ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
ΜΟΝΤΕΛΑ ΕΝΤΑΞΗΣ Η/Υ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ Β.Μητροπούλου Επικ. Καθηγήτρια Α.Π.Θ.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Το Εργαστήριο Διδακτικής της Φυσικής και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας του Τμήματος Φυσικής Α.Π.Θ. αποτελεί τη συνέχεια της ερευνητικής ομάδας "Εποπτικών.
Σενάριο.
Πολυμεσική Μάθηση και Θεωρίες Μάθησης Μαθαίνουμε καλύτερα με λέξεις και εικόνες παρά με λέξεις μόνο Υπόθεση Πολυμεσικής Μάθησης Multimedia Learning Hypothesis.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Γνωστικό μοντέλο με πολυμέσα Δέγγλερη Σοφία.
ΠΟΛΥΜΕΣΑ. OI “MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA ΣΤΟ BLOG ΜΑΣ Τι είναι τα πολυμέσα? Τα Πολυμέσα (Multimedia) είναι ο κλάδος της πληροφορικής τεχνολογίας.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ Β. Μητροπούλου Τμήμα Θεολογίας Α.Π.Θ.
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
26 Ιουνίου 2007 Το φθηνό μαθητικό laptop: Η περίπτωση του OLPC, τεχνολογικές και παιδαγωγικές προκλήσεις Χρήστος Μπούρας Αναπληρωτής Καθηγητής Πανεπιστημίου.
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
1ο βήμα : επιλογή ενός θέματος από το Α.Π της γνωστικής περιοχής. 2 ο βήμα: καταγραφή των μαθησιακών στόχων- επιδιώξεων. 3ο βήμα : σχεδιασμός δράσεων.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη». Μέρος 1 ο : Βασικοί όροι και εργαλεία Δρ. Κεΐσογλου Στέφανος Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών Στέλεχος του Εργαστηρίου.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πολυμέσα και Υπερμέσα στη Διδασκαλία και τη Μάθηση
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Ο υπολογιστής ως εργαλείο μάθησης
Θεωρίες Μάθησης και Μοντέλα Ενσωμάτωσης
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 1. ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΡΑΞΗ 1.1 Θεωρίες Μάθησης
Λογισμικό Δημιουργικής Γραφής Kar2ouche Creative Writing
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ

Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής αποκάλυψης της ύλης  Μοντέλο εικασίας (υποθετικό)  Μοντέλο χειραφέτησης (απελευθέρωσης) Φάσεις μοντέλου διδασκαλίας με Η/Υ: Παρουσίαση πληροφοριών Καθοδήγηση μαθητή Εξάσκηση μαθητών Αξιολόγηση μάθησης

Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει τον Η/Υ:  ως εργαλείο παραγωγής και παρουσίασης διδακτικού υλικού  ως εργαλείο ανάπτυξης δεξιοτήτων  ως εργαλείο επεξεργασίας, ανάλυσης & παρουσίασης δεδομένων  ως πηγή πληροφόρησης & μέσο επικοινωνίας

Ενέργειες για την εκπόνηση εκπαιδευτικού λογισμικού  Επιλογή Η/Υ  Επιλογή λογισμικού (software)  Διατήρηση ελέγχου (συντήρηση & ανανέωση άδειας)  Εκπαίδευση προσωπικού (training)  Ανάπτυξη κανόνων  Υιοθέτηση μοντέλου σχεδιασμού  Δημιουργία μοντέλων σύμφωνα με τον τοπικό πολιτισμό

Τρόποι χρήσης του Η/Υ από τον εκπαιδευτικό:  Εργαλείο παραγωγής και παρουσίασης διδακτικού υλικού  Εργαλείο ανάπτυξης δεξιοτήτων  Εργαλείο επεξεργασίας, ανάλυσης και παρουσίαση δεδομένων έρευνας  Πηγή πληροφόρησης και μέσο επικοινωνίας

Τρόποι εφαρμογής τεχνολογίας Η/Υ σε μαθησιακό περιβάλλον που διευκολύνουν τη μάθηση:  Από την τεχνολογία (διδακτικό υλικό)  Με την τεχνολογία (εργαλείο)  Γύρω από την τεχνολογία (στρατηγικές μάθησης)  Μέσω της τεχνολογίας (διαδίκτυο)  Μέσω τεχνολογικής υποστήριξης (αξιολόγηση)

Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων με πολυμέσα

Θεωρίες μάθησης για Η/Υ  Συμπεριφορισμού Συμπεριφορισμού  Διπλής κωδικοποίησης Διπλής κωδικοποίησης  Γνωστικού φορτίου Γνωστικού φορτίου  Εποικοδομητισμού Εποικοδομητισμού

Θεωρία ΣυμπεριφορισμούΣυμπεριφορισμού  Η μάθηση κατακτάται μέσα από προσεκτικά σχεδιασμένες ασκήσεις  Ο Η/Υ καθοδηγεί το μαθητή με σειρά ασκήσεων διαφόρων επιπέδων δυσκολίας  Χρήση Η/Υ ως αλληλεπιδραστικού βιβλίου  Αρνητική ενίσχυση (Suppes)

Θεωρία Διπλής ΚωδικοποίησηςΔιπλής Κωδικοποίησης  Στον ανθρώπινο εγκέφαλο υπάρχουν δύο γνωστικά συστήματα για την αποθήκευση της εισερχόμενης πληροφορίας: Προφορική πληροφορία (αφήγηση) Μη προφορική πληροφορία (εικόνα, γραπτό κείμενο)  Όταν η αποθηκευμένη πληροφορία ανακαλείται στη μνήμη τότε ενεργοποιούνται και τα δύο συστήματα

Θεωρία Γνωστικού ΦορτίουΓνωστικού Φορτίου  η πληροφορία δεν πρέπει να υπερφορτώνει το γνωστικό σύστημα του μαθητή  Οι μαθητές προσλαμβάνουν την πληροφορία μέσω δύο εισερχόμενων καναλιών και ενσωματώνονται στην προϋπάρχουσα γνώση: Οπτικό κανάλι : γραπτό κείμενο & εικόνες Ακουστικό κανάλι : αφηγήσεις των κειμένων

Όταν οι μαθητές λαμβάνουν ταυτόχρονα αφήγηση, γραπτό κείμενο και δυναμική εικόνα (animation) ή video τότε το γνωστικό τους σύστημα υπερφορτώνεται επιλέγω λέξεις οργανώνω λέξεις ΔιήγησηΒάσηΛεκτικό λέξεωνΝοητικό Μοντέλο ενσωματώνω προηγούμενη γνώση επιλέγω εικόνες οργανώνω εικόνες ΔυναμικέςΒάσηΟπτικό Εικόνεςεικόνωννοητικό μοντέλο

Αρχές διδακτικού σχεδιασμού λογισμικού των Mayer & Moreno  Αρχή πολλαπλής αναπαράστασης  Αρχή της συνάφειας  Αρχή της συνοχής  Αρχή της αφθονίας