Αλλάζει ο τρόπος διοίκησης και ανοίγει ο δρόμος για το Χριστιανισμό

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
8. Οι διάδοχοι του Μέγα Κωνσταντίνου Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε
Advertisements

ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
1. Ο Ελληνορωμαϊκός κόσμος την εποχή του Χριστού στη γη Ισραήλ
Ιστορική γραμμή. 15. Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας.
13. Ο Ιουστινιανός μεταρρυθμίζει τη διοίκηση και τη νομοθεσία
ΕΛΒΕΤΙΑ ΕΛΒΕΤΙΑ.
5. Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Ο εξελληνισμός του Ανατολικού Ρωμαϊκού Κράτους
6. Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη
ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑ.
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Μεταφορά της πρωτεύουσας από τη Ρώμη στην Κωνσταντινούπολη
Αναδρομή στην Ιστορία της Α΄Λυκείου. Αρχαία Ελλάδα Σπουδαίοι πολιτισμοί, όπως οι Αιγύπτιοι, οι Φοίνικες, οι Εβραίοι, οι Χετταίοι και οι Βαβυλώνιοι, μέχρι.
Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα .κεφ16
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης
Η νομοθεσία και η διοίκηση εκσυγχρονίζονται κεφ. 23
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΜΙΑ ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΗΣΕ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ
Η κρίση της εικονομαχίας διχάζει τους Βυζαντινούς
ΣΥΜΒΟΛΑ.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική
Η ελληνοχριστιανική οικουμένη Γιάννης Παπαδόπουλος Φιλόλογος.
ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ ΠΗΓΕΣ 8η ΕΝΟΤΗΤΑ ΦΡΑΓΚΟΙ ΠΑΠΙΚΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΡΛΟΜΑΓΝΟΣ
Φανατισμός και ανεξιθρησκία
Η πτώση του Βυζαντίου.
Γρήγορη επανάληψη.
8. Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΗΜΗ ΘΡΗΣΚΕΙΑ
ΟΙ ΔΙΩΞΕΙΣ ΤΩΝ ΧΡΙΝΙΑΝΩΝ ΕΠΙ ΔΟΚΛΗΤΙΑΝΟ. Η άνθηση του χριστιανισμού δεν ήταν δυνατόν να αφήσει ανεπηρέαστη την αυτοκρατορία. Οι αυτοκράτορες απαιτούσαν.
Η ΔΙΑΔΟΣΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΥ
Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8
13. Χριστιανισμός – Ελληνισμός : μια ιδιότυπη συνάντηση
ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ ΣΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ
ΜΑΡΚΟΣ ΑΥΡΗΛΙΟΣ ( ) ΜΑΘΗΤΕΣ  ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΕΛΕΙΟΡΙΔΗΣ  ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΛΑΜΟΥΤΣΟΣ.
Ρωμαϊκά μνημεία στην Θεσσαλονίκη
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
Κεφάλαιο δ΄ Ο χριστιανισμός στον ευρύτερο ευρωπαϊκό χώρο
Μέγας Κωνσταντίνος Διοκλητιανός-Τετραρχία Διάταγμα Μεδιολάνων
Β1, Β2 Ιστορία. Ύλη διαγωνίσματος για το α΄ τρίμηνο  Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη (σελίδες 7 – 9)  Ο Ιουστινιανός και το έργο του (σελίδες 16 – 18)  Οι.
Η πάλη της ορθοδοξίας με τις αιρέσεις και την αρχαία θρησκεία
I. Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΤΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΛΑΩΝ 1. Οι συνέπειες της μετανάστευσης των γερμανικών φύλων για την Ευρώπη.
Ο Χριστιανισμός στην Συρία Του Αλκιβιάδη Κασκαρέλη.
ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ. Από την ακμή στην παρακμή Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα Η Ρωμαϊκή αυτοκρατορία τον 1 ο αιώνα.
ΔΙΟΚΛΗΤΙΑΝΟΣ Ι Σ Τ Ο Ρ Ι Α Έ Τάξη ΠΠΣΠΘ Ένα έργο των: Πάνος Κελέκης
Κεφ. 2. Το νόημα και η εξέλιξη της χριστιανικής λατρείας
Από τη Ρώμη στη Νέα Ρώμη.
ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΛΟ ΧΡΟΝΟ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΤΕ ΚΑΛΑ!!!!!!.
ΠΛΑΚΑ.
5. Μεγαλεσ αλλαγεσ στη διοικηση της αυτοκρατοριασ
Χώροι λατρείας μέχρι το διάταγμα των Μεδιολάνων
Οι Διωγμοι του Διοκλητιανου
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
3. Η ρωμαϊκή αυτοκρατορία, μια υπερδύναμη του αρχαίου κόσμου
ΘΕ 1. ΑΣΚ. 10 ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Δημήτρης Κασιμάτης.
Ερευνητική Εργασία Η ιστορία του νομού Σερρών Β΄ τετράμηνο
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
ΧΩΡΟΙ ΛΑΤΡΕΙΑΣ ΤΩΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
ΘΕΜΑΤΑ Τι ήταν τα θέματα ; Στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία με την ονομασία
Χρονολογικός πίνακας των Βυζαντινών χρόνων
ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ
ΕΛΛΗΝΟΡΩΜΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΡΩΜΑΙΟΙ
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας
16. Το βυζαντινό κράτος μεγαλώνει και φτάνει στα παλιά σύνορα της αυτοκρατορίας Ο Ιουστινιανός κλείνει συνθήκες ειρήνης στην Ανατολή και στρέφεται κατά.
Μεγάλες αλλαγές στη διοίκηση της αυτοκρατορίας Ούρδας Ιωάννης 2014.
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Ο Χριστιανισμός επίσημη θρησκεία. Κεφ. 8 ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Η αυτοκρατορία χωρίζεται σε Ανατολική και Δυτική ΟΥΡΔΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ 2011.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αλλάζει ο τρόπος διοίκησης και ανοίγει ο δρόμος για το Χριστιανισμό

Παρατηρήστε το χάρτη και αναφέρεται ποιες περιοχές κατάκτησαν οι ρωμαίοι

Γειτονικοί λαοί οι Γότθοι βόρεια και οι Πέρσες ανατολικά επιτίθενται στα σύνορα της αυτοκρατορίας λεηλατούν και εμποδίζουν το εμπόριο ΓΌΤΘΟΙ ΠΕΡΣΕΣ

Ο στρατός είναι παντοδύναμος και επηρεάζει την επιλογή των αυτοκρατόρων Κάποιες επαρχίες επαναστατούν και διεκδικούν την ανεξαρτησία τους

Από τα αρχαία χρόνια ο άνθρωπος όταν δεν μπορούσε να εξηγήσει ορισμένα πράγματα πίστευε ότι υπάρχει μια................ Οι υπήκοοι της ρωμαϊκής αυτοκρατορίας απολάμβαναν στα θέματα της θρησκείας τους μια ιδιαίτερη ελευθερία. Αν και αυστηρά τυπικοί στο τελετουργικό της λατρείας τους, οι Ρωμαίοι εισήγαγαν στο πάνθεό τους, θεούς των ντόπιων ιταλικών φύλων και των Ελλήνων, αποδέχτηκαν κέλτικες και γαλατικές θεότητες και δε δίστασαν να υιοθετήσουν τις "εξωτικές" μυστηριακές λατρείες των ανατολικών επαρχιών.

Έχει υποστηριχτεί ότι πίσω από την τάση αυτή κρύβεται η πολιτική στάση των Ρωμαίων απέναντι στους λαούς της αυτοκρατορίας κι εξυπηρετείται η πολιτική τους ιδεολογία, αφού θεωρούσαν ότι η θρησκεία ήταν ένα πολύ καλό μέσο αφομοίωσης άλλων πολιτισμών. Η αντίδρασή τους στο δρυιδισμό ή στο χριστιανισμό εκδηλώθηκε, όταν θεωρήθηκε ότι οι συγκεκριμένες θρησκείες κλόνιζαν τα ιδεολογικά στηρίγματα της αυτοκρατορίας, αμφισβήτηση που γινόταν κυρίως αντιληπτή στην άρνηση των οπαδών τους να αποτίσουν λατρευτικές τιμές στο ρωμαίο αυτοκράτορα. Η ολοένα και μεγαλύτερη παρόρμηση των Ρωμαίων για μονοθεϊσμό εδραιώθηκε στην υιοθέτηση του χριστιανισμού ως μοναδικής επίσημης θρησκείας του κράτους.

Τοιχογραφία με παράσταση ισιακής τελετής από το Herculaneum στην Πομπηία. Naples, Museo Archeologico Nazionale. Cornell, T., Matthews, J., Atlas of the Roman World, Phaidon, Oxford, 1982, σ. 97. © Museo Archeologico Nazionale, Naples.

Ανάγλυφη παράσταση της κέλτικης θεάς Επόνας Ανάγλυφη παράσταση της κέλτικης θεάς Επόνας. Εικονίζεται ένθρονη ανάμεσα σε τέσσερα άλογα, ως προστάτιδα του ζωϊκού βασιλείου. Θεσσαλονίκη, Αρχαιολογικό Μουσείο 3056. ΥΠΠΟ/ΤΑΠ.

χριστιανισμός Οι ομιλίες του Αγίου Ιωάννη του Χρυσοστόμου έθεσαν τις αρχές της χριστιανικής ηθικής και ενδυνάμωσαν την ορθόδοξη πίστη. Στην εικόνα, ψηφιδωτή παράσταση του Αγίου από το καθολικό του Οσίου Λουκά.

Μερικοί αυτοκράτορες έκαναν διωγμούς εναντίον των Χριστιανών γιατί πίστευαν ότι μπορεί να είναι επικίνδυνοι για την ενότητα του κράτους. Μπορείτε να σκεφτείτε τις επιπτώσεις που μπορεί να είχαν αυτοί στο κράτος; Μείωση του πληθυσμού Λιγοστεύει η γεωργική παραγωγή Επικρατεί αναρχία Γειτονικοί λαοί εχθρικοί βρίσκουν την ευκαιρία και κάνουν επιθέσεις

Από την κρίση βγάζει το κράτος ο αυτοκράτορας Διοκλητιανός Από την κρίση βγάζει το κράτος ο αυτοκράτορας Διοκλητιανός. Διαβάστε στη σελ. 21 του βιβλίου τα μέτρα που πήρε. Χωρίζει την αυτοκρατορία σε 4 τμήματα Λικίνιος Μαξέντιος Ανατολή Δύση Γαλέριος Κωσταντίνος

Στην αρχή όλα πήγαιναν καλά όμως τα προβλήματα δεν άργησαν να φανούν

Οι συγκρούσεις μεταξύ των διοικητώ άρχισαν και επικρατούσε αναρχία Ποιοι τελικά επικρατούν από αυτή την εμφύλια σύγκρουση; Ανατολή επικρατεί ο Κωνσταντίνος Δύση επικρατεί ο Λικίνιος Το 313 μχ υπογράφουν στα Μεδιόλανα το διάταγμα της ανεξιθρησκίας μπορείτε να πείτε τι μπορεί να σημαίνει αυτό;

(ή συμφώνου) των Μεδιολάνων, τα οποία είναι: α) Όλοι οι υπήκοοι του κράτους μπορούν να ασκούν ελεύθερα τη θρησκεία και τη λατρεία τους. β) Καταργούνται όλοι οι νόμοι κατά των Χριστιανών που ίσχυσαν στο παρελθόν. γ) Οι τόποι λατρείας πρέπει να αποδοθούν στους Χριστιανούς, χωρίς υποχρέωση εξαγοράς. Αν μετά τη δήμευση περιήλθαν σε ιδιώτες, αυτοί μπορούν να ζητήσουν αποζημίωση από το κράτος

4.4. Άλλα μέτρα του Μ. Κων/νου υπέρ του Χριστιανισμού 4.4.  Άλλα μέτρα του Μ. Κων/νου υπέρ του Χριστιανισμού Εδώ με τη συνδρομή των παιδιών, που επιστρατεύουν προηγούμενες γνώσεις τους, αναφερόμαστε στην καταπολέμηση των αιρέσεων (με την πρωτοβουλία σύγκλισης της Α΄ Οικουμενικής Συνόδου), στο κτίσιμο μεγαλόπρεπων ναών, στην αποκατάσταση διωχθέντων Χριστιανών υπαλλήλων, στην απόδοση κατασχεθέντων περιουσιών και χώρων λατρείας, στη μεταφορά της πρωτεύουσας του κράτους στην Ανατολή, στον «εκχριστιανισμό» της νομοθεσίας, στη θέσπιση Χριστιανικών γιορτών

Οι νομισματικές και φορολογικές μεταρρυθμίσεις του Διοκλητιανού αποτέλεσαν τη βάση του πρώιμου βυζαντινού οικονομικού συστήματος. Στην εικόνα, μαρμάρινη προτομή του Διοκλητιανού. Istanbul, Archaeological Museum.

Όραμα του Κωνσταντίνου

Διαβάστε στη σελίδα 22 τις αλλαγές που έκανε ο Κωνσταντίνος στη διοίκηση του κράτους