Εγγραμματισμός μέσα από τη λογοτεχνία

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παγκόσμια ημέρα κατά της ενδοσχολικής βίας και του σχολικού εκφοβισμού
Advertisements

Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
Δημιουργικές δραστηριότητες
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Ευρωπαϊκή Παιδεία
Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία
Φύση :Mια φίλη ζητά βοήθεια
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
Δ.Σ. Ν.Καρυάς Ολοήμερο Τμήμα Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τσιλτσίδης Γιώργος Καθηγητής ΠΕ 19 Πληροφορικής Δ.Σ. Ν.Καρυάς Ολοήμερο Τμήμα Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
«Γραμματική Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού»
Tο project από τα μάτια των μαθητών ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Το καλοκαίρι του 2011, όταν άκουγα στην τηλεόραση για ένα καινούριο μάθημα– την ερευνητική.
Eργαστήριο.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ «ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Παίζω, γελάω, περνάω όμορφα»
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ενότητα :1.Γνωριμία με την Κύπρο μας μέσα από εικονικό υλικό
Συνεργασιακή δράση «Γλώσσα και Μαθηματικά μέσα από τη λογοτεχνία»
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Γράμματα…Λέξεις…Ιστορίες
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
ΒΑΣΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Επεξεργαστής κειμένου και γραμματισμός. Πιθανές θετικές επιδράσεις   Η διαδικασία της παραγωγής λόγου πλησιάζει στον τρόπο σκέψης του ανθρώπου που δεν.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Οι μικροί κύριοι και οι μικρές κυρίες αγγίζουν τις παιδικές ψυχές Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ.
Δραμπάλα Κόνη Χριστοπούλου Δανάη.
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Tο project από τα μάτια των μαθητών  ΕΓΩ ΚΑΙ ΕΝΑ ΚΑΙΝΟΥΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑ Tο σχολείο χώρισε τους μαθητές της Α’ Λυκείου σε 9 διαφορετικά project, ανάλογα με το.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Εργασίες των μαθητών της Γ΄3 στο κείμενο ″ Το χαρούμενο λιβάδι ″
Γλώσσα και σκέψη Με τον όρο σκέψη εννοούμε ένα μεγάλο φάσμα νοητικών διεργασιών: Επεξεργασία εννοιών, επίλυση προβλημάτων, ονειροπόληση, προγραμματισμό.
Οι μαθητές του Γ1,στα πλαίσια του μαθήματος της Γλώσσας,φωτογράφισαν τις αγαπημένες τους γωνιές στο σχολείο. Εργάστηκαν ομαδικά και μίλησαν για αυτές.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΝΕΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΗΝ ΑΛΦΑΒΗΤΑ.
ΤΟ ΕΙΚΟΝΟΓΡΑΦΗΜΕΝΟ ΒΙΒΛΙΟ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
Σχέδιο Μαθήματος στα Ελληνικά Ενότητα 4: Το σύννεφο έφερε βροχή. Μάθημα: Χωρίς φως,σελ Επεξεργασία του Φφ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 3.1: Μορφή Γραπτού Κειμένου Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
Η Δομή του Εκπαιδευτικού Υλικού Για τη διδασκαλία της Γλώσσας στην Γ΄ τάξη του Δημοτικού χρησιμοποιείται το παρακάτω υλικό: Βιβλίο του Μαθητή, 3 τεύχη.
Διδάσκοντας κι εξερευνώντας την Τοπική Ιστορία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου
Αγιοχώρι Νομός Ροδόπης
Δέσποινα Μαγαλιού Σεπτέμβρης 2015 Ε1’.
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πρόγραμμα Ενισχυτικής Διδασκαλίας 1 μήνας και 1 βδομάδα με τη Μαρία
Aims 1. Countries and nationalities 2. Languages
Αποτελεσματικές Στρατηγικές Μάθησης
Ανακύκλωση Όλα είναι χρήσιμα
Τάσος, το σαλιγκάρι Ένα σαλιγκάρι μέσα στη σακούλα!
Επιστημονική υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Κειμένου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εγγραμματισμός μέσα από τη λογοτεχνία Εγγραμματισμός μέσα από τη λογοτεχνία Ελένη Ζαχαριάδου Δημοτικό Σχολείο Χρυσοχωρίου Δ΄ τάξη Σχολικό Έτος 2012-13

Σύνθεση τάξης 10 παιδιά 1 με καταγωγή Ρομά και Φιλιππινέζικη 5 Ρομά

Βιβλίο «Ο άσπρος δράκος και η παρέα του» Ειρήνη Μαρρά Βιβλίο «Ο άσπρος δράκος και η παρέα του» Ειρήνη Μαρρά

Κείμενα και δραστηριότητες με βάση τη δομή του σχολικού εγχειριδίου Πρώτο κείμενο Γραμματική: 1η ομάδα: τελικό ν 2η ομάδα: φώνημα ν Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένα παλιό βιβλίο με παραμύθια και πολλές εικόνες. Μόλις άνοιγες το βιβλίο, είχε ένα παραμύθι για έναν άσπρο δράκο.

Γραμματική: το τελικό ν Εντοπισμός του φαινομένου στο κείμενο Διατύπωση γραμματικού κανόνα Άσκηση εμπέδωσης

Γραμματική: το γράμμα ν Εντοπισμός του γράμματος σε λέξεις του κειμένου Διατύπωση, συγγραφή και απεικόνιση νέων λέξεων που περιέχουν το γράμμα

Παραγωγή γραπτού λόγου Το παπάκι πάει βόλτα στη φύση συνεργατική και καθοδηγούμενη γραφή

Προετοιμασία Διεπιστημονική προσέγγιση (γλώσσα, μελέτη του περιβάλλοντος, ιστορία-μυθολογία) δάσος Νέστου (Κοτζά Ορμάν) λίμνη Βιστωνίδα (Μπουρού Γκιολ) λιμνοθάλασσες Κεραμωτής Χάρτης Φωτογραφίες Βίντεο

Μια μέρα εγώ και η μητέρα μου, η πάπια, πήγαμε στον ποταμό Νέστο Μια μέρα εγώ και η μητέρα μου, η πάπια, πήγαμε στον ποταμό Νέστο. Μόλις είδα τον ποταμό βούτηξα μέσα και υπήρχαν νούφαρα παντού. Εγώ είδα κάποια πανέμορφα λουλούδια και πανύψηλα δέντρα με μεγάλο κορμό. Άκουσα τα πουλιά να κελαηδούν και τα τσακάλια να τρέχουν. Μύρισα την καθαρή φύση και τον αέρα. Εκεί έπαιξα μαζί με τη μητέρα μου και με άλλα παπάκια που ήταν εκεί. Σκέφτηκα ότι μου λείπει η σελίδα μου. Μπιρτζάν, Άγγελος, Χρήστος, Γεωργία

Παραγωγή γραπτού λόγου

Αξιολόγηση - Ανατροφοδότηση Διόρθωση κειμένων από τη δασκάλα Παρουσίαση έργων από τα παιδιά Παρατηρήσεις παιδιών Σύνθεση από τη δασκάλα των παραχθέντων κειμένων σε ένα νέο προς επεξεργασία κείμενο Άσκηση ορθογραφίας με βάση τα προηγούμενα λάθη των παιδιών.

Βιβλίο «Η Μαίρη πινέζα» Σ. Μητακίδου Ευ. Τρέσσου Βιβλίο «Η Μαίρη πινέζα» Σ. Μητακίδου Ευ. Τρέσσου

Κείμενο: «Η Μαίρη πινέζα και η Γάτα γλωσσού» Η Μαίρη Πινέζα σε κάποιο ταξίδι της συνάντησε μια γάτα. Τη Γάτα Γλωσσού, που δεν έβαζε γλώσσα μέσα της. Μιλούσε νιαουρίστικα και στην αρχή η Μαίρη δεν καταλάβαινε τίποτα. Η Μαίρη όμως είναι πολύγλωσση, μιλάει πινέζικα, ελληνικά, αγγλικά και θέλει να μάθει κι άλλες γλώσσες.

Παραγωγή γραπτού λόγου Γλωσσική αυτοβιογραφία ατομική και καθοδηγούμενη γραφή

Βιβλίο «Τα 33 ροζ ρουμπίνια» Ευγένιος Τριβιζάς

Παραγωγή γραπτού λόγου Πολυπαραμύθι Οι απίστευτες ιστορίες του ιππότη Ρουλεμάν συνεργατική και καθοδηγούμενη γραφή

Προετοιμασία Πού; Πώς; Έκφραση του τρόπου Προετοιμασία Πού; Πώς; Έκφραση του τρόπου

Εισαγωγή

Όταν συνάντησαν το Λαδένιο...

Όταν συνάντησαν το Σαρδέλα...

Όταν συνάντησαν τον άσπρο Δράκο...

Όταν συνάντησαν τη Φάλαινα που τρώει τον πόλεμο...

Ευχαριστώ…