Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου – Μ1326
Γνωστικό Αντικείμενο Δομή Επανάληψης: Εκτέλεση μίας ομάδας εντολών επαναληπτικά με βάση κάποια συνθήκη που μπορεί να είναι αληθής ή ψευδής. ΓΙΑ...ΑΠΟ...ΜΕΧΡΙ ΟΣΟ...ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΜΕΧΡΙΣ ΟΤΟΥ
Διδακτικοί Στόχοι Γενικοί Στόχοι Ειδικοί Στόχοι Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Γενικοί Στόχοι Αναγνώριση περιπτώσεων χρήσης της Δ.Ε. Υλοποίηση με χρήση κατάλληλης γλώσσας προγραμματισμού («ΓΛΩΣΣΑ») προγραμμάτων που συνδυάζουν τις δομές του δομημένου προγραμματισμού. Δομή Ακολουθίας Δομή Επιλογής Δομή Επανάληψης
Διδακτικοί Στόχοι Γενικοί Στόχοι Ειδικοί Στόχοι Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Ειδικοί Στόχοι Επιλογή σωστής επαναληπτικής μορφής (εξαρτάται από το εκάστοτε πρόβλημα προς επίλυση) Διάκριση τεχνικών λεπτομεριών μεταξύ των επαναληπτικών μορφών. Ικανότητα υλοποίησης αλγορίθμων με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Αναγνώριση Σφαλμάτων σε πρόγραμμα. Αναπαράσταση προγραμμάτων σε μορφή Διαγράμματος Ροής. Υπολογισμός τιμών μεταβλητών εκτελώντας χειροκίνητα αλγορίθμους με Δ.Ε. βήμα προς βήμα
Διδακτικοί Στόχοι Γενικοί Στόχοι Ειδικοί Στόχοι Αναμενόμενα Αποτελέσματα
Αναμενόμενα Αποτελέσματα Εξοικείωση με τις μορφές της Δ.Ε. και των αντίστοιχων διαγραμμάτων ροής. Ανάπτυξη σύνθετων προγραμμάτων σε κατάλληλο περιβάλλον («ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ»). Ανάπτυξη σύνθετων διαγραμμάτων ροής σε κατάλληλο περιβάλλον («ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΡΟΗΣ»).
Διδασκαλία 3 Διδακτικές ώρες Υποστηρικτικό Υλικό: Εργαστήριο Η/Υ Προτζέκτορας Σύνδεση στο Διαδίκτυο Προεγκατεστημένα περιβάλλοντα ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΡΟΗΣ. Εκπαιδευτικό Υλικό: Σχολικό Βιβλίο Εργαλεία Web 2.0 για διδασκαλία (CMap, Prezi, Σύννεφο Λέξεων, YouTube).
Εργαλεία WEB 2.0 Prezi για παρουσίαση θεωρίας: Σύννεφο λέξεων Εννοιολογικός Χάρτης YouTube Φύλλα Εργασίας και Αξιολόγησης: Quiz Revolution Hot Potatoes ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ και ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΡΟΗΣ (Δεν περιλαμβάνονται ρητά στα web 2.0 tools).
Πρώτη Διδακτική Ώρα – Παρουσίαση Θεωρίας Χρήση Prezi. Σύννεφο Λέξεων (5 λεπτά) Χαρακτηριστικά Δ.Ε. Και αντίστοιχα Διαγράμματα Ροής (12 λεπτά). Παραδείγματα των 3 μορφών της Δ.Ε. Και ανάλυση διαφορών (10 λεπτά). Σύνοψη με Εννοιολογικό Χάρτη (5 λεπτά). Προβολή Βίντεο για το περιβάλλον «Δημιουργός Διαγραμμάτων Ροής» (8 λεπτά). Συζήτηση και Απορίες (5 λεπτά).
Δεύτερη Διδακτική Ώρα – 1 ο Φύλλο Εργασίας Διάρκεια 1 ου Φύλλου : 35 λεπτά. Στον εναπομείνατα χρόνο προχωρούμε στο 2 ο φύλλο εργασίας που είναι πιο απαιτητικό: 1 ο Φύλλο Εργασίας: Δρ 1. Επίλυση Quiz (QuizRevolution) Δρ 2. Αντιστοίχηση (Hot Potatoes) Δρ 3. Χειροκίνητη εκτέλεση αλγορίθμων. Δρ 4. Ομοίως, με πιο σύνθετο αλγόριθμο. 2 ο Φύλλο Εργασίας (Πλήρης Διάρκεια 40 λεπτά): Δρ 1. Μετατροπή αλγορίθμου σε διάγραμμα ροής και διαγράμματος ροής σε αλγόριθμο
Τρίτη Διδακτική Ώρα – Συνέχεια 2 ου Φύλλου και Αξιολόγηση 2 ο Φύλλο Εργασίας: Δρ 2: Μετατροπή προγράμματος σε ισοδύναμη μορφή στις άλλες 2 επαναληπτικές μορφές. Δρ 3: Υλοποίηση αλγορίθμου στο περιβάλλον ΓΛΩΣΣΟΜΑΘΕΙΑ. Αξιολόγηση: Από καθηγητή: ερωτήσεις κλειστού τύπου που δίνουν έμφαση στους μαθησιακούς στόχους. (QuizRevolution). Αυτοαξιολόγηση: Ερωτήσεις για το πόσο πιστεύουν ότι οι στόχοι του μαθήματος επιτεύχθηκαν και σε τι ώφελος για τους ίδιους.