Διαπερνούν και ανατρέπουν παραδοσιακά σύνορα (όρια), γεωγραφικά, οι-κονομικά και πολιτιστικά. Έχουν αλματώδη ρυθμό εξέλιξης. Προκαλούνται από τις ΤΠΕ και στηρίζονται στις ΤΠΕ.
Το τεχνοκρατικό / τεχνοκεντρικό Στοχεύει στον ψηφιακό–πληροφορικό εγγραμματισμό των μαθητών. Το ολιστικό. Οι ΤΠΕ εντάσσονται στη διδακτική του γνωστικού αντικειμένου, μοντελοποίηση-προσομοίωση. Το πραγματολογικό. Οι ΤΠΕ ως διδακτικό αντικείμενο και ως εργαλείο που στηρίζει τη διδασκαλία.
Η Ελλάδα ακολούθησε διαδοχικά το πρώτο μοντέλο, σταδιακά προσαρμόστηκε στο δεύτερο και τέλος πέρασε στο τρίτο, κυρίως από τα μέσα της δεκαετίας του Τεχνοκρατικό Πραγματολογικό Ο λ ι σ τ ι κ ό
ο συμπεριφορισμός (behaviorism) Pavlov, Skinner, Crowder, Gagné ΓΝΩΣΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΙΕΣ: η γνωστική ψυχολογία (cognitive psychology) Newell, Simon, Anderson ο εποικοδομισμός (constructivism) Piaget, Papert, Bruner οι κοινωνικοπολιτισμικές (sociocultural) ή ιστορικοπολιτισμικές (historicocultural) προσεγγίσεις Vygotsky, Luria, Leontiev, Bruner
Αλλαγή στο ρόλο του εκπ/κου Συνεχής επιμόρφωση και αυτοεπιμόρφωση Η αλλαγή ρόλου στη μάθηση