Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος 2012-13 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
Β΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΞΥΛΟΦΑΓΟΥ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ ΜΟΥΣΕΙΟΛΟΓΙΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
1ο Γυμνάσιο Κρύας Βρύσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΘΕΜΑ : Η αυλή μας χώρος μόρφωσης, παιχνιδιού, δημιουργίας.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ας γνωριστούμε κι ας μοιραστούμε»
Διαφορετικότητα-Διαπολιτισμική εκπαίδευση Τάξη Γ2Σχολικό έτος:
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
14ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Τάξη ΣΤ’
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ρητορικοί Αγώνες» Σχ. έτος
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα δώρα του παραμυθιού» Σχ. έτος
Έκθεση Βιβλίου 20 Νοεμβρίου Μια μέρα η κυρία Σταμάτη μάς ανακοίνωσε ότι το τμήμα μας θα πραγματοποιήσει μία Έκθεση Βιβλίου αφιερωμένη στο Νικηφόρο.
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «…Από το σποράκι στο …..ψωμί!!!» Σχ. έτος
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Προαγωγής Υγείας Σχολική Χρονιά Δημοτικό Σχολείο Αγίου Στυλιανού Λακατάμειας.
Βιωματική δράση Α΄Γυμνασίου
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ» Σχ. έτος
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
« ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 » ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Β΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του 27 ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Αθηνών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΤΣΟΥΓΚΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ Τ.
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Γιαννακοπούλου Μαρία Συνεργαζόμενοι: Εύη Ζέζα Τάξη: Γ΄ Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Περπατώ, ποδηλατώ και τον τόπο μου αγαπώ!» Σχ. έτος.
«Σχεδιάζω τη γειτονιά µου»
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ (Κ.Α) Ετήσιο Πρόγραμμα Τάξης Γ΄2
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΓΙΑ ΕΝΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ... Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ (Κ.Α΄)
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Μικροχώρι Νομού Ξάνθης Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
Μικροχώρι Νομού Ξάνθης Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου
1ο Νηπιαγωγείο Πατρών
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος 2012-13 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΣΠΑΝΟΥ ΠΑΝΩΡΑΙΑ Συνεργαζόμενοι: ΓΕΩΡΓΟΠΟΥΛΟΥ ΟΥΡΑΝΙΑΤάξη:Α΄

Ποιοι είμαστε… Είμαστε τα παιδιά του 73 ου Νηπιαγωγείου Πατρών. Δουλέψαμε σε μικρές ομάδες ,των τριών κυρίως ατόμων και δημιουργήσαμε με πολύ μεράκι κ αγάπη τα ψηφιδωτά μας. Επίσης υπήρχε κατανομή αρμοδιοτήτων σε ομάδες, προκειμένου να οργανωθούν οι διάφορες δράσεις και να επιτευχθούν οι στόχοι μας. Συνοπτικά λειτούργησαν ομάδες επίσης για: Την δημιουργία αφίσας και πρόσκλησης για την έκθεση των ψηφιδωτών που πραγματοποιήθηκε. Την σύνταξη επιστολής προς την Δημοτική Αρχή, ώστε να μας επιτρέψει να τοποθετήσουμε τα ψηφιδωτά στο περίβολο της πλατείας ,έξω από το σχολείο μας.

Πώς ξεκίνησαν όλα… Αφορμή υπήρξε ένα ημερολόγιο που φέραμε στο σχολείο μας και περιείχε εικόνες ψηφιδωτών. Τα παιδιά αμέσως έδειξαν ενδιαφέρον, ρώτησαν πως έχουν φτιαχτεί ,από ποια υλικά και αν θα μπορούσαν να δημιουργήσουν τα δικά τους ψηφιδωτά. Ο όρος «ψηφιδωτά» στην αρχή ήταν άγνωστος για τα παιδιά. Αφού εξηγήσαμε τον όρο και την τεχνική χωριστήκαμε σε ομάδες, συλλέξαμε βότσαλα, τα ομαδοποιήσαμε κατά χρώμα , σχήμα και μέγεθος και αρχίσαμε να δημιουργούμε …..τραγουδώντας το «πράσινο πεντόβολο» . Καθώς κολλούσαν τα βότσαλα τα παιδιά , ο Δημήτρης είπε στους φίλους του ότι:”είναι πιο ωραίο αυτό που κάνουμε τώρα ,από το να παίζουμε παιχνίδια στον υπολογιστή.” Εκφράζοντας έτσι τη χαρά της δημιουργίας.

Ποιους στόχους βάλαμε; Να γνωρίσουν την τέχνη των ψηφιδωτών και να μάθουν την ιστορία τους Να επισκεφθούν μουσεία και να συνδυάσουν την τέχνη αυτή με τις άλλες μορφές τέχνης που θα δουν στο μουσείο Να καλλιεργηθούν αισθητικά και να εκφράσουν δημιουργικά τα συναισθήματα τους. Αλλά και ειδικούς στόχους: Να οικοδομήσουν την έννοια «ψηφίδα» και «ψηφιδωτό» Να μάθουν την τέχνη, την τεχνική, τα εργαλεία και τα υλικά των ψηφιδωτών Να προβληματιστούν, να παρατηρήσουν ,να συλλέξουν και να οργανώσουν τις πληροφορίες που συνέλλεξαν Να αξιολογήσουν την επίσκεψή τους και να οργανώσουν τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν. Και τέλος: Να υιοθετήσουν το μουσείο ως τρόπο μάθησης.

Τι πετύχαμε; Γενικά επιτεύχθηκαν όλοι οι προγραμματισμένοι στόχοι, μέσα από τις διάφορες οργανωμένες δραστηριότητες, αλλά και άλλες που προέκυψαν στη πορεία. (δημιουργία αφίσας, πρόσκλησης, συμμετοχή στο φεστιβάλ, δημιουργία ψηφιδωτού από ζυμάρι, δίνοντας έτσι την διάσταση της ψηφίδας σε αυτό το υλικό και γράμμα προς το δήμαρχο Πατρέων. Μέσα από την όλη διαδικασία, τα παιδιά όχι μόνο ευαισθητοποιήθηκαν ως προς την τέχνη αυτή, αλλά μετέφεραν και εξέφρασαν τον ενθουσιασμό τους στο οικογενειακό τους περιβάλλον. Έτσι οι ίδιοι οι γονείς στάθηκαν αρωγοί στη προσπάθειά μας ,βοήθησαν στην οργάνωση της έκθεσης των ψηφιδωτών μας, στο Πολιτιστικό Σύλλογο της Περιοχής μας και ανταποκρίθηκαν στη προσπάθεια να συγκεντρώσουν υλικό που αφορά τα μουσεία και τις τέχνες. Μετά το τέλος του προγράμματος ,τα παιδιά κατάφεραν να γνωρίσουν την τέχνη των ψηφιδωτών και να οικοδομήσουν την έννοια της «ψηφίδας-ψηφιδωτού». Υπήρξε αλληλεπίδραση μεταξύ σχολείου-γονέων-εμπλεκόμενων φορέων. Τα παιδιά ένιωσαν τη χαρά της δημιουργίας γνώρισαν την διαφορετική χρήση των υλικών. Δεν είναι τυχαίο οι εκφράσεις των παιδιών: -«κυρία, πότε θα κάνουμε ψηφιδωτά;» «μπορώ να κάνω και στο σπίτι μου;» «αυτή η πέτρα μοιάζει με καράβι» «παιδιά, είναι καλύτερα να βάζουμε πέτρες από το να παίζουμε στον υπολογιστή.»