Ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ 20031 Εργασία στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Καθηγητής: Σ. Καπιδάκης Τίτλος:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
Διακρατική συνάντηση EQUAL Σάμος, 25 – 26 Σεπτεμβρίου 2003
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
1 “ Η Καινοτομία στα συστήματα παραγωγής.” Γενικός Γραμματέας Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Καθηγητής Γιώργος Τσιότρας.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Σύστημα ηλεκτρονικής δημοσίευσης DiVA Μάθημα: «Ηλεκτρονική Δημοσίευση» Χαρίκλεια Μπρίντεζη.
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Διατηρώντας Ψηφιακά Τεκμήρια Κατερίνα Τζάλη Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Πληροφορικής Βιβλιοθήκη.
1 Συλλογικοί Κατάλογοι & Διαδίκτυο Μιχάλης Σφακάκης.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΣΕ WEB SITE (CONTENT MANAGEMENT TOOL)
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΈΝΑ ΦΑΣΜΑ ΤΗΣ ΔΙΑΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑΣ (A SPECTUM OF INTEROPERABILITY) Βαρειά Βασιλική (Β ) Βαρειά Βασιλική (Β )
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Καλησπέρα σας! Ως συνέχεια της ενότητας που αφορά στα συστήματα διασφάλισης της ποιότητας σε ΑΕΙ, θα σας παρουσιάσω την εμπειρία της ΒΚΠ του ΠαΜακ να κατανοήσει.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΤΥΠΟ MPEG-4 ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Έργα Ψηφιοποίησης στη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Άννα Φράγκου Πρ. Δ/σης Βιβλιοθήκης Παν/μίου Μακεδονίας Digitization Projects at the Library.
HEAL-Legal Υπηρεσία Νομικής Συμβουλευτικής σε Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Άννα Φράγκου Πανεπιστήμιο Μακεδονίας.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
Πλαίσιο ανάπτυξης ΕΠΣΕ+Τ Διεθνείς τάσεις για την ανοικτή πρόσβαση Διεθνείς πρωτοβουλίες και δράσεις για ανοικτή πρόσβαση Νέες πρακτικές για επιστημονικές.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Αλγεβρική Εξειδίκευση u Καθορισμός τύπων αφαίρεσης σε όρους σχέσεων μεταξύ τύπων λειτουργιών.
Δημιουργία Παρουσίασης
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ –ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ : ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΣΗΜΑΣΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΙΣΤΟΣ.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
1 MedioVis- Ένας φυλλομετρητής μεταδεδομένων MedioVis – A user-centred Library Metadata Browser Μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Καπιδάκης Σαράντος.
STANFORD DIGITAL LIBRARY TECHNOLOGIES Ανταβάλογλου Δέσποινα Βλισίδου Εύα Γόντικα Ειρήνη.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ iBYZANTINE: Χρήση Προηγμένων Εφαρμογών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
1 Αδάμ Δαμιανάκης Conceptum A.E. Tουριστικές και Πολιτιστικές Πληροφορίες στο Διαδίκτυο. Η περίπτωση του.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Γενικά Αρχεία του Κράτους Ιστορικό Αρχείο Μακεδονίας.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
Εργασία στο μάθημα:Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Με θέμα Παναγοπούλου Θηρεσία Διδάσκων:Καπιδάκης Σαράντος Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «Υπηρεσίες Πληροφόρησης σε Ψηφιακό Περιβάλλον» ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ « Ηλεκτρονική Δημοσίευση.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ COLLATE PROJECT COLLATE:Collaboratory for Annotaton,Indexing and Retrieval of Digitized Historical Archive Material(συνεργασία για σχολιασμό,
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΒ 322: ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Πλιατσικούρας Ιωάννης - Β * Κατούνα.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
Μάθημα: «Ψηφιακές Βιβλιοθήκες» Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Κωνσταντόπουλος Παναγιώτης
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Κριτήρια επιλογής και αξιολόγησης ψηφιακού υλικού Ενότητα «Δημιουργία και διαχείριση ψηφιακών συλλογών»
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΑΝ/ΜΙΟ ΤΟΥ MARYLAND ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Ένας αριθμός ατόμων του πανεπιστημίου του Maryland, αποφάσισε να πραγματοποιήσει.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΕΚΔΟΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΕΡΙΟΔΙΚΩΝ ΑΠΟ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΛΙΟΝΤΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Β
DIGITAL FILM LIBRARIES
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Εργασία στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Καθηγητής: Σ. Καπιδάκης Τίτλος: Παρουσίαση και σχολιασμός της Library of Congress Digital Library Ομάδα Εργασίας Ε. Λάππα Ο. Αλεξάκη M. Λουκά

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Ψηφιακή Βιβλιοθήκη

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Οι Ψηφιακές Βιβλιοθήκες προσφέρουν νέες προκλήσεις σε ένα συνεχώς αναπτυσσόμενο επάγγελμα, αυτό των ψηφιακών βιβλιοθηκονόμων, οι οποίοι καλούνται να συνδυάσουν τη θεωρία και την πράξη στη διαχείριση των πληροφοριών με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, με σκοπό να δημιουργήσουν νέα πληροφοριακά προϊόντα και υπηρεσίες. Ψ.B. είναι η λογική επέκταση και ανάπτυξη της φυσικής βιβλιοθήκης σε μια κοινωνία ηλεκτρονικής πληροφόρησης. Μέσα από την έρευνα για τις ανάγκες των χρηστών αναπτύχθηκαν πρωτότυπες διεπαφές και εργαλεία τόσο για χρήση των τελικών χρηστών όσο και των βιβλιοθηκονόμων.

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Οι Ψ.Β. άρχισαν να δημιουργούνται και να γίνονται αντικείμενα μελέτης και έρευνας στις αρχές και στα μέσα της δεκαετίας του Αυτό οδήγησε σε μια πληθώρα από προγράμματα και ιδέες καθοδηγούμενα από δύο παράγοντες: 1. βρίσκοντας τρόπους να εφαρμόσουν τις νέες τεχνολογίες που αναπτύχθηκαν στην δεκαετία του 1980 και 2. από την επιθυμία να δημιουργήσουν νέες τεχνολογίες για τη διαχείριση διάσπαρτων και διαφορετικών πληροφοριακών πηγών.

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Αρχικά οι προσπάθειες εθνικών βιβλιοθηκών ή μεγάλων ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών εστίασαν στην αύξηση της πρόσβασης σε ήδη υπάρχουσες συλλογές διαμέσου ψηφιοποίησης και δικτύωσης. Σήμερα οι Ψ.Β. έχουν εστιάσει στην ανάπτυξη ψηφιακών συλλογών και παρέχουν μάλλον περιορισμένες υπηρεσίες πρόσβασης.

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Οι Ψ.Β. κατηγοριοποιούνται αναλόγως με το περιεχόμενο, τις υπηρεσίες, την τεχνολογία και την κουλτούρα τα οποία και είναι αντικείμενα έρευνας Σχετικά με το περιεχόμενο, αφορούν στην ενοποίηση των πολυμέσων - πρόσκτηση δεδομένων συμπεριλαμβανομένου της μεταφοράς από αναλογική σε ψηφιακή μορφή - απόσπαση μεταδεδομένων και προτυποποίηση - διαδικασίες ευρετηρίασης, καταχώρησης και ανάκτησης - διαδικασίες συντήρησης και διατήρησης συλλογών Θέματα έρευνας που αφορούν στις υπηρεσίες προς τους χρήστες σχετίζονται με: - διεπαφές χρηστών και περιλαμβάνουν αναζήτηση, φιλτράρισμα, ξεφύλλισμα - παραπομπές, ερωτήσεις και οδηγίες

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Η τεχνολογική έρευνα είναι βασισμένη στην ταχύτατη δικτύωση σχεδιασμός διεπαφών ασφάλεια δεδομένων κοστολόγηση υπηρεσιών και προϊόντων και διαλειτουργικότητα μεταξύ πολλών Ψ.Β. Τα θέματα κουλτούρας συμπεριλαμβάνουν την πνευματική ιδιοκτησία διασφάλιση της ποιότητας δεδομένων νομιμότητα Άλλα επίσης θέματα μελέτης αφορούν στην διαχείριση και αξιολόγηση των Ψ.Β. και την επίδρασή τους σε ανθρώπους και σε οργανισμούς.

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ THE LIBRARY OF CONGRESS NATIONAL DIGITAL LIBRARY PROGRAM Η L.C. υπήρξε αρωγός πολλών ινστιτούτων στον καθορισμό αναγκών για την αυτοματοποίηση των βιβλιοθηκών. Το 1995 η L.C. ξεκίνησε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα Εθνικής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με σκοπό την ψηφιοποίηση και διάθεση 5 εκ. τεκμηρίων από μια πλειάδα συλλογών της L.C. Το πρόγραμμα αυτό δεν θα ανέπτυσσε μόνο μία από της πρώτες ψηφιακές βιβλιοθήκες για την αμερικάνικη κουλτούρα, αλλά θα παρείχε την ευκαιρία στους ερευνητές και τεχνικούς σε νέες πνευματικές προκλήσεις τις οποίες οι Ψ.Β. παρέχουν.

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ THE LIBRARY OF CONGRESS NATIONAL DIGITAL LIBRARY PROGRAM Το 1995 το L.C. NDL Program συνεργάστηκε με το εργαστήριο Επικοινωνίας Ανθρώπου - Μηχανής του Πανεπιστημίου του Mairyland στην ανάπτυξη διεπαφής για την NDL. Σχεδιαστές από το Πανεπιστήμιο και προσωπικό της L.C. εργάστηκαν για πάνω από 2 χρόνια και δημιούργησαν το Library of Congress National Digital Library Program (L.C.N.D.L.P.) Οι διεπαφές σχεδιάστηκαν έτσι ώστε οι χρήστες να μεγιστοποιήσουν την αποτελεσματική χρήση των πληροφοριακών πηγών. Υποστηρίχθηκαν, επίσης, οι στρατηγικές αναζήτησης και η περιδιάβαση (browsing)

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Δόθηκε μεγάλο βάρος στις διεπαφές των χρηστών και παρόλο που υπήρξαν διάφορες καινοτόμες προτάσεις για τη υποστήριξη της αναζήτησης, επιλέγει το περιβάλλον WWW ως ποιο κατάλληλο Το HTML και κυρίως η ανάπτυξη του Java επιτρέπουν στους σχεδιαστές να «κατεβάσουν» διεπαφές σε περιβάλλον web, πολύ σημαντικό στις Ψ.Β. Η έρευνα στις Ψ.Β. και τα πολυμέσα οδήγησε στην δημιουργία διεπαφών για ειδικό υλικό (πχ. video). Έτσι οι Ψ.Β. που είναι σε περιβάλλον WWW μπορούν να επωφεληθούν από τα επιτεύγματα της έρευνας στην επικοινωνία ανθρώπου - μηχανής. Στο πρόγραμμα NDL υιοθετήθηκε το JavaScript και Java για να ξεπεραστούν οι περιορισμοί της εμφάνισης HTML. Επίσης για να ξεπεραστεί η έλλειψη των κοινών μεταδεδομένων για όλα τα αντικείμενα χωρίστηκε η περιδιάβαση της συλλογής από την σε βάθος περιδιάβαση.

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Image LC NDLP

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Ανάγκη δημιουργίας τόσο στρατηγικών αναζήτησης συγκεκριμένου περιεχομένου όσο και στην αναζήτηση σε όλες τις διαφορετικά σχεδιασμένες συλλογές, έτσι ώστε: να εξυπηρετεί τα περισσότερα είδη χρηστών να εξυπηρετεί μεγάλο εύρος διαφορετικών πληροφοριακών αναγκών να βοηθάει τους χρήστες να ξεχωρίζουν πρωτογενές και δευτερογενές υλικό να βοηθάει στην διασύνδεση αντικειμένων μεταξύ διαφορετικών συλλογών συλλέγοντας τα αναγκαία στοιχεία έτσι ώστε οι χρήστες να βρίσκουν αυτό που θέλουν χωρίς τη διαμεσολάβηση του ανθρώπου.

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ ενημερώνοντας τον χρήστη ποια τεκμήρια δεν θα βρει στην NDL και δίνοντας στοιχεία για άλλες πηγές πληροφόρησης αναπτύσσοντας νέες τεχνικές για αναζήτηση αντικειμένων πολυμέσων και ενοποιώντας αυτές τις τεχνικές στην διεπαφή παρέχοντας σαφείς περιγραφές για την NDL, τις μεγάλες συλλογές της L.C. καθώς και για ολόκληρο το Internet διαχωρίζοντας και προβάλλοντας ταχύτατα, κείμενα, γραφικά και ήχους για την διευκόλυνση της περιδιάβασης. επιτρέποντας στους χρήστες να κάνουν αναζητήσεις ταυτόχρονα σε όλες τις συλλογές ή της επιλογής τους.

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Η φιλοσοφία του σχεδιασμού ήταν να μειωθούν οι απαιτήσεις πλοήγησης ισοπεδώνοντας την ιεραρχική δομή και οδηγώντας τον χρήστη σε ένα συνεπές περιεχόμενο ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ α. Ελαχιστοποίηση του αποπροσανατολισμού του χρήστη με μείωση της πλοήγησης (navigation) και καθοδήγησή του σε σχετικά κείμενα π.χ. minimize scrolling, jumping, hierarchy etc. β. Παροχή πρωτογενούς πληροφορίας με τη μικρότερη χρονική κατανάλωση γ. Υποστήριξη ταχείας σχετικής απόφασης μέσω επισκόπησης και προεπισκόπησης της πληροφορίας

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΤΗΚΑΝ Τα εργαλεία σχεδιάστηκαν για να βοηθήσουν τους χρήστες και το προσωπικό της L.C. στη χρήση διαφορετικών ψηφιακών αντικειμένων. Αναπτύχθηκαν 3 τύποι εργαλείων: α. Επισκόπησης όλων των συλλογών που περιέχονται στη βάση β. Περιγραφής του αντικειμένου γ. Συγκέντρωσης αποτελεσμάτων

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Ευρείς και ρηχές δομές θεωρήθηκαν ποιο αποτελεσματικές από στενές και σε βάθος δομές των μενού. Η ιεραρχική δομή ισοπεδώθηκε φέρνοντας στην επιφάνεια πολλά δείγματα θεμάτων και ειδικές παρουσιάσεις, επίσης με τη χρήση πλαισίων, πινάκων περιεχομένων και προβάλλοντας την βασική έρευνα (απλή έρευνα) στην αρχή της ιεραρχίας. Περιλήψεις και προεπισκοπήσεις έχουν πολλές λειτουργίες στις Ψ.Β. Βοηθούν τους χρήστες να μάθουν για την συλλογή και να ανακαλύψουν υλικό με διαφορετικές χαρακτηριστικά. The American Memory ψηφιακή συλλογή περιέχει υλικό σε διαφορετικά formats με μεγάλη ποικιλία επιπέδων περιγραφικών μεταδεδομένων. Αυτό κάνει την αναζήτηση δύσκολη και τη περιδιάβαση ποιο σημαντική. Περιλήψεις και προεπισκοπήσεις υποστηρίζουν τη περιδιάβαση επιτρέποντας στους χρήστες να αποφασίσουν γρήγορα για την καταλληλότητα των τεκμηρίων. Πχ. American Memory

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ American Memory

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ American memory collections

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Επιλογή από τη λίστα συλλογών

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ National American Suffrage Association

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Rare books

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Icon1

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ ΜΗΧΑΝΕΣ ΑΝΑΖΉΤΗΣΗΣ Η NDL απευθύνεται σε ένα ευρύ κοινό χρηστών και οι μηχανές αναζήτησης υποστηρίζουν την βασική και εξειδικευμένη έρευνα. O L.C. Online Catalog παρέχει - Βασική και καθοδηγούμενη έρευνα με χρήση λογικών τελεστών και συμβόλων - Παροχή βοήθειας όλα τα επίπεδα με παραδείγματα - Συνδέσεις σε άλλους καταλόγους (φωτογραφικού υλικού, ηχογραφήσεων) - Σύνδεση σε διαφορετική διεπαφή (Ζ39.50) του ίδιου κατάλογου

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Search our catalogs

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Basic search

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Basic search tips

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Basic search tips (continued)

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Guided search

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Simple search

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Phrase search

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Image LC NDLP

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Στην αρχική ιστοσελίδα της L.C. παρέχεται Advanced search για αναζήτηση των δικτυακών τόπων της L.C.

ομαδική εργασία/ ΑΛΕΞΑΚΗ, ΛΑΠΠΑ, ΛΟΥΚΑ/ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΚΕΣ/ ΜΑΘΗΜΑ ΚΑΠΙΔΑΚΗ Search the LC Web site