Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Παρόμοιες παρουσιάσεις

Παρουσίαση με θέμα: "Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Γιαννακοπούλου Μαρία Συνεργαζόμενοι: Εύη Ζέζα Τάξη: Γ΄ Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Περπατώ, ποδηλατώ και τον τόπο μου αγαπώ!» Σχ. έτος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Γιαννακοπούλου Μαρία Συνεργαζόμενοι: Εύη Ζέζα Τάξη: Γ΄ Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Περπατώ, ποδηλατώ και τον τόπο μου αγαπώ!» Σχ. έτος 2013-2014

2 Ποιοι είμαστε… Η Γ΄ τάξη του 18 ου Δημοτικού Σχολείου Πατρών αποτελείται από δέκα μαθήτριες και οχτώ μαθητές. Από την αρχή της χρονιάς οι μαθητές χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες (δύο των πέντε και δύο των τεσσάρων ατόμων). Δημιουργήθηκε η κόκκινη ομάδα με σύμβολο το κόκκινο μήλο, η κίτρινη ομάδα με σύμβολο τον ήλιο, η μπλε ομάδα με σύμβολο τη θάλασσα και η πράσινη ομάδα με σύμβολο το πράσινο φύλλο. Έγιναν παιχνίδια γνωριμίας μέσα στην ομάδα, παιχνίδια γνωριμίας με τις άλλες ομάδες και καθορίστηκαν οι κανόνες λειτουργίας των ομάδων και της μεταξύ τους συνεργασίας. Οι ομάδες μας ήταν έτοιμες να δημιουργήσουν με ενθουσιασμό!

3 Η τάξη μας

4 Πώς ξεκίνησαν όλα … Οι συζητήσεις μας για τα πράγματα που αγαπάμε να κάνουμε και οι συχνές αναφορές σε μέρη που μπορούμε να απολαύσουμε τις αγαπημένες μας συνήθειες μάς οδήγησε στη διαπίστωση ότι υπάρχει μέσα μας η επιθυμία να εξερευνήσουμε περισσότερο τον τόπο μας και τις δυνατότητες που αυτός προσφέρει. Η γνωριμία με τον τόπο μας, τα ενδιαφέροντα μέρη του και τους ανθρώπους του μέσα από δράσεις με πολιτιστικό ενδιαφέρον ήταν η βασική επιδίωξη του προγράμματος μας. Η συμμετοχή της τάξης και στο πρόγραμμα Comenius με θέμα την εκομετακίνηση μάς έδωσε την ιδέα να εμπλουτίσουμε τις δράσεις μας με αναφορές σε δύο οικολογικούς τρόπους μετακίνησης: το περπάτημα και το ποδήλατο.

5 Ποιους στόχους βάλαμε; Ο βασικός στόχος ήταν η έκθεση των παιδιών σε πολιτιστικά ερεθίσματα μέσα από τη γνωριμία του τόπου στον οποίο ζουν. Επίσης στόχοι μας ήταν: Να γνωρίσουν οι μαθητές μέρη και να συναντήσουν ανθρώπους του τόπου τους, με στόχο την απόκτηση γνώσεων και την ευκαιρία δημιουργίας και επικοινωνίας μέσα από πολιτιστικές δράσεις. Να γνωρίσουν οικολογικούς τρόπους μετακίνησης. Να αποκτήσουν τελικά μια νέα εικόνα του τόπου τους και των δυνατοτήτων που αυτός προσφέρει για πολιτιστικές δραστηριότητες και μορφωτικές εμπειρίες.

6 Γνωριμία με τον πολιούχο μας, Άγιο Ανδρέα. Παρακολουθήσαμε ταινία κινουμένων σχεδίων με θέμα τη ζωή του Αγίου Ανδρέα. Μάθαμε το απολυτίκιό του. Ψάξαμε στο ίντερνετ για πληροφορίες για τη ζωή του και το έργο του. Αναζητήσαμε εικόνες του και πληροφορίες για τους ναούς του στην Πάτρα. Επισκεφτήκαμε τον παλιό και το νέο ναό του στην πόλη μας, προσκυνήσαμε, ξεναγηθήκαμε από τον ιερέα του, ψάλλαμε μαζί με τον ιερέα το απολυτίκιο και φωτογραφίσαμε εικόνες που μας εντυπωσίασαν.

8 Επίσκεψη σε εργαστήρι κεραμικής Επισκεφτήκαμε το εργαστήρι κεραμικής στο Αίγιο, μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη, μάθαμε για την κεραμική τέχνη, γίναμε για λίγο κι εμείς καλλιτέχνες.

10 Ανταλλαγή επισκέψεων με τους μαθητές του 1 ου Ειδικού Σχολείου Πατρών Επισκεφτήκαμε το 1o Eιδικό Σχολείο Πατρών. Κάναμε δώρα σε όλους τους μαθητές του χειροποίητους χριστουγεννιάτικους σελιδοδείκτες και τραγουδήσαμε μαζί τους.Την επόμενη ημέρα τους περιμέναμε στο σχολείο μας και φτιάξαμε μαζί τους σοκολατένια χριστουγεννιάτικα έλκηθρα.

12 Χριστουγεννιάτικο παζάρι Κάναμε ένα χριστουγεννιάτικο μπαζάρ. Φτιάξαμε σελιδοδείκτες, πήλινα στολίδια, χριστουγεννιάτικα δέντρα. Κληρώσαμε και πέντε σοκολατένια έλκηθρα! Δουλέψαμε πολύ και περάσαμε ευχάριστες ώρες δημιουργίας και συνεργασίας!

14 Κατασκευή ηλεκτρονικού ημερολογίου Κατασκευάσαμε ένα ηλεκτρονικό ημερολόγιο! Μάθαμε να χειριζόμαστε καλά τον ηλεκτρονικό υπολογιστή και εξασκηθήκαμε σε ένα πρόγραμμα ζωγραφικής. Η κάθε ομάδα διάλεξε μια εποχή του χρόνου και σχεδίασε και ζωγράφισε τις σελίδες του ημερολογίου που αντιστοιχούσαν στην εποχή που είχε διαλέξει. Δουλέψαμε αρκετό καιρό, αλλά περάσαμε υπέροχα και το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε!

15 Χάνσελ και Γκρέτελ Επισκεφτήκαμε το Δημοτικό Θέατρο και απολαύσαμε μια θεατρική παράσταση που μας άρεσε πάρα πολύ!

16 Αναζητώντας την αμυγδαλιά! Περπατήσαμε στη γειτονιά μας ψάχνοντας την ανθισμένη αμυγδαλιά! Κάτω από την αμυγδαλιά διαβάσαμε πληροφορίες για αυτήν, είδαμε τα μέρη της, την αγγίξαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι της!

18 Έρευνα για τα αρωματικά φυτά Με αφορμή τον περίπατό μας προς την αμυγδαλιά αποφασίσαμε να κάνουμε μια μικρή έρευνα για τα αρωματικά φυτά του τόπου μας, καθώς συναντήσαμε πολλά από αυτά στις γλάστρες σπιτιών που είδαμε στο δρόμο. Ο κάθε μαθητής επέλεξε ένα αρωματικό φυτό, έκανε μια μικρή εργασία για αυτό, την παρουσίασε στην τάξη και ύστερα φύτεψε σε γλαστράκι το φυτό του. Ανταλλάξαμε μεταξύ μας σπόρους και δεσμευτήκαμε ότι θα ασχοληθούμε με τα φυτά μας όλη την υπόλοιπη χρονιά!

20 Επίσκεψη στο καρναβαλικό εργαστήρι Επισκεφτήκαμε το καρναβαλικό εργαστήρι του δήμου μας στην αγορά Αργύρη και φτιάξαμε μάσκες με κλωστές. Στη συνέχεια απολαύσαμε μια υπέροχη καρναβαλική παράσταση !

22 Κατασκευή καρναβαλικής μαριονέτας και κολλάζ Εμπνευσμένοι από τα όσα είπαμε στην τάξη για το θεσμό του καρναβαλιού στην πόλη μας κατασκευάσαμε ο καθένας μόνος του μια μαριονέτα-κλόουν και όλοι μαζί ένα κολλάζ μιας φανταστικής καρναβαλικής παρέλασης της τάξης μας!

25 Επίσκεψη στο Ζωολογικό Μουσείο Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Ζωολογίας του Πανεπιστημίου Πατρών. Είδαμε από κοντά τα ζώα για τα οποία είχαμε μάθει στη Μελέτη Περιβάλλοντος, λύσαμε πολλές απορίες μας και θαυμάσαμε το Πανεπιστήμιο. Στη επιστροφή, παρατηρώντας τη γέφυρα Ρίου Αντιρίου διαβάσαμε κάποιες πληροφορίες γι’ αυτήν, που τις είχαμε αναζητήσει στο ίντερνετ και τις είχαμε πάρει μαζί μας.

26 Εκδρομή στο Ναύπλιο Μαζί με όλο το σχολείο πήγαμε εκδρομή στις Μυκήνες και το Nαύπλιο. Μεταφέραμε στις άλλες τάξεις τις γνώσεις μας για το μυκηναϊκό πολιτισμό διαβάζοντας η κάθε ομάδα τις πληροφορίες που είχε συλλέξει για αυτόν. Ζωντάνεψαν μπροστά μας οι εικόνες του βιβλίου της Ιστορίας μας! Στο Ναύπλιο μάθαμε για την ιστορία της πόλης και απολαύσαμε στα δρομάκια το πρώτο μας μακρινό ταξίδι όλοι μαζί!

27 Παιχνίδι επικοινωνίας Φτιάξαμε ένα παιχνίδι επικοινωνίας με θέμα το ποδήλατο. Το ετοιμάσαμε για να το παίζουμε με όλες τις τάξεις του σχολείου μας, το στείλαμε όμως και την Ιταλία στους μαθητές που γνωρίσαμε μέσω του προγράμματος Comenius.

28 Γεια σας! Το όνομά μου είναι Νίκος. Το ποδήλατό μου είναι κόκκινο, κίτρινο και μεγάλο! Από όλα τα ζώα, το αγαπημένο μου είναι το σκυλί! Εσάς;

29 Σχεδιασμός αφίσας για την παγκόσμια ημέρα περπατήματος στο σχολείο Σχεδιάσαμε μια αφίσα για την παγκόσμια ημέρα περπατήματος προς το σχολείο κι ένα φυλλάδιο ενημερωτικό για τα οφέλη του. Όλοι ζωγραφίσαμε μια ζωγραφιά με θέμα το περπάτημα στο σχολείο και ψηφίσαμε δύο που μας άρεσαν περισσότερο για να χρησιμοποιηθούν στην αφίσα και στο φυλλάδιο. Στη συνέχεια κάναμε έρευνα στο ίντερνετ εντοπίσαμε στοιχεία για τα οφέλη του περπατήματος και τα καταγράψαμε. Έπειτα βρήκαμε το σύνθημα και το κείμενο της αφίσας μας.

30 Συμμετείχαμε στην εβδομάδα εκομετακίνησης! Πήραμε μέρος στην ποδηλατάδα που οργανώθηκε στο σχολείο μας και ευχαριστηθήκαμε τη βόλτα με την ψυχή μας!

32 Σχηματοποιήματα με θέμα το ποδήλατο Με αφορμή ένα μάθημα της Γλώσσας σκεφτήκαμε στιχάκια και δημιουργήσαμε σχηματοποιήματα με θέμα το ποδήλατο. Η έμπνευση ήταν μεγάλη και, αν και η κατασκευή ήθελε προσπάθεια και συγκέντρωση, τα καταφέραμε θαυμάσια!

34 Ζωγραφίσαμε πάνινες τσάντες! Ζωγραφίσαμε πάνινες τσάντες στις οποίες είχαμε σχεδιάσει θέμα σχετικό με το πρόγραμμά μας! Γράψαμε επάνω και τον τίτλο του προγράμματος, για να τις έχουμε αναμνηστικές!

36 Έκθεση δημιουργιών Την ημέρα της γιορτής κάναμε και μια μικρή έκθεση με τις δημιουργίες μας!

38 Τι πετύχαμε; Οι μαθητές συμμετείχαν με πολύ ενθουσιασμό σε όλες τις δραστηριότητες του προγράμματος. Εργάστηκαν με ζήλο και διάθεση συνεργασίας. Ήταν δεκτικοί στη νέα γνώση και στις καινούριες εμπειρίες. Απόλαυσαν κάθε ευκαιρία συμμετοχής στο πρόγραμμα και ήταν συνεπέστατοι στις υποχρεώσεις τους, ατομικές και ομαδικές. Γενικά οι στόχοι επιτεύχθηκαν και το πρόγραμμα εμπλούτισε σε σημαντικό βαθμό τη μαθησιακή διαδικασία, ενώ μας έδωσε πολλά ερεθίσματα για αυτοδιόρθωση, βελτίωση και νέες ιδέες γα υλοποίηση!

Κατέβασμα ppt "Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Γιαννακοπούλου Μαρία Συνεργαζόμενοι: Εύη Ζέζα Τάξη: Γ΄ Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Περπατώ, ποδηλατώ και τον τόπο μου αγαπώ!» Σχ. έτος."