμενοι ασκούνταν υπό τις οδηγίες του παιδοτρίβη ο οποίος κρατώντας ένα μακρύ μπαστούνι τους έδειχνε τις ασκήσεις.

Πλάτωνας και αθλητισμός Ο Πλάτωνας υποστηρίζει στο έργο του Πολιτεία ότι οι νέοι πρέπει να ανατρέφονται όχι μόνο με καλλιέργεια πνευματική, αλλά και με άσκηση αθλητική. Εξηγεί ότι όποιος έχει επιδοθεί αποκλειστικά στον αθλητισμό, χωρίς καθόλου καλλιέργεια του πνεύματος, κινδυνεύει να γίνει άνθρωπος ακαλαίσθητος, σκληροτράχηλος και βίαιος, αλλά και όποιος έχει επιδοθεί αποκλειστικά στην καλλιέργεια του πνεύματος, χωρίς καθόλου αθλητική άσκηση, κινδυνεύει να γίνει άνθρωπος δειλός υπερευαίσθητος, άβουλος και άτολμος.

Προτείνει ως παιδευτικό ιδανικό την όχι άμετρη και όχι αναρμόνιστη επίδοση του ανθρώπου και στην αθλητική άσκηση και στην καλλιέργεια του πνεύματος, ώστε να αποκτήσει εναρμονισμένες τις δύο κύριες ηθικές αρετές: την ανδρεία και την σωφροσύνη. Προσθέτει ότι πρέπει να αρχίζει η αθλητική άσκηση του ανθρώπου στην παιδική ηλικία του και να συνεχίζεται σε όλη την ζωή του

Αριστοτέλης και αθλητισμός Αποδοκιμάζει την πρόωρη άσκηση των παιδιών με αθλήματα βαριά, ως επιζήμια για την ομαλή σωματική τους ανάπτυξη αλλά και για την αισθητική τους διάπλαση και προτείνει ως ορθή παιδεία την ακόλουθη: αφού έχει προηγηθεί στην παιδική ηλικία επίδοση μόνο σε αθλήματα ελαφρά με την είσοδο στην εφηβεία επί τρία χρόνια να επακολουθήσει επίδοσή τους σε άλλα μαθήματα, εκθρεπτικά δηλαδή της διάνοιας και της ευαισθησίας, και μόνο ύστερα από την παρεμβολή της τρίχρονης αυτής μαθητείας σε λογισμό, ποίηση και μουσική να επιτελείται η ανεμπόδιστη επίδοση και σε αθλήματα βαριά.

Θεωρεί μη συμβιβάσιμη την ταυτόχρονη καλλιέργεια του πνεύματος και άσκηση του σώματος

ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΔΕΛΗΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ, ΓΙΑΚΟΥΣΤΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ

Στην αρχαία Ελλάδα οι αγώνες διεξάγονταν πάντα στα πλαίσια μεγάλων θρησκευτικών εορτών. Τα στάδια ήταν άμεσα συνδεδεμένα με τα ιερά και οι αγώνες αποτελούσαν ένα είδος προσφοράς στους θεούς. Για τους περισσότερους αγώνες υπήρχαν ιδρυτικοί μύθοι που τους συνέδεαν με κάποιον τοπικό ήρωα ή τον οικιστή της πόλης, με τον καιρό όμως όλοι συνδέθηκαν με το όνομα κάποιου ολύμπιου θεού. Οι κυριότεροι από αυτούς τους αγώνες είναι οι παρακάτω:

Ολύμπια Φαίνεται ότι ήταν οι αρχαιότεροι αγώνες αφού η παράδοση τοποθετεί την έναρξή τους στο 776π.Χ. Ήταν ο σπουδαιότερος αθλητικός θεσμός του αρχαίου κόσμου. Η σημασία τους μαρτυρείται τόσο από το γεγονός ότι κατά την διάρκειά τους διακόπτονταν οι πολεμικές δραστηριότητες (ολυμπιακή εκεχειρία) όσο και από το ότι οι Ολυμπιάδες (τα διαστήματα μεταξύ δύο Ολυμπιακών αγώνων) χρησίμευαν και ως επίσημη μέθοδος μέτρησης του χρόνου.

Ιδρυτής τους θεωρείται ο Πέλοπας. Διεξάγονταν κάθε τέσσερα χρόνια στην αρχαία Ολυμπία προς τιμή του Δία. Ήταν μια θρησκευτική γιορτή και όχι απλώς μια σειρά αθλητικών εκδηλώσεων όπως συμβαίνει σήμερα. Άρχιζαν με ιεροτελεστία και με την ορκωμοσία των αθλητών μπροστά στο άγαλμα του Όρκιου Διός. Ακολουθούσε η διεξαγωγή των αγωνισμάτων, ενώ την τρίτη μέρα γίνονταν θυσία εκατό βοδιών ως πράξη λατρείας του Δία.

Ίσθμια Ιδρυτής τους θεωρείται ο Ποσειδώνας κατά άλλους ο Θησέας. Διοργανώθηκαν για πρώτη φορά το 582. Διοργανώνονταν κάθε δύο χρόνια στα μέσα του καλοκαιριού από την πόλη της Κορίνθου. Τόπος διοργάνωσης ήταν το ιερό δάσος με τα έλατα στον ισθμό της Κορίνθου. Εκεί βρίσκονταν ο ναός του Ποσειδώνα και ο αγωνιστικός ιππόδρομος, το στάδιο, το θέατρο και ένα γυμναστήριο.

Ηραία Αγώνες προς τιμή της θεάς Ήρας που διεξάγονταν στο ιερό της στην Πρόσυμνα βορειοανατολικά του Άργους. Τελούνταν ήδη από την Γεωμετρική-Αρχαϊκή εποχή αρχικά κάθε τρία χρόνια και στην συνέχεια κάθε πέντε στα τέλη Ιουνίου-αρχές Ιουλίου. Στους νικητές δίνονταν βραβείο ένα στεφάνι μυρτιάς και χάλκινα έπαθλα όπως ασπίδες, τρίποδες, λέβητες και υδρίες.

Νέμεα Ξεκίνησαν το 573π.Χ. και διεξάγονταν κάθε δύο χρόνια προς τιμή του Οφέλτη. Είχαν νεκρικό χαρακτήρα που τον φανέρωναν τα μαύρα ιμάτια που φορούσαν οι ελλανοδίκες και το άλσος κυπαρισσιών γύρω απ’ το ιερό του Δία. Το έπαθλο για τους νικητές ήταν ένα στεφάνι από αγριοσέλινο.

Παναθήναια Η ίδρυσή τους αποδίδεται στον Εριχθόνιο ή πιθανότατα στον Θησέα. Ήταν η μεγαλύτερη γιορτή της Αθήνας. Τελούνταν κάθε τέσσερα χρόνια προς τιμήν της πολιούχου Αθηνάς στο δεύτερο μισό του Αυγούστου, για οχτώ ημέρες. Οι νικητές λάμβαναν ακριβά έπαθλα (π.χ. ελαιόλαδο σε αμφορείς) κι όχι απλά στεφάνια.

Ασκληπιεία Αγώνες προς τιμή του Ασκληπιού. Διεξάγονταν στην Επίδαυρο. Τελούνταν από τις αρχές του 5ου αιώνα π.Χ. κάθε τέσσερα χρόνια.

Πύθια Τελούνταν στο ιερό του Απόλλωνα στους Δελφούς, προς τιμή της νίκης του θεού επί του δράκοντα Πύθωνα. Επαναλαμβάνονταν κάθε τέσσερα χρόνια. Το έπαθλο ήταν ένα στεφάνι δάφνης.