Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
39ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Advertisements

συζητήστε: Α) πότε ανατέλλει το πρώτο δόντι;
Ετυμολογία δόντι < μεσαιωνική ελληνική δόντιον < ὀδόντιον,
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ» Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Καλαθέρη Μαγδαληνή Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Π.Ε. Ν. Εύβοιας.
1ο Νηπ/γείο Βραχναιίκων, τμ.Α2. Υπεύθυνη εκπ/κός Ανδριάνα Καρρά
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Στόχοι Δημιουργία power point Ροή & εικόνα στο κείμενο
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΠΡΟΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα αγωγής υγείας: «Γερά δόντια…. Καλύτερη υγεία»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Στοματική υγιεινή Τάξεις στις οποίες υλοποιήθηκε το πρόγραμμα: Α’ – Β’
4.2 Στοματική υγεία Στόχος της υποενότητας αυτής είναι οι μαθητές: Να ενημερωθούν για τη στοματική τους υγεία και τα προβλήματα της στοματικής τους κοιλότητας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Δοντάκια πλυμένα ποτέ σφραγισμένα» Σχολικό έτος ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΤΣΑΣ Γιατί πρέπει να πλένω τα δόντια.
Ποίηματα Να προλάβω κάθε πόνο να ’χω τα δόντια μου γερά το γιατρό βλέπω το χρόνο πάνω κάτω μια φορά. Ξέρω καλά τι θε να κάνω να ’χω τα δόντια καθαρά.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Τα μυστικα της υγειασ… για μικρουσ μαθητεσ
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Tα δόντια μας» Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
΄΄Γερά δόντια…Καλύτερη υγεία΄΄
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα δόντια μου προσέχω, γερά για να τα έχω»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Στοματική υγιεινή»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ένα δοντάκι πονεμένο πάει στη Δευτέρα…»
Δρ. Ιπποκράτης Δημόθυρας, Χειρουργός Οδοντίατρος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Στοματική υγιεινή.
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΤΡΟΦΙΜΑ -ΥΓΙΕΙΝΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ o ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ – ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ ΠΑΙΔΙΑ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: «ΤΟ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Διατροφή και υγεία Πρόγραμμα Αγωγής υγείας Υπεύθυνη δασκάλα : Τσουλφά Μαρία Τάξη Δ΄ Σχ. έτος
Πρακτικη ασκηση στην Κοινοτητα Στεργιου Ιωαννα , 21051
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /θέσιο Νηπιαγωγείο Φαρρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τα όπλα μας είναι η οδοντόβουρτσα και η οδοντόκρεμα» Σχολικό έτος /ΘΕΣΙΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΦΑΡΡΩΝ.
The cool girls Παναγιώτα Ζαχαρία Χριστίνα Σοβαρά
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΚΟΤΥΛΗ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Αριθμός μαθητών/τριών: 20
Κυνήγι θησαυρού με θέμα τις υγιεινές συνήθειες
ΚΙΝΗΤΑ ΚΕΣΠΕΜ ΜΕΛΙΒΟΙΑ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική ομάδα:
At a restaurant Talking about future plans
Tα τρια γουρουνακια Απο τον Αντζελο Μπατσι. Απολαυστε! =]
Εισηγήτρια: Μαζάρη Αγγελική Ειδικός Ορθοδοντικός
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Σχέδιο Εργασίας: 14 ο Νηπιαγωγείο Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου.
Ενότητα 4.2 { Στοματική υγεία }.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Στοματική Υγεία Στέφανος Βογιατζής Μελίνα Ιωαννίδη Ιουλία Γκόγκα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ» Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «ΓΕΡΑ ΔΟΝΤΙΑ» Σχολικό έτος 2012-2013 2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΡΑΧΝΑΙΪΚΩΝ

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Ευαγγελία Καραπατάκη Τμήμα: Κλασσικό

Το πρόγραμμα υλοποίησαν 10 νήπια και 6 προνήπια Το πρόγραμμα υλοποίησαν 10 νήπια και 6 προνήπια. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες εργασίας ( τα αστέρια, οι γαρίδες, τα βατράχια και τα ψάρια) και υπέγραψαν το συμβόλαιο των ομάδων το οποίο δημιούργησαν από κοινού.

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… Αφορμή για την ενασχόληση με το θέμα αυτό ήταν το πέσιμο νεογιλού δοντιού κάποιου από τα παιδιά και η διαφωνία των παιδιών για το γιατί πέφτουν και πώς «φυτρώνουν» τα δόντια στο στόμα τους (τα βάζει η νεράιδα των δοντιών, βγαίνουν όταν τρώμε πολύ ρύζι, μήπως είναι σποράκια; …..)

Η Δραση μαΣ…(5 τουλαχιστον διαφανειεΣ) Τι κάνουμε με το στόμα; (πίνακας αναφοράς φτιαγμένο από τα παιδιά).

Παρατήρησαν με καθρέπτη τη στοματική τους κοιλότητα

Ζωγράφισαν ότι είδαν στη στοματική κοιλότητα Ζωγράφισαν ότι είδαν στη στοματική κοιλότητα

Δημιουργήσαμε πίνακα με τα ονόματα των παιδιών και καταγράψαμε αν έχουν πέσει κάποια νεογιλά τους δόντια και πόσα.

Έκαναν ομαδικό κολλάζ με τροφές που κάνουν καλό στα δόντια μας και τροφές που τα βλάπτουν

Δημιουργήσαμε μηνιαίο πίνακα καταγραφής βουρτσίσματος των δοντιών (τον οποίον παίρνουν σπίτι και τον συμπληρώνουν για να το επιστρέψουν σε ένα μήνα) ο οποίος μας βοήθησε στην εκτίμηση της αλλαγής της συμπεριφοράς σε θέματα στοματικής υγιεινής

Έφτιαξαν πάνω στο μπαλόνι τα νεογιλά και τα μόνιμα δόντια κολλώντας αυτοκόλλητα και τα μέτρησαν.

Έφτιαξαν στο χαλί ένα μεγάλο στόμα και έγιναν τα νεογιλά δόντια. Έφτιαξαν στο χαλί ένα μεγάλο στόμα και έγιναν τα νεογιλά δόντια.

Δραματοποίησαν το πέσιμο του νεογιλού δοντιού από το σπρώξιμο του μόνιμου

Αντιστοίχησαν λέξεις σε εικόνες

Η κάθε ομάδα κατέγραψε το δικό της θετικό μήνυμα για τις τροφές που κάνουν καλό στα δόντια

καθώς και τι πρέπει να κάνουμε για να τα διατηρούμε καθαρά και γερά.

Έπαιξαν κουκλοθέατρο την «επίθεση της τερηδόνας»

Διαβάσαμε την ιστορία του δοντιού Πίκι-πίκι και ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση.

Αφού διαβάσαμε το βιβλίο «Κάνω το γύρω του κόσμου με ένα δοντάκι» έκοψαν με το ψαλίδι δοντάκια. Κάποια τα έβαλαν πάνω στη σκεπή λέγοντας το γνωστό «Πάρε κουρούνα κόκαλο και δώσ` μου σιδερένιο να μασουλάω τα κουκιά ,να τρώω τα ρεβίθια» , και τα υπόλοιπα τα πήρε η νεράιδα των δοντιών.

Έπαιξαν με το επιτραπέζιο παιχνίδι «Το αστραφτερό χαμόγελο» που φτιάξαμε και ορίσαμε τους κανόνες του.

Η κάθε ομάδα έγραψε τη δική της ιστορία για τα δόντια και την εικονογράφησε.(Η νηπιαγωγός σε ρόλο γραφέα) Ομάδα: Βατράχια Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα παιδί που δεν έπλενε τα δόντια του και έτρωγε πολλά γλυκά .Έτσι του χάλασαν τα δόντια πονούσε πολύ και πήγε στον οδοντίατρο να του τα φτιάξει. Ο οδοντίατρος του έδωσε πολλές συμβουλές. Από εκείνη τη μέρα έπλενε τα δόντια του έτρωγε φρούτα και λαχανικά και έκανε πολύ ωραίο χαμόγελο. Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

Ομάδα: Ψάρια Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα κορίτσι που δεν έπλενε τα δόντια του καθόλου και έτρωγε πολλές σκουπιδοτροφές. Κάποια μέρα πήρε ένα καθρεφτάκι και κοίταξε τα δόντια του. Είδε ένα μαυρισμένο και έτρεξε να το πει στη μαμά του. Η μαμά του είπε πως πρέπει να πάνε στον οδοντίατρο. Την άλλη μέρα πήγαν στον οδοντίατρο τον κύριο Σάκη και της καθάρισε τα δόντια. Της είπε να προσέχει να τα πλένει πρωί και βράδυ και να μην τρώει σκουπιδοτροφές. Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

Ομάδα: Γαρίδες Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένα παιδί που του έπεσε το νεογιλό δόντι την ώρα που δάγκωνε το κρεατάκι. Έβγαλε το δόντι του από το στόμα το έπλυνε με νερό, έκανε και γαργάρες. Μετά το πήρε, πήγε έξω στο κήπο και το πέταξε πάνω στη σκεπή και είπε : «Πάρε κουρούνα κόκαλο και δος μου σιδερένιο να μασουλάω τα κουκιά να τρώω τα ρεβίθια». Και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

Ομάδα: Αστέρια Μία φορά και έναν καιρό ήταν ένα δόντι που χάθηκε σε μια όμορφη χώρα. Σ` αυτή τη χώρα βρήκε και άλλο ένα δόντι και γίνανε φίλοι. Πήγαν μια βόλτα και όταν πείνασαν έφαγαν υγιεινές τροφές .Το βράδυ βουρτσίστηκαν μόνα τους και έγιναν καθαρά .Κάθε πρωί και κάθε βράδυ έκαναν μπανάκι και πάντα πρόσεχαν τι έτρωγαν. Μετά βρήκαν και άλλους φίλους , που ήταν δόντια καθαρά και έζησαν αυτοί καλά και εμείς καλύτερα.

Έπαιξαν το παιχνίδι «Πλένω τα δόντια μου σωστά;»

Δεχθήκαμε την επίσκεψη του οδοντίατρου

Έγιναν και αυτά οδοντίατροι

Υποσχέθηκαν στον οδοντίατρο να προσέχουν τα δόντια τους και …δεν έχασαν καθόλου χρόνο

Η παρουσίασή μας… . Το πρόγραμμα το παρουσιάσαμε σε ενημερωτική συνάντηση με τους γονείς 29

Ας αξιολογηθούμε… Το πρόγραμμα κράτησε το ενδιαφέρον των παιδιών.Τα παιδιά ευαισθητοποιήθηκαν πάνω σε θέματα στοματικής υγιεινής. Υπήρξε αλλαγή στο δεκατιανό τους στο οποίο απέφευγαν τροφές που κάνουν κακό στα δόντια. Τα παιδιά βοηθήθηκαν πολύ στο να πλένουν τα δόντια τους και από τον μηνιαίο πίνακα καταγραφής βουρτσίσματος των δοντιών. Τον χρησιμοποίησαν στη διάρκεια του προγράμματος αλλά και τους επόμενους μήνες μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.Τους έφερναν στο σχολείο και κοιτάζοντάς τους διαπιστώναμε πως το βούρτσισμα γινόταν πιο τακτικό. Ακόμα λύθηκαν όλες τους οι απορίες για το πώς φυτρώνουν τα δόντια το οποίο ήταν και η αφορμή για να ξεκινήσει το πρόγραμμα.

Κλεινοντασ… Τα δόντια να προσέχουμε γερά για να τα έχουμε. Πλύσιμο βούρτσισμα τακτικά. Μην τρώμε και πολλά γλυκά! (Τα παιδιά του 2ου Νηπ/γείου Βραχναιίκων)