7 ΣΟΦΟΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ – ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Advertisements

Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Σύλλογος Αρχαίας Ελληνικής Φιλοσοφίας "σὺν Ἀθηνᾷ"
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Η ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΑΧΝΕΣ ΤΗΣ
ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ.
Το κάπνισμα στην ζωή μας
19. Ο προφήτης Ωσηέ: η φωνή της αγάπης
Η ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΖΕΣΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ.
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
Να σκέπτεσαι και... να ενεργείς Η διαφορά μεταξύ φτωχών και πλούσιων χωρών δεν έγκειται στην ηλικία της χώρας.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ο πατέρας των Ελλήνων μυθοποιών, στον οποίο αποδίδονται οι περισσότεροι από τους διδακτικούς μύθους. Κατά τον Ηρακλείδη "Θράξ ην το γένος". Κατά τον.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Η Σάμος διαθέτει πολλά αξιοθέατα για τον επισκέπτη της, αυτό οφείλεται τόσο στην μεγάλη ιστορία της όσο και  στης φυσικές ομορφιές της. ΣΑΜΟΣ.
Οι νόμοι του Σόλωνα Πεισίστρατος
Test PEYSTA.
Συνεντευξη απο τη γιαγια μου για την παιδικη της ηλικια
Θουκυδίδου Ιστορίαι Τα Κερκυραϊκά.
ΣΤΡΑΤΕΥΣΗ-ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΗ ΘΗΤΕΙΑ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: Α1 ΟΝΟΜΑ: ΛΥΔΙΑ ΕΞΑΡΧΟΥ ΥΠΕΥΘΗΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Δημήτρης Φαλστέτας Γ ’6.   Ο Αριστείδης ( π. Χ.) υπήρξε Αθηναίος στρατηγός και πολιτικός. Ήταν από τα σημαντικότερα δημόσια πρόσωπα της εποχής.
Η 4 η από τις 12 Προτροπές Να τηρώ και να θέτω Τάξη Πραγμάτων.
Β’ ΜΕΡΟΣ: (Να γραφτούν στο τετράδιο)
Εξάντας Ελλήνων Οργάνωση Εχθρός του άγχους η τάξη και η οργάνωση. Αντώνιος Περιπατητής.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Ο ΓεωργΟς και τα ΠαιδιΑ του
Βίας ο Πριηνεύς Πυθαγόρειο Θεώρημα
Η παραβολή του σπλαχνικού πατέρα Σάββας Παυλίδης.
Μαντικη ςτην αρχαιοτητα
Βασικά σημεία του μαθήματος
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΜΑΘΗΤΗΣ : ΔΙΚΑΙΟΣ ΚΕΡΚΟΥΛΑΣ ΜΑΘΗΜΑ : ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΗΜ / ΝΙΑ : 6/3/15 ΥΠ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ : Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!
ΥΔΡΟΣΤΑΤΙΚΗ Υδροστατική είναι το κεφάλαιο της Υδραυλικής που μελετά τους νόμους που διέπουν τα ρευστά όταν βρίσκονται σε ηρεμία.
Η συζήτηση Σόλωνα και Κροίσου για την ευτυχία.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ.
ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΕΝΟΤΗΤΑ Η πολιτική ζωή της Αθήνας, κυριαρχείται από δύο ανταγωνιστικά πολιτικά κόμματα το αριστοκρατικό και το δημοκρατικό.
Ο προφήτης Μιχαίας: το όραμα της παγκόσμιας ειρήνης
ΥΠΑΤΙΑ ΝΙΚΟΣ ΓΙΑΝΝΙΟΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Γ Θ.Ε:4.
Ο Λυδός βασιλιάς Κροίσος.
Η θέση της γυναίκας ανά τους αιώνες
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
Άννα Παρασκευή Αυτόχθονες λαοί.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 21 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
8. Χριστούγεννα, η γιορτή της ενανθρώπησης του Θεού
ΑΥΤΟΧΘΟΝΕΣ ΛΑΟΙ Χριστίνα Φανή.
ΑΣΚΗΣΗ 7η ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΤΕΓΑΝΟΥ ΔΙΑΦΡΑΓΜΑΤΟΣ (ΚΟΥΡΤΙΝΑΣ Τσιμεντενέσεων) ΣΕ ΦΡΑΓΜΑ (στο βραχώδες υπόβαθρο της θέσης του) Στην κοιλάδα με την τοπογραφική τομή,
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Ο όρος ρατσισμός στην κυριολεκτικά σημαίνει το μίσος ή τον φόβο για άτομα που ανήκουν σε φυλές διαφορετικές από τη δική μας, καθώς και την εχθρική.
Εικονομηνύματα Παιχνίδι & Γνώση.
Διδακτικοί στόχοι Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις ότι κάθε κοινωνία οργανώνεται με βάση συγκεκριμένους κοινωνικούς κανόνες, οι οποίοι προσδιορίζουν.
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΟΝ ΡΑΤΣΙΣΜΟ
Η ΑΥΤΟΚΡΑΤΕΙΡΑ ΘΕΟΔΩΡΑ!!!!
Μύθοι και Επιστήμη.
Η ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΖΕΣΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ Μερικοί απόφοιτοι, με καλές δουλειές πλέον, συζητούσαν για τις ζωές τους σε μία «γιορτή σχολικής επανένωσης». Αποφάσισαν.
Να τηρώ και να θέτω Τάξη Πραγμάτων
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
Η ΕΞΑΕΡΩΣΗ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ Είναι σύνηθες το φαινόμενο σε κάποια σημεία των εγκαταστάσεων των κεντρικών θερμάνσεων να συσσωρεύεται αέρας. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΦΑΝΤΑΚΗΣ.
Η ΣΟΦΙΑ ΤΗΣ ΖΕΣΤΗΣ ΣΟΚΟΛΑΤΑΣ
Η ισότητα των δυο φύλων Η θέση της γυναίκας ιστορικά
Μεταγράφημα παρουσίασης:

7 ΣΟΦΟΙ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ – ΠΥΘΑΓΟΡΑΣ ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ Ο ΚΟΡΙΝΘΙΟΣ - ΚΟΥΠΑ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ

ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ «ΤΑ ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ» ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ «ΤΑ ΣΤΡΟΥΜΦΑΚΙΑ» ΜΑΡΤΙΝΑΙΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑ ΜΠΑΤΖΙΑΝΗ ΣΟΦΙΑ ΠΑΡΑΛΕΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΤΖΕΤΑ ΚΛΑΡΙΣΑ-ΕΙΡΗΝΗ

ΚΟΥΠΑ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ

ΚΟΥΠΑ ΤΟΥ ΠΥΘΑΓΟΡΑ Ο Πυθαγόρας, κατά την τοπική παράδοση της Σάμου, είχε φτιάξει μια κούπα εφαρμόζοντας τους νόμους της Φυσικής για να πίνει με μέτρο το κρασί. Εσωτερικά, είχε μία γραμμή που όριζε ως που έπρεπε να γεμίσει κανείς. Μια στάλα παραπάνω και η κούπα άδειαζε όλο το κρασί της από μία κρυφή οπή στη βάση.

Πως όμως γίνεται αυτό; Στο κέντρο της κούπας βρίσκεται μια στήλη τοποθετημένη ακριβώς πάνω από έναν σωλήνα, ο οποίος οδηγεί στο κάτω μέρος της. Εκεί βρίσκεται η κρυφή οπή. Ενώ γεμίζουμε την κούπα, η στάθμη του κρασιού ανεβαίνει και στο εσωτερικό της κεντρικής στήλης, ακολουθώντας το νόμο του Pascal για τα συγκοινωνούντα δοχεία.

Όσο η στάθμη του κρασιού δεν ξεπερνά τη γραμμή που είναι χαραγμένη στο εσωτερικό της κούπας, «δεν τρέχει τίποτα». Εάν όμως την ξεπεράσει, ταυτόχρονα φτάνει και στην κορυφή της εσωτερικής στήλης, έτσι μέσω του σωλήνα το παραπανίσιο κρασί χύνεται κάτω από την κούπα. Τότε η υδροστατική πίεση δημιουργεί ένα σιφόνι στον εσωτερικό σωλήνα, το οποίο αδειάζει όλο το περιεχόμενο της κούπας από την οπή που υπάρχει. Έτσι, ο άπληστος τιμωρείται.

«ΚΟΥΠΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ» Καλείται επίσης "κούπα του δικαίου" διότι πλην της υδραυλικής, αντανακλά και μία από τις βασικές αρχές του δικαίου, αυτήν της Ύβρεως και Νεμέσεως. Όταν το όριο ξεπερνιέται (ύβρις), δεν χάνονται μόνον όσα έχουν ξεπεράσει το όριο, αλλά και όλα τα προηγούμενα που είχαν αποκτηθεί (νέμεσις).

Με μια απλή εφαρμογή της υδραυλικής, ο Πυθαγόρας μας διδάσκει απ' τα βάθη του χρόνου, να δεχόμαστε το άριστο μέτρο και να απολαμβάνουμε τον οίνο που ήδη έχουμε στην κούπα μας αντλώντας την μέγιστη ωφέλεια!

ΠΕΡΙΑΝΔΡΟΣ Ο ΚΟΡΝΘΙΟΣ

Ζωή Περίανδρου Ο Περίανδρος ήταν γιος του Κύψελου, πρώτου τυράννου της Κορίνθου, ο οποίος όφειλε το όνομά του στο γεγονός ότι, όταν ήταν βρέφος, η μητέρα του Λάβδα τον είχε κλείσει σε ένα κιβώτιο (κυψέλη) για να τον σώσει από τους Βακχιάδες που κυβερνούσαν τότε την Κόρινθο. Οι Βακχιάδες, στο γένος των οποίων ανήκε και η μητέρα του Κύψελου, φοβούνταν ότι, σύμφωνα με δελφικό χρησμό, το βρέφος αυτό, όταν θα ανδρωνόταν, θα τους ανέτρεπε και θα τους έπαιρνε την εξουσία.

Υπήρξε στην αρχή πολύ ηπιότερος από τον πατέρα του αλλά αργότερα παρασύρθηκε σε αδικοπραγίες και ωμότητες. Ο Ηρόδοτος μας πληροφορεί ότι κάποτε ο Περίανδρος ζήτησε συμβουλή από τον τύραννο της Μιλήτου Θρασύβουλο πώς να στερεώσει καλλίτερα την Αρχή του και έλαβε με συμβολική πράξη την απάντηση ότι θα πρέπει να εξοντώσει κάθε ισχυρό αντίπαλο.

Έκτοτε ο Περίανδρος δεν δίστασε ακόμη και να διαπράξει φόνους οικείων του. Έτσι φόνευσε με λακτίσματα τη γυναίκα του Λυσίδη την οποία και αποκαλούσε θωπευτικά «Μέλισσα». Τον εκ Λυσίδης γιο του Λυκάφρονα επειδή αντέδρασε στις συμπεριφορές του αυτές εξόρισε στην Κέρκυρα που τότε υπαγόταν στην Κόρινθο. Όταν αργότερα τον ανακάλεσε, ο Λυκάφρονας αρνήθηκε την πατρική και δημόσια θέση λέγοντας πως δεν μπορεί να συζεί με τον φονιά της μητέρας του.

Η πολεμική κίνηση του Περίανδρου Ο Περίανδρος αν και αγαπούσε τις στρατιωτικές επιδείξεις φαίνεται πως δεν ενεπλάκη σε εξωτερικούς πολέμους. Τον μοναδικό που οργάνωσε ήταν κατά του πεθερού του Προκλέα, τυράννου της Επιδαύρου, με αιτία το θάνατο της κόρης του

Κοινωνικό έργο Περίανδρου Αυτές είναι περίπου οι μαρτυρίες των παλαιών που διασώθηκαν περί του Περίανδρου που ίσως να είναι ψευδείς ή υπερβολικές αν γίνει σύγκριση με άλλα γεγονότα από τα οποία διαπιστώνεται ότι επί εποχής του η Κόρινθος ανυψώθηκε σε δύναμη και ακμή και έφθασε να γίνει θαλασσοκράτειρα. Εκτός όμως αυτού ο Περίανδρος υπήρξε και κοινωνικός αναμορφωτής, νομοθέτησε κατά της ασωτίας, πολυτέλειας, εύρεση εργασίας σε φτωχούς και φορολογίας των πλουσίων.

ΔΙΑΣΗΜΑ ΡΗΤΑ Διαβολήν μίσει : να μισείς τη συκοφαντία Διαβολήν μίσει : να μισείς τη συκοφαντία Μηδέν χρημάτων ένεκα πράττειν : μην κάνεις τίποτα με κίνητρο τα υλικά αγαθά Πάσιν άρεσκε : να είσαι αρεστός σε όλους Ζων μεν επαινού, αποθανών δε μακαρίζου : όσο ζεις να σε παινεύουν κι όταν πεθάνεις, να σε μακαρίζουν.