ΑΝΤΙΦΑΤΙΚΕΣ ΟΨΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΛΟΦΟΣ ΓΟΡΙΤΣΑ
ΑΦΟΡΜΗΣΗ Στην 1η ενότητα της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ Γυμνασίου μελετήσαμε αντιφατικές όψεις της Ελλάδας μέσα από ποικίλα κείμενα. Προκειμένου να κατανοήσουν οι μαθητές καλύτερα αυτές τις αντιφάσεις και να τις ανακαλύψουν μόνοι τους, οργανώσαμε αυτή την αποστολή
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Επιδιώκεται οι μαθητές: Να διερευνήσουν αντιφατικές όψεις μιας συγκεκριμένης περιοχής του ελλαδικού χώρου, κάνοντας επιτόπια έρευνα. Να καταγράψουν όλες τις πληροφορίες που θα αντλήσουν , δίνοντας μια ολοκληρωμένη εικόνα για τον συγκεκριμένο τόπο. Να εμπλουτίσουν την έρευνά τους με ανάλογο φωτογραφικό υλικό.
ΑΠΟΣΤΟΛΗ Το σχολείο σας διοργανώνει μια εκδρομή στο Βόλο, και συγκεκριμένα ανάβαση στο λόφο της Γορίτσας. Έχετε αναλάβει να παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας το λόφο Γορίτσα, αναδεικνύοντας τη φυσική ομορφιά του τοπίου, αλλά και την ιστορική του αξία λόγω των αρχαιολογικών ευρημάτων της περιοχής καθώς και τη σπουδαιότητά του από πριβαλλοντική άποψη, ως πνεύμονα αναζωογόννησης της πόλης του Βόλου. Παράλληλα να καταδείξετε και αντιφατικές όψεις του τοπίου, όπως αυτές θα προκύψουν μετά από διεισδυτική έρευνα και κριτική παρατήρηση.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Θα χωριστείτε σε 3 ομάδες των 3 ατόμων και θα αναλάβετε τους εξής ρόλους: Α ομάδα: Περιβαλλοντολόγοι Β ομάδα: Αρχαιολόγοι Γ ομάδα: Δημοσιογράφοι ( Κάθε ομάδα θα επιλέξει ένα άτομο που θα αναλάβει το ρόλο του φωτογράφου )
Α ομάδα: Περιβαλλοντολόγοι Σε ένα κείμενο word (200 λέξεις), να παρουσιάσετε το λόφο της Γορίτσας από άποψη γεωγραφική και έπειτα να επικεντρωθείτε στη χλωρίδα και πανίδα της περιοχής, επισημαίνοντας την σημασία του λόφου για το περιβάλλον αλλά και για την ευρύτερη περιοχή. Μπορείτε να εμπλουτίσετε το κείμενό σας με φωτογραφικό υλικό που θα αντλήσετε βγάζοντας δικές σας φωτογραφίες. Σε μια παρουσίαση Power Point να καταδείξετε αντιφατικές όψεις που αφορούν το περιβάλλον (π. χ. φυσικές ομορφιές – εργοστάσιο ΑΓΕΤ κ. ά. )
Β ομάδα: Αρχαιολόγοι Σε ένα κείμενο word (200 λέξεις), να παρουσιάσετε το λόφο της Γορίτσας από άποψη ιστορική, κάνοντας μια σύντομη ιστορική αναδρομή και καταγράφοντας τα αρχαιολογικά ευρήματα της περιοχής . Εμπλουτίστε το κείμενό σας με φωτογραφικό υλικό που θα αντλήσετε βγάζοντας δικές σας φωτογραφίες. Σε έναν πίνακα με δύο στήλες να καταδείξετε αντιφατικές όψεις που μπορεί να έχουν σχέση με την αδιαφορία ή την άγνοια των ανθρώπων για την ιστορία της περιοχής τους ή την εγκατάλειψη των αρχαιολογικών μνημείων κ. ά.
Γ ομάδα: Δημοσιογράφοι Γράψτε ένα άρθρο που υποτίθεται ότι θα δημοσιευτεί στην εφημερίδα του σχολείου σας (200- 250 λέξεις) με τίτλο «Όταν κοιτάς από ψηλά» - Ανάβαση στο λόφο της Γορίτσας, όπου θα καταγράφετε με κριτική ματιά θετικές και αρνητικές πλευρές όλων όσων βλέπετε γύρω σας και κατά τη διάρκεια της ανάβασης , αλλά και από την κορυφή του λόφου. Σε μια παρουσίαση Power Point επιλέξτε τις καλύτερες φωτογραφίες (ανά δύο) που έχετε τραβήξει και αναδείξτε τις παραπάνω αντιθέσεις, βάζοντας μια λεζάντα .
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ http://odysseus.culture.gr/h/3/gh351.jsp?obj_id=2674 http://dimosvolos.gr/iwlkos/?cat=42 http://anekshghtakaiapokryfa.blogspot.gr/2012/08/blog-post_2958.html http://www.fortifications.gr/index.php/fortifications/thessalia/magnisia/163-lofos-goritsas Μια αρχαία πόλη του 4ου αι. π. Χ. πάνω στο λόφο της Γορίτσας της Βασιλικής Αδρύμη - Σισμάνη
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Ευχαριστούμε θερμά για την άψογη συνεργασία το Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου. Ιδιαιτέρως ευχαριστούμε για την πολύτιμη βοήθειά της, την αρχαιολόγο κα Μαμαλούδη Ιωάννα, καθώς με την ενδιαφέρουσα και κατατοπιστική ξενάγηση στον αρχαιολογικό χώρο της Γορίτσας, συνέβαλλε στην ουσιαστική πραγματοποίηση της διδακτικής επίσκεψης του σχολείου μας. ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΤΕΛΕΟΥ