Η Ειδική Θεματική Δραστηριότητα περιλαμβάνει δύο μέρη:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Ανάπτυξη Μικρής Αυτόνομης Ρομποτικής Πλατφόρμας Οδηγούμενης μέσω Ασύρματης Σειριακής Διασύνδεσης Σπουδαστής: Απόστολος Μπόλλας Επιβλέπων.
Advertisements

Ασύγχρονοι Απαριθμητές
Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
Ο Ηλεκτρονόμος Ο Ηλεκτρονόμος (Relay) είναι ένας μηχανικός διακόπτης, του οποίου οι επαφές ελέγχονται από έναν ηλεκτρομαγνήτη. Ο ηλεκτρονόμος είναι ένα.
Ανάπτυξη Μοντέλου Ρομποτικού Οχήματος Σταθερής Τροχιάς, για Αποθήκη Κέντρου Διανομής Λιανεμπορίου ή Υπηρεσιών Logistics Γκρέμος Αναστάσιος ΠΛΣ Διπλωματική.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ – ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ
(ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΠΙΕΣΜΕΝΟΥ ΑΕΡΑ)
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΤΑΞΗ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασικές Έννοιες Επανάληψη (1).
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Το υλικό των υπολογιστών.
‘Εξυπνο Σπίτι 1ο Επαγγελματικό Λύκειο Χίου τάξη B’ ΗΛ/ΓΩΝ & ΗΛ/ΚΩΝ
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ
To υπολογιστικό σύστημα
ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
Ο Ηλεκτρονόμος Ο Ηλεκτρονόμος (Relay) είναι ένας μηχανικός διακόπτης, του οποίου οι επαφές ελέγχονται από έναν ηλεκτρομαγνήτη. Ο ηλεκτρονόμος είναι ένα.
Ανάλυση Συστημάτων Αυτομάτου Ελέγχου:
Ηλεκτρονικά και Τεχνολογία Ελέγχου
ΜΕΛΕΤΗ ΚΑΙ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥΣ.
ΘΕΜΑ ΠΤΥΧΙΑΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Ηλεκτρονική Ενότητα 5: DC λειτουργία – Πόλωση του διπολικού τρανζίστορ
Ολοκληρωμένα κυκλώματα (ICs) (4 περίοδοι)
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές;
ΗΛΕΚΤΡΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Κεφάλαιο 2 Το Εσωτερικό του υπολογιστή
Κεφάλαιο 4 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές;
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
FINAN€NIAL FIVE Είμαστε οι Financial five και ασχολούμαστε με το κομμάτι της περιγραφής του σύγχρονου καταναλωτικού προτύπου. Το οποίο αποτελεί το δεύτερο.
Παναγόπουλος Ασημάκης Βασιλειάδης Βασίλης Β’ τάξη 6ου ΕΠΑΛ Πάτρας
Ο προσωπικός υπολογιστής εσωτερικά
CAD III. Ορισμός φωτορεαλισμού Ο φωτορεαλισμός είναι η τρισδιάστατη αναπαράσταση των κτιρίων ή άλλων σχεδιαστικών αντικειμένων με τη βοήθεια ηλεκτρονικού.
ΕΝΟΤΗΤΑ 7η Μετατροπείς Ψηφιακού Σήματος σε Αναλογικό (DAC)
ΔΙΚΤΥA ΣΩΛΗΝΩΣΕΩΝ.
Κατηγορίες Λογισμικού. Περιγραφή Ενότητας  Στην ενότητα αυτή θα παρουσιάσουμε την έννοια του λογισμικού. Θα αναπτυχθούν οι κατηγορίες λογισμικού με τις.
Προοπτικές αποφοίτων ηλεκτρονικού τομέα
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
PLC : ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΙ ΛΟΓΙΚΟΙ ΕΛΕΓΚΤΕΣ
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές; ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ α’ γυμνασίου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΥΣ Η / Υ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Β. Χριστοφιλάκης ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΦΥΣΙΚΗΣ.
ΗΛΕΚΤΡΟΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΥΤΟΜΑΤΙΣΜΟΥ
Ηλεκτρονικό Χρονόμετρο Ρ / Ν 1236 Φωτοπύλες Ρ / Ν 1460 Μια σύντομη παρουσίαση της λειτουργίας τους.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Ενότητα # 10: Εισαγωγή στο Ms Powerpoint Τμήμα Ιστορίας
Ροή Η: Ηλεκτρονική-Κυκλώματα-Υλικά
ΤΙΤΛΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΑΝΤΙΣΤΑΤΕΣ
(α) δίνει τον ορισμό του PLC (β) αναφέρει τις εφαρμογές του PLC.
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Πτυχιακή Εργασία Καυκαλούδη Ευθυμία Μουσκεφτάρα Δήμητρα
Πρόγραμμα ΔΑΙΔΑΛΟΣ ο ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ
ΤΕΧΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΩΛΗΣΕΩΝ & ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Β΄ ΕΠΑΛ ΚεφΑλαιο 2: ΠροδιαγραφΕΣ ΥλικοΥ Η/Υ 2.8 Μνήμη.
“Ψηφιακός έλεγχος και μέτρηση της στάθμης υγρού σε δεξαμενή"
Εικόνα 4.2: Από το ρόπαλο στο ποντίκι: χρόνια διαφορά
Μάθημα 1.2 Πώς φτάσαμε στους σημερινούς υπολογιστές;
PROJECT (ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ) (ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ & ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ) Α
PROJECT (ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ) (ΗΧΟΟΠΤΙΚΑ ΕΦΕ) B
Η Τεχνολογία από την αρχαία εποχή έως σήμερα
Έλεγχος Ηλεκτρικών Μηχανών με την χρήση διακοπτικών κυκλωμάτων DC/DC
Ροή Η: Ηλεκτρονική-Κυκλώματα-Υλικά
Ο Μηχανισμός των Αντικυθήρων
ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Εργασίες 9ου – 10ου Εργαστηρίου
ΗΜΕΡΙΔΑ ΤΟΜΕΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
1o ΣΕΚ ΛΑΡΙΣΑΣ Μίχας Παναγιώτης
ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου / 7ο ΣΕΚ Αθηνών Ηλεκτρονικός Τομέας Τάξη Β΄ Θέμα: Ηλεκτρονικός Αυτοματισμός

Η Ειδική Θεματική Δραστηριότητα περιλαμβάνει δύο μέρη: Ι. Περιγραφή αυτόματων διατάξεων, με στόχο την κατανόηση λειτουργίας τους. ΙΙ. Κατασκευή και σύνθεση χρονοκυκλωμάτων στο εργαστήριο. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Ι. Περιγραφή αυτόματων διατάξεων Α Ι. Περιγραφή αυτόματων διατάξεων Α. Ιστορικά στοιχεία μηχανικών αυτοματισμών Είναι γνωστό ότι στην Αρχαία Ελλάδα υπήρξαν μηχανικές κατασκευές με αυτοματισμούς, που έδιναν λύσεις σε συγκεκριμένες ανάγκες του παρελθόντος, αλλά και που αποτέλεσαν τη βάση σε σημερινές εφαρμογές. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Διερευνήθηκαν: 1. Ο Υπολογιστής των Αντικυθήρων Χρησίμευε για τον προσδιορισμό της θέσης και κίνησης των ουρανίων σωμάτων. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

2. Το Αυτόματο θέατρο των Αρχαίων Ελλήνων Μία μηχανική διάταξη που με τη φωτιά, άνοιγε και έκλεινε αυτόματα τις πόρτες σε ναούς της Αρχαίας Ελλάδας. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

3. Τάλως Ο Τάλως ήταν ο μυθικός φύλακας της Κρήτης ένα τεράστιο ρομπότ του παρελθόντος για προστασία από τους εχθρούς. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

4. Ατμοστρόβιλος του Ήρωνα 4. Ατμοστρόβιλος του Ήρωνα Το νερό που βράζει βγαίνει από δύο σωλήνες αντιδιαμετρικά τοποθετημένες με αποτέλεσμα να παράγεται περιστροφική κίνηση 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Σύγχρονοι αυτοματισμοί Αναζητήθηκε και ερευνήθηκε ο τρόπος λειτουργίας σε: Ανελκυστήρες. Ρελέ διαφυγής. Αυτόματες πόρτες. Έξυπνα σπίτια. Συστήματα παροχής και ελέγχου ενέργειας (θερμιδομετρητής, έγχυση καυσίμου, κατανάλωση υδρογόνου κ.ά.). Αντικλεπτικά συστήματα και πυρασφάλεια. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Ανιχνευτές και ειδικά εξαρτήματα Θερμοστάτες PLC Μικροελεγκτές Διερευνήθηκαν τα δομικά (ηλεκτρονικά) στοιχεία των αυτοματισμών και ο τρόπος σύνθεσής τους Ανιχνευτές και ειδικά εξαρτήματα Θερμοστάτες PLC Μικροελεγκτές Αυτοματισμοί με Η/Υ Ειδικό Λογισμικό 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

ΙΙ. Εφαρμογή αυτοματισμών στα φανάρια κυκλοφορίας με χρονοκυκλώματα Έγινε ειδική αναφορά στις διατάξεις με χρονοκυκλώματα. Στο εργαστήριο μελετήθηκαν και αναπτύχθηκαν κυκλώματα και διατάξεις με τα: 1. LM555 για τα χρονοκυκλώματα. 2. LM7812 για τις τροφοδοτικές διατάξεις 3. Leds, ρελέ κ.ά. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Τα κυκλώματα που μελετήθηκαν: 1. Ο 555 σε μονοσταθή λειτουργία 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Το ολοκληρωμένο γίνεται ενεργό για     Διέγερση Ενεργοποίηση  ΤΑ Το ολοκληρωμένο γίνεται ενεργό για ΤΑ από 0,170 μέχρι 17,2 δευτερόλεπτα (ρυθμίζεται με τρίμερ). 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Η πλακέτα με το 555 (αναπαραγωγή x12) 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

2. Το 555 σε Ασταθή λειτουργία 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Τ Τon Toff Η περίοδος Τ του σήματος είναι ρυθμιζόμενη στην περιοχή από 0,3-15,8 δευτερόλεπτα με το χρόνο Τoff πολύ μικρότερο από τον Τon (μέχρι 1/100). 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

3. Τροφοδοτικό Το κύκλωμα και οι κυματομορφές στην έξοδο της γέφυρας, χωρίς σταθεροποίηση, με κυματισμό και με το LM7812 στα 12Volts. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Η πλακέτα του τροφοδοτικού 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Η πλακέτα με το 555 σε ασταθή λειτουργία και ένα δεύτερο τροφοδοτικό Συνδετήρες διανομής 555 Τροφοδοτικό 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

H λειτουργία τους για κάθε χρώμα, ελέγχεται μέσα από ένα ρελέ. 4. Τα φανάρια H λειτουργία τους για κάθε χρώμα, ελέγχεται μέσα από ένα ρελέ. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Η πλακέτα για τα φανάρια (περιλαμβάνονται 3 χρώματα) Κόκκινο Κίτρινο Πράσινο Η πλακέτα για τα φανάρια (περιλαμβάνονται 3 χρώματα) 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Τρόπος λειτουργίας Η κεντρική μονάδα με το 555 σε ασταθή λειτουργία, παράγει το σήμα συγχρονισμού που διανέμεται σε όλες τις πλακέτες.   Συγχρονισμός 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Η κεντρική μονάδα με το συγχρονισμό διεγείρει τον 1ο μονοσταθή 555 (πράσινο φανάρι).   Συγχρονισμός Πράσινο 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Το κύκλωμα του 1ου μονοσταθή (πράσινο) διεγείρει το 2ο (κίτρινο) Το κύκλωμα του 1ου μονοσταθή (πράσινο) διεγείρει το 2ο (κίτρινο)   Συγχρονισμός Πράσινο Κίτρινο 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Το κίτρινο με τη σειρά του διεγείρει τον 3ο μονοσταθή (κόκκινο).   Συγχρονισμός Πράσινο Κίτρινο Κόκκινο 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Ακολουθεί σήμα reset (ίδιο σήμα με το συγχρονισμό) και επανάληψη των προηγούμενων.   Συγχρονισμός Πράσινο Κίτρινο Κόκκινο 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Ο συγχρονισμός και η διάρκεια λειτουργίας κάθε φαναριού (χρώματος) είναι ρυθμιζόμενος. Η διαμόρφωση λειτουργίας των κυκλωμάτων, δηλαδή η σειρά εναλλαγής των χρωμάτων γίνεται με βραχυκυκλωτήρες. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Κατασκευάστηκαν 3 σειρές αυτόνομων μεταξύ τους φαναριών Κεντρική Μονάδα συγχρονισμού φαναριών (ασταθής 555) Τροφοδοτικό 555 Κεντρική Μονάδα συγχρονισμού φαναριών (ασταθής 555) Τροφοδοτικό 555 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

      Η σειρά εναλλαγής των χρωμάτων στα φανάρια μπορεί να διαμορφωθεί κατάλληλα μέσα από τους βραχυκυκλωτήρες που διαθέτουν. Οι 3 σειρές αυτόνομων φαναριών μπορούν να παρουσιάσουν χρονοκαθυστέρηση μεταξύ τους, επιλέγοντας διαφορετική σειρά εναλλαγής μεταξύ των χρωμάτων. (Η χρονοκαθυστέρηση χρησιμοποιείται σε δρόμους ταχείας κυκλοφορίας). 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

  Συγχρονισμός 1o   2o 3o  1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

3. Αποτύπωση σε φωτοευαίσθητη πλακέτα. Η κατασκευή έγινε με την εξής σειρά: 1. Σχεδίαση στο Ti.Soft. 2. Εκτύπωση σε διαφάνεια. 3. Αποτύπωση σε φωτοευαίσθητη πλακέτα. 4. Αφαίρεση περιττού επιστρώματος. 5. Αποχάλκωση με οξύ και καθάρισμα πλακετών 7. Διάτρηση και συγκόλληση εξαρτημάτων. 9. Έλεγχος λειτουργίας. 10. Τελική ρύθμιση, τοποθέτηση σε επιφάνεια και συνδεσμολογίες. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Συμμετέχοντες Εκπαιδευτικοί: Καλπογιάννης Σωφρόνης, Καρδασιλάρη Ειρήνη, Παπακίτσος Αλέξανδρος και οι μαθητές: Αμπεντίν Ρ., Αχμέτ Μ., Γκαζέλης Αν., Γκίνης Κ., Ζαρκαλής Σ., Καψάλας Γ., Κυνηγόπουλος Σ., Μάνθος Ν., Μεϊντάνης Αρ., Σκαλτάς Γ., Τσέπε Μ., Χακαρέπι Μ., Χότζα Ρ. Η εργασία έγινε σε παράλληλες ομάδες, μερικές φορές με το ίδιο αντικείμενο. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου

Για το έργο χρησιμοποιήθηκαν: Βιβλιογραφία: Διαδίκτυο Ψηφιακά ηλεκτρονικά Φύλλα των LM555, LM7812, Led, relay κ.ά. Για το έργο χρησιμοποιήθηκαν: 1. Λογισμικό προσομοίωσης ηλεκτρονικών κυκλωμάτων και παραγωγή κυματομορφών. 2 Λογισμικό για παραγωγή των τυπωμένων κυκλωμάτων. 3. Word, Excel, Power Point κ.ά. για επεξεργασία και παρουσίαση των αποτελεσμάτων. 1ο ΕΠΑΛ Ζωγράφου