Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
14/11/2018 ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Ενότητα Γ2.1 Ο Δάσκαλος

2 Ενότητα Γ2.Μ1 (Περιγραφή)
14/11/2018 Ενότητα Γ2.Μ1 (Περιγραφή) Ο Δάσκαλος θα αναφερθεί στους στόχους (5’) Θα λύσουν ασκήσεις ατομικά (9’) Θα λύσουν ασκήσεις ομαδικά για παρουσίαση και εμπέδωση των στόχων (20’) Ο δάσκαλος θα ανακεφαλαιώσει (4’) Θα έχουν αξιολογική εργασία για το σπίτι (1’) Ο Δάσκαλος

3 Στόχοι Μαθήματος (Βασικές Έννοιες) (5’)
14/11/2018 Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Βασικές λειτουργίες του Υπολογιστή Πρόγραμμα (Programme) Μονάδες μέτρησης πληροφοριών: Αρχιτεκτονική Η/Υ Μητρική Πλακέτα (Motherboard) Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας, ΚΜΕ (Central Processing Unit, CPU): Μονάδες εισόδου και εξόδου Ο Δάσκαλος

4 14/11/2018 Να περιγράφουμε τον κύκλο επεξεργασίας δεδομένων (Είσοδος / Επεξεργασία /Έξοδος / Αποθήκευση, πρόγραμμα). Να συσχετίζουμε τα μέρη του κύκλου επεξεργασίας δεδομένων, με τις διάφορες μονάδες / συσκευές υλικού και προγράμματα. Στόχοι Μαθήματος Ο Δάσκαλος

5 Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
14/11/2018 Ηλεκτρονικός Υπολογιστής Είναι μια μηχανή που έχει τη δυνατότητα να επεξεργάζεται, αποθηκεύει και μεταδίδει πληροφορίες με μεγάλη ακρίβεια και ταχύτητα, σύμφωνα με τις εντολές (οδηγίες) που της δίνει ο άνθρωπος μέσα από ένα πρόγραμμα Ο Δάσκαλος

6 Βασικές Λειτουργίες Η/Υ
14/11/2018 Ο Δάσκαλος

7 Πρόγραμμα (Programme)
14/11/2018 Πρόγραμμα (Programme) Μια σειρά από εντολές (οδηγίες), που συντονίζουν τη λειτουργία του υπολογιστή για την εκτέλεση μιας συγκεκριμένης εργασίας Ο Δάσκαλος

8 Μονάδες μέτρησης πληροφοριών
14/11/2018 Μονάδες μέτρησης πληροφοριών Η βασική μονάδα είναι το δυαδικό ψηφίο (bit), το Byte (B) το οποίο αντιστοιχεί σε 8 bit στη σειρά και τα πολλαπλάσιά του, KB, MB, GB, TB, PB (το καθένα είναι 1024 φορές μεγαλύτερο από το προηγούμενο) Ο Δάσκαλος

9 14/11/2018 Αρχιτεκτονική Η/Υ Ο τρόπος που σχεδιάστηκε ο Η/Υ, δηλαδή τα μέρη από τα οποία αποτελείται και πώς αυτά συνδέονται / επικοινωνούν Ο Δάσκαλος

10 Μητρική Πλακέτα (Motherboard)
14/11/2018 Μητρική Πλακέτα (Motherboard) Τυπωμένο κύκλωμα, στο οποίο συνδέονται και μέσω του οποίου επικοινωνούν όλες οι μονάδες του Η/Υ Ο Δάσκαλος

11 Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας, ΚΜΕ (Central Processing Unit, CPU):
14/11/2018 Κεντρική Μονάδα Επεξεργασίας, ΚΜΕ (Central Processing Unit, CPU): Είναι το εξάρτημα που έχει ως βασική λειτουργία την επεξεργασία των δεδομένων, εκτελώντας τις εντολές ενός προγράμματος με τη σειρά. Τα κύρια μέρη της είναι η Αριθμητική και Λογική Μονάδα, η Μονάδα Ελέγχου και οι Καταχωρητές. Η ταχύτητα εκτέλεσης των εντολών καθορίζεται από τον χρονιστή (σε MHz GHz) και ο ρυθμός κατανάλωσης ενέργειάς της μετριέται σε Watt (W). Ονομάζεται και μικροεπεξεργαστής (microprocessor) Ο Δάσκαλος

12 Μονάδες εισόδου και εξόδου
14/11/2018 Μονάδες εισόδου και εξόδου Είναι συσκευές/εξαρτήματα τα οποία χρησιμεύουν για την είσοδο δεδομένων (π.χ. πληκτρολόγιο, ποντίκι, βιντεοκάμερα, μικρόφωνο, σαρωτής) και τη έξοδο πληροφοριών (π.χ. οθόνη, εκτυπωτής, ηχεία). Ανάλογα με το είδος τους έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, όπως ο τύπος σύνδεσης (π.χ. USB, PS2, VGA, HDMI), η ταχύτητα μεταφοράς δεδομένων (π.χ kbps, 12 Mbps, η ανάλυση (π.χ. 600 dpi, 1280×1024, 14 Megapixels), η ταχύτητα σάρωσης ή εκτύπωσης (π.χ. 12 ppm, 70 cps), το μέγεθος (π.χ. Α4, 22’’), ο λόγος διαστάσεων (π.χ. 16:9), η δυνατότητα χρώματος, ο ρυθμός ανανέωσης πλαισίων/καρέ (frame rate) (π.χ. 75 Hz, 16 fps), το κόστος αγοράς. Ο Δάσκαλος

13 H Oμάδα Α έχει 5 νίκες, 2 ισοπαλίες και 3 ήττες στο πρωτάθλημα
Δεδομένα Επεξεργασία Πληροφορία Η ομάδα Α έχει 5 νίκες, 2 ισοπαλίες και 3 ήττες. Άλλα δεδομένα: • Η μία νίκη δίνει 3 βαθμούς. • Η μία ισοπαλία δίνει 1 βαθμό. • Η μία ήττα δίνει 0 βαθμούς. 5 x 3 = 15 βαθμοί 2 x 1 = 2 βαθμοί 3 x 0 = 0 βαθμοί =17 βαθμοί Η ομάδα Α έχει 17 βαθμούς στο Πρωτάθλημα.

14 Παράδειγμα 3 : ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ
14/11/2018 Θέλετε να αγοράσετε μία σοκολάτα και ένα μολύβι από το περίπτερο. Έχετε €3.00 στο πορτοφόλι σας. Φθάνοντας στο περίπτερο βλέπετε ότι η σοκολάτα είναι €0.50 και το μολύβι €0.80.Τα αγοράζετε και επιστρέφετε στο σπίτι. Συμπληρώστε τον πίνακα με βάση το προηγούμενο περιστατικό. ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Κρατώ €3.00 Σοκολάτα €0.50 Μολύβι €0.80 Ρέστα €1.70 Αγόρασα σοκολάτα Αγόρασα μολύβι =1.70 Ο Δάσκαλος

15 Θέλετε να αγοράσετε ένα παγωτό, και ένα περιοδικό από το περίπτερο της γειτονιάς σας. Έχετε 5€ στο πορτοφόλι σας. Το περιοδικό κοστίζει 2,5€ και το παγωτό 1€. Τα χρήματα που έχετε είναι αρκετά για να αγοράσετε αυτά που θέλετε ή όχι; Δεδομένα Επεξεργασία Πληροφορία • Κρατώ 5€ • Κόστος περιοδικού 2,5€ • Κόστος παγωτού 1€ Συνολικό κόστος 2,5 € + 1€ = 3,5€ 5€ - 3,5€ = 1,5€ Κρατώ αρκετά χρήματα για να αγοράσω τα πράγματα που θέλω.

16 Στο σχολείο μας αποφασίστηκε να γίνει μια εκπαιδευτική εκδρομή
Στο σχολείο μας αποφασίστηκε να γίνει μια εκπαιδευτική εκδρομή. Στην εκδρομή θα λάβουν μέρος 25 μαθητές. Το κόστος ενοικίασης του λεωφορείου είναι 200€. Πόσα χρήματα πρέπει να ζητήσουμε από τον καθένα μαθητή? Δδομένα Επεξεργασία Πληροφορία • 200 € στοιχίζει η ενοικίαση του λεωφορείου. • 25 μαθητές συμμετέχουν στην εκδρομή. 200 €: 25 μαθητές = 8 € ανά μαθητή Το ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε μαθητή είναι 8 €.

17 παράδειγμα . Επεξεργασία Δεδομένα Πληροφορία

18 Με βάση τα προηγούμενα παραδείγματα εξηγήστε τα πιο κάτω :
14/11/2018 Με βάση τα προηγούμενα παραδείγματα εξηγήστε τα πιο κάτω : ΔΕΔΟΜΕΝΑ (DATA) Είναι τα στοιχεία που χρησιμοποιούμε για επεξεργασία . (Ακατέργαστα στοιχεία ) ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ (PROCESSING) Είναι η διαδικασία κατά την οποία παίρνουμε πληροφορίες από τα δεδομένα. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ (INFORMATION) Είναι το αποτέλεσμα της επεξεργασίας των δεδομένων και μας μεταδίδουν επιπρόσθετη γνώση. Παρόλο που τα δεδομένα δεν έχουν τόση σημασία αποτελούν πολύτιμα στοιχεία για να πάρουμε χρήσιμες πληροφορίες. Ο Δάσκαλος

19 14/11/2018 Ηλεκτρονικός Υπολογιστής (Η/Υ) Ο Η/Υ είναι μία μηχανή που έχει τη δυνατότητα να επεξεργάζεται μεγάλες ποσότητες δεδομένων με μεγάλη ακρίβεια και ταχύτητα, σύμφωνα με τις εντολές που δίνει ο άνθρωπος μέσω ενός προγράμματος. Βασικές λειτουργίες του Η/Υ είναι η επεξεργασία, η αποθήκευση και η μετάδοση των πληροφοριών. Ο Δάσκαλος

20 Ασκήσεις στην τάξη (Φύλλα Εργασίας σελ 15) (9’)
14/11/2018 Ασκήσεις στην τάξη (Φύλλα Εργασίας σελ 15) (9’) Ατομικά Άσκηση 18 Ο Δάσκαλος

21 Να λύσετε τις πιο κάτω ασκήσεις ομαδικά και σε συνεργασία με τον Δάσκαλο(20’) (Φύλλα Εργασίας σελ (11-15) ασκήσεις (1-16) Παρατήρηση: Για την άσκηση 1 ακολουθεί το πιο κάτω σενάριο 14/11/2018 Ο Δάσκαλος

22 14/11/2018 Άσκηση 1 σελ 11 Σενάριο Θέλετε να επικοινωνήσετε με κάποιο φίλο σας με την βοήθεια του υπολογιστή σας, για να σας στείλει πληροφορίες για την ύλη που θα εξεταστείτε σε ένα διαγωνισμό γνώσεων και υπερβολικής εξυπνάδας. Παράλληλα βρίσκετε την ευκαιρία να τα πείτε μεταξύ σας. Ο Δάσκαλος

23 Ασκήσεις στο σπίτι (Φύλλα Εργασίας σελ 16)
14/11/2018 Ασκήσεις στο σπίτι (Φύλλα Εργασίας σελ 16) Άσκηση 21 Παρατήρηση: Οι ασκήσεις να γίνουν σε φύλλο Α4 και να επιστραφούν στο Δάσκαλο το επόμενο μάθημα. Ο Δάσκαλος

24 Πηγές Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου Σημειώσεις (Σελίδες: 15-25) 14/11/2018
Πληροφορική Γ’ Γυμνασίου Σημειώσεις (Σελίδες: ) Ο Δάσκαλος


Κατέβασμα ppt "ΣΧΕΣΗ ΥΛΙΚΟΥ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google