1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα μέρη του Θεάτρου. Θέατρο Επιδαύρου Επίδαυρος ΚΟΙΛΟΝ - ΘΕΑΤΕΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑ - ΧΟΡΟΣ Θέατρο Επιδαύρου (ονομαστό για την ακουστική του.) Όλες οι θέσεις του.
Advertisements

ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ είδος της αρχαίας ελληνικής ποίησης
2.
Tο θέατρο στο μεσαίωνα…
1.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Δ΄1
Η προσέγγιση της αλήθειας:
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
Αρχαίας Μεγάλης Ελλάδας
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
Αμαλία Κ. Ηλιάδη Φιλόλογος-ιστορικός (Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Βυζαντινής Ιστορίας) Διευθύντρια 3ου Γυμνασίου Τρικάλων Πνευματικά Δικαιώματα: Αμαλία Κ.
ΕΝΑΡΞΗ MADE BY. Kατά την περίοδο της ακμής του, το θέατρο έχει συγκεκριμένη μορφή και διακρίνεται σε τρία μέρη: την προεδρία την προεδρία τη σκηνή σκηνή,
Αρχαία θέατρα Νικόλας-Κωνσταντίνος Μπαρτζώκας
ΑΡΧΑΙΑ ΘΕΑΤΡΑ Μυρσίνη Μαλιόγκα Ε2 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης ΠΤΔΕ ΑΠΘ.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μέρος 2ο.
Αρχαία Θέατρα Γιάννης Βαρής 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε Α.Π.Θ Ε’ – 2015.
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αττική Κωμωδία.
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Τσολάκη Σταυρούλα, φιλόλογος
Θεοδώρα Μπαφα Ε2 gr/Page_04-01.asp Αρχαία Θέατρα.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Τα μέρη της τραγωδίας Κατά ποσόν μέρη Κατά ποιόν μέρη
ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ: ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟΣ
Ομάδα Ε΄ Δημητρίου Μαρία Κάβουρα Αλεξάνδρα Μουλά Ναυσικά
Το θέατρο στην αρχαία Ελλάδα
Αρχαία θέατρα Φανή Λαζάρου –Τρανού Ε2 2014
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ Μια θεατρική διαδρομή στο χρόνο. Ο Διόνυσος πάνω σε πλοίο (έργο του Εξηκία)
Αρχαίο Δράμα Εισαγωγή.
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΔΑΣΟΥΛΑΣ ΜΕΝΕΛΑΟΣ ΑΧΕΙΜΑΣΤΟΣ
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΜΕΧΡΙ ΤΑ ΡΩΜΑΙΚΑ ΧΡΟΝΙΑ
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Το Αρχαίο Ελληνικό Θέατρο
 ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2011 – ο Γυμνάσιο Αθηνών  ΜΑΪΟΣ 2012  ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ  ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
Ποιός ήταν ο Αριστοφάνης;
ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ  Το θέατρο είναι ο κλάδος της τέχνης που αναφέρεται στην απόδοση ιστοριών μπροστά σε κοινό, με την χρήση κυρίως του λόγου, αλλά.
Σοφοκλής Τζέισον Ρετζάι.
Κύλικα με παράσταση φαλλοφορίας
ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΤΣΟΥΚΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΛΙΑΚΟΥ
ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ
Αθήνα η Γέννηση της Δημοκρατίας
Αρχαία Ελληνική Γλώσσα & Γραμματεία: Εισαγωγή στο αρχαίο θέατρο © Θάνος Σταυρόπουλος Φιλόλογος, ΜSc. ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ & ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ - ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΚΑΤΑΚΤΟΥΝ ΤΟΥΣ ΡΩΜΑΙΟΥΣ ΜΕ ΤΟΝ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ ΤΟΥΣ.
ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ και η Ελένη του Ευριπίδη. Διόνυσος Χαρακτηριστικά λατρείας του Έκσταση, θεοληψία, ενθουσιασμός, μίμηση, μεταμφίεση Διθύραμβος Πρόδρομοι.
ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΤΣΑΡΚΑ.
Σοφοκλής Λύγκα Φωτεινή,Μηλαίου Έλενα Γ’3. Ο Σοφοκλής που έζησε περίπου 496 π.Χ π.Χ.Ήταν Έλληνας τραγικός ποιητής της κλασικής εποχής.
Τάξη Δ1 Κωνσταντίνος Λαμπρόπουλος Κωμωδία και δράμα.
Δ Ο Μ Η Τ Η Σ Τ Ρ Α Γ Ω Δ Ι Α Σ ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Δημήτριος Βλάχος Σχολικός Σύμβουλος Φιλολόγων Ροδόπης
Αρχαίο Θέατρο Αρχαίο Ωδείο Πάφου
Αρχαίο Ελληνικό θέατρο
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ
Τεοντόρα Κίρινα Νίκη Κήτινγκ
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ
ΔΡΑΜΑΤΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ Γ΄ΤΑΞΗ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Αρχαίο θέατρο – Αρχαίο Ωδείο Πάφου
(Βάσει του έργου του Φρίντριχ Νίτσε «Η γέννηση της τραγωδίας»)
ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Η δημιουργία του αρχαίου δράματος
Αρχαίο θέατρο Αχαρνών.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Αρχαια θεατρα Σωτηριάδης Ευάγγελος 1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Ε 2 2014-2015

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Ποιοι ήταν οι 3 μεγάλοι αρχαίοι και τι γνωρίζεις για τον καθένα; Απάντηση : Ο Σοφοκλής ήταν αρχαίος Έλληνας ποιητής του 5ου αι. π.Χ. (496-456) και γεννήθηκε στην Αθήνα. Ακόμα διατέλεσε Ελληνοταμίας και στρατηγός. Διακρινόνταν για την ευσεβεια του προς τους θεούς και είχε κοινωνικές σχέσεις με τον Περικλή, τον Σωκράτη και τον Ηρόδοτο. Έγραψε 123 τραγωδίες από τις οποίες διασώθηκαν μόνο 7. Ο Αισχύλος ο μεγαλύτερος από τους τραγικούς ποιητές της αρχαιότητας, που ονομάστηκε πατέρας της Ελληνικής τραγωδίας, γεννήθηκε το 425 π.Χ. Και πέθανε το 456 π.Χ. Στην Ελευσίνα. Μεγάλωσε σε ένα περιβάλον βαθιά θρησκευτικό, που τον διέπλασε ευσεβή, με γενναίο και υψηλό φρόνημα, το οποίο άφησε τη σφραγίδα του σε όλα τα έργα του.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Ποιοι ήταν οι 3 μεγάλοι αρχαίοι και τι γνωρίζεις για τον καθένα; Απάντηση : Ο Ευριπίδης μεγάλος αρχαίος ποιητής της Ελλάδας. Γεννήθηκε στη Σαλαμίνα το 480 π.Χ. και πέθανε στη Μακεδονία το 406 π.Χ. Υπήρξε πνεύμα φιλεύρενο και νεωτιριστικό και στις τραγωδίες του προτάσει μεγάλους μονόλογους, διατυπώνει πολλά γνωμικά και αποφθέγματα και λύνει την πλοκή του έργου, πολλές φορές, με τον απομηχανής θεό. Ο Αριστοτέλης τον χαρακτήριζε ως τον πιο τραγικό από τους τραγικούς.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Από που προέρχεται η αρχαία τραγωδία; Από που γεννήθηκε το θέατρο; Απάντηση : Η τραγωδία προέρχεται από τα θρησκευτικά δρώμενα και συνδέθηκε από την αρχή με τη λαμπρότερη γιορτή του Διονύσου, τα μεγάλα Διονύσια, που είχαν κυρίαρχη θέση στο Αθηναικό εορτολόγιο. Ο Αριστοτέλης συνδέει την τραγωδία με τον διθύραμβο. Δηλαδή οτί η τραγωδία προήλθε από τους πρωτοτραγουδιστές των διθυραμβικών χορών. Το περιεχόμενο του διθυράμβου στην αρχή ήταν σχετικό με τους μύθους του Διονύσου, αργότερα όμως και με άλλα μυθικά πρόσωπα ή ήρωες. Ο Θέσπης στα μέσα του 6ου αι. π.Χ. Ξεχώρισε τον εξάρχοντα ( υποκριτή ) από την ομάδα-χορό. Οι λόγοι του εξάρχοντα, ήταν στίχοι που απαγγέλονταν και δεν ήταν όμοιοι με εκείνους της μελωδίας του χορού. Όσο τα διαλογικά-θεατρικά στοιχεία, έπαιρναν μεγαλύτερη έκταση τόσο περιορίζονταν ο ρόλος του χορού.Όταν και οι υποθέσεις των έργων έπαψαν να έχουν άμεση σχέση με τον Διόνυσο,οι άντρες του χορού σταμάτησαν να μεταμφιέζονται σε σάτυρους.Με την πάροδο των χρόνων,η τραγωδία έπαιρνε την οριστική της μορφή ως θεατρικό είδος.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση :Τι ήταν η σκηνή; Απάντηση : Η σκηνή ήταν ένα οικοδόμημα όπου άλλαζαν ρούχα οι ηθοποιοί.Η πρόσοψη της σκηνής αποτελούσε το φόντο των παραστάσεων.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Τι ήταν ο διθύραμβος; Απάντηση : Ο διθύραμβος ήταν ένα Διονυσιακό άσμα (τραγούδι), που το τραγουδούσεμια ομάδα αντρών,εκτελώντας χορευτικές κινήσεις. Ερώτηση : Τι ήταν οι σάτυροι; Απάντηση : Οι σάτυροι ήταν δαίμονες τραγοπόδαροι των δασών,σύντροφοι του Διονύσου.Οι μόνη τους ευγενική ασχολία ήταν η μουσική.Στο σατυρικό δράμα, από τερατόμορφα όντα έγιναν όμορφοι νέοι.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Τι γνωρίζετε για τους ηθοποιούς; Απάντηση : Κατά τη βάση η ερμηνεία των ρόλων ανήκε σε επεγγελματίες ηθοποιούς.Στη διάρκεια της παράστασης η εμφάνιση των ηθοποιών ήταν μεγαλοπρεπής.Ο τελετουργικός χαρακτήρας του αρχαίου θεάτρου αλλά και η ιδιαίτερη φύση των ρόλων(ήρωες,θεοί,βασιλιάδες,ημίθεοι)επέβαλλαν και την ανάλογη ενδυμασία.Επίσης φορούσαν ψηλά υποδήματα που ονομάζονταν κοθρώνες.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Τι γνωρίζετε για τις μάσκες; Απάντηση : Η χρήση ιδιαίτερα της προσωπίδας (μάσκα)οδηγεί τους θεατές ,πρώτα στην εξιδανίκευση των ηρώων και έπειτα ο θεατής,χάρη στη μάσκα απομακρύνεται από την καθημερινότητα και μεταφέρεται σε έναν άλλο κόσμο,όπου οι ήρωες δρούν και υποφέρουν.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Τι ήταν ο χορός; Απάντηση : Ο χορός του αρχαίου δράματος ταυτόχρονα με το τραγούδι χόρευε με έναν εκφραστικό και μιμητικό τρόπο. Έτσι ο χορός με το τραγούδι και τις κινήσεις του σώματος τα ων χορευτών, εξέφραζε τα συναισθήματα του. Συνήθως ο χορός ανιπροσώπευε τη κοινή γνώμη.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Τι ήταν οι χορηγοί; Απάντηση : Κάποιοι πλούσιοι πολίτες, οι χορηγοί χρηματοδοτούσαν τις παραστάσεις και έπαιρναν βραβεία από την πολιτεία. Επίσης οι χορηγοί σταφανώνονταν με Κισσό, το ιερό φυτό του Διονύσου. Έιχαν το δικαίωμα να οικοδομήσουν χορηγικό μνημείο στην περίφημη οδό Τριπόδων, στον οποίο τρίποδα αναγράφονταν οι συντελεστές της παράστασης.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Ποιά είναι η διαφορά της αρχαίας κωμωδίας από την τραγωδία; Απάντηση : Η τραγωδία έπαιρνε τα θέματα της από την μυθολογία και ο στόχος της ήταν να διαπαιδαγωγήσει το κοινό και να το οδηγήσει στην κάθαρση, τη λύτρωση δηλαδή και την απαλλαγή από την συναισθηματική ένταση που έχε δημιουργήσει η πλοκή του έργου. Σε αντίθεση με την κωμωδία που αντλούσε θέματα από την καθημερινή ζωή. Επίσης οι κωμωδίες ήταν ακατάλληλες γι ανήλικους γιατί τα διασκεδαστικά κείμενα ήταν και πολύ χοντροκομένα με πολλές αισχρολογίες και σεξουαλικούς υπαινιγμούς, καθώς η υπόθεση ήταν γεμάτη με παραλογισμούς και τρέλες.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Ποιους αρχαίους κωμικούς συγγραφείς γνωρίζεις;Γράψε μερικές λεπτομέρειες. Απάντηση : Ο Αριστοφάνης ήταν ο πιο γνωστός κωμικός ποιητής της Αττικής(450-388π.χ.).Είναι ο μόνος που οι κωμωδίες του έχουν διασωθεί ολόκληρες.Ο Αριστοφάνης σατύριζε και διακωμωδούσε πρόσωπα και καταστάσεις. Ο Μένανδρος ο Γαλήνιος(342-292 π.χ.) ήταν ο δεύτερος πιο σπουδαίος κωμωδιογράφος,μετά τον Αριστοφάνη.Τα έργα του ήταν πιο σεμνά από του Αριστοφάνη.Υπήρξε μαθητής του Θεόφραστου και φίλος άλλων γνωστών φιλοσόφων όπως του Επίκουρου.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Μπορείς να αναφέρεις κάποια αρχαία θέατρα; Απάντηση : Κάποια από τα πιο σημαντικά και ξακουστά είναι της Επιδαύρου,του Διονύσου,του Ηρώδου του Αττικού,του Δίου,της Δωδώνης,του Θωρικού,των Φιλίππων και των Δελφών.

Αρχαία θέατρα Ερώτηση : Ποιοί ήταν οι επίσημοι καλεσμένοι και που κάθονταν; Απάντηση : Επίσημοι καλεσμένοι ήταν οι ιερείς,οι βασιλιάδες,οι αξιωματούχοι,οι στρατηγοί,οι ρήτορες και οι φιλόσοφοι που κάθοταν στις πρώτες σειρές.

Αρχαία θέατρα Πηγές : www.google.gr

1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Αρχαια θεατρα Σωτηριάδης Ευάγγελος 1Ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε. Α.Π.Θ. Ε 2 2014-2015