Διαχρονικός Θουκυδίδης

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
Τίτλος Εργασίας: Η Ιταλική Εισβολή Στην Ελλάδα 28 Οκτωβρίου 1940
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
Tα χρoνια του Περικλh.
Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος
Από τη συνθήκη των Σεβρών έως την ήττα στη Μ. Ασία
3. Η μεθοδευμένη εξόντωση (γενοκτονία) των Ελλήνων του Πόντου
Οι συγγραφείς της Π. Διαθήκης τι είδους άνθρωποι ήταν;
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
Μικρασιατική Καταστροφή
ΣΜΥΡΝΗ 27 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1922.
1922.
Θουκυδίδης, ο μεγαλύτερος ιστορικός (5ος αι. π.Χ.)
Μικρασιατική εκστρατεία
Η Μικρασιατική εκστρατεία και η καταστροφή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Γενοκτονία των Αρμενίων
Οι Έλληνες αντιμέτωποι με τους κατακτητές
Η ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ, ΧΡΟΝΙΚΟ, ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ
Θουκυδίδης Ἀθηναῖος (c. 455 – 399 π.Χ.).
28η Οκτωβρίου 1940.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ 431π.Χ π.Χ..
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Κεφάλαιο Γ΄ Ο Α΄ Παγκόσμιος Πόλεμος και οι άμεσες επιπτώσεις του Οι ανταγωνισμοί των Μεγάλων Δυνάμεων ( )
Το ΌΧΙ …...  Η Ιταλία, που δεν έκρυβε την επιδίωξη της να κυριαρχήσει στη Μεσόγειο, είχε αρχίσει εχθρικές ενέργειες εις βάρος της Ελλάδας. Η σοβαρότερη.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Ο Β΄ Παγκόσμιος Πόλεμος
Κορκοβέλου Ρεγγίνα Κυπριανού Νεφέλη Εργασία για το μάθημα Νέα Ελληνικά και Λογοτεχνία Υπεύθυνη καθηγήτρια: Σπυροπούλου Ελένη Β’3 3 ου Γυμνασίου Βύρωνα.
ΧΟΡΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΕΦΗΒΩΝ ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:
28 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ ΄40.
11. Γιατί υπάρχει το κακό στον κόσμο;
Γιατί και πως μετακινούνται οι άνθρωποι της Εποχής του Χαλκού;
38ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Σχολικό Έτος
U.N.I.C.E.F. Οι συμμαθητές.
ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940 Η Ελλάδα πολεμά τον φασισμό.
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Ο Β΄ Παγκοσμιος Πόλεμος και ο δραμινός Σεπτέμβριος 1941.
Η ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Πολλοί ίσως διερωτώνται γιατί να σκαλίζουμε παλιές πληγές, και σωστά κάνουν. Άν ξεχάσουμε όμως την ιστορία μας, από πού προήλθαν οι παππούδες και οι γιαγιάδες.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου. Στα τελευταία μαθήματα της Έ τάξης γνωρίσαμε ποια ήταν τα προβλήματα που συγκλόνιζαν τη Βυζαντινή αυτοκρατορία.
Οι διεκδικήσεις της Αντάντ και της Ελλάδας στην Οθωμανική αυτοκρατορία Η Βρετανία στήριξε τις ελληνικές απαιτήσεις.
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος «Ο Ολοκληρωτικός Πόλεμος»
Β ΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ & ΤΟ ΕΠΟΣ ΤΟΥ 1940.
Ερμηνεία γελοιογραφίας
Ο όρος Αρχαία Ελλάδα χρησιμοποιείται για να περιγράψει τον ελληνικό κόσμο κατά την περίοδο της αρχαιότητας. Αναφέρεται όχι μόνο στις περιοχές του σύγχρονου.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
ΤΑ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΓΕΝΟΚΤΟΝΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
H ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
Καταστροφή της Σμύρνης 1922
Μύθοι και Επιστήμη.
Ελευθεριοσ Βενιζελοσ.
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Οι γυναίκες ως κόρες στην Αρχαία Ελλάδα
28. Οι Έλληνες: Ένας λαός με μεγάλη και συνεχή ιστορία
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου εν.2 κεφ. 1 Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαχρονικός Θουκυδίδης Μια εργασία των : Κοβουσιάδου Μακρίνα Λιόγκα Δήμητρα Παπανικολάου Θανάση

Βασικές πληροφορίες για τον ιστορικό μας Πότε γεννήθηκε; Το 460 π.Χ Πότε πέθανε; Το 398 π.Χ Ποια ήταν η καταγωγή του; Από τον Άλιμο Συμμετείχε στα γεγονότα του πελοποννησιακού πολέμου; Ναι Πότε ξεκίνησε να συγγράφει την ιστορία του; Μετά το 423 π.Χ Την ολοκλήρωσε; Όχι

Πώς ήταν ο χαρακτήρας του; Ψυχρός, μελαγχολικός και απαισιόδοξος. Από πού επηρεάστηκε; Από τους σοφιστές και τον Περικλή.

Τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά του ως ιστορικός Δεν περιελάμβανε φήμες και αναφορές στη μυθολογία και στους θεούς Συμβουλευόταν γραπτά ντοκουμέντα Συνομιλούσε με αυτόπτες μάρτυρες Δεν εξέταζε την τέχνη, την λογοτεχνία ή την κοινωνία της εποχής εκείνης

Γιατί αξίζει να τον μελετάμε σήμερα; Είναι σημαντικό να τον μελετάμε, γιατί μας είναι ευχάριστος, επειδή δεν περιέγραφε μια ιστορική περίοδο αλλά ένα κάθε φορά ένα συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός Επίσης, ασχολούνταν με θέματα που θα ενδιέφεραν και θα ήταν χρήσιμα για τις μελλοντικές γενιές

Γιατί ο Θουκυδίδης είναι επίκαιρος; Ο Θουκυδίδης γράφει με ένα ιδιαίτερο τρόπο, διαφορετικό από τους τρόπους των άλλων ιστορικών Παρατηρεί την ανθρώπινη φύση, δηλαδή πώς αντιδρούν οι άνθρωποι, ποια είναι τα σε συναισθήματά τους Εντοπίζει και ερευνά τις παρορμήσεις και τα πάθη που ωθούν τους ανθρώπους στο να θέλουν διαρκώς περισσότερα

Επίσης… Ο ιστορικός μας είναι κοντά στην πραγματικότητα και την καθημερινή ζωή και αυτό τον καθιστά διαχρονικό έως τις μέρες μας Ακόμα έχει έναν μοναδικό τρόπο, αν όχι μαγικό, να υποβάλλει στον αναγνώστη αυτό που εκείνος επιθυμεί να εκφράσει χρησιμοποιώντας υπαινιγμούς, τονισμούς και αποδοκιμασίες

Πιστεύετε ότι η πηγή σας είναι έγκυρη; Πιστεύουμε ότι η πηγή μας είναι έγκυρη διότι: ο άνθρωπος που το έγραψε, ο Κ. Σκουτερόπουλος, δούλευε πολλά χρόνια πάνω στο συγκεκριμένο υλικό προκειμένου να παραχωρήσει σε όλους τους αναγνώστες, πληροφορίες σχετικά με το έργο του Θουκυδίδη

Ιστορικοί παραλληλισμοί Με την Μικρασιατική εκστρατεία Με τη ναζιστική Γερμανία Με τον Τρωικό πόλεμο και την Ιλιάδα

Η απόβαση του ελληνικού στρατού στη Σμύρνη τον Μάϊο του 1919. Στις 15 Μαΐου 1919 ο ελληνικός στρατός αποβιβάστηκε στη Σμύρνη μέσα σε κλίμα εθνικού πανηγυρισμού των ντόπιων Ελλήνων που αντιμετώπισαν την απόβαση ως αρχή της απελευθέρωσης τους.

Η κρίσιμη φάση του μικρασιατικού πολέμου Το 1921 ο Βενιζέλος έχει ηττηθεί στις εκλογές, οι Σύμμαχοι αποσύρουν την υποστήριξή τους από την Ελλάδα και το ελληνικό μέτωπο στη Μικρά Ασία παραμένει στάσιμο μέχρι το καλοκαίρι του 1922.

Οι κινήσεις του αντιπάλου Ο Κεμάλ επιδιώκει το 1921 τις πρώτες επαφές με την Γαλλία και την Ιταλία και αργότερα υπογράφεται και με την Γαλλία συμβόλαιο που προβλέπει την αποχώρηση των Γαλλικών στρατευμάτων. Ο Κεμάλ πείθει τους Γάλλους και τους Ιταλούς να φύγουν και ασχολείται πλέον με τους Έλληνες. Επίσης, υπογράφει συμβόλαιο φιλίας με τη Σοβιετική Ένωση.

Το μέτωπο καταρρέει Στις 6 και 11 Αυγούστου του 1922 η ελληνική Διοίκηση, υποτιμώντας τις πληροφορίες που είχε για τη σχεδιαζόμενη επίθεση από τις δυνάμεις του Κεμάλ, δεν έλαβε τα κατάλληλα μέτρα. Την αυγή της 13ης Αυγούστου άρχισε η τουρκική επίθεση με σφοδρό κανονιοβολισμό. Μέσα στις επόμενες μέρες το ελληνικό μέτωπο διασπάστηκε και άρχισε η υποχώρηση και η σύμπτυξη των ελληνικών δυνάμεων προς τα παράλια. Το στρατό ακολουθούσαν οι ελληνικοί πληθυσμοί και οι Αρμένιοι από τις περιοχές που εγκαταλείπονταν στα χέρια των Τούρκων.

Η έξοδος των Ελλήνων από τη Μικρά Ασία Στις 27 Αυγούστου 1922 ο τουρκικός στρατός μπαίνει στη Σμύρνη. Λίγες μέρες αργότερα η πόλη παραδόθηκε στις φλόγες και ο ελληνικός και ο αρμένικος πληθυσμός στη σφαγή. Η πυρπόληση, η σφαγή και η αιχμαλωσία ήταν η τύχη των ελληνικών πληθυσμών και στη χερσόνησο της Ερυθραίας, στις Κυδωνιές και στην περιοχή της Προποντίδας. Με την κατάρρευση του μετώπου αποφασίστηκε η άμεση εκδίωξη των Ελλήνων του Πόντου. Έτσι η Ελλάδα γέμισε πρόσφυγες, οι οποίοι έπρεπε να αποζημιωθούν για την καταστροφή των περιουσιών τους.

Το σχήμα «ύβρις-νέμεσις» είναι δυνατόν να επιβεβαιωθεί από τις περιπτώσεις της ναζιστικής Γερμανίας; Το ναζιστικό καθεστώς άλλαξε ολοσχερώς τις πολιτικές και κοινωνικές δομές στην χώρα Υιοθετώντας φυλετική πολιτική, εξόντωσε τους Εβραίους Ο Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος που προκλήθηκε από την πολιτική του καθεστώτος δημιούργησε μεταβολές στο παγκόσμιο χάρτη Επίσης το συγκεκριμένο σχήμα εμφανίζεται στην περίοδο που οι ναζί βρίσκονται στην εξουσία και εξοντώνουν τους Εβραίους στα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Αποτέλεσμα και απόδοση νέμεσης είναι η ήττα και η καταστροφή της Γερμανίας καθώς και η αυτοκτονία του Χίτλερ και της γυναίκας του. Έτσι με το σχήμα «ύβρις-νέμεσης» τιμωρείται για τις απάνθρωπες και αποτρόπαιες πράξεις του. Μάλιστα οι νικητές δεν άφησαν ατιμώρητα και τα άτομα που συνεργάστηκαν μ’ αυτόν και τους εκτέλεσαν.

Ομοιότητες και Διαφορές της Σικελικής και Μικρασιατικής εκστρατείας Ήταν και οι δύο φιλόδοξες προσπάθειες και ήταν πολυδάπανες Στη Σικελική εκστρατεία πολεμούσαν Έλληνες εναντίον Ελλήνων ενώ στην Μικρασιατική Έλληνες εναντίον Τούρκων ξεκίνησαν με ανεβασμένο ηθικό, αλλά είχαν τραγικό αποτέλεσμα Η Σικελική πραγματοποιήθηκε στην αρχαία περίοδο ενώ η Μικρασιατική στην σύγχρονη Προκάλεσαν αντιδράσεις Η μία εκστρατεία έλαβε χώρο στην Δύση (Σικελική) και η άλλη στην Ανατολή (Μικρασιατική) Υποστήριξαν αρκετές χώρες/πόλεις τις συγκεκριμένες εκστρατείες Η σικελική εκστρατεία πραγματοποιήθηκε στη θάλασσα, ενώ η μικρασιατική στην στεριά

Μια ακόμη περίπτωση «ύβρις – νέμεσις» Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του σχήματος «ύβρις-νέμεσις» παρουσιάζεται στην Ιλιάδα, όπου ο Αγαμέμνονας, αλαζονικός όπως ήταν, ενέταξε στους συμμάχους που τον υπηρετούσαν, τον Δία Έτσι, εφόσον ο Δίας ήταν θεός και δεν μπορεί να υπηρετεί τους ανθρώπους, τον τιμώρησε ρίχνοντας βέλη στον στρατό του προκαλώντας απώλειες

Ποια θα μπορούσε να είναι η απάντηση στον παραλογισμό της βίας και της ανεξέλεγκτης δύναμης; Συχνά οι άνθρωποι, όταν αποκτούν δύναμη στα χέρια τους, κακομεταχειρίζονται τους υπόλοιπους και την χρησιμοποιούν με λάθος τρόπο Επιδίδονται σε βιαιότητες και πολλές φορές δεν ελέγχουν τον εαυτό τους Έτσι το επακόλουθο είναι ο πόλεμος, επειδή αυτοί οι ηγέτες προσπαθούν να αποκτήσουν όλο και περισσότερη εξουσία

Μια σύντομη εισαγωγή που περιλαμβάνει τα κύρια σημεία της ομιλίας του Τσάρλι Τσάπλιν Στο απόσπασμα της ομιλίας του ο Τσάρλι Τσάπλιν δείχνει ότι δεν θέλει να κυβερνήσει, αντίθετα όμως θέλει να βοηθήσει όλο τον κόσμο ανεξαρτήτως φυλής και θρησκείας Επιθυμεί να δει έναν κόσμο με ευτυχία και ειρήνη που οι άνθρωποι δεν θα ζουν εις βάρος των άλλων Μας εξηγεί ότι ενώ οι άνθρωποι έχουν αναπτύξει πολλούς κλάδους της επιστήμης, η μισαλλοδοξία τους πάει πίσω Τέλος, δίνει το μήνυμα ότι οι άνθρωποι δεν πρέπει να απελπίζονται αλλά ότι έχουν την δυνατότητα να εξελιχθούν και να επικρατήσει ειρήνη μεταξύ τους

Ας δούμε τώρα… Ο μεγάλος δικτάτορας (1940), ταινία του Τσάρλι Τσάπλιν http://www.youtube.com/watch?v=ydvmIOhmmqw

Τι διακωμωδεί ο δημιουργός; Ο Τσάρλι Τσάπλιν σατιρίζει τη κυριαρχία της δικτατορίας παριστάνοντας τον Χίτλερ. Όμως αυτός δεν έχει καμία σχέση με αυτόν που μιμείται, διότι θέλει αγάπη και ομόνοια μεταξύ των ανθρώπων

Ποιος είναι ο μεγάλος δικτάτορας; Ο Χίτλερ είναι ο μεγάλος δικτάτορας που έχει πολυάριθμο στρατό, τον οποίο κακομεταχειρίζεται σκοτώνοντας ανθρώπους από άλλες φυλές.

Τι σκέφτεστε όταν βλέπετε τη χρονολογία δημιουργίας και πρώτης προβολής της ταινίας; Όταν βλέπουμε την χρονολογία δημιουργίας της ταινίας, δηλαδή το 1940, καταλαβαίνουμε ότι η ταινία γυρίστηκε κατά την διάρκεια, και μάλιστα στις αρχές του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου Ίσως δημιουργήθηκε για να καθησυχάσει τον λαό αλλά και για να τους εμψυχώσει και να τους δείξει ότι και αυτοί έχουν δύναμη που μπορούν, αν ενωθούν, να την αξιοποιήσουν

ΤΕΛΟΣ