Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η Μεγάλη Επίκληση.
Advertisements

A d e l e.
Πως διαχειριζόμαστε τον χρόνο μας;
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
H ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΥΦΟΣ ΣΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΩΝΗ ΦΩΣΤΙΕΡΗ
Φέρη Γαλιατσάτου: Η γλωσσική διδασκαλία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση.
Χριστουγεννιάτικες επιθυμίες
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
H ιστορία της Φλανδρώς.  Εγώ είμαι η Φλανδρώ, το όνομα μου θα πει Φιλανδρώ και Φιλανδρώ θα πει μια που αγαπά τον άνδρα της.  Τον καιρό εκείνο ήταν ένας.
Το σπίτι μου.
ΕΙΣ ΑΓΑΡΗΝΟΥΣ(Α. ΚΑΛΒΟΣ) Ο ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ ΤΟΥ ΓΥΦΤΟΥ(Κ. ΠΑΛΑΜΑΣ)
Το να γίνεις ευτυχισμένος είναι μία απόφαση… Έχει ήχο.
Η συνταγή της νεότητας!.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΣΑΡΡΑ ΝΙΚΟ
ΙΘΑΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΒΑΦΗΣ Χρυσούλα Δανίκα Κωνσταντίνα Θεωδόρου
«Δείπνο για τέσσερις» Κατσαρίδου Σοφία Ευθιμιάδου Αλεξάνδρα
Lord Robert Baden Powell of Gilwell. TΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΗΝΥΜΑ Αγαπητοί μου πρόσκοποι, είμαι 80 ετών (πώς σας φαίνεται;) αλλά δεν μπορώ να πω ότι αισθάνομαι.
Έρευνα για την άποψη των νέων πάνω στο graffiti
ΣΟΛΩΜΟΣ «ΚΡΗΤΙΚΟΣ» Αποσπασμα 1 ΝΥΧΤΕΡΙΝΗ ΚΑΤΑΙΓΙΔΑ
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
ΕΛΕΝΗ!!! Κατά ποσόν και κατά ποιόν μέρη της τραγωδίας.
Κατάγομαι από ένα ορεινό χωριό του Ζαγορίου. Έζησα στον τόπο καταγωγής μου μέχρι την ηλικία των 9 ετών και, στη συνέχεια, εγκαταστάθηκα με την οικογένειά.
Μενέλαος Λουντέμης.
Εργασία Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Διδ/ων Καθ/της: Μαγαλιού Λ.
Δευτερεύουσες Ονοματικές Προτάσεις
ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΩΜΑ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ
ΛΗΘΗ, Λορέντζου Μαβίλη Επιμέλεια: Κατερίνα Κάζηρα.
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
Εργαστήριο δημιουργικής γραφής-Ποίηση.
ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΕΙΔΟΣ: Ποίημα ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ: Κ. Π. Καβάφης ΤΙΤΛΟΣ: «Όσο Μπορείς» Το ποίημα γράφτηκε το 1913 και ανήκει στην κατηγορία των διδακτικών-παραινετικών.
«ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ» ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ ΕΝΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΡΓΑ ΤΟΥ.
Ποίηση και μαθηματικά.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ… ΜΑΡΙΝΑ.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
ΤΕΛΛΟΣ ΑΓΡΑΣ ΑΜΑΞΙ ΣΤΗ ΒΡΟΧΗ.
Το παραμύθι μας Γ
ΣΕΦΕΡΗΣ ΓΕΩΡΓΟΣ Μαρία Ιγγλέζου Α1 – Β Αρσάκειο Ψυχικού (Λύκειο)
 Το απόσπασμα του Ερωτόκριτου περιγράφει την συναισθηματική κατάσταση του ίδιου, δηλώνει τον έρωτα του και παρομοιάζει την επιθυμία του για έρωτα όπως.
ΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ ΤΗΣ ΔΥΣΤΥΧΙΑΣ
Κ.Π. Καβάφης “Όσο μπορείς”.
ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΞΕΝΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΠΡΟΣΦΥΓΕΣ
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΚΑΝΑΣ.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ. Γιάννης Ρίτσος Γραμματολογικά στοιχεία Γεννήθηκε το 1909 στη Μονεμβασιά της Λακωνίας και πέθανε το 1990.
Μια εργασία των: Μαρία Μακρή Βάσω Αθανασίου Κατερίνα Μιχοπούλου Μιχαήλ-Βασίλειου Μπούφα.
Γ ΡΑΜΜΑ ΑΠ ' ΤΗ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ Ε ΥΡΩΠΑΙΟΥΣ. ΘΑ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ: τη χρήση της γλώσσας, την οργάνωση της επιχειρηματολογίας, τα χαρακτηριστικά του κειμενικού.
ΣΔΕ ΝΑΟΥΣΑΣ Σχέδιο Δράσης Β’ Τετραμήνου Μελοποιημένη ποίηση.
Κωνσταντίνος Καβάφης Ο Κωνσταντίνος Καβάφης γεννήθηκε στις 29 Απριλίου 1863 στην Αλεξάνδρεια, όπου οι γονείς του, εγκαταστάθηκαν εγκαταλείποντας.
Panos filologos.  συμβολισμός  διδακτικός τόνος  θεατρικότητα  λεπτή ειρωνεία  ρεαλισμός  αίσθηση του τραγικού  στοχαστική – φιλοσοφική διάθεση.
 Η γλώσσα του κειμένου είναι ποιητική, με αποτέλεσμα τη συναισθηματική φόρτιση του αναγνώστη. Π.χ. «Κρατώ αυτά τα τσαλακωμένα από τους κρυψώνες χαρτιά.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΣΑΠΦΩ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ :ΓΙΑΜΑΙΟΥ ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΟΜΑΔΑ Δ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟ ΧΩΡΙΟ
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Κων/νος Καβάφης Διαθεματική εργασία Λογοτεχνίας Σταυρούλα Μαγουλά
Ο ρυθμός κάνει να ξεχωρίζει το ποίημα από το πεζό κείμενο.
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
Απο τον ευθυ στον πλαγιο λογο
Η ΑΡΑΧΝΗ.
5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ Σχολείο Καβάλας Τμήμα :Δ1
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Η εξέλιξη της ποίησης.
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
ΟΝ/ΝΥΜΟ:ΤΣΑΚΜΑΝΗΣ ΘΟΔΩΡΗΣ ΤΜΗΜΑ:Α4 ΣΧΟΛΙΚΟ ΈΤΟΣ:
Διαθεματική δραστηριότητα στη Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Αργυρώ Μοχιανάκη – 4 ο Γυμνάσιο Ηρακλείου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φέρε με πάλι στους παλιούς καιρούς, καρδιά νοσταλγική, κι άσε με εκεί μονάχο σα ναυαγό που πρόφτασε την ώρα πόλαμψε η αστραπή κι' αρπάχτηκε στο βράχο. Δύστυχη ανθρώπινη καρδιά, ποτέ δε θα ευχαριστηθείς! Ενώ ευτυχείς περίσσια στα ολάνθιστά σου τωρινά των περασμένων σου ποθείς τ' άνανθα ξερονήσια.

Ο Αθάνας τονίζει τις νοσταλγίες, που έχουμε στην καρδιά μας για τις παλιές στιγμές, τις οποίες ζήσαμε, με αυτό το λυρικό του ποίημα. 1 η Ενότητα: στίχοι 1-6 Πλαγιότιτλος: «Η ευχή του ποιητή να γυρίσει στις παλιές και όμορφες στιγμές που έζησε» 2 η Ενότητα: στίχοι 7-12 Πλαγιότιτλος: «Η επιθυμία της ανθρώπινης καρδιάς για τα άνανθα ξερονήσια»

Μέτρο-Στιχουργία:  Έχει 2 στροφικές ενότητες (κάθε μια αποτελείται από 6 στίχους).  Έχει ομοιοκαταληξία σταυρωτή (εκτός από τους στίχους 1 και 4, στην κάθε ενότητα).  Έχει ιαμβικό μέτρο και είναι πεζολογικό. Γλώσσα: είναι λυρική, εκφραστική, ζωντανή και παραστατική, με ελάχιστα ιδιωματικά στοιχεία (παληούς, πόλαμψε, περίσσια). Ακόμη έχει λόγο παρατακτικό με ελάχιστες δευτερεύουσες προτάσεις. Κυριαρχούν τα ρήματα και τα επίθετα, ενώ υπάρχουν και αρκετά ουσιαστικά. Ύφος: είναι λυρικό με εκφραστικό λόγο.

1 η Στροφή: Ο ποιητής εκφράζει μια ευχή, να γυρίσει στις παλιές εποχές, όπου έζησε όμορφες στιγμές. Έστω και σαν μονάχος ναυαγός κάτω από κακές καιρικές συνθήκες. 2 η Στροφή: Ο ποιητής έχει έναν καημό, ο οποίος είναι ότι η ανθρώπινη καρδιά δε βρίσκει ευχαρίστηση. Έπειτα, ο ποιητής χρησιμοποιεί την τεχνική της αντίθεσης. Διότι, αν και του αρέσουν τα «τωρινά ολάνθιστα», ποθεί και νοσταλγεί τα «άνανθα ξερονήσια» των περασμένων χρόνων. Σχήματα λόγου: Μεταφορά (στίχοι 2 και 6) Παρομοίωση (στίχος 4) Αντίθεση (στίχοι 10 και 12: «ολάνθιστα-άνανθα») Σπύρος Μ. – Θοδωρής Ν., Β1 – 7gymioa