Συμβούλιο Ευρωπαϊκών Eνώσεων Επαγγελματιών Πληροφορικής Α. Βύρων Νικολαΐδης
Ποιοι είμαστε Ιδρύθηκε το 1989 ως μη κερδοσκοπικός φορέας με στόχο να προωθήσει την ανάπτυξη της Πληροφορικής στην Ευρώπη Σήμερα εκπροσωπεί 33 ενώσεις Επαγγελματιών Πληροφορικής από 32 χώρες της Ευρώπης και περισσότερα από μέλη. HePIS (Eλλάδα) OCG (Αυστρία) FBVI-FAIB (Bέλγιο) Association of Informatics in Bosnia and Herzegovina (Βοσνία) UAI (Βουλγαρία) GI (Γερμανία) Informationstechnische Gesellschaft im Verband der Elektrotechnik Elektronik Informationstechnik (Γερμανία) Dansk IT (Δανία) SI (Ελβετία) ΒCS (Hνωμένο Βασίλειο) ICS (Iρλανδία) ISIP (Iσλανδία) ΑΤΙ (Ισπανία) ΑΙCA (Iταλία) CITA (Κροατία) CCS (Κύπρος) LIKTA (Λετονία) LIKS (Λιθουανία) ALI (Λουξεμβούργο) CSM (Μάλτα) DICG (Μαυροβούνιο) DND (Νορβηγία) NJSzT (Ουγγαρία) NGI / VRI (Oλλανδία) PTI-PIPS (Πολωνία) ΑΤIC (Ρουμανία) JISA (Σερβία) SSCS (Σλοβακία) SSI (Σλοβενία) Swedish Computer Society (Σουηδία) ΙΑΤ (Τουρκία) CSKI (Τσεχία) TIVIA (Φινλανδία)
Αποστολή & Στόχοι Να ενισχύσει τo προφίλ και να προωθήσει της απόψεις των Ευρωπαϊκών Ενώσεων Πληροφορικής και των επαγγελματιών στους Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς Να προάγει την ανάπτυξη του κλάδου των Τεχνολογιών Πληροφορικής μέσα από τον ψηφιακό αλφαβητισμό, τις δεξιότητες, την εκπαίδευση και την έρευνα Να διατηρηθεί ως το κύριο δίκτυο των Ευρωπαϊκών Ενώσεων Επαγγελματιών Πληροφορικής Να ηγηθεί στον τομέα των ανεξάρτητων ευρωπαϊκών οργανισμών Πιστοποίησης
Στρατηγικοί Άξονες Επαγγελματισμός & Δεξιότητες (Professionalism & Skills) Εκπαίδευση (Education) Γυναίκες στην Τεχνολογία (Women in ICT) Πράσινες ΤΠΕ (Green ICT) Νομικά Θέματα και Ζητήματα Ασφαλείας (Legal & Security Issues)
Στρατηγικός Άξονας 2 Εκπαίδευση Στρατηγικός Άξονας 2 Εκπαίδευση
Η CEPIS επιδιώκει με πρωτοβουλίες και δράσεις να προάγει την ανάπτυξη του κλάδου των Τεχνολογιών Πληροφορικής μέσα από τον ψηφιακό αλφαβητισμό, τις δεξιότητες, την εκπαίδευση και την έρευνα. Στην κατεύθυνση αυτή, σχεδίασε το Special Interest Network (SIN) για να παρακινήσει και να ενθαρρύνει εκπαιδευτικούς φορείς να εντάξουν την Πληροφορική στο πρόγραμμα εκπαίδευσης των σχολείων. Το SIN συνδέει επαγγελματικές ενώσεις Πληροφορικής και εμπειρογνώμονες από όλη την Ευρώπη, με στόχο την ανταλλαγή καλών πρακτικών και την ανάληψη δράσεων για την ένταξη της Πληροφορικής στο εκπαιδευτικό σύστημα. Πρωτοβουλίες, όπως το BEBRAS (Λιθουανία), Coder Dojo (Iρλανδία), Code Kinderen (Oλλανδία), CAS (Αγγλία) εντάσσονται στο SIN. Ο ρόλος του Special Interest Network (SIN) Εκπαίδευση
Η Πληροφορική σε αριθμούς Στην Ευρώπη το 2014, εργάζονταν περισσότεροι από 4,5 εκατομμύρια άνθρωποι σε ένα ευρύ φάσμα δραστηριοτήτων στην Πληροφορική. Σύμφωνα με το Βρετανικό ίδρυμα SFIA (Skills Framework for the Ιnformation Αge), υπάρχουν 86 διαφορετικές επαγγελματικές δεξιότητες (skills) που σχετίζονται με την Πληροφορική. Αυτές αντιστοιχούν σε 290 διαφορετικές ειδικότητες. Η διείσδυση της Πληροφορικής στην πλειονότητα των επαγγελμάτων είναι πολύ μεγάλη. Γιατροί, μηχανικοί, λογιστές, γραφίστες, φωτογράφοι, καλλιτέχνες, άνθρωποι σχεδόν από κάθε επάγγελμα, χρησιμοποιούν καθημερινά την Πληροφορική ως εργαλείο της δουλειάς τους.
Οι νέοι δεν επιλέγουν την Πληροφορική Παρά τη μεγάλη ζήτηση και τις υψηλές αμοιβές, παρατηρείται το παράδοξο, ο αριθμός των πτυχιούχων Πληροφορικής στην Ευρώπη να μειώνεται συνεχώς. Σήμερα, κάτω από 20% των επαγγελματιών Πληροφορικής είναι κάτω των 30 ετών. Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο ο μέσος όρος ηλικίας των επαγγελματιών πληροφορικής είναι τα 42 έτη. Ο αριθμός των πτυχιούχων πληροφορικής μειώνεται σχεδόν σε κάθε ευρωπαϊκή χώρα Ως αποτέλεσμα ο κλάδος στερείται νέων ταλέντων. Χαμηλή εκπροσώπηση και των γυναικών: το ποσοστό των γυναικών στον τομέα της Πληροφορικής ανέρχεται μόλις στο 15% πανευρωπαϊκά (υψηλότερο ποσοστό-Ιρλανδία 22%, χαμηλότερα ποσοστά 10-11%- Ιταλία, Βέλγιο, Ισπανία, Ολλανδία) σύμφωνα με την έρευνα της CEPIS.
Προγραμματισμός. Η παιδεία του σήμερα, ο αλφαβητισμός του αύριο (1) Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας καθιστά πλέον αναγκαία την εκπαίδευση στην Πληροφορική, ώστε οι νέοι να μην περιορίζονται στην απλή χρήση εργαλείων και εφαρμογών, αλλά να υλοποιούν τις ιδέες τους και να καινοτομούν. Στα εκπαιδευτικά συστήματα τεχνολογικά προηγμένων χωρών (Γαλλία, Γερμανία) έχει ενταχθεί η Πληροφορική ως μάθημα ήδη, από την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Η Πληροφορική στη χώρα μας, όπως και σε άλλα κράτη της ΕΕ, δεν αναγνωρίζεται ως ένα σημαντικό μάθημα στα Σχολεία και διδάσκεται με απαρχαιωμένο τρόπο, δίχως χρήση σύγχρονων εφαρμογών και διαδραστικών μεθόδων.
Βασικές ικανότητες προγραμματισμού θα είναι αναγκαίες για πολλές θέσεις εργασίας στο άμεσο μέλλον. Περισσότερες από το 90% των θέσεων εργασίας σήμερα, απαιτούν ψηφιακές δεξιότητες υψηλού επιπέδου με τη ζήτηση να αυξάνεται ετησίως κατά 3%. Σε λίγα χρόνια θα μαθαίνουμε Πληροφορική όπως μαθαίνουμε ανάγνωση και γραφή. Πολλά στελέχη διεθνώς προειδοποιούν ότι σε λίγα χρόνια όσοι δεν γνωρίζουν κώδικα θα θεωρούνται "αναλφάβητοι", αφού θα αποτελεί τον πυρήνα όλων των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού. Ήρθε η ώρα οι νέοι να προγραμματίσουν το μέλλον τους Προγραμματισμός. Η παιδεία του σήμερα, ο αλφαβητισμός του αύριο (2)
Γιατί κάποιος να μάθει προγραμματισμό; Θα έχει ευκολότερη πρόσβαση στην αγορά εργασίας. Έχοντας γνώσεις προγραμματισμού θα έχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι άλλων υποψηφίων. Τομείς, όπως αυτοί της Τραπεζικής, της Ιατρικής ή της Δημοσιογραφίας, θα έχουν ως απαραίτητη προϋπόθεση στοιχειώδεις γνώσεις κώδικα και προγραμματισμού. Γιατί αναπτύσσει δεξιότητες όπως κριτική σκέψη, λογική, δημιουργικότητα και ικανότητα επίλυσης προβλημάτων. Ο προγραμματισμός σου μαθαίνει πώς να σκέφτεσαι! Γιατί μας βοηθάει να κάνουμε τη ζωή μας και την εργασία μας πιο εύκολη! Μας βοηθάει να καταλάβουμε την καθημερινότητα,καθώς όλα διέπονται από κώδικα (π.χ χρήση GPS κατά την οδήγηση, χρήση smartphones και εφαρμογές κινητών)
Getcoding: Mάθε να προγραμματίζεις παίζοντας Οι νέοι συμμετέχοντας στο παιχνίδι του GetCoding, μαθαίνουν εύκολα και γρήγορα βασικές έννοιες Προγραμματισμού Μέσα από το ηλεκτρονικό παιχνίδι και με μοναδικό εργαλείο τη λογική, οι χρήστες μπορούν να γράψουν τις πρώτες γραμμές κώδικα, οδηγώντας τον Θαλή και την Ίριδα, τους ήρωες του παιχνιδιού, στην εξεύρεση του χρυσού νομίσματος. Το Getcoding.gr εντάσσεται στο παγκόσμιο πρόγραμμα ΕΚΕ “Microsoft Youthspark” και υλοποιείται από τo Ελληνικό Δίκτυο Επαγγελματιών Πληροφορικής (HePIS), τη Microsoft Ελλάς και τη PEOPLECERT. Χορηγός του παιχνιδιού είναι η εταιρεία ανάπτυξης εκπαιδευτικών εφαρμογών Intelearn.
Getcoding: Η στρατηγική για την Ελλάδα Υλοποίηση καμπάνιας marketing και επικοινωνίας με σκοπό την προσέλκυση νέων στο online παιχνίδι του GetCoding Διενέργεια σχολικών επισκέψεων, ενημερωτικών σεμιναρίων και workshops σε όλη την Ελλάδα με σκοπό την ενημέρωση των νέων για τις προοπτικές του κλάδου της Πληροφορικής και την πρακτική εξάσκηση σε βασικές έννοιες Προγραμματισμού Επαφές με την Ευρωπαΐκή Επιτροπή, την Ελληνική Κυβέρνηση και θεσμικούς εκπροσώπους για την περαιτέρω προώθηση της Πληροφορικής στα σχολεία.
H Eλλάδα μπορεί να γίνει η Silicon Valley της Eυρώπης! Στην περιοχή που επικεντρώνεται η αιχμή της τεχνολογίας (Silicon Valley) απασχολούνται περισσότεροι από εργαζόμενοι σε θέσεις υψηλής τεχνολογίας, καινοτομίας και ανάπτυξης. O μέσος μισθός προγραμματιστή υπερβαίνει τα $ ετησίως. Τρίτη θέση από το τέλος (25 η ) η ψηφιακή ικανότητα της Ελλάδας στην Ευρώπη. Προηγείται μόνο από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. (Έρευνα της Ε.Ε) Αν θέλουμε η Ελλάδα να επιστρέψει στην ατζέντα της ανάπτυξης, η συνταγή είναι απλή: Επένδυση στην Πληροφορική! Διαθέτουμε ως χώρα ερευνητές, επιστήμονες και επαγγελματίες με υψηλό επίπεδο μόρφωσης. Υπάρχουν ιδέες, όραμα, θέληση αλλά ελλιπής χρηματοδότηση. Επενδύοντας στην καινοτομία και την υψηλή τεχνολογία μπορούμε να γίνουμε από ουραγοί πρωτοπόροι.
Thank you!!!