Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ» Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ» Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ» Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ» Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Απρίλιος 2010

2 ΓΙΑΤΙ ΑΣΧΟΛΗΘΗΚΑΜΕ ΜΕ ΤΗ ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ;
ΥΓΙΗ ΔΟΝΤΙΑ = ΩΡΑΙΟ ΧΑΜΟΓΕΛΟ! =

3 ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΜΕ…
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΜΕ… ΠΩΣ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΟΙΕΣ ΟΥΣΙΕΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝΤΑΙ:

4 ΠΟΤΕ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΔΟΝΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΔΟΝΤΙΑ ΕΧΟΥΜΕ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΜΕ… ΠΟΤΕ ΒΓΑΖΟΥΜΕ ΔΟΝΤΙΑ ΚΑΙ ΠΟΣΑ ΔΟΝΤΙΑ ΕΧΟΥΜΕ Στον άνθρωπο αναπτύσσονται δυο γενιές δοντιών: τα νεογιλά ή προσωρινά και τα μόνιμα. Νεογιλά: αριθμός 20 εμφάνιση 6ος μήνας έως 2 με 3 χρόνια 2Χ(4 κοπτήρες+2 κυνόδοντες+4 γομφίοι)= 20  Μόνιμα: αριθμός 32 εμφάνιση 6 έως 20 χρόνια 2Χ(4 κοπτήρες+2 κυνόδοντες+4 προγόμφιοι+6 γομφίοι)= 32

5 ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΜΕ… ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ ΚΑΙ ΤΙ ΚΑΝΕΙ ΤΟ ΚΑΘΕΝΑ Α) Οι κοπτήρες ή τομείς είναι πλατιά δόντια, με μια ρίζα και κόβουν τις τροφές. Β) Οι κυνόδοντες είναι μυτερά δόντια, με μία ρίζα και σχίζουν τις τροφές.  Γ) Οι προγόμφιοι  είναι πλατιά δόντια, με δυο ρίζες, με μεγάλη επιφάνεια και μασάνε τις τροφές και Δ) Οι  γομφίοι είναι πλατιά δόντια, με πολλές ρίζες, με τη μεγαλύτερη επιφάνεια απ’ όλα τα άλλα και μασάνε κι αυτοί τις τροφές.

6 ΤΙΣ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΜΕ… ΤΙΣ ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΕΣ ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ παρουσιάζονται όταν τρώμε διάφορες τροφές που έχουν πολλή ζάχαρη, και δεν πλένουμε αμέσως τα δόντια μας δημιουργείται μια ουσία, η οδοντική πλάκα, που κολλάει πάνω στα δόντια κι αν δεν απομακρυνθεί αμέσως (με πλύσιμο των δοντιών), σε λίγο καιρό γίνεται πολύ επικίνδυνη για την υγεία τους. Αυτή είναι η αιτία που παρουσιάζονται ασθένειες όπως: i)  η τερηδόνα ii) η περιοδοντίτιδα iii) η ουλίτιδα

7 ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤIZΟΥΜΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΜΕ… ΠΩΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΦΡΟΝΤIZΟΥΜΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ ΟΔΟΝΤΟΚΡΕΜΑ ΜΕ ΦΘΟΡΙΟ ΚΑΙ ΟΔΟΝΤΟΒΟΥΡΤΣΑ ΟΔΟΝΤΙΚΟ ΝΗΜΑ ΣΤΟΜΑΤΙΚΟ ΔΙΑΛΥΜΑ ΕΠΙΣΚΕΠΤΟΜΑΣΤΕ ΤΑΚΤΙΚΑ ΤΟΝ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟ

8 TA ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ ΜΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΜΕ… TA ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΝ ΣΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ ΜΑΣ

9 ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΙΞΑΜΕ…
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΙΞΑΜΕ… ΤΟ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ: «Ο ΜΙΚΡΟΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ» ΚΑΙ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΑΜΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ

10 Ο ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ… Ο ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕ ΚΑΙ ΕΞΕΤΑΣΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ

11 ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΩΦΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΜΕ… ΠΟΙΕΣ ΤΡΟΦΕΣ ΩΦΕΛΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΙΕΣ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ TI ΩΦΕΛEI ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ; ΦΡΟΥΤΑ ΛΑΧΑΝΙΚΑ ΑΒΓΑ ΓΑΛΑ ΓΙΑΟΥΡΤΙ ΤΥΡΙ ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΚΡΕΑΣ ΨΑΡΙΑ ΞΗΡΟΙ ΚΑΡΠΟΙ ΤI ΒΛΑΠΤEI ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ; ΖΑΧΑΡΗ ΑΝΑΨΥΚΤΙΚΑ ΓΛΥΚΑ ΚΑΡΑΜΕΛΕΣ ΚΡΟΥΑΣΑΝ ΜΠΙΣΚΟΤΑ ΠΑΓΩΤΑ ΣΟΚΟΛΑΤΕΣ ΤΣΙΧΛΕΣ

12 ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ… «ΤΡΟΦΕΣ ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΚΑΙ ΜΗ»
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ… ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΚΟΛΑΖ « ΟΜΟΡΦΑ ΧΑΜΟΓΕΛΑ» «ΤΡΟΦΕΣ ΥΓΙΕΙΝΕΣ ΚΑΙ ΜΗ»

13 ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΜΕ…
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΘΑΜΕ… ΠΏΣ ΝΑ ΦΡΟΝΤΙΖΟΥΜΕ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΑ ΚΑΙ ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΥΣ

14 ΔΙΑΒΑΣΑΜΕ ΚΕΙΜΕΝΑ, ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΚΑΙ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΑ ΔΟΝΤΙΑ ΜΑΣ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ…

15 ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ
ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ: 35 μαθητές Από αυτούς: Το 85% περίπου καταναλώνουν καθημερινά γλυκά και αναψυκτικά. Το 46% δεν πλένει ποτέ τα δόντια του ή το κάνει πολύ σπάνια και μόνο το 18% τα πλένει 2 φορές την ημέρα. Το 70% επισκέπτεται τον οδοντίατρο μόνο αν πάθουν κάτι τα δόντια τους, ενώ το 40% φοβάται τον οδοντίατρο. Οι μισοί μαθητές έχουν κάνει σφραγίσματα και εξαγωγές. Μόνο το 8% χρησιμοποιεί στοματικό διάλυμα, ενώ κανένας δεν ξέρει τι είναι το οδοντικό νήμα.

16 ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ… Επειδή τα πιο όμορφα πράγματα δεν είναι ζήτημα χρόνου και χρημάτων …. Επειδή τα πιο όμορφα πράγματα είναι απλά θέμα φροντίδας … Το ωραίο και υγιές χαμόγελο είναι στο χέρι σας! Καθημερινό βούρτσισμα και σωστή φροντίδα των δοντιών σας μετά το φαγητό. …για δόντια και από τον ήλιο ξεξασπρότερα!

17 ΦΤΙΑΞΑΜΕ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ
ΟΔΗΓΙΕΣ Το παιχνίδι μπορούν να παίξουν 2-4 παίκτες. Ηλικία: Από 6 έως 106 ετών. Κάθε παίκτης παίρνει από ένα πιόνι και το τοποθετεί στην ΕΝΑΡΞΗ. Στη συνέχεια ρίχνει το ζάρι και η σειρά καθορίζεται από τον αριθμό που θα φέρει. Όποιος φέρει το μεγαλύτερο αριθμό παίζει πρώτος, ο αμέσως επόμενος δεύτερος κ.οκ. Οι παίκτες ακολουθούν τις οδηγίες του τετραγώνου που βρίσκονται κάθε φορά ανάλογα με τη ζαριά που θα φέρουν. Νικητής είναι ο πρώτος παίκτης που θα φτάσει στο ΤΕΛΟΣ και έχει συμπληρώσει πάνω από 20 πόντους (Κάθε κάρτα δοντάκι μετράει για 2 πόντους). ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!!

18 ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Οι μαθητές μας αξιολόγησαν το πρόγραμμα: 7 το βρήκαν πολύ ενδιαφέρον και 6 αρκετά ενδιαφέρον Και οι 13 θα ήθελαν να συνεχιστεί ή να γίνει κάτι ανάλογο τη νέα σχολική χρονιά. Θεώρησαν ότι τους βοήθησε στη συνεργασία τους με τους συμμαθητές τους και τους δασκάλους τους. ΤΙ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ: Τα παζλ-παιχνίδια Οι ομαδικές ασκήσεις Η συνεργασία με τους συμμαθητές τους Οι επισκέψεις ειδικών στο σχολείο μας ΤΙ ΤΟΥΣ ΑΡΕΣΕ ΛΙΓΟΤΕΡΟ: Οι συζητήσεις μέσα στην τάξη

19 …ΚΑΙ ΑΛΛΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΤΩΝ ΔΟΝΤΙΩΝ
Επισκέπτεστε τον οδοντίατρο σας δύο φορές το χρόνο.  Βουρτσίζετε τα δόντια σας καλά τουλάχιστον δύο φορές την ημέρα.  Προτιμήστε οδοντόβουρτσα με μαλακές τρίχες.  Προτιμήστε οδοντόκρεμα που περιέχει φθόριο.  Χρησιμοποιείτε οδοντικό νήμα για να καθαρίσετε τα σημεία ανάμεσα στα δόντια.  Αλλάζετε την οδοντόβουρτσά σας κάθε 3 μήνες. Αποφεύγετε τα πολλά γλυκά και προτιμήστε τροφές που ωφελούν τα δόντια.          

20 Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ: «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ»
Συμμετείχαν στο Πρόγραμμα οι μαθητές: Βασιλόγιαννης Θοδωρής Γαλανόπουλος Αλέξανδρος Γκότσης Δήμος Καραμπάτος Χριστόφορος Κάτσαρη Λίτσα Ρήγα Μαρία Σταυράκη Γεωργία Σταυριανέα Αργυρώ Τσιγάρος Νίκος Τζανετέα Θεοδώρα Χάντζος Γεώργιος και οι εκπαιδευτικοί: Κοκκίνου Μαριέττα-Χατζή Αναστασία


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΕΙΝΗ» Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google