ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης Μοντέλο σταδιακής αποκάλυψης της ύλης Μοντέλο εικασίας (υποθετικό) Μοντέλο χειραφέτησης (απελευθέρωσης) Φάσεις μοντέλου διδασκαλίας με Η/Υ: Παρουσίαση πληροφοριών Καθοδήγηση μαθητή Εξάσκηση μαθητών Αξιολόγηση μάθησης
Ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει τον Η/Υ: ως εργαλείο παραγωγής και παρουσίασης διδακτικού υλικού ως εργαλείο ανάπτυξης δεξιοτήτων ως εργαλείο επεξεργασίας, ανάλυσης & παρουσίασης δεδομένων ως πηγή πληροφόρησης & μέσο επικοινωνίας
Ενέργειες για την εκπόνηση εκπαιδευτικού λογισμικού Επιλογή Η/Υ Επιλογή λογισμικού (software) Διατήρηση ελέγχου (συντήρηση & ανανέωση άδειας) Εκπαίδευση προσωπικού (training) Ανάπτυξη κανόνων Υιοθέτηση μοντέλου σχεδιασμού Δημιουργία μοντέλων σύμφωνα με τον τοπικό πολιτισμό
Τρόποι χρήσης του Η/Υ από τον εκπαιδευτικό: Εργαλείο παραγωγής και παρουσίασης διδακτικού υλικού Εργαλείο ανάπτυξης δεξιοτήτων Εργαλείο επεξεργασίας, ανάλυσης και παρουσίαση δεδομένων έρευνας Πηγή πληροφόρησης και μέσο επικοινωνίας
Τρόποι εφαρμογής τεχνολογίας Η/Υ σε μαθησιακό περιβάλλον που διευκολύνουν τη μάθηση: Από την τεχνολογία (διδακτικό υλικό) Με την τεχνολογία (εργαλείο) Γύρω από την τεχνολογία (στρατηγικές μάθησης) Μέσω της τεχνολογίας (διαδίκτυο) Μέσω τεχνολογικής υποστήριξης (αξιολόγηση)
Σχεδιασμός εκπαιδευτικών προγραμμάτων με πολυμέσα
Θεωρίες μάθησης για Η/Υ Συμπεριφορισμού Συμπεριφορισμού Διπλής κωδικοποίησης Διπλής κωδικοποίησης Γνωστικού φορτίου Γνωστικού φορτίου Εποικοδομητισμού Εποικοδομητισμού
Θεωρία ΣυμπεριφορισμούΣυμπεριφορισμού Η μάθηση κατακτάται μέσα από προσεκτικά σχεδιασμένες ασκήσεις Ο Η/Υ καθοδηγεί το μαθητή με σειρά ασκήσεων διαφόρων επιπέδων δυσκολίας Χρήση Η/Υ ως αλληλεπιδραστικού βιβλίου Αρνητική ενίσχυση (Suppes)
Θεωρία Διπλής ΚωδικοποίησηςΔιπλής Κωδικοποίησης Στον ανθρώπινο εγκέφαλο υπάρχουν δύο γνωστικά συστήματα για την αποθήκευση της εισερχόμενης πληροφορίας: Προφορική πληροφορία (αφήγηση) Μη προφορική πληροφορία (εικόνα, γραπτό κείμενο) Όταν η αποθηκευμένη πληροφορία ανακαλείται στη μνήμη τότε ενεργοποιούνται και τα δύο συστήματα
Θεωρία Γνωστικού ΦορτίουΓνωστικού Φορτίου η πληροφορία δεν πρέπει να υπερφορτώνει το γνωστικό σύστημα του μαθητή Οι μαθητές προσλαμβάνουν την πληροφορία μέσω δύο εισερχόμενων καναλιών και ενσωματώνονται στην προϋπάρχουσα γνώση: Οπτικό κανάλι : γραπτό κείμενο & εικόνες Ακουστικό κανάλι : αφηγήσεις των κειμένων
Όταν οι μαθητές λαμβάνουν ταυτόχρονα αφήγηση, γραπτό κείμενο και δυναμική εικόνα (animation) ή video τότε το γνωστικό τους σύστημα υπερφορτώνεται επιλέγω λέξεις οργανώνω λέξεις ΔιήγησηΒάσηΛεκτικό λέξεωνΝοητικό Μοντέλο ενσωματώνω προηγούμενη γνώση επιλέγω εικόνες οργανώνω εικόνες ΔυναμικέςΒάσηΟπτικό Εικόνεςεικόνωννοητικό μοντέλο
Αρχές διδακτικού σχεδιασμού λογισμικού των Mayer & Moreno Αρχή πολλαπλής αναπαράστασης Αρχή της συνάφειας Αρχή της συνοχής Αρχή της αφθονίας