ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: « Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΔΙΚΤΥΩΣΗ: euro|guidance Ημερίδα “Ευρωπαϊκή κινητικότητα για λόγους εκπαίδευσης & απασχόλησης: Euroguidance-Eures” 15 Οκτωβρίου 2004 ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Advertisements

ΕΝΑ ΑΓΝΩΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ Το μέλλον έρχεται προς το παρόν με ιλιγγιώδη ταχύτητα. Κάθε πρόβλεψη είναι αδύνατη. Μιχάλης Δερτούζος Διακεκριμένος καθηγητής στο.
Ηλεκτρονική Δημοσίευση
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
ΠΜΣ ΠΡΟΗΓΜΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Κατεύθυνση ΤΕΔΑ Τεχνολογίες Διαχείρισης Ασφάλειας Security Management Engineering Τμήμα Πληροφορικής ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΘΕΜΑ: ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΕΙΣ • ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΥ.
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
1 Απόσταση και βιβλιοθήκες ή πώς ερμηνεύεται η επικοινωνία των χρηστών με τα κέντρα πληροφορίας και γνώσης στις σημερινές συνθήκες Κατερίνα Τοράκη Τεχνικό.
Εφαρμογή οnline υπηρεσιών πληροφόρησης στο Σύστημα Βιβλιοθηκών του ΑΠΘ Ξ. Αγορογιάννη, Ε. Κοσέογλου, Κ. Ξενίδου-Δέρβου 13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΜΕ ΕΜΦΑΣΗ ΣΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ.
Η Δημόσια Βιβλιοθήκη της Βέροιας και η συμμετοχή της σε ευρωπαϊκά προγράμματα : Δημιουργικότητα, Καινοτομία και Πειραματισμός, Ιωάννης Τροχόπουλος.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογιές της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Εποπτεύων καθηγητής: Κος Σαράντος Καπιδάκης
Γραφείο Διασύνδεσης Καλό ακούγεται, αλλά…… Τι είναι?????
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΜΠΛΑΝΑ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΚΑΠΙΔΑΚΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ: ΕΑΡΙΝΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Θέμα: Διοίκηση ανάπτυξης μη-κερδοσκοπικού ιστόπεδου (ιστόπεδου Δήμου Αγ.Παρασκευής)
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
Η ένταξη των ψηφιακών βιβλιοθηκών στον χώρο της εκπαίδευσης Επιμέλεια-Παρουσίαση Μαρία-Ειρήνη Καραχάλιου Β Ανδρομάχη Νοτοπούλου Β
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Αναζητώντας πρότυπα αλληλεπίδρασης χρηστών για ψηφιακές βιβλιοθήκες Εργασία στο Μάθημα: Ψηφιακές.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής 1 Υπηρεσίες Κέντρου Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΚΥΤΠ (1) Η.
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
Nr. -1 © Stadtbibliothek am Salzstadel, Rosenheim 2005Susanne Delp Ένα σπίτι για τα παιδιά.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της Πληροφορίας» «Ψηφιακός.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Υπεύθυνος Καθηγητής: Σαράντος Καπιδάκης.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ Εργασία 6ου εξαμήνου ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΜΠΑΜΠΑΤΣΙΚΟΣ.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες της.
1 ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας "Διοίκηση & Οργάνωση.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ " Διοίκηση και Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΠΣ: «Επιστήμη Της Πληροφορίας: Διοίκηση Και Οργάνωση Βιβλιοθηκών Με Έμφαση Στις Νέες Τεχνολογίες.
ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ (Bασισμένη στο άρθρο του Andrew McDonald “The Human.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ» ΘΕΜΑ: «ΣΧΕΔΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΚΥΠΡΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ.
WEBLOGS «push-button publishing» Ηλεκτρονική δημοσίευση....με το πάτημα ενός κουμπιού Ζαρβαλά Χαρίκλεια Ιούνιος 2005.
Μελέτη για την Επίδραση των Προγραμμάτων Ψηφιοποίησης στη Διαχείριση και στη Σταθερότητα των Συλλογών με Ιστορικές Φωτογραφίες. Φοιτήτρια: Παγώνη Αποστολία.
Εργασία στο μάθημα:Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Με θέμα Παναγοπούλου Θηρεσία Διδάσκων:Καπιδάκης Σαράντος Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ & ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΚΜΙΑΣ Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος “ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ” Θέμα: “BRITISH LIBRARY- The World’ knowledge” ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ-
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΗΡΩ Α.Μ.: Β ΠΙΤΣΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α.Μ.: Β ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ Α.Μ.: Β
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
WebCT Γιατί δημιουργήθηκε το WebCT; Τι είναι το WebCT; Οργάνωση WebCT Εργαλεία διαχειριστή/μαθητή Σχεδιαστική διεπαφή Ακαδημαϊκή απόδοση και αποδοχή.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΕΡΚΥΡΑ2004.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ’εξαμήνου Θέμα: Oxford Digital Library.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Διδάσκων: Σαράντος Καπιδάκης «Ασφάλεια Ψηφιακά Διαδεδομένων Πληροφοριών στην Ηλεκτρονική Διδασκαλία» ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ.
Τμήμα Αρχειονομίας και Βιβλιοθηκονομίας Ιόνιο Πανεπιστήμιο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Επιστήμη της Πληροφορίας Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Διδάσκων: Σαράντος.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
© 2015 Ανοικτό Πανεπιστήμιο Κύπρου Δημόσιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
ΤΠΕ στη Δια Βίου ΜάθησηΠύργος, 8/2/2013 Τεχνολογίες Πληροφορικής στη Δια Βίου Μάθηση Εισηγητής : Δημήτρης Ανεστόπουλος, Π.Δ.Ε. INSTALL.
ΤΗΛΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΩΡΓΟΣ ΔΕΣΠΟΤΟΠΟΥΛΟΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ – ΑΝΕΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΜΦΑΝΙΣΗ (ΣΤΟΛΗ) ΜΑΘΗΤΩΝ.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Αχιλλέας Καμέας Επίκουρος Καθηγητής ΕΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: « Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών με έμφαση στις Νέες Τεχνολογίες» Μάθημα: «Ψηφιακές Βιβλιοθήκες» Διδάσκον Καθηγητής: κ. Σαράντος Καπιδάκης Θέμα Εργασίας: « Νέοι ρόλοι και υπηρεσίες Δημοσίων Βιβλιοθηκών στην Ψηφιακή εποχή. Η Δημόσια Βιβλιοθήκη του Richmond.» Κατερίνα Κορωναίου Χειμερινό Εξάμηνο – Αθήνα 2005

Περιεχόμενα  Ορισμός Δημοσίων Βιβλιοθηκών  Η Δημόσια Βιβλιοθήκη του Richmond (RPL)  Νέοι ρόλοι  Στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης της RPL - Νέες υπηρεσίες  Δημόσιες Βιβλιοθήκες στην Ελλάδα  Παράρτημα  Συμπεράσματα - Προβληματισμοί

Ορισμός  Δημόσιες, ονομάζονται οι βιβλιοθήκες που έχουν ως στόχο να εξυπηρετούν τις ανάγκες για πληροφόρηση, εκπαίδευση, επιμόρφωση, ψυχαγωγία κ.λπ. του πληθυσμού μιας συγκεκριμένης κοινότητας*. Μπορεί να εξυπηρετούν το γενικό κοινό ή επιμέρους κατηγορίες αυτού του κοινού, όπως παιδιά, ασθενείς, στρατευμένους, φυλακισμένους, εργάτες, υπαλλήλους κ.α. χωρίς διακρίσεις. * (περιοχή, πόλη, συνοικία, χωριό).

Richmond Public Library (RPL)  Λειτουργεί από το  Τακτικός προϋπολογισμός: $ 5 million (Canadian).  Συλλογή τεκμήρια.  Μόνιμο προσωπικό 83 άτομα.  Αποτελείται από 4 κτίρια: * Brighouse Branch * Cambie Branch * Stevenson Branch * Ironwood Branch ( the library of the future ).

Νέοι ρόλοι της RPL  Teacher: διδασκαλία νέων τεχνολογιών, σε ποικίλους χρήστες, συμπεριλαμβάνοντας το ευρύτερο κοινό, σχολεία και καθηγητές, υπαλλήλους, οργανισμούς της κοινότητας και άλλες δημόσιες βιβλιοθήκες.  Writer: Διατήρηση τακτικής στήλης στην τοπική εφημερίδα, για θέματα τεχνολογίας.  Creator: Δημιουργία ενός δυναμικού και “award – winning” δικτυακού τόπου.  Marketer of information technology: «Εμπορία» ποικίλων διαδικτυακών υπηρεσιών, διασφαλίζοντας έτσι τη θέση της, στον συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο της πληροφορίας.

Στρατηγικό Σχέδιο εφαρμογής νέων τεχνολογιών της RPL : RPL 2001(1995)  Internet training education Προσφορά εκτεταμένης εκπαίδευσης για το διαδίκτυο.  Creating the “new on the ‘net” newspaper column Δημιουργία & συντήρηση δίμηνης τακτικής στήλης για θέματα διαδικτύου, στην τοπική εφημερίδα “Richmond Review”.  Creating an innovative and community-based website Αποτελεί το κλειδί πληροφόρησης της κοινωνίας του Richmond.

Στρατηγικό Σχέδιο εφαρμογής νέων τεχνολογιών της RPL : RPL 2001(1995)  Marketing information technology * οργάνωση & σχεδιασμό πληροφοριών, * γραφικό σχεδιασμό δικτυακών τόπων, * ψηφιοποίηση φωτογραφιών, * μετατροπή κειμένων σε HTML, * δημιουργία αναφορών στατιστικής.

Νέες υπηρεσίες Εκπαίδευση χρηστών (1/5)  Explore the Internet Sessions: διδασκαλία της χρησιμότητας και της ευκολίας χρήσης του διαδικτύου σε άτομα που δεν είχαν προηγούμενη επαφή με το διαδίκτυο. Πάνω από άτομα έχουν εκπαιδευτεί. Κάθε συνεδρία διαρκεί μιάμιση ώρα και είναι δωρεάν.  Basic hands-on Internet sessions: διδασκαλία χρήσης μηχανών αναζήτησης, θεματικών περιγραφέων, προαπαιτείτε η γνώση χρήσης του ποντικιού και του πληκτρολογίου, κόστος $59 το άτομο ή το ζευγάρι $65 με τη χρήση κοινού υπολογιστή.

Εκπαίδευση χρηστών (2/5)  Hands-on Internet sessions for seniors: Τμήματα ενηλίκων για γνώση χρήσης μηχανών αναζήτησης και τρόπους εύρεσης συγκεκριμένων δικτυακών τόπων σε διάφορα θέματα, π.χ. υγεία, διασκέδαση κ.α. $ 15 το άτομο  Hands-on-Internet-the next step sessions: Απευθύνεται σε εκείνους που είναι γνώστες του διαδικτύου, παρέχει σύνθετες τεχνικές αναζήτησης, επισκόπηση της τεχνολογίας “push” και γίνεται μια εισαγωγή στη δημιουργία ιστοσελίδων. $ 59 το άτομο ή $ 69 το ζευγάρι σε κοινό η/υ.

Εκπαίδευση χρηστών (3/5)  Hands-on Internet-communications sessions: διδασκαλία αποστολής s, αναζήτησης Forums κοινών ενδιαφερόντων “listservs and USENET groups”, “chat lines”.  Specialized hands-on Internet sessions: ανάπτυξη βοηθητικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων όπως, * “Internet for parent and child” * “Internet for Teens” * “Internet Searching for People in Business” * “Internet for Teachers”

Εκπαίδευση χρηστών (4/5)  Hypertext mark-up language (HTML) sessions: Απευθύνεται στους έφηβους, & με εθελοντική εργασία δημιουργούν την δική τους ιστοσελίδα που απευθύνεται σε νεαρής ηλικίας κατοίκους της κοινότητας.  Effective use of Internet-based magazine and newspaper delivery sessions: “on-line” πρόσβαση σε βάσεις δεδομένων, με τη χρήση της κάρτας-μέλους της βιβλιοθήκης, 24 ώρες το 24.

Εκπαίδευση χρηστών (4/5)  Εκπαιδευτικά προγράμματα για: * Οργανισμούς της κοινότητας * Καθηγητές * Εμπόρους * Βιβλιοθηκονόμους * Προσωπικό άλλων βιβλιοθηκών της British Columbia

Υπηρεσίες (1/6) Κεντρική Ιστοσελίδα  Quick Links: * Αναζήτηση στο Geoweb, Απλή, σύνθετη – Keywords, Browse Searching * Citizenship Test, * BC Driving test, * Richmond Review, * Hours & Locations * About As, * Job Research, * Kids, * Teens, * Donate to the Library. * Αναζήτηση στις βάσεις δεδομένων περιοδικών & εφημερίδων, με τη χρήση κάρτα-μέλους.

Υπηρεσίες (2/6) Η βιβλιοθήκη σε συνεργασία με την SRI (εταιρία λογισμικού), ανέπτυξε  On-Line booking and registration system. Οι χρήστες μπορούν να: * ελέγξουν & να πληρώσουν τα πρόστιμα που τους έχουν επιβληθεί από τη βιβλιοθήκη, * εγγραφούν, πληρώσουν ή ακυρώσουν ένα πρόγραμμα, * να αποκτήσουν κάρτα-μέλους της βιβλιοθήκης, * να κάνουν κράτηση ή ακύρωση χρήσης η/υ, * να κάνουν κράτηση – ανανέωση δανεισμού.

Υπηρεσίες (3/6)  On – line booking Μπορεί να γίνει : * Μέσω διαδικτύου. * Μέσω τηλεφώνου με τη χρήση IVR (Integrated Voice Recognition). * Μέσω «περιπτέρων» τα οποία είναι εγκατεστημένα έξω από το Δημαρχείο και είναι ίδια με αυτά που υπάρχουν σε δύο από τα τμήματα της βιβλιοθήκης.  Λειτουργία 20 η/υ χωρίς την απασχόληση υπαλλήλου.

Υπηρεσίες (4/6)  “Resident Writers”: παρουσίαση τοπικών συγγραφέων, ενεργοί σύνδεσμοι σχετικοί με το βιβλίο.  “Perceptions”: ετήσια δημοσίευση του λογοτεχνικού κύκλου “Richmond Seniors Society”, έπειτα από μετατροπή των κειμένων σε HTML από τη RPL.  Παρουσίαση βραβείων από τον ετήσιο διαγωνισμό συγγραφής ενηλίκων που διοργανώνει η RPL και δυνατότητα ακούσματος απαγγελίας των έργων από τους ίδιους τους συγγραφείς με τη χρήση “RealAudio”.  “Web Info”: ενεργοί σύνδεσμοι που παρέχουν πληροφόρηση σε θέματα που απασχολούν το κοινό.

Υπηρεσίες (5/6)  “Web Info”: ασφαλείς δικτυακοί τόποι για τα παιδιά.  “Youth Bytes Back”: απευθύνεται αποκλειστικά στους έφηβους της κοινότητας και έχει σχεδιαστεί από τους έφηβους-μέλη της βιβλιοθήκης.  “Assian Community”: απευθύνεται στην ασιατική κοινότητα του Richmond. * Δίγλωσσο αγγλικά – κινέζικα (λογισμικό NJWIN), * πληροφορίες για την ασιατική κοινότητα, για τις ασιατικές χώρες, τον πολιτισμό, χρήση “RealAudio”, * εκθέσεις του Master Lam Chum συγγραφέα- ζωγράφο-χορηγό της βιβλιοθήκης.

Υπηρεσίες (6/6)  “What’s on”: παροχή τρέχουσας πληροφόρησης σε διάφορα θέματα, ενεργοί σύνδεσμοι σε οργανισμούς της κοινότητας.  “Richmond Public Library”: παροχή πληροφοριών με τη χρήση “QuickTime videos”, για τις παρεχόμενες υπηρεσίες, τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των χρηστών, προστασία προσωπικών δεδομένων, αλλά και μικρές παρουσιάσεις της βιβλιοθήκης στις διαλέκτους Cantonese, Mandarin.  You asked  Amazon.com  Online Learning Center

Χρήση του ιστοτόπου της RPL  επισκέψεις  επισκέψεις  1999 Φεβρουάριος – Ιανουάριος  2004 μ.ο. μηνιαίως μ.ο. μηνιαίως επισκέψεις επισκέψεις

Προσόντα Βιβλιοθηκονόμων  Καλή γνώση του υλικού της βιβλιοθήκης – απαντήσεις στα ερωτήματα των χρηστών.  Εξαιρετικές ικανότητες προγραμματισμού.  Κριτική σκέψη – προσέγγιση αναγκών των χρηστών  Άμεσες διδακτικές ικανότητες  Πολύ καλή γνώση HTML.  Πολύ καλές ικανότητες εντοπισμού & επίλυσης προβλημάτων.  Εξαιρετικές ικανότητες αναζήτησης σε ψηφιακό περιβάλλον.  Κλίση & ενδιαφέρον στη συνεχή μάθηση και εξέλιξη.  Αποδοχή της συνεχόμενης αλλαγής των επαγγελματικών ευθυνών.

Μελλοντικοί στόχοι της RPL  Αύξηση της ταχύτητας εξυπηρέτησης και ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.  Παροχή υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας.  Ανάπτυξη τμήματος εκπαίδευσης για την τεχνολογία σε συνεργασία με: “University British Columbia” & “First Class Systems” εταιρία που ειδικεύεται στην κατάρτιση υπολογιστικών συστημάτων εκπαίδευσης.  Δια βίου εκπαίδευση.  Χρήση στο έπακρο των νέων τεχνολογιών πληροφόρησης από το κοινό.

Παράρτημα Ψηφιοποίηση συλλογών Δ.Β. (Έρευνα του University Of Southern Mississippi)  Συλλογές φωτογραφιών  Χειρόγραφα  Βιβλία & ημερολόγια  Κάρτες  Χάρτες & εφημερίδες  Ηχογραφήσεις  Ποικίλα Μικροφίσες δεν ψηφιοποιήθηκαν Ψηφιοποίηση μέσω: flatbed scanners, html  77,1 %  31,4 %  28.6 %  25,7 %  14,3 %  2,9 %  20 %

Δημόσιες Βιβλιοθήκες στην Ελλάδα  «Κοινωνία της πληροφορίας».  Δραστηριοποίηση στο χώρο των νέων τεχνολογιών.  Περιορισμένος αριθμός βιβλιοθηκών με δικτυακό τόπο.  Ελάχιστες παρουσιάζουν δυνατότητα αναζήτησης στο OPAC π.χ. Δ.Β.Βέροιας, Δ.Β.Ρόδου και δυνατότητα on-line booking π.χ. Δημόσια Βιβλιοθήκη Βέροιας.  FAQs.  On-line πληροφορίες για τα δικαιώματα & τις υποχρεώσεις των χρηστών.

Συμπεράσματα  Δια βίου εκπαίδευση.  Διαφύλαξη πολιτισμικής ταυτότητας της κοινότητας που εξυπηρετεί.  Στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας.  Άμεση πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες.  Εκπαίδευση του κοινού στη χρήση των νέων τεχνολογιών.  Ανάπτυξη συνεργασιών.  Ομαλή ενσωμάτωση μεταναστών και αλλοεθνών.

Προβληματισμοί  Κίνδυνος περιθωριοποίησης των βιβλιοθηκών εκείνων που λειτουργούν «παραδοσιακά».  Πως διαμορφώνεται ο νέος ρόλος του βιβλιοθηκονόμου στην κοινωνία της πληροφορίας;  Πρέπει η δημόσια βιβλιοθήκη να αντανακλά την εκάστοτε τοπική πολιτική κατάσταση, ή να προβάλει τη δική της νοοτροπία;  Ανάπτυξη συνεργασιών με άλλου είδους βιβλιοθήκες.  Ανάπτυξη συνεργασιών με διαφόρους οργανισμούς με σκοπό τη αύξηση των εσόδων.