Εγγραμματισμός μέσα από τη λογοτεχνία Εγγραμματισμός μέσα από τη λογοτεχνία Ελένη Ζαχαριάδου Δημοτικό Σχολείο Χρυσοχωρίου Δ΄ τάξη Σχολικό Έτος 2012-13
Σύνθεση τάξης 10 παιδιά 1 με καταγωγή Ρομά και Φιλιππινέζικη 5 Ρομά
Βιβλίο «Ο άσπρος δράκος και η παρέα του» Ειρήνη Μαρρά Βιβλίο «Ο άσπρος δράκος και η παρέα του» Ειρήνη Μαρρά
Κείμενα και δραστηριότητες με βάση τη δομή του σχολικού εγχειριδίου Πρώτο κείμενο Γραμματική: 1η ομάδα: τελικό ν 2η ομάδα: φώνημα ν Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα παλιό βιβλίο με παραμύθια και πολλές εικόνες. Μόλις άνοιγες το βιβλίο, είχε ένα παραμύθι για έναν άσπρο δράκο.
Γραμματική: το τελικό ν Εντοπισμός του φαινομένου στο κείμενο Διατύπωση γραμματικού κανόνα Άσκηση εμπέδωσης
Γραμματική: το γράμμα ν Εντοπισμός του γράμματος σε λέξεις του κειμένου Διατύπωση, συγγραφή και απεικόνιση νέων λέξεων που περιέχουν το γράμμα
Παραγωγή γραπτού λόγου Το παπάκι πάει βόλτα στη φύση συνεργατική και καθοδηγούμενη γραφή
Προετοιμασία Διεπιστημονική προσέγγιση (γλώσσα, μελέτη του περιβάλλοντος, ιστορία-μυθολογία) δάσος Νέστου (Κοτζά Ορμάν) λίμνη Βιστωνίδα (Μπουρού Γκιολ) λιμνοθάλασσες Κεραμωτής Χάρτης Φωτογραφίες Βίντεο
Μια μέρα εγώ και η μητέρα μου, η πάπια, πήγαμε στον ποταμό Νέστο Μια μέρα εγώ και η μητέρα μου, η πάπια, πήγαμε στον ποταμό Νέστο. Μόλις είδα τον ποταμό βούτηξα μέσα και υπήρχαν νούφαρα παντού. Εγώ είδα κάποια πανέμορφα λουλούδια και πανύψηλα δέντρα με μεγάλο κορμό. Άκουσα τα πουλιά να κελαηδούν και τα τσακάλια να τρέχουν. Μύρισα την καθαρή φύση και τον αέρα. Εκεί έπαιξα μαζί με τη μητέρα μου και με άλλα παπάκια που ήταν εκεί. Σκέφτηκα ότι μου λείπει η σελίδα μου. Μπιρτζάν, Άγγελος, Χρήστος, Γεωργία
Παραγωγή γραπτού λόγου
Αξιολόγηση - Ανατροφοδότηση Διόρθωση κειμένων από τη δασκάλα Παρουσίαση έργων από τα παιδιά Παρατηρήσεις παιδιών Σύνθεση από τη δασκάλα των παραχθέντων κειμένων σε ένα νέο προς επεξεργασία κείμενο Άσκηση ορθογραφίας με βάση τα προηγούμενα λάθη των παιδιών.
Βιβλίο «Η Μαίρη πινέζα» Σ. Μητακίδου Ευ. Τρέσσου Βιβλίο «Η Μαίρη πινέζα» Σ. Μητακίδου Ευ. Τρέσσου
Κείμενο: «Η Μαίρη πινέζα και η Γάτα γλωσσού» Η Μαίρη Πινέζα σε κάποιο ταξίδι της συνάντησε μια γάτα. Τη Γάτα Γλωσσού, που δεν έβαζε γλώσσα μέσα της. Μιλούσε νιαουρίστικα και στην αρχή η Μαίρη δεν καταλάβαινε τίποτα. Η Μαίρη όμως είναι πολύγλωσση, μιλάει πινέζικα, ελληνικά, αγγλικά και θέλει να μάθει κι άλλες γλώσσες.
Παραγωγή γραπτού λόγου Γλωσσική αυτοβιογραφία ατομική και καθοδηγούμενη γραφή
Βιβλίο «Τα 33 ροζ ρουμπίνια» Ευγένιος Τριβιζάς
Παραγωγή γραπτού λόγου Πολυπαραμύθι Οι απίστευτες ιστορίες του ιππότη Ρουλεμάν συνεργατική και καθοδηγούμενη γραφή
Προετοιμασία Πού; Πώς; Έκφραση του τρόπου Προετοιμασία Πού; Πώς; Έκφραση του τρόπου
Εισαγωγή
Όταν συνάντησαν το Λαδένιο...
Όταν συνάντησαν το Σαρδέλα...
Όταν συνάντησαν τον άσπρο Δράκο...
Όταν συνάντησαν τη Φάλαινα που τρώει τον πόλεμο...
Ευχαριστώ…