Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Ταξιδεύοντας στη χώρα των Παραμυθιών…»
Advertisements

Τα δευτεράκια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Ιλίου
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
«ΕΘΙΜΑ kai παραδοσεις του τοπου μου»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ Κ. ΑΧΑΪΑΣ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
43ο 2/θ ΝΗΠ/ΓΕΙΟ Ηρακλείου ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΧΝΑΡΗ
14ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών Τάξη ΣΤ’
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαι καλά με εμένα & με τους άλλους» Σχολικό έτος /Θ Δημ. Σχολ. Ροδοδάφνης.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τα ειδώματα του πανηγυριού» Σχ. έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Επιλέγω σωστά, τρώω υγιεινά»
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΤΟ ΔΩΔΕΚΑΘΕΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΘΑΣΟ 1o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΑΣΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Σχέδιο Εργασίας: 14ο Νηπιαγωγείο
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Το βιβλίο είναι ο καλύτερος φίλος του ανθρώπου» Σχ. έτος Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Λυμπέρη Παναγιώτα Τάξη: Β Κλασικό 13ο.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ψηφιδωτό, ψηφιδωτό από τον κόσμο τον παλιό ως και τον σημερινό,ΨΑΧΝΩ,ΒΡΙΣΚΩ ΚΑΙ ΚΟΛΛΩ.» Σχ. έτος Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός:
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η ελιά στον τόπο μας»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΕΑΣ ΚΑΡΥΑΣ Β’ τάξη Σχ
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
Η μετάβαση των νηπίων από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο, θεωρείται μια εξαιρετικά κρίσιμη εμπειρία στη ζωή του παιδιού, επειδή θέτει τις βάσεις.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «…Από το σποράκι στο …..ψωμί!!!» Σχ. έτος
O ταν κάποιος σκέφτεται χωρίς να θέτει απαραβίαστα σύνορα σε θέματα που αφορούν τους ρόλους των δύο φύλων, μπορεί πιο εύκολα να φανταστεί έναν άνδρα να.
Φιλοτελισμός, ένα πρόγραμμα πολιτιστικών θεμάτων που δουλέψαμε στο 14ο Νηπιαγωγείο Δράμας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους ΟΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΙ Γεωργιαδου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «…Ελιά και Λάδι ……»
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τούλιου Ευτυχια Τάξη: Β΄, ΣΤ΄
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Τίτλος Δραστηριότητας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ» Σχ. έτος
«Περιβάλλον- βότανα : Προστατεύω αυτό που με προστατεύει» είναι το θέμα του προγράμματος με το οποίο ασχολήθηκε η Β΄ τάξη με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Το εικονογραφημένο βιβλίο στην προσχολική εκπαίδευση Λογοτεχνία και Τέχνη 23 Ιανουαρίου 2013 Κωνσταντοπούλου Άννα.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
«Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι» ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Ανοικτόγλου Γιώργος Αϊβαλιώτης Χρήστος.
3ο Δημοτικό Σχολείο Βροντάδου Αγίου Μάρκου Δ΄ τάξη Σχ. Έτος:
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: ΦΕΡΜΕΛΗ ΙΩΑΝΝΑ Τάξη:Α2
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
Σχέδιο Εργασίας: 14 ο Νηπιαγωγείο Αγγελική Γεωργιάδου- Αναστασία Πεκτέσογλου.
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Ταξίδι στη βιβλιοχώρα» Σχ. έτος
Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Συνεργαζόμενοι: Τάξη:
1 ο Νηπιαγωγείο Βραχναιίκων
7 ο Νηπιαγωγείο Πατρών – Γεωργάκης Ολύμπιος
73 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
1 ο Νηπιαγωγείο Κάτω Αχαΐας
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/Θ Νηπιαγωγείο Καραιΐκων
Νηπιαγωγείο Φαρρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Η ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου» Σχ. έτος 2013-2014 Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Καρυοφίλη Ευδοκία Συνεργαζόμενοι: Τάξη: Κλασικό Τμήμα 1/θ Νηπιαγωγείο Νιφορεΐκων

Ποιοι είμαστε… Η τάξη μας είναι το κλασσικό τμήμα του 1/θ Νηπιαγωγείου Νιφορεΐκων. Αποτελείται από 8 αγόρια και 3 κορίτσια.

Πώς ξεκίνησαν όλα… Στο Νηπιαγωγείο μας φοιτούν κατά τη σχολική χρονιά 2013-2014 έντεκα(11) παιδιά προνήπια και προνήπια. Καθημερινά τα παιδιά πήγαιναν στην βιβλιοθήκη , κοιτούσαν τις εικόνες και έχοντας απορίες για την ενδυμασία των αρχαίων θεών , των ηρώων της 25ης Μαρτίου και την σημερινή, αποφασίστηκε από κοινού να ασχοληθούμε με αυτό το θέμα.

Ποιους στόχους βάλαμε; Να γνωρίσουν τα παιδιά την παράδοσή μας, τα ήθη και τα έθιμα του λαού μας. Να ανακαλύψουν τις ομοιότητες και τις διαφορές ανάμεσα στο ένδυμα του χτες και του σήμερα. Να γνωρίσουν τις πρώτες ύλες, καθώς και τους τρόπους κατασκευής των ενδυμασιών. Να γνωρίσουν τις επιδράσεις των κλιματολογικών αλλαγών στην υλικοτεχνική δομή των ενδυμάτων.

Να γνωρίσουν επαγγέλματα σχετικά με την ένδυση. Να καλλιεργήσουν την κριτική και δημιουργική σκέψη, καθώς και τη μεταξύ τους συνεργασία και την ανάπτυξη της ευγενούς άμιλλας .

Το ταξίδι μας… Γίνεται συλλογή πληροφοριών και συγκεντρώνονται υλικά για την ενδυμασία στο πέρασμα του χρόνου . Δημιουργία γωνιάς με το υλικό. Συζήτηση για τα ρούχα του σήμερα που τα βρίσκουμε ,ποιος τα φτιάχνει και γιατί κάποιοι φοράνε στολές.

Ρούχα του σήμερα

Προβληματίζονται γύρω από την εξάρτηση της ενδυμασίας σε σχέση με τις αλλαγές των εποχών. Δημιουργία ομαδικής εργασίας για τις 4 εποχές, όπου τα παιδιά κόβουν και κολλούν ανάλογα τα ρούχα στην κάθε εποχή.

Όταν μιλήσαμε για την Αρχαία Ελλάδα τα παιδιά παρατηρούσαν τα βιβλία που είχαμε για τους 12 θεούς του Ολύμπου και για τους ήρωες της Μυθολογίας. Είδαμε τις φορεσιές και φτιάξανε τα δικά τους πέδιλα.

Η γιορτή και ο χορός που κάναμε την Αποκριά ήταν μια ακόμη αφορμή για να μιλήσουμε για την ενδυμασία. Τα κορίτσια φορούσαν φορέματα εποχής και έτσι αναζητήσαμε στο διαδίκτυο πίνακες ζωγράφων της Αναγγένησης που απεικόνιζαν άνδρες και γυναίκες με τα ρούχα τους. Τις Απόκριες φορέσαμε στολές μιας άλλης εποχής, χορέψαμε, παίξαμε και διασκεδάσαμε.

Παρατηρήσαμε πολλές εικόνες με παραδοσιακές φορεσιές από πολλά μέρη της Ελλάδας. Μάθαμε πώς κατασκεύαζαν τα ρούχα τους οι Έλληνες της εποχής εκείνης. Επάνω στο χάρτη τοποθετήσαμε τις εικόνες με τις παραδοσιακές φορεσιές που είχαμε βρει και διαπιστώσαμε ότι ο κάθε τόπος είχε τη δική του φορεσιά.

Φτιάξαμε τις δικές μας ποδιές με πούλιες, γιλέκα και φέσια Φτιάξαμε τις δικές μας ποδιές με πούλιες, γιλέκα και φέσια. Τα οποία και χρησιμοποιήθηκαν στη γιορτή της 25ης Μαρτίου.

Φέραμε στο Νηπιαγωγείο παραδοσιακές στολές ,τις είδαμε από κοντά Φέραμε στο Νηπιαγωγείο παραδοσιακές στολές ,τις είδαμε από κοντά .Μία γιαγιά μας μίλησε για τα ρούχα της δικής της παιδικής ηλικίας ,μας έφερε και μια φορεσιά που είχε ράψει μόνη της. Τα κορίτσια δοκίμασαν τη φορεσιά και ενθουσιάστηκαν με τις λεπτομέρειες που είχε.

Ομαδική εργασία με παραδοσιακές στολές, για τον στολισμό της τάξης.

Φορέσαμε παραδοσιακές στολές και γιορτάσαμε την 25η Μαρτίου παρουσία γονέων.

Μιλήσαμε για τις παραδοσιακές ενδυμασίες άλλων χωρών, και τα παιδιά χρωμάτισαν τις εικόνες,έγραψαν τις χώρες προέλευσης και έκαναν ομαδικές εργασίες.

Επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο «Ο Οιβώτας» στα Νιφορέικα Αχαΐας Επισκεφτήκαμε το Λαογραφικό Μουσείο «Ο Οιβώτας» στα Νιφορέικα Αχαΐας. Τα παιδιά κατενθουσιάστηκαν με αυτά που είδαν και η κυρία του Μουσείου έκανε μία εξαίρετη ξενάγηση. Στο Μουσείο είδαμε παραδοσιακές στολές.

Είδαμε πώς ύφαιναν παλιά με τον αργαλειό, πιάσαμε το μαλλί από τα πρόβατα και το δέρμα που έφτιαχναν τα παπούτσια.

Μετά την επίσκεψη τα παιδιά ζωγράφισαν ότι τους έκανε εντύπωση.

Επισκεφτήκαμε τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου στα Νιφορέικα Αχαΐας Επισκεφτήκαμε τον Ιερό Ναό του Αγίου Νικολάου στα Νιφορέικα Αχαΐας. Ο Πάτερ μας υποδέχτηκε θερμά και μας μίλησε για την ενδυμασία των Κληρικών.

Μιλώντας για τα επαγγέλματα τραγουδήσαμε « Το ναυτάκι του Αιγαίου » τα παιδιά το αγάπησαν και ψάχνοντας στο διαδίκτυο για τους ναυτικούς ,είδαμε και την «Η Αλίκη στο Ναυτικό». Φτιάξαμε λοιπόν καπέλα και μπέρτες ναυτικές . Το πρόγραμμα παρουσιάστηκε στους γονείς μαζί με την καλοκαιρινή γιορτή λήξης του σχολικού έτους 2013 – 2014 ,όπου το θέμα ήταν «Η Αλίκη στο Ναυτικό» και ο παραδοσιακός γάμος των Ναυτικών. .

Τι πετύχαμε; Όλες οι δραστηριότητες που υλοποιήσαμε για την πραγματοποίηση του προγράμματός μας λειτουργεί παράλληλα της αξιολόγησης τόσο για τους εκπαιδευτικούς όσο και για τα Νήπια. Τα παιδιά είχαν δουλέψει πολύ στο σχολείο και παρατηρώντας το υλικό που είχαμε μαζέψει ήταν ενθουσιασμένα και χαρούμενα .

Όταν παρουσιάστηκε το πρόγραμμα στη γιορτή λήξης οι γονείς, συγγενείς των παιδιών και ο Πρόεδρος της Κοινότητας μας συγχάρηκαν για την πολύ ωραία δουλειά που κάναμε .

ΚΑΛΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ