Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ Β ΠΑΓΚ. ΠΟΛΕΜΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ
Advertisements

H ΠΑΝΤΑΝΑΣΣΑ ΤΟΥ ΜΥΣΤΡΑ
Ελληνο – Περσικοί Πόλεμοι
Κ.Π Καβάφης Ένας σημαντικός Έλληνας ποιητής.
2ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΕΠ 7/12/2010 ΚΑΙ 18/1/2011 Α Ρ Χ Η Γ Ε Ι Ο Σ ΤΟ Λ Ο Υ Σ Χ Ο Λ Η Ι Κ Α Ρ Ω.
Ο ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ
Το προσφυγικό ζήτημα στην Ελλάδα
ΓΙΑΝΝΗΣ ΤΣΑΡΟΥΧΗΣ ( ) O Πειραιώτης ζωγράφος εμπνέεται από την πόλη του και το λιμάνι της. Οι πίνακές του απεικονίζουν ναύτες, χορευτές ζεϊμπέκικου.
Ο Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος
ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ
Από τη συνθήκη των Σεβρών έως την ήττα στη Μ. Ασία
3. Η μεθοδευμένη εξόντωση (γενοκτονία) των Ελλήνων του Πόντου
Η Τρίτη Εθνική Συνέλευση Μπαλάσης Γιάννης Παπαγεωργίου Άλκης Γ1 γυμνασίου.
ΕΛΛΗΝΟ-ΙΤΑΛΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το έπος του 1940 ( )
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
TO ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Comenius 1.1 ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ■ Ιταλία ■ Ισπανία ■ Ελλάδα Θέμα: ΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΕΣ ΦΩΝΕΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ.
Μικρασιατική Καταστροφή
1922.
Ανακαλύπτοντας την εποχή του Μ
Μικρασιατική εκστρατεία
Η Μικρασιατική εκστρατεία και η καταστροφή
Γιώργος Φοίβος Κωνσταντίνος Δημήτρης Λέντι
Η Β Ι Β Λ Ι Ο Θ Η Κ Η Τ Η Σ A L P H A B A N K. ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ALPHA BANK - Βιβλιοθήκη Τραπέζης Πίστεως - Βιβλιοθήκη Ιονικής Τραπέζης.
Γενοκτονία των Αρμενίων
Η ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Οι Έλληνες αντιμέτωποι με τους κατακτητές
ΗΡΩΕΣ ΤΟΥ 1821 Οι απελευθερωτές μας.
ΑΥΤΟΒΙΟΓΡΑΦΙΑ Με τον όρο αυτοβιογραφία χαρακτηρίζουμε συνήθως ένα συνεχές αφηγηματικό κείμενο, στο οποίο ένας άνθρωπος γράφει ο ίδιος την ιστορία της ζωής.
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
Ελ Γκρέκο.
ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΧΑΤΖΗΜΙΧΑΗΛ (1873 – 1934)
«Η ΝΙΚΗ» Η ΣΤΙΓΜΗ ΑΥΤΗ ΠΡΟϊΔΕΑΖΕΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΑ ΣΤΡΑΤΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΩΡΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ. Η ΕΙΚΟΝΑ ΠΟΥ ΑΣΠΑΖΕΤΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΙΩΤΗΣ ΣΥΜΒΟΛΙΖΕΙ ΤΗΝ.
ΦΩΤΗΣ ΚΟΝΤΟΓΛΟΥ.
ΓΕΓΟΝΟΝΤΑ ΤΟΥ 2ου ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΟΛΕΜΟΥ
Αμαλία Κ. Ηλιάδη, ιστορικός-φιλόλογος
5. H αρμοστεία του Αλέξανδρου Ζαΐμη ( ).
Μουσείο Μπενάκη-Εκπαιδευτικά Προγράμματα
Αισθητικές παρεμβάσεις στο χώρο του σχολείου 1 ο Γυμνάσιο Πετρούπολης Σχολικό έτος
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΑΚΩΒΙΔΗΣ. ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ ΙΑΚΩΒΙΔΗ Ο Γεώργιος Ιακωβίδης ήταν διακεκριμένος έλληνας ζωγράφος και ακαδημαϊκός. Ο Γεώργιος Ιακωβίδης γεννήθηκε το 1853.
Οι διεκδικήσεις της Αντάντ και της Ελλάδας στην Οθωμανική αυτοκρατορία Επιμέλεια παρουσίασης :Βάσω Ραμπαούνη
ΤΟΠΙΑ ΜΕ ΔΕΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Αυτό το αεροδρόμιο, είχε το πλεονέκτημα της εγγύτητας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και το σιδηροδρομικό σταθμό (μόλις 200 μέτρα μακριά). Μετά τη γερμανική.
( ) Επιφανής ζωγράφος. Γεννήθηκε στην Τήνο, όπου και πέρασε τα παιδικά του χρόνια. Μετά την εγκατάσταση της οικογένειάς του στην Αθήνα (1850)
Οι διεκδικήσεις της Αντάντ και της Ελλάδας στην Οθωμανική αυτοκρατορία Η Βρετανία στήριξε τις ελληνικές απαιτήσεις.
ΧΡΟΝΑΛΟΓΙΟ-15 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1940 ΕΩΣ 12 ΟΚΥΩΒΡΙΟΥ 1944 ΕΠΙΜΕΛΙΤΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΤΗΣ.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Η εκστρατεία και το έργο του
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ
Γραπτή εργασία και παρουσίαση
ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΒΡΑΪΚΕΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΕΣ
ΡΟΜΑΝΤΙΣΜΟΣ.
Γενοκτονία των ποντίων
ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
ΓΑΛΛΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ , ΑΘΛΗΤΕΣ Κ.Α. ΝΕΦΕΛΗ ΜΗΛΙΩΝΗ
ΧΑΡΑΚΤΙΚΗ ΜΕ ΑΠΛΑ ΥΛΙΚΑ
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Το Άγιον Όρος Μία εργασία από την μαθήτρια: Λυδία Εξάρχου, Γ1
«Παιδική Συναυλία» Οι φωτισμοί και τα χρώματα του πίνακα "περιλούζουν" έξι παιδικές μορφές και μία νεαρή κοπέλα, που πιθανόν είναι η μητέρα του μικρότερου.
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
H ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ
28η Οκτωβρίου 1940 ΕΙΚΟΝΕΣ.
Η Β Ι Β Λ Ι Ο Θ Η Κ Η Τ Η Σ A L P H A B A N K
ΜΟΥΣΙΚΗ.
Θεόδωρος Κολοκοτρώνης
Η Β Ι Β Λ Ι Ο Θ Η Κ Η Τ Η Σ A L P H A B A N K
Μια νέα πρωτεύουσα η Κωνσταντινούπολη μάθημα 6 Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ Β ΠΑΓΚ. ΠΟΛΕΜΟ

Πολεμική Έκθεση της Στρατιάς της Μ. Ασίας Η Διοίκηση του Υπουργείου Στρατιωτικών αποφάσισε στη διάρκεια του 1921 τη συμμετοχή στη Μικρασιατική Eκστρατεία πολεμικών ζωγράφων εν είδει πολεμικών ρεπόρτερ. Οι ζωγράφοι που έλαβαν μέρος ήταν οι νεαροί τότε Σπύρος Παπαλουκάς, Περικλής Βυζάντιος και Παύλος Ροδοκανάκης. Σκοπός ήταν η ζωντανή αποτύπωση αυτού που αναμενόταν να εξελιχθεί σε μεγάλη ελληνική εποποιία. Για το σκοπό αυτό άλλωστε, ήδη από το 1920, ο ζωγράφος Γιώργος Προκοπίου είχε οριστεί πολεμικός κινηματογραφιστής με εντολή του αρχιστράτηγου Λ.Ι. Παρασκευόπουλου

Οι ζωγράφοι Ο Σπύρος Παπαλουκάς, για να συμμετάσχει στην εκστρατεία, διέκοψε τις σπουδές του στο Παρίσι και σε λιγότερο από ένα χρόνο παρουσίασε στο κοινό ένα έργο εντυπωσιακό σε όγκο και τολμηρό σε σύλληψη. Το έργο του δεν εμπνεόταν αποκλειστικά από τη στρατιωτική δραστηριότητα των Ελλήνων, αλλά έδινε παράλληλα μια ολοζώντανη εικόνα της ιωνικής γης και των κατοίκων της. Από τις κριτικές της εποχής μπορούμε να συμπεράνουμε ότι οι πίνακες και τα σχέδια κινούνταν σε ιμπρεσιονιστικό ύφος.

Η εκτέλεση, υπό το κράτος της πολεμικής έντασης, ήταν συνοπτική, απαλλαγμένη από λεπτομέρειες, νευρώδης και σφοδρή. Το φως επενεργούσε καταλυτικά στους όγκους, οι μορφές έμοιαζαν εξαϋλωμένες και οι θερμοί χρωματικοί τόνοι υπερτερούσαν.4

Περικλής Βυζάντιος Το 1920 ο Περικλής Βυζάντιος οργάνωσε στην Προύσα, όπου υπηρετούσε, έκθεση έργων του και την επόμενη χρονιά ανέλαβε επισήμως ζωγράφος του Στρατού.5 Σε μεταγενέστερες αυτοβιογραφικές σημειώσεις του δήλωνε άγνοια για την τύχη των έργων του, ενώ το 1922 ήταν ο επίσημος σκιτσογράφος της «Δίκης των Εξ».

Τέλος, αν και δε γνωρίζουμε με ακρίβεια το έργο του Παύλου Ροδοκανάκη κατά την εκστρατεία, υπάρχουν αρκετές αναφορές σε περιοδικό της εποχής για το ύφος, την τεχνοτροπία και τις στιλιστικές του συγγένειες.

Η έκθεση Το έργο των τριών ζωγράφων και φωτογραφίες από το μέτωπο, σε εκτυπώσεις μεγάλου μεγέθους, αποτέλεσαν την Πολεμική Έκθεση, η οποία εγκαινιάστηκε στο Ζάππειο, μάλλον την άνοιξη του 1922, και είχε μεγάλη απήχηση στο κοινό. Ωστόσο μια διένεξη περί των πρωτείων μεταξύ του Υπουργείου Στρατιωτικών και της Διοίκησης της Στρατιάς της Μικράς Ασίας διέκοψε την έκθεση στη μέση, για να τη μεταφέρει στη Σμύρνη με τη συνοδεία των ζωγράφων της

Η μετακίνηση αυτή συνέπεσε με την κατάρρευση του μετώπου Η μετακίνηση αυτή συνέπεσε με την κατάρρευση του μετώπου. Έτσι, οι πίνακες εγκαταλείφθηκαν στις αποβάθρες της Σμύρνης και είχαν την ίδια τύχη με την πυρπολημένη και λεηλατημένη πόλη. Σύμφωνα με το Στρατή Δούκα, υπολογίζεται ότι μόνο από τις δημιουργίες του Παπαλουκά καταστράφηκαν περισσότεροι από 500 πίνακες και σχέδια.8 Διασώθηκαν ελάχιστες ακουαρέλες, που βρίσκονται σήμερα στην ιδιωτική συλλογή της Μίνας Παπαλουκά, και μερικά σχέδια με μελάνι.

Δύο από αυτά τα σχέδια, που αποτυπώνουν την «Αποβίβαση του Στρατού στον Τσεσμέ» και το «Διωγμό των Αρμενίων στο Σεβρή-Σεχίρ», δημοσιεύθηκαν σε ένα εγκυκλοπαιδικό ημερολόγιο της εποχής.9 Τίποτα δεν είναι γνωστό από το έργο των υπόλοιπων ζωγράφων.

Η καταστροφή των ζωγραφικών έργων της Πολεμικής Έκθεσης της Στρατιάς της Μικράς Ασίας είναι βέβαιο ότι μας στερεί ταυτόχρονα τόσο από πολύτιμες «ζωντανές» μαρτυρίες, όσο και από ένα μοναδικού όγκου και θεματικής υλικό για την ιστορία της νεότερης ελληνικής τέχνης.

ΟΡΕΣΤΗΣ ΚΑΝΕΛΛΗΣ

Κορίτσια στην αμμουδιά Ορέστης Κανέλλης

Ο. Κανέλλης «Προσωπογραφία» και «Χωρική»

Ο. Κανέλλης «Σύνθεση» και «Το κορίτσι που ράβει»

Το Έπος του ’40 στη Λαϊκή Εικονογραφία Η εξόντωσις της «Μεραρχίας του Θανάτου» προ της Κλεισούρας υπό του ηρωικού Ελληνικού ιππικού

Ο βομβαρδισμός των Ιταλικών πολεμικών εγκαταστάσεων εις τον λιμένα του Αυλώνος από την Ελληνικήν αεροπορίαν

Εποποιΐα της Πίνδου Έκτωρ Δούκας Ελαιογραφία

Γ. Γουναρόπουλος Λιθογραφία Κ. Γραμματόπουλος Λιθογραφία

Εμπρός της Ελλάδος Παιδιά Κ. Γραμματόπουλος Για τους στρατιώτες Βάσω Κατράκη

Ιστοσελίδες που χρησιμοποιήσαμε: http://asiaminor.ehw.gr http://www.tf.auth.gr/teloglion