ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΓΑΛΛΙΚΟΥ – ΑΞΙΟΥ - ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ Εύα Κατράνα Βιολόγος-MSc Περιβαλλοντικής Βιολογίας Υπεύθυνη οικοξεναγήσεων- προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης
ΦΟΡΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΕΛΤΑ ΑΞΙΟΥ- ΛΟΥΔΙΑ-ΑΛΙΑΚΜΟΝΑ Ιδρύθηκε το 2003 και είναι Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου – Ένας από τους 27 αντίστοιχους φορείς που λειτουργούν στη χώρα Εποπτεύεται από το ΥΠΕΧΩΔΕ Εδρεύει στη Χαλάστρα Διοικείται από 9μελές Διοικητικό Συμβούλιο, στο οποίο εκπροσωπούνται η Πολιτεία, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, οι παραγωγικοί φορείς και περιβαλλοντικές οργανώσεις
Σκοπός του Φορέα Η διοίκηση και διαχείριση των προστατευόμενων περιοχών στα όρια της περιοχής ευθύνης Η προστασία, διατήρηση, αποκατάσταση και ανάδειξη των προστατευόμενων περιοχών και των ειδών χλωρίδας και πανίδας Αρμοδιότητες Αρμοδιότητες Εφαρμογή διαχειριστικού σχεδίου Γνωμοδοτήσεις Ενημέρωση, εκπαίδευση και κατάρτιση του πληθυσμού
320 τ.χλμ. 277 είδη πουλιών 31 είδη θηλαστικών 29 είδη ερπετών και αμφιβίων Συνθήκη Ραμσάρ Δίκτυο Natura 2000
ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΜΕΝΗ ΠΕΡΙΟΧΗ- ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ Γειτνιάζει με αστικά κέντρα Βιοποικιλότητα Ανθρώπινες δραστηριότητες Ευαισθητοποίηση
ΈτοςΑριθμός Ατόμων Σύνολο24684 Οικοξεναγήσεις
Θεματικές διαδρομές Παράκτια περιοχή Γαλλικού-Αξιού Παραποτάμιο δάσος Αξιού Νέα Αγαθούπολη Στο πλαίσιο προγράμματος ΕΠΕΑΕΚ ΙΙ (συνεργάτες: Μαρία Νοΐδου και Σύλβια Ζακκάκ)
Περιβαλλοντικές δραστηριότητες Παρουσίαση της περιοχής και της κάθε διαδρομής με οπτικοακουστικά μέσα, ανάλογη με την ηλικία των μαθητών Εξόρμηση στο πεδίο Χειροτεχνίες-ζωγραφική-παιχνίδια στο πεδίο Φύλλο αξιολόγησης
Καλημέρα! Είμαι ο Μπίνγκο το φλαμίνγκο και σήμερα θα είμαστε μαζί για να παρατηρήσουμε και να γνωρίσουμε καλύτερα τη φύση!
Αναρωτηθήκατε ποτέ τι μας είναι απαραίτητο για να ζήσουμε;
Εσείς οι άνθρωποι ζείτε στις πόλεις και τα χωριά…
…το μέρος όπου ζω εγώ και όλοι αυτοί οι οργανισμοί ξέρετε πως λέγεται??
Το νερό είναι σα να έχεις μια μεγάάάλη πίτσα και να μπορείς να φας ΜΟΝΟ ένα μικρό κομματάκι…
Τί θα συμβεί αν στο μέλλον δεν έχουμε νερό?? …κι εγώ τι μπορώ να κάνω άραγε για να μην το σπαταλάω??
Έτοιμοι να τα δούμε όλα αυτά από κοντά?!!
Συμμετοχή Ο συνολικός αριθμός ατόμων (μαθητές και συνοδοί) που συμμετείχαν στο πρόγραμμα είναι Είκοσι δημοτικά σχολεία, έξι γυμνάσια, τρία λύκεια Η πλειοψηφία των σχολείων δεν είχε επισκεφτεί την περιοχή Λίγες περιβαλλοντικές ομάδες
Φύλλα Αξιολόγησης Συμπλήρωση από συνοδούς Πλειοψηφία: πολύ ικανοποιημένοι από την παρουσίαση και το επίπεδο γνώσης Προτάσεις: ολιγομελείς ομάδες χώρος για δραστηριότητες περισσότερος χρόνος για την ολοκλήρωση των δραστηριοτήτων
ΜΙΚΡΟΚΟΣΜΟΣ Εκπαιδευτικό πρόγραμμα γνωριμία με τα έντομα Παρατήρηση-Αναγνώριση-Παιχνίδια Θεματικό περίπτερο Νέας Αγαθούπολης
Εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος «Μικρόκοσμος» Παρατηρητήριο Νέας Αγαθούπολης
Ο Φορέας Διαχείρισης στοχεύει σε μία πιο παιδαγωγική προσέγγιση της περιοχής και θέλει να ξεφύγει από τα στενά όρια μιας ξενάγησης. Επικοινωνία και καλή συνεργασία με τα σχολεία και τους υπόλοιπους φορείς Ο μαθητής ανακαλύπτει, προβληματίζεται, ενημερώνεται, ευαισθητοποιείται Προστατευόμενες περιοχές- εκπαιδευτικά εργαλεία
Ευχαριστώ πολύ!