Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα δώρα του παραμυθιού» Σχ. έτος

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΥΟ ΔΟΝΤΙΟΥ ΠΙΚΙ - ΠΙΚΙ.
Advertisements

Ομαδική εργασία πάνω στη θεματική προσέγγιση: Οι κατοικίες και η εξέλιξη τους- Η γειτονιά του προνηπιακού τμήματος (κ.Κατερίνα)
«Ταξιδεύοντας στη χώρα των Παραμυθιών…»
Μια φορά κι έναν καιρό ζούσαν τρία μικρά λυκάκια με τη μαμά τους.
Ι. Α. e- Portfolio Είναι παιχνίδια…
Χριστούγεννα όπως πραγματικά έγιναν
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
Ο Μάνος Χατζιδάκις για το νησί των συναισθημάτων
«O κήπος με τις 11 γάτες» Πρόγραμμα Συναισθηματικής Αγωγής Δημοτικό σχολείο Πτελεού Σχολικό έτος Υπεύθυνη εκπαιδευτικός :Δέσποινα Φούντα.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Το παραμύθι της Κοκκινοσκουφίτσας (από την πλευρά του Λύκου)
H BIA ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η ναυμαχία της Σαλαμίνας
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
O ΠΡΙΓΚΙΠΑΣ ΚΑΙ Η ΡΕΝΕΣΜΗ
ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ … «ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΥΣ»
Πρόγραμμα Φιλαναγνωσίας
Παραγωγή γραπτού λόγου - Παραμύθι
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ρητορικοί Αγώνες» Σχ. έτος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «…Τα δώρα του παραμυθιού……..» Σχ. έτος
ΟΙ ΔΥΟ ΦΙΛΕΣ ΣΟΦΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Δ1.
Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα συννεφιασμένο ανοιξιάτικο δειλινό, το φεγγάρι μας ξεκίνησε για τη γνωστή του διαδρομή.
Σεμπάστιαν Πίλαρτζικ Θάνος Κανέλλος Τζαβέλας Νέστορας
Το μικρό ελεφαντάκι Ένα παραμύθι για μικρά παιδιά
ΠΑΡΑΜΥΘΟΣΑΛΑΤΑ Δήμητρα Γαλάνη Αθηνά Κυριάκου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Τα τρία λυκάκια και το κακό γουρούνι.
Η ομορφιά δεν είναι το παν
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ,
Οι μαθητές του τμήματος Γ2 και η Δασκάλα τους Λαμπρινή Τσώρακα
Ο άνθρωπος που προσπάθησε να πετάξει Παρασκευή Γιάννη Ανδρέας Παύλος.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Τα άγρια ζώα της Ελλάδας
Μια φορά κι έναν καιρό, υπήρχε ένα νησί στο οποίο ζούσαν όλα τα συναισθήματα. Εκεί ζούσαν η Ευτυχία, η Λύπη, η Γνώση, η Αγάπη και όλα τα άλλα συναισθήματα.
Υπεύθυνη Σχολικών Δραστηριοτήτων Π.Ε. Θεσπρωτίας
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Η ΕΛΙΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ Πολιτιστικό πρόγραμμα των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης του12 ου δημοτικού σχολείου Πατρών. Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Μπεντενίτη Ειρήνη.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ: «ΤΟ ΠΑΡΑΞΕΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Παραδοσιακά προϊόντα και υγιεινή διατροφή» ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ: ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΖΩΗΣ Συνεργαζόμενα Σχολεία : Γυμνάσιο Γαζίου - Ηράκλειο.
Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Αγίων Σαράντα Χανίων
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Eπεξεργασία βιβλίου «κατανόηση» «εμβάθυνση» «εμπλοκή» «συμμετοχή» «παράλληλες αναγνώσεις» 6/4/2016.
«Η ιστορία μιας μαύρης γάτας» 2 ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού Συνεργάστηκαν οι μαθητές της ΣΤ΄ τάξης: Ξένια-Βερονίκη Μπέσα Κλεβίσα Κέρτσι Γεωργία.
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ UNICEF ΜΕ ΘΕΜΑ: “Να σας γνωρίσω τους φίλους μου, τα παιδιά του κόσμου” ΚΑΙ ΤΙΤΛΟ: “ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ”
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Ένα παραμύθι για το διαδικτυακό εκφοβισμό
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
ΑΙΣΘΑΝΟΜΑΙ –ΖΩ-ΥΠΑΡΧΩ
Ευρωπαϊκο προγραμμα comenius
ΣΤΑΥΡΟΣ Τεμπελησ 17/9/2015 ΣΤ΄2.
«Ο κόσμος μου μέσα από το φακό»
ΌΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Τα παραμύθια μας 1η προσπάθεια.
Υπεύθυνη προγράμματος : Βανταράκη Χρυσάνθη
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
3Ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου (Αγίου Μάρκου)
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΛΕΩΝΙΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα δώρα του παραμυθιού» Σχ. έτος 2013-2014 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Λογοθέτη Ανθή Συνεργαζόμενοι: Ντόκα Αντιγόνη Τάξη: Πρότυπο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Πανεπιστημίου Πατρών - Ολοήμερο τμήμα

Αντωνόπουλος Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος Γιώργος Γκάτση Νικολίνα Γκεζερλή Αριάδνη Γκεζερλή Μυρσίνη Δάρα Κωνσταντίνα Κετσογιάν Διονυσία Κλούκινα Ειρήνη Κλούκινα Σοφία Μεντζάς Δαβίδ Μέρμελα Ιωάννα Μπέλλα Κωνσταντίνα Πλατανιτσιώτης Νικόλας Ντεντόπουλος Δημήτρης Ντεντοπούλου Χριστιάνα Τζώρτζης Παύλος Τσέλη Ζέτα Φίλης Παναγιώτης Φραντζής Δημήτρης Φραντζής Νικόλας Χρόνης Θανάσης Χρυσανθακόπουλος Δημοσθένης Αλεξανδρίδης Αλέξανδρος Μπασκούτα Αδαμαντία

Πρότυπο Πειραματικό Νηπιαγωγείο Πανεπιστημίου Πατρών Nηπιαγωγοί: Λογοθέτη Ανθή, Ντόκα Αντιγόνη 2013-14

Αφόρμηση Η αξία της προφορικής παράδοσης του τόπου μας και ειδικότερα η σημαντικότητα του παραδοσιακού παραμυθιού για τη διατήρηση και μεταφορά της πολιτισμικής μας κληρονομιάς. Η ανάγκη εισαγωγής του παραδοσιακού παραμυθιού στην εκπαιδευτική πράξη, ως δυναμικό γνωστικό εργαλείο. Οι δυνατότητες των παραδοσιακών παραμυθιών για την προσέγγιση και επεξεργασία ποικίλων θεμάτων στο χώρο του νηπιαγωγείου Το προσωπικό ενδιαφέρον των νηπιαγωγών του τμήματος, που συναρτάται με προσωπικά βιώματα και εμπειρίες

Στοχοθεσία προγράμματος Το πολιτιστικό πρόγραμμα επικεντρώθηκε στην εξέλιξη της προφορικής ελληνικής παράδοσης (από τον Όμηρο έως τους σύγχρονους παραμυθάδες) και στην επεξεργασία των συναισθημάτων και αξιών που προάγονται από τα ελληνικά λαϊκά παραμύθια. Βασικός στόχος του προγράμματος ήταν η εισαγωγή των μαθητών στην προφορική παράδοση του τόπου μας μέσα από την ενεργό εμπλοκή τους με ποικίλες διαδικασίες ακρόασης, αφήγησης και επεξεργασίας παραδοσιακών παραμυθιών.

Το ταξίδι μας… Ο κόσμος των παραμυθιών είναι ο δικός μας κόσμος…

Τα παραμύθια στο χρόνο…

Τα παραμύθια που αγαπώ…

Παραμύθι, μύθι, μύθι…

Μια φορά κι έναν καιρό…

Ήταν το Ασχημόπαπο…

Και ο Πιλάβιος…

Τώρα είμαστε κι εμείς παραμυθάδες…

Ο κουτός Γιάννης

Που λατρεύουμε να ακούμε τα παραμύθια της γιαγιάς…

Και να φτιάχνουμε μύθους γεμάτους περιπέτειες... O μαγικός καθρέφτης   Μπορεί να είναι: Σπίτι, Σχολείο, Κάστρο Δεν μπορεί να είναι: Αυλή, Ρούχα, Ζώα Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας μαγικός καθρέφτης που τον έλεγαν «Καθρέφτη, καθρεφτάκι μου» και ζούσε σε ένα σχολείο. Βαρέθηκε όμως και ήθελε να πάει σε ένα σπίτι για να συναντήσει έναν άλλο καθρέφτη γιατί ένιωθε μοναξιά. Εκεί που πήγαινε συναντάει μιαν αυλή, έξω από το σπίτι, γεμάτη λουλούδια, πολύ όμορφα. Δεν ήξερε τι είναι, γιατί δεν τα είχε ξαναδεί. Θαμπώθηκε από την ομορφιά τους. Αποφάσισε να μείνει εκεί για πάντα και τους έκανε αντανάκλαση. Αυτά μεγαλώνανε και ομορφαίνανε από το φως. Μετά αποφάσισε να πάει στο σπίτι. Η πόρτα του σπιτιού ήταν κλειδωμένη αλλά, επειδή ήταν μαγικός, έμπαινε μέσα στα σπίτια σα φάντασμα. Μέσα στο σπίτι υπήρχε μια σπηλιά, σε ένα μυστικό δωμάτιο και ο καθρέφτης πάτησε ένα μυστικό τούβλο, με διαφανο μπλε χρώμα, και έπεσε σε ένα κάστρο που ήταν στοιχειωμένο. Το κάστρο ήταν γεμάτο φαντάσματα, λυκάνθρωπους και ιππότες. Φοβήθηκε πάρα πολύ. Και ξαφνικά ανακάλυψε ότι όλα αυτά ήταν κλόουν και ζογκλέρ γιατί έβγαλαν τα ρούχα τους, μπροστά στον καθρέφτη και άρχισαν να γελάνε. Τελικά ήταν το κάστρο των κλόουν και του γέλιου, δηλαδή του αστείου. Οι κλόουν είπαν ότι θα πραγματοποιήσουν τις ευχές του καθρέφτη. Αυτός ζήτησε να τον πάνε πάλι στο σχολείο του. Όταν όμως γύρισε είδε απίστευτα πράγματα. Το σχολείο δεν ήταν σχολείο παιδιών αλλά ζώων και είχε μεταφερθεί στη ζούγκλα. Έτσι ο καθρέφτης κοίταζε πια γορίλες, λιοντάρια και ελέφαντες. Κι έζησε ο καθρέφτης καλά κι εμείς ακόμη καλύτερα! Και να φτιάχνουμε μύθους γεμάτους περιπέτειες...

Επιλογικά Στο πλαίσιο του προγράμματος τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή και να γνωρίσουν τα λαϊκά παραμύθια του τόπου μας, να κατανοήσουν την χρονική εξέλιξη του παραμυθιού μέχρι τις μέρες μας, να εξασκηθούν με αφηγηματικού τύπου δεξιότητες και δραστηριότητες παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου. Το πρόγραμμα προσέφερε επιπλέον δυνατότητες για παραγωγική συνεργασία του νηπιαγωγείου με το οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον των παιδιών.