Ημερίδα «Εκπαιδευτική Ρομποτική» Πύργος, 28 Φεβρουαρίου 2011 “Τι είναι η Ρομποτική - τα οφέλη από την εισαγωγή της στην εκπαίδευση” Νίκος Αδαμόπουλος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ “Σύνθεση πληροφοριών αισθητήρων για την ασφαλή πλοήγηση έντροχου ρομποτικού οχήματος” Αθανάσιος.
Advertisements

Αποτελέσματα Μελέτης για το Μέγαρο Πολιτισμού Κύπρου Ετοιμάστηκε για την Εταιρεία KPMG Από την Εταιρεία RAI Consultants Public Ltd Μάρτιος 2008.
Εισαγωγικές έννοιες πληροφορικής
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – • Λειτουργεί.
Πέτσας Δημήτριος Παρουσίαση στο μάθημα: Ψηφιακές Βιβλιοθήκες
ΚΕΑ - Λονδίνο 14/02/2011 ΜΟΝΤΕΛΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Νίκη Λαμπροπούλου * Σοφία Ντάνη Intelligenesis.eu.
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
ΜοντελοποίησηΈργα ΜαθήματαΑξιολόγηση Αναστοχασμος Μαθήματα.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΤΩΝ ΡΟΜΠΟΤ.
της Μαρίας-Ζωής Φουντοπούλου
Τα στοιχειώδη περί γεωδαιτικών υπολογισμών
Εκπαιδευτική Ρομποτική
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ.  Κ ανένα παιδί απ’ έξω  Ό λα τα παιδιά ενταγμένα στη μαθησιακή διαδικασία εκπαιδευτικός συνδιαμορφωτής του υλικού  Ο.
Χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών στη δευτεροβάθμια ελληνική εκπαίδευση Δρ. Σάλτας Βασίλειος, Ιωαννίδου Ευφροσύνη Τμήμα.
ΤΑ ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΠΟΔΗΛΑΤΟΥ
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Α’, Β’, & Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ανδρέας Σ. Ανδρέου (Αναπλ. Καθηγητής ΤΕΠΑΚ - Συντονιστής) Μάριος Μιλτιάδου, Μιχάλης Τορτούρης.
Ανάλυση του λευκού φωτός και χρώματα
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
-17 Προσδοκίες οικονομικής ανάπτυξης στην Ευρώπη Σεπτέμβριος 2013 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 a +20 Δείκτης 0 a -20 Δείκτης < -20 Σύνολο στην Ευρωπαϊκή Ένωση:
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΝΟΣ ΝΕΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ
Η χρήση των Τ.Π.Ε. κατά τη διδασκαλία των μαθηματικών Α΄ Λυκείου
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
1 Θεματική Ενότητα Γραφήματα & Επίπεδα Γραφήματα.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας Θράκης ∆ιαχείριση έργων επίβλεψης µε σύγχρονα µέσα και επικοινωνία C2G, B2G, G2G Γενική Δ/νση Εσωτερικής Λειτουργίας.
Η επιρροή του χώρου εργασίας των σχολικών τάξεων στη μάθηση
13ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών – Κέρκυρα Οκτωβρίου 2004 Το σύστημα COINE για την προβολή της πολιτιστικής κληρονομιάς και την υποστήριξη.
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ο Κόσμος της Βιολογίας.
1 Τοπικές βλάβες από δήγματα όφεων Κουτσουμπού Γεωργία Ειδικευόμενη Γενικής Ιατρικής ΓΚΑ Αθήνα, 18 η Ιουλίου 2002.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Μαγνητική ροή.
Ηλεκτρονική Ενότητα 5: DC λειτουργία – Πόλωση του διπολικού τρανζίστορ
Επιμορφωτική ημερίδα Εκπαιδευτική Ρομποτική 5/12/2014.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Αυτοματισμοί στα αυτοκίνητα
Ο ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
ΜΑΘΗΜΑ AIMATΟΛΟΓΙΑ - ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ - ΠΡΟΝΟΙΑΣ Γ’ ΤΑΞΗ ΕΠΑ. Λ
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ ΚΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
Εκπαιδευτική Ρομποτική στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Δέσποινα Μαγγίνα M1175 Κωνσταντίνος Γαργάνης Μ1172 Δήμητρα Μαρία Χαρακλιά Μ1206 Ιωάννης Παπαδάκης Μ1171 Αλέξανδρος Νικολόπουλος Μ1182 Δημήτριος Μπαϊρακτάρης.
Αρχεσ συστηματων αυτοματου ελεγχου
Διαχείριση Ψηφιακών Πνευματικών Δικαιωμάτων Ηλεκτρονική Δημοσίευση Στέλλα Λάμπουρα Ιούνιος 2004.
Εκπαιδευτική Ρομποτική Παρελθόν - Παρόν - Μέλλον 2 ο ΕΚ Ρόδου.
Συμμετοχή στην Παγκόσμια Ολυμπιάδα ΚορέαWRO 2009 Κορέα WRO 2009.
+19 Δεκέμβριος 2014 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20 Δείκτης < -20 Συνολικά της ΕΕ: +5 Δείκτης > +20 Δείκτης 0 έως +20 Δείκτης 0 έως -20.
ΡΑΛΛΕΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ: 155 ΧΡΟΝΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑΣ.
E-ProBotLab Εργαστήριο κατασκευής και προγραμματισμού ρομποτικών συσκευών Βασίλης Κόμης, Καθηγητής, πρόεδρος Τ.Ε.Ε.Α.Π.Η. Χριστόφορος Καραχρήστος, Κώστας.
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
1ο Δημοτικό Σχολείο Βέροιας
Η Ρομποτική στην Εκπαίδευση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Τι είναι ρομπότ Λένη Πολυμνίου.
Τι είναι ρομπότ Χριστιάνα Ζορπίδου.
ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ ΟΝΟΥΦΡΙΑ ΠΟΛΥΜΝΙΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ημερίδα «Εκπαιδευτική Ρομποτική» Πύργος, 28 Φεβρουαρίου 2011 “Τι είναι η Ρομποτική - τα οφέλη από την εισαγωγή της στην εκπαίδευση” Νίκος Αδαμόπουλος Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, MSc Εκπαιδευτικός Πληροφορικής ΔΕ Υπεύθυνος ΚΕΠΛΗΝΕΤ ΔΔΕ Ηλείας adamopou@sch.gr http://dide.ilei.sch.gr/keplinet

Περιεχόμενα Ρομποτική Εκπαιδευτική Ρομποτική Εισαγωγή Ιστορικά στοιχεία Τεχνικά στοιχεία Εφαρμογές Εκπαιδευτική Ρομποτική Θεωρητικό και μεθοδολογικό πλαίσιο Σκοποί – οφέλη Παραδείγματα

Εισαγωγή Ρομπότ (Robot) Είναι ηλεκτρομηχανικές συσκευές οι οποίες ελέγχονται μέσω προγραμματισμού και μπορούν να εκτελούν εργασίες αυτόνομα. Πολλές φορές η εμφάνιση και οι κινήσεις τους δίνουν την εντύπωση ότι διαθέτουν ευφυΐα. Ρομποτική (Robotics) Είναι ο κλάδος της τεχνολογίας που ασχολείται με το σχεδιασμό, κατασκευή, λειτουργία, εφαρμογή των ρομπότ. Σχετίζεται με διάφορες επιστήμες, όπως η ηλεκτρονική, μηχανική (engineering), μηχανολογία (mechanics), πληροφορική.

Ιστορικά στοιχεία Ετυμολογία: Το 1921 ο Τσέχος Karel Čapek παρουσίασε το θεατρικό έργο επιστημονικής φαντασίας “R.U.R. - Rossum's Universal Robots” * Το 1941 ο Isaac Asimov χρησιμοποίησε τον όρο Robotics στο έργο επιστημονικής φαντασίας “Liar!” * το τσέχικο “ρομπότα” σημαίνει “καταναγκαστική εργασία”.

Ιστορικά στοιχεία Μέχρι τον 1ο αιώνα μ.Χ. έχουμε περιγραφές για πάνω από 100 μηχανήματα και αυτομάτα, ένα πυροσβεστικό, μια μηχανή που λειτουργεί με κέρμα, ατμοκίνητη συσκευή («Πνευματικά» και «Αυτόματα», Ήρων ο Αλεξανδρεύς). Το 1495 μ.Χ. έχουμε σχέδια για έναν μηχανικό ιππότη από τον Leonardo da Vinci. Το 1961 μ.Χ. έχουμε το 1ο εγκατεστημένο βιομηχανικό ρομπότ Unimate.

(επεξεργασία των δεδομένων και λήψη αποφάσεων) Λογισμικό ελέγχου (επεξεργασία των δεδομένων και λήψη αποφάσεων) Ενεργοποιητές Αισθητήρες Αισθητήρες (sensors) Κάμερες Επιταχυνσιόμετρα Γυροσκόπια Μαγνητικής πυξίδας Έκτασης και κάμψης Δύναμης – βάρους – πίεσης Θερμοκρασίας Υγρασίας Ηλεκτρικής τάσης – ρεύματος Επαφής Απόστασης (laser - υπερήχων) Γωνίας - στροφών Χρώματος Έντασης φωτός Ταχύτητας – ροής Ενεργοποιητές (actuators) Σερβομηχανισμοί Ηλεκτρομαγνητικές βαλβίδες Κινητήρες Βηματικοί κινητήρες Γραμμικοί ενεργοποιητές Περιστροφικοί ενεργοποιητές Led Προβολείς Ασύρματοι πομποί

Τύποι ρομπότ Ρομποτικοί βραχίονες Αυτόματα οχήματα εδάφους Με ρόδες Με ερπύστριες Αυτοκινούμενα με 4, 6 ή περισσότερα πόδια Αυτόματες υποθαλάσσιες συσκευές Αυτόματες ιπτάμενες συσκευές Ανθρωποειδή Βιομηχανικά ρομπότ (κατεργασία υλικών, συναρμολόγηση, κλπ) +++

Εφαρμογές στη βιομηχανία

Μεταφορές Διαχείριση εμπορευμάτων Μεταφορές Διαχείριση εμπορευμάτων

Αυτόματοι χώροι στάθμευσης

Αυτόματος καθαρισμός

Στρατιωτικές εφαρμογές - Διάσωση Στρατιωτικές εφαρμογές - Διάσωση

Διαστημικές εφαρμογές

Εφαρμογές στην Ιατρική

Προσθετικά μέλη

«Βιονικό» τεχνητό χέρι ελέγχεται με τη σκέψη...

Ρομποτικό χάπι ενδοσκόπησης με ασύρματη μετάδοση

«Έξυπνο χάπι» ξέρει πού να παραδώσει το φάρμακο

Ιατρικά μικρορομπότ

Ρομπότ & τέχνη

Εκπαιδευτική ρομποτική Εκπαίδευση με τη βοήθεια των ρομπότ & εκπαίδευση για τα ρομπότ. Οι μαθητές καλούνται να συνεργαστούν ώστε να κατασκευάσουν ένα ρομπότ και να προγραμματίσουν τη λειτουργία του ώστε να λύσουν ένα πρόβλημα του πραγματικού κόσμου.

Εκπαιδευτική ρομποτική Οι μαθητές όλων των βαθμίδων, εξοικειωμένοι σε σημαντικό βαθμό με τις νέες τεχνολογίες, δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και δηλώνουν ενθουσιασμένοι όταν έρχονται σε επαφή με εφαρμογές ρομποτικής. Με τη βοήθεια ρομποτικών κατασκευών μπορεί να εκτελεστεί ένα μεγάλο φάσμα πειραμάτων που καλύπτει πολλά γνωστικά αντικείμενα. Η ραγδαία μείωση του μέσου κόστους απόκτησης ενός ρομποτικού κιτ ή συσκευής, σε συνδυασμό με την ύπαρξη νέων εργαλείων οπτικού προγραμματισμού, καθιστούν την εκπαιδευτική ρομποτική πιο προσιτή και δελεαστική από ποτέ.

Θεωρητικό & μεθοδολογικό πλαίσιο Η αξιοποίηση των τεχνολογικών εργαλείων για την ανάπτυξη εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων είναι συμβατή με: τη θεωρία κατασκευής της γνώσης (constructivism) όπως αυτή κυρίως αναπτύχθηκε από τον Piaget την κατασκευαστική χρήση της εκπαιδευτικής τεχνολογίας (constuctionism) όπως αυτή διατυπώνεται από τον Papert. Constructionism - το μαστόρεμα της γνώσης: «οι μαθητευόμενοι οικοδομούν πιο αποτελεσματικά τη γνώση όταν εμπλέκονται ενεργά στη σχεδίαση και κατασκευή (χειρωνακτική και ψηφιακή) πραγματικών αντικειμένων που έχουν νόημα για τους ίδιους, είτε αυτά είναι κάστρα από άμμο, είτε κατασκευές Lego και προγράμματα υπολογιστών, είτε μια θεωρία για το σύμπαν…» (Papert, 1991)

Εκπαιδευτικοί στόχοι Ανάπτυξη ερευνητικού πνεύματος και επιστημονικής μεθοδολογίας. Καλλιέργεια και ανάπτυξη πολύτιμων νοητικών δεξιοτήτων (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη κ.α.). Απόκτηση χρήσιμων τεχνολογικών δεξιοτήτων. Ανάπτυξη πνεύματος ομαδικότητας και συνεργασίας - εξοικείωση με την ομαδο-συνεργατική μέθοδο εργασίας. Αξιοποίηση τεχνικών επίλυσης προβλήματος. Διατύπωση και έλεγχος υποθέσεων. Αυτοοργάνωση και έλεγχος της πορείας της εργασίας.

Εκπαιδευτικοί στόχοι Διαθεματικότητα: Σχεδίαση και κατασκευή μηχανών χρησιμοποιώντας κατάλληλα υλικά, αισθητήρες και ενεργοποιητές (Τεχνολογία). Υπολογισμός φυσικών ποσοτήτων που επιδρούν στη σχεδίαση και τη λειτουργία των κατασκευών, όπως η απόσταση, η γωνία βολής, το μήκος του άξονα, η περίμετρος της ρόδας (Φυσική, Μαθηματικά). Χρήση λογισμικού και δομών προγραμματισμού για την κίνηση και τον έλεγχο των μηχανών – κατασκευών (Πληροφορική).

Προσχολική ηλικία

Πρώτες τάξεις Δημοτικού

Τελευταίες τάξεις Δημοτικού & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση

«Βιονικό Χέρι» … από το 1ο ΕΠΑ.Λ. Πύργου «Βιονικό Χέρι» … από το 1ο ΕΠΑ.Λ. Πύργου

«Τηλερομπότ» … από το 1ο ΕΠΑ.Λ. Πύργου

«Μικρορομπότ Nitinol» … από το 1ο ΕΠΑ.Λ. Πύργου

http://dide.ilei.sch.gr/keplinet/education/robotics.php

Υλικό από το Διαδίκτυο Πανελλήνιος Διαγωνισμός Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO http://wrohellas.gr Δικτυακές κοινότητες μάθησης http://wrohellas.ning.com http://logogreekworld.ning.com Άλλες χρήσιμες διευθύνσεις http://www.mindstormsnxt.gr http://www.grobot.gr http://www.nxtprograms.com