Ο ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΡΑΦΗ.
Advertisements

ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ Έτσι ονομάστηκε ο πολιτισμός που άνθισε στην Κρήτη από τα τέλη της Νεολιθικής μέχρι τις αρχές της Εποχής του Σιδήρου ( π.Χ.)
ΞΕΝΑΓΗΣΗ ΣΤΟ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ Ερατώ Αϊδίνη Χρύσα Βουλιστιώτη Κωνσταντίνος Κονδύλης Εύη Ξουρή Θεοδώρα Τελάκη.
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΙΝΩΙΤΩΝ Οι πληροφορίες που διαθέτουμε για το μινωικό ένδυμα προέρχονται από ένα πλήθος τοιχογραφικών παραστάσεων, από τα ενδύματα των ανθρωπόμορφων.
Μινωικός Πολιτισμός Κορίνα Τσιτσιρίκου Θεοδοσιάδη.
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΜΟΔΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Η ζωή των Κυκλαδιτών Πριν από χρόνια, ένας σπουδαίος πολιτισμός αναπτύχθηκε στα νησιά του Κεντρικού Αιγαίου που λέγονται Κυκλάδες.
Αντίληψη της ομορφιάς Μόδα και περιποίηση
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 2. Η ΝΕΟΛIΘIΚΗ ΕΠΟΧΗ.
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Τι μας λένε τα ευρήματα αυτά για το πώς εξέφραζαν και επικοινωνούσαν τις σκέψεις και τις ιδέες τους οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού; Πώς επικοινωνούσαν,
Μυκηναϊκός Πολιτισμός Κορίνα Τσιτσιρίκου Θεοδοσιάδη.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΧΛΩΡΙΔΑ ΣΤΑ ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ Μινωικός πολιτισμός.
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η τέχνη των Μυκηναίων
Μυκηναϊκός πολιτισμός Η θρησκεία και η γραφή των Μυκηναίων
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
Μινωικός πολιτισμός.
Ενδυμασιεσ αρχαιων Ελληνων
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΜΟΡΦΟΛΟΓΙΑ - ΧΡΩΜΑ Εξουδετέρωση Δυσχρωμιών Ιδιομορφίες Μετώπου
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Κυκλαδικός πολιτισμός
Η θρησκεία των Μινωϊτών
Η γυναίκα στην Αρχαία Αθήνα
H γυναικεία ενδυμασία κατά την εποχή του χαλκού
ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗ ΜΙΝΩΙΚΗ ΚΡΗΤΗ
Μινωικός πολιτισμός Η τέχνη των Μινωιτών
ΚΟΣΜΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ
Η αφήγηση του Αγαμέμνονα
ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ.
Η ΤΕΧΝΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟΑΡΧΑΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Η τέχνη και η γραφή.
Μάντσιου Χρυσούλα Μπογιατζόγλου Θεανώ Σουλίδης Χρήστος
Μυκηναϊκός πολιτισμός
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΞΙΟΥ Project 2013
Τι σκέφτονταν οι άνθρωποι την Εποχή του Χαλκού;
ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Μυκηναϊκός Πολιτισμός πΧ
1ο Γενικό Λύκειο Μεγάρων
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΣΩΠΟΛΟΓΙΑ- ΜΑΚΙΓΙΑΖ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
Έτσι ονομάστηκε ο πολιτισμός που άνθισε στην Κρήτη από τα τέλη της Νεολιθικής Εποχής μέχρι τις αρχές της Εποχής του Σιδήρου ( π.Χ.)
ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΜΑΚΙΓΙΑΖ
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης «Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Ιστορία και Πολιτισμός» Μάθημα 2 ο (Μέση και Ύστερη Εποχή του.
Η ενδυμασία στα χρόνια της Ωραίας Ελένης
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ
ΑΡΑΜΠΑΤΖΟΓΛΟΥ ΣΠΥΡΟΣ - ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΔΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ - Α 1- ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015.
ΜΙΝΩΙΚΗ ΤΕΧΝΗ 2. ΜΙΝΩΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Η τέχνη στον Κυκλαδικό, Μινωικό, Μυκηναϊκό πολιτισμό
Προϊστορικοί Οικισμοί στην Ημαθία
1. Η Μινωική Κρήτη.
ΜΙΝΩΙΚΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ Σε τι πίστευαν;
Η ΖΩΗ ΣΤΟ ΠΡΟΪΣΤΟΡΙΚΟ ΑΙΓΑΙΟ
Μυκηναϊκός Πολιτισμός
Κυκλαδίτες, Μινωίτες και Μυκηναίοι- σύγκριση της τέχνης τους
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ Επιμέλεια : Αγγελική Αναγνώστου , Θαλασσινή Γκρίνια
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΔΡΟΥΛΙΑΣ, Α1 Σχολική χρονιά ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2015
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΜΙΝΩΙΤΩΝ ΜΕ TO Διαδικτυο
1. ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Η εποχή του χαλκού (3000/ π.Χ.)
Μινωικός πολιτισμός Η ακμή του κρητομινωικού πολιτισμού παρουσιάζεται μεταξύ του 1900 και του 1450 π. Χ.
Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 2.ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 3.ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
Βυζαντινό-Νομισματικό Μουσείο Αθηνών 2012 Κακαριάρη Άννα Κουβά Ρεγγίνα.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ Ο ΚΑΛΛΩΠΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ Μια εργασία των μαθητριών της Α΄ Λυκείου: Μακρογιαννοπούλου Ευδοκίας Μπουραζάνη Θεοδώρας Συμεωνίδου Βαλεντίνας Σχολικό έτος 2011-12

Τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες της εποχής του χαλκού έδειχναν ιδιαίτερη φροντίδα για την υγιεινή του σώματός τους και τον καλλωπισμό τους. Από τους καταλόγους αντικειμένων στις πινακίδες αλλά και από τα ανασκαφικά ευρήματα γνωρίζουμε ότι χρησιμοποιούσαν καλλυντικά και ειδικά σκεύη για το λουτρό. Στις πινακίδες γίνεται ειδική μνεία σε μια μεγάλη ποικιλία από αρωματικά έλαια, τα οποία, αφού συσκευάζονταν σε ειδικά δοχεία, εξάγονταν σε αρκετά μεγάλη κλίμακα. Τα εργαλεία καλλωπισμoύ που ήταν φτιαγμένα συνήθως από χαλκό και σπανιότερα από ελεφαντόδοντο, συνόδευαν μερικές φορές τους νεκρούς στον τάφο. Έτσι, ανάμεσα σε άλλα κτερίσματα βρίσκονται ξυράφια, τριχολαβίδες, καθρέπτες και χτένες.

ΘΗΡΑ, ΑΚΡΩΤΗΡΙ-ΛΑΤΡΕΥΤΡΙΕΣ

Οι αρχαιολογικές έρευνες φαίνεται πως έφεραν στο φως πλήθος από αντικείμενα που σχετίζονται με τον καλλωπισμό, τα οποία διατηρήθηκαν μέσα στο χώμα και δεν καταστράφηκαν. Βρέθηκαν καθρέφτες, χτένια, αγκιστροειδείς περόνες, σφηκωτήρες, ωτογλυφίδες, μικρά κομψά μαχαιρίδια, τριχολαβίδες, ξυράφια και σκεύη που σχετίζονται με αρώματα, αλοιφές και ψιμύθια.

Μία ομάδα αρχαιολογικών ευρημάτων, όπως η χρωματισμένη ασβεστολιθική μάσκα από τις Μυκήνες και ένα σύνολο από πήλινα ειδώλια, μαρτυρούν ότι οι γυναίκες της εποχής του χαλκού έβαφαν τα μάτια, τα χείλη και άλλα σημεία του προσώπου τους και διακοσμούσαν τα μαλλιά τους με πολλά διαφορετικά κοσμήματα και περίτεχνα δεμένες κορδέλες.

Το μακιγιάζ ήταν επιμελημένο Το μακιγιάζ ήταν επιμελημένο. Η εικόνα ήταν τόσο εντυπωσιακή, ώστε όταν το 1905 αποκαλύφθηκε στην Κνωσό η τοιχογραφία μιας νέας γυναίκας, θεάς ή ιέρειας πιθανότατα, οι εργάτες του Έβανς την ονόμασαν Παριζιάνα.  Οι γυναίκες άπλωναν στο πρόσωπο λευκή πούδρα, ενώ έβαφαν κόκκινα τα χείλη, τα μάγουλα, τα νύχια και τους λοβούς των αυτιών. Έντονα βαμμένα με σκούρα βαφή ήταν και τα μεγάλα μάτια τους. Οι βαφές προέρχονταν από φυτά.

Η ΠΑΡΙΖΙΑΝΑ - ΚΝΩΣΟΣ

Οι καθρέφτες ήταν χάλκινοι δίσκοι χωρίς διακόσμηση με τη λαβή τους συχνά διακοσμημένη και κατασκευασμένη με υλικά όπως ξύλο, κόκαλο και ελεφαντοστό. Γυναικεία χτενίσματα εμφανίζονται σε σειρές μινωικών ειδωλίων και τοιχογραφιών. Οι περισσότερες χτένες που βρέθηκαν ήταν χάλκινες αλλά υπάρχουν δείγματα και από ασήμι και χρυσό.

Οι γυναικείες κομμώσεις ήταν περίτεχνες Οι γυναικείες κομμώσεις ήταν περίτεχνες.  Άλλοτε τα μαλλιά ήταν μαζεμένα σε κότσο και έπεφταν μικρές μπούκλες στο μέτωπο και στα αυτιά. Άλλοτε οι μακριές και λεπτές μπούκλες («βόστρυχοι») στολίζονταν με χάνδρες, «σφηκωτήρες» και περόνες  με ένα εξόγκωμα συχνά σε σχήμα άνθους. Για τη χρήση βέβαια των περονών έχουν δοθεί διάφορες ερμηνείες: Πιστεύεται ότι χρησιμοποιούνταν για να στερεώνονται διαδήματα στο κεφάλι, κυρίως όμως για την τακτοποίηση ή τη συγκράτηση των μαλλιών, διότι τα ψηλά και περίτεχνα χτενίσματα απαιτούσαν ειδική προετοιμασία και κατάλληλα εξαρτήματα για στερέωση. Μια ακόμη πιθανότητα είναι ότι χρησίμευαν ως κοσμήματα της κόμης των νεκρών κατ’ αντιστοιχία με τη χρήση πραγματικών λουλουδιών στα μαλλιά από τους ζωντανούς.

ΑΡΩΜΑΤΑ-ΑΡΩΜΑΤΙΚΑ ΕΛΑΙΑ Τα αρώματα και τα αρωματικά έλαια (που ήταν και εξαγώγιμο είδος) φαίνεται πως έπαιζαν μεγάλο ρόλο στη ζωή τόσο των των Μινωιτών όσο και των Μυκηναίων. Μάλιστα η κατασκευή τους ήταν οργανωμένη. Δημιουργούσαν αιθέρια έλαια από διάφορα μέρη φυτών, όπως από λουλούδια (τριαντάφυλλο), από βλαστάρια, από φύλλα, ρίζες και σπόρους (μάραθο, γλυκάνισο).Από τις πινακίδες της Πύλου και της Κνωσού φαίνεται πως γινόταν προμήθεια λαδιών που παρασκευάζονταν από φυτά, όπως φασκομηλιά, τριαντάφυλλο κ.α. Άλλα συστατικά που χρησιμοποιούσαν για την κατασκευή αρωμάτων και αλοιφών ήταν ο κορίανδρος, το μέλι και το κρασί. Έχουν εντοπιστεί και εργαστήρια παρασκευής αρωμάτων στο ανάκτορο της Ζάκρου και στις Μυκήνες, όπου εκτός από τα πιθάρια, υπήρχε εγκατάσταση θέρμανσης, κατάλογοι με αρωματικά φυτά και ψευδόστομοι αμφορείς, τα κατεξοχήν αγγεία για τη φύλαξη και για τη μεταφορά αρωμάτων στο εξωτερικό. Το λεπτό και στενό στόμιο διευκόλυνε τη διατήρηση του προϊόντος.

Οι πυξίδες ήταν σκεύη κατάλληλα για τη φύλαξη προσωπικών αντικειμένων καλλωπισμού. Η παρουσία τους σε χέρια γυναικών στις τοιχογραφίες που απεικονίζουν πομπές φανερώνει την αξία τους, αφού χρησίμευαν για προσφορές σε θεϊκά ή βασιλικά πρόσωπα.

Οι γυναίκες της εποχής του χαλκού που επιθυμούσαν να μακιγιαριστούν είχαν στη διάθεσή τους μεγάλη ποικιλία από παρασκευάσματα για τα μάτια, τα χείλη, τα μάγουλα Οι γυναίκες φρόντιζαν μόνες τους για το πλύσιμο, το λάδωμα και το χτένισμα των μαλλιών τους, με τη βοήθεια των δούλων και των φιλενάδων τους.

Τα μακριά μαλλιά των ανδρών ήταν σε μπούκλες Τα μακριά μαλλιά των ανδρών ήταν σε μπούκλες. Κάποτε εμφανίζονται με ξυρισμένο το κεφάλι ή με λίγες τούφες μαλλιών σε μερικά σημεία του κρανίου, παρουσιάζονται δε αγένειοι.

Αγόρι με μισοξυρισμένο κεφάλι

Τα σύγχρονα καλλυντικά φαίνεται να έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό με τα καλλυντικά που χρησιμοποιούνταν πριν από χιλιάδες χρόνια. Το χαρακτηριστικό αυτό είναι η περιεκτικότητα σε οξείδιο του μολύβδου. Από έρευνες διαπιστώθηκε ότι το πρώτο ρουζ δημιουργήθηκε από την κατεργασία πρώτων υλών με κύριο συστατικό το λιθάργυρο.

Γενικά μπορούμε να πούμε πως οι συνήθειες των γυναικών σε ό, τι αφορά τον καλλωπισμό τους δεν έχουν αλλάξει και πολύ!! Απλά τα υλικά καλλωπισμού έχουν βελτιωθεί σε ποιότητα και υπάρχουν σε μεγαλύτερη ποικιλία.