Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχιτεκτονικών κατασκευών είναι ναοί, οι οποίοι τα αρχαϊκά χρόνια ήταν στην αρχή με ξύλινο σκελετό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΤΗ ΦΥΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Advertisements

Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ
Δωρικός Ρυθμός Ομάδα: Καρρέρ Αλεξία Στάθη Αγγελική Κούλια Κατερίνα Κασιμάτης Σωτήρης Καλνταρότσι Θέμης.
ΑΡΧΑΪΚΗ ΤΕΧΝΗ.
Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ ( π.Χ.) Θέμα: Η αρχιτεκτονική της Αρχαϊκής
Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του ολυμπίου Διός
Τα μνημεία μας μιλούν για το παρελθόν το παρόν το μέλλον
1ο πρότυπο πειραματικό δημοτικό σχολείο Π.Τ.Δ.Ε-Α.Π.Θ.
1Ο Πρότυπο πειραματικό σχολείο
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Ο ναός του Ποσειδώνα στο Σουνιο
Τα Μαθηματικά της Τέχνης & η τέχνη των Μαθηματικών
TA ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Η Ακρόπολη των Αθηνών 5ος αιώνας π.Χ Ο Χρυσός Αιώνας του Περικλή
ΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΚΑΙ Ο ΓΛΥΠΤΟΣ ΤΟΥ ΔΙΑΚΟΣΜΟΣ
Αρχαιολογοι.
Aρχαίος Nεώς Η παρουσίαση θα γίνει από τον Σάββα Η παρουσίαση θα γίνει από τον Σάββα Xρυσοστομίδη Αρχίζει η παράσταση.
Γλυπτική της κλασικής περιόδου του 5ου αι. π.Χ.
ΚΛΑΣΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η τέχνη της αρχαϊκής εποχής
ΤΑ ΕΠΤΑ ΘΑΥΜΑΤΑ.
Ο «χρυσός αιώνας» της τέχνης
Η τεχνη των κλασικων χρονων
Αξιοθέατα Αττικής και νησιά
Κλασική Εποχή 5ος αιώνας.
Η Αρχαϊκή Εποχή.
Αρχαίοι ελληνικοί ναοί
εποχές στην ευρωπαϊκή αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΑΟΥ
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ.
Χάρης Λεμονιάς 2009 Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΤΩΝ ΑΘΗΝΩΝ.
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΑΡΧΑΙΟ ΚΟΣΜΟ
Ακρόπολη Τριαντόπουλος Θεμιστοκλής Τριτσαρώλης Γιώργος Ζάχος Γιάννης
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ π.Χ. Η αρχαϊκή περίοδος σφραγίζεται από δύο κορυφαίες δημιουργίες: α) την ανέγερση λίθινων ναών και β) τη δημιουργία λίθινων αγαλμάτων.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ -ΑΔΗΣ(ΝΙΚΟΣ ΜΕΛΙΤΣΙΩΤΗΣ)
Ναός Επικούριου Απόλλωνα
ΤΕΧΝΗ ΑΡΧΑΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Σύγχρονα κτίρια που έχουν επηρεαστεί
ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΣΥΜΠΛΕΓΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΗΛΙΑΝΑ ΚΟΡΟΒΕΣΗ ΓΡΗΓΟΡΗΣ ΜΑΚΡΗΣ. ΕΠΙΣΚΕΦΤΕΙΤΕ ΤΟΝ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ Ο Παρθενώνας χτίστηκε το 302 π.Χ. Αρχιτέκτονες ήταν ο Ικτίνος και ο Καλλικράτης.
ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΓΕΩΡΓΙΑ Λ. ΑΛΚΗΣΤΙΣ Π. ΣΠΥΡΟΣ Π. Δ2. ΤΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ ΝΙΚΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ.
Η ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ. ΓΡΑΦΗ Εξαφάνιση γραμμικής Β΄ μετά την πτώση του μυκηναϊκού κόσμου 8 ος αι.: νέο αλφάβητο, που προέρχεται από το φοινικικό, αλλά.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΒΑΣΙΛΙΚΗ Η επιτυχία της βασιλικής έγκειται στο γεγονός της ευκολίας της διαπλατύνσεως των κλιτών της και της επιμηκύνσεως του κτιρίου για την κάλυψη των.
O Παρθενώνας Δ1ΣΠΥΡΟΣΧΡΙΣΤΙΝΑ. Τι σημαίνει η λέξη Ακρόπολη Το ψηλότερο σημείο μιας πόλης που κατά την αρχαιότητα το οχύρωναν με τείχη.
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.) Ιφιγένεια Λεβέντη Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της 1.Το Ερεχθείο2.Τα Προπύλαια 3.Ο Ναός της Αθηνάς Νίκης 5.Η Ακρόπολη στη διάρκεια των αιώνων 4. Άλλα κτίσματα Συγκέντρωση υλικού-
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΑΡΧΑΙΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΝΑΟΥ
Ερέχθειον.
Ο Aριθμός φ στην αρχιτεκτονική
Η τέχνη στην κλασική εποχή ( π.Χ.)
Aκρόπολη.
Αρχιτεκτονική των ναών της Ακρόπολης
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ-ΚΑΡΙΑΤΙΔΕΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ
ΚΩΣΤΑΣ ΣΤΑΣΙΝΟΣ ΕΛΕΝΗ ΛΙΟΣΗ
Νικοσ φραγκοσ και Νικοσ μαστορακησ
ΦΑΙΔΡΑ Δ’1 a.
Η ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ.
Η ρωμαϊκή αγορά της Αθήνας
Η ρωμαϊκή αγορά.
Η ΡΩΜΑΙΚΗ ΑΓΟΡΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ ΠΡΟΠΥΛΑΙΑ ΕΡΕΧΘΕΙΟ
Η ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΪΚΗΣ ΕΠΟΧΗΣ. Βασικές καινοτομίες Η αρχαϊκή τέχνη αποτυπώνει την αίσθηση της υπεροχής που αισθάνονται οι Έλληνες μετά τη νίκη τους στους.
ΑΝΩΤΑΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.  ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΜΝΗΜΕΙΑΚΗ ΤΟΠΟΓΡΑΦΙΑ ΤΩΝ ΒΥΖΑΝΤΙΝΩΝ.
Έλενα Τασίου Τάξη:Δ’ ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο μεγαλύτερος αριθμός αρχιτεκτονικών κατασκευών είναι ναοί, οι οποίοι τα αρχαϊκά χρόνια ήταν στην αρχή με ξύλινο σκελετό

Στη συνέχεια, αρχίζουν να χτίζονται από πέτρα Στη συνέχεια, αρχίζουν να χτίζονται από πέτρα .Σκοπός τους είναι να στεγάσουν το άγαλμα του θεού ή της θεάς, όπως του Δία το εντυπωσιακό (και σε διαστάσεις) χρυσελεφάντινο άγαλμα, έργο του Φειδία, στην Ολυμπία (που βλέπουμε σε αναπαραστάσεις):

Το χρυσελεφάντινο άγαλμα του Δία

Ο ελληνικός ναός περιβάλλεται από μία σειρά κιόνων που ονομάζεται "'πτερόν« και ο ναός παίρνει το όνομα "'περίπτερος"        (Αν υπάρχει διπλή σειρά κιόνων, ο ναός ονομάζεται "δίπτερος")

Τα μέρη του ναού

Ιωνικός Ρυθμός

τα εξωτερικά μέρη του ιωνικού ναού

Οι κίονές τους έχουν ιδιαίτερη βάση

και κιονόκρανα με έλικες

Αντί για τρίγλυφα και μετόπες υπάρχει μια συνεχόμενη ζώνη με ανάγλυφες παραστάσεις,  η «ζωφόρος»

και πάνω από όλα το τριγωνικό αέτωμα με γλυπτά έργα

Δωρικός ρυθμός Τα κτίρια είναι λιτά, αυστηρά, με βαριές αναλογίες

Σχέδιο ναού

Οι κίονες πατούν κατευθείαν πάνω στην κρηπίδα,

ενώ τα κιονόκρανα είναι απλά, χωρίς ιδιαίτερη διακόσμηση

Πάνω από το επιστύλιο έχουν «τρίγλυφα» (τρεις γλυπτές κατακόρυφες γραμμές) και ανάμεσά τους «μετόπες» (τετράγωνες πλάκες με ανάγλυφες παραστάσεις

και πάνω από όλα το τριγωνικό αέτωμα με γλυπτά έργα