«Μέσα στον δρόμο περπατώ,όταν ο κ. Κ.Ο.Κ. είναι εδώ!»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Advertisements

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
“Σταγόνες ζωής, Ιστορίες για το βιβλίο του ΕΝΟ”
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΑΥΛΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Κυκλοφοριακή Αγωγή.
«Προσέχω-κοιτώ-ασφαλώς κυκλοφορώ»
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΙΝΔΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας « Άσπρα λαμπερά δοντάκια»
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώμε ότ,ι πρέπει , όχι ό,τι να΄ναι »
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
EDG220 C: Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές και εκπαιδευτική τεχνολογία Ακαδημαϊκό έτος: Υποχρεωτική εργασία: Τίτλος θεματικής ενότητας: Κυκλοφορώ με ασφάλεια.
5ο ΔΗΜ. ΣΧΟΛ. ΑΙΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ: ΣΤΟΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ σχ. έτος: Φωτεινά χαμόγελα.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής υγείας «περπατάω δεν τρέχω και ασφάλεια έχω»
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ -πληροφορώ»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω ό,τι να ’ναι ή ό,τι πρέπει;»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Ο Φαγανούλης στη χώρα της κρίσης»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τι ‘ναι αυτό που το λέμε… Διατροφή»
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια. Καλύτερη Υγεία. Χαρούμενα παιδιά
Πραγματοποιήθηκε από τους μαθητές του Στ1
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Οι Ποδηλάτρες…»
Σχολικό έτος ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΩΝ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΠΑΤΡΩΝ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας 1ο Δημοτικό Σχολείο Κάτω Αχαΐας
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε ό,τι τρώμε»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μεσογειακή διατροφή, για μια καλύτερη ζωή»
ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΤΟΣ
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Κυκλοφορώ με ασφάλεια στο δρόμο»
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Αποτελέσματα έρευνας Η έρευνα πραγματοποιήθηκε στις 14/2, 20/3, 27/3 του 2012 επί της Οδού Κων. Παλαιολόγου στην Σπάρτη. Στηρίχθηκε στην παρατήρηση της.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας
ΑΓΩΓΗ ΥΓΕΙΑΣ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΠΡΟΣΕΧΩ ΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΜΟΥ Τάξη Δ’
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Γερά Δόντια… Καλύτερη Υγεία»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
ᅠ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ''ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ''.
Ο Φοίβος και η Αθηνά ταξιδεύουν στην Ευρώπη!! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Τάξη: Στ΄1 Υπεύθυνη Δασκάλα: Ευτυχία Καλογερά Σχολικό έτος:
Καλλιέργεια Οδικής Συνείδησης Υπό έμφαση στόχος για τη σχολική χρονιά
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΝΤΙΡΡΙΟΥ
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Υπεύθυνες εκπ/κοί : Λασκαρίδου Μαγδαληνή – Τιουτιούφα Μαρία
Πρότυπο Πειραματικό 2/Θ ΔΣ Πανεπιστημίου Πατρών
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «……Τίτλος…»
Γυμνάσιο Χαβαρίου Σχ. έτος:
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Τι σήμερα, τι αύριο, τι τώρα…
15 ο Νηπιαγωγείο Γαλατσίου Κόκκινο, πράσινο, … STOP! ο κύριος ΚΟΚ είναι εδώ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολ. Έτος
10ο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής
Οι απόψεις των μαθητών του σχολείου μας για τα βιντεοπαιχνίδια
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
33ο Νηπιαγωγείο Πατρών
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

«Μέσα στον δρόμο περπατώ,όταν ο κ. Κ.Ο.Κ. είναι εδώ!» Σχολικό έτος 2012-2013 Δ.Σχ. Ριόλου

Ξεκινώντας… Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Τριβουρέα Γεωργία ( ΠΕ 70) Συνεργαζόμενοι: Γκολώνη Βασιλική (ΠΕ70), Λυμπεράτου Ολυμπία ( ΠΕ 11) Τάξη: Γ ΄

Οι μαθητές της τάξης ύστερα από κοινή συνεννόηση χωρίστηκαν σε δύο ομάδες των τεσσάρων ατόμων. Η κάθε ομάδα έφτιαξε μία ζωγραφιά και έδωσε ένα όνομα. Η πρώτη ομάδα ονομάστηκε « Τα ξεφτέρια του Κ.Ο.Κ.» και η δεύτερη « Τα παιδιά του Κ.Ο.Κ.».

ΕΠΙΛΕΞΑΜΕ ΤΟ ΘΕΜΑ ΑΥΤΟ… 1) Έχει παρατηρηθεί αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων τα τελευταία χρόνια και σε πολλές περιπτώσεις τα θύματα είναι παιδιά και πεζοί. 2 ) Στα χωριά συχνά τα περισσότερα παιδιά ξεκινούν την οδήγηση οχημάτων, ιδιαίτερα μηχανών, σε πολύ μικρή ηλικία πριν την απόκτηση διπλώματος. 3) Με αφορμή μία ενότητα στη Μελέτη Περιβάλλοντος, σχετικά με την Κυκλοφορική Αγωγή, εκδηλώθηκε ενδιαφέρον από τα παιδιά να γνωρίσουν βασικές αρχές του Κ.Ο.Κ. και τα σήματα κυκλοφορίας.

Η Δραση μαΣ… Το πρόγραμμά μας ξεκίνησε διαβάζοντας και δραματοποιώντας στη συνέχεια την ιστορία « Ο Πρασινούλης και η Κοκκινούλα». Έπειτα διαβάσαμε την ιστορία της μικρής σκυλίτσας, Ασπρούλα , που γίνεται δασκάλα Κυκλ.Αγωγής της τάξης μας. Αρχικά, ασχοληθήκαμε με τα μέσα μεταφοράς και τα ταξινομήσαμε σε τρεις κατηγορίες ( στεριά – θάλασσα – αέρας.)

3) Είδαμε επιπλέον μια παρουσίαση ( power point) για τα μέσα μεταφοράς από την αρχαιότητα μέχρι σήμερα και ακολούθησε σχετική συζήτηση. 4) Ολοκληρώνοντας αυτή την ενότητα κάθε ομάδα έφτιαξε με γεωμετρικά σχήματα από δύο μέσα μεταφοράς. ( δύο καράβια, ένα τρένο, έναν πύραυλο)

5 ) Έπειτα ασχοληθήκαμε με τα σήματα κυκλοφορίας 5 ) Έπειτα ασχοληθήκαμε με τα σήματα κυκλοφορίας. Αρχικά, χωρίσαμε τις πινακίδες σε τέσσερις κατηγορίες : κίνδυνος, απαγόρευση, υποχρέωση και πληροφοριακές πινακίδες. 6) Για να εξασκηθούμε στη σημασία των πινακίδων παίξαμε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι με σχετικές κάρτες κάνοντας διαγωνισμούς ανάμεσα στις δύο ομάδες.

7) Παρουσιάσαμε επίσης ένα power point σχετικά με τις πινακίδες της τροχαίας και στη συνέχεια ανά ομάδα κατασκεύασαν μερικές χρησιμοποιώντας χαρτόνια, καλαμάκια και πλαστελίνη. 8) Κατασκευάσαμε ακόμα σελιδοδείκτες με τα σήματα και τους πλαστικοποιήσαμε ώστε να τους χρησιμοποιούμε καθημερινά.

10) Ακούσαμε και τραγουδήσαμε τραγούδια από την Εκπαιδευτική τηλεόραση 9) Παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό DVD της Renault με ήρωα τον Γους. Ο Γους έκανε ερωτήσεις σχετικά με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και τα παιδιά έδιναν τις απαντήσεις. 10) Ακούσαμε και τραγουδήσαμε τραγούδια από την Εκπαιδευτική τηλεόραση « Ζώνες ασφαλείας» και παιδικά τραγουδάκια σχετικά με τα μέσα μεταφοράς ( η βαρκούλα του ψαρά κτλ.)

11) Στη συνέχεια κατασκευάσαμε και παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια. 11) Στη συνέχεια κατασκευάσαμε και παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια. α) Κάθε ομάδα έφτιαξε τη δική της τρίλιζα. Αντί για Ο και Χ χρησιμοποίησαν σήματα της τροχαίας.

β) Τα παιδιά κατασκεύασαν και έπαιξαν το παιχνίδι που βρίσκεται στο βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος στην ενότητα της Κυκλοφοριακής Αγωγής.

γ) Τέλος, έπαιξαν με το επιτραπέζιο παιχνίδι « Κυκλοφοριακή Αγωγή» και με τις κάρτες των σημάτων της τροχαίας. Μέσω αυτών έκαναν εξάσκηση και εμπέδωσαν τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

12) Έπειτα ασχοληθήκαμε με κρυπτόλεξα και ακροστιχίδες 12) Έπειτα ασχοληθήκαμε με κρυπτόλεξα και ακροστιχίδες. Η κάθε ομάδα έφτιαξε το δικό της κρυπτόλεξο και δύο δικές της ακροστιχίδες με λέξεις σχετικές με την Κυκλοφοριακή Αγωγή ( πεζός, οδόστρωμα, φανάρι κτλ.) και η άλλη ομάδα κλήθηκε να τις λύσει.

13) Πραγματοποιήθηκε ακόμα μέσα στην τάξη συζήτηση σχετικά με το πώς θα πρέπει να συμπεριφέρονται οι οδηγοί και οι πεζοί. Οι απόψεις των μαθητών καταγράφηκαν και έπειτα η μία ομάδα ανέλαβε να γράψει οδηγίες για τους πεζούς και η άλλη ομάδα για τους οδηγούς πάνω σε αυτοκινητάκια από χαρτόνι που είχαν κατασκευάσει. Συζητήθηκαν επίσης και τα μέτρα προφύλαξης που πρέπει να παίρνουν οι ενήλικες για την ασφάλεια των παιδιών όταν αυτά είναι πεζοί ή επιβάτες. Κατασκευάστηκε αντίστοιχο φυλλάδιο που θα μοιραστεί στην καλοκαιρινή γιορτή του σχολείου.

14) Δόθηκε έπειτα στις ομάδες μια φανταστική ιστορία χωρίς τέλος 14) Δόθηκε έπειτα στις ομάδες μια φανταστική ιστορία χωρίς τέλος. Η ιστορία παρουσίαζε μια πόλη στην οποία είχαν χαλάσει τα φανάρια. Η κάθε ομάδα έδωσε ένα δικό της τέλος και την παρουσίασε στην τάξη. 15) Στα πλαίσια του προγράμματος συνεργαστήκαμε και με τη γυμνάστρια του σχολείου. Τα παιδιά πραγματοποίησαν ασκήσεις και παιχνίδια σχετικά με τον προσανατολισμό στον χώρο και την αίσθηση της ταχύτητας.

16) Στο τέλος του προγράμματος το κάθε παιδί συμπλήρωσε την ατομική άδεια κυκλοφορίας πεζού και κατασκεύασε ένα αναμνηστικό μπρελόκ με σήματα της τροχαίας.

Μας επισκέφθηκαν… Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας ( Ι.Ο.ΑΣ.). Μέσα από δραστηριότητες και παιχνίδια τα παιδιά εφάρμοσαν βασικούς κανόνες οδικής συμπεριφοράς. Με ευχάριστο και παιγνιώδη τρόπο δραστηριοποιήθηκαν και υλοποίησαν όσα είχαν μάθει.

Επισκέφτηκαν ακόμα το σχολείο μας άτομα από την τροχαία για να μιλήσουν στα παιδιά σχετικά με βασικούς κανόνες οδικής κυκλοφορίας. Παρουσίασαν ενδιαφέροντα βιντεάκια από πραγματικά γεγονότα και ακολούθησε συζήτηση πάνω σε αυτά. Οι μαθητές τέλος έλαβαν ενεργό μέρος παίρνοντας τον ρόλο οδηγών και πεζών.

Η παρουσίασή μας… Στην καλοκαιρινή γιορτή κάναμε παρουσίαση του προγράμματος. Τα παιδιά δραματοποίησαν το θεατρικό « Ένας ασυνήθιστος παραβάτης» μέσα από το οποίο , με χιουμοριστικό τρόπο, παρουσίασαν την επικινδυνότητα που έχει μια οδήγηση υπό την επήρεια του αλκοόλ. Είπανε επιπλέον ποιήματα σχετικά με την Κυκλοφοριακή Αγωγή και με τους βασικούς κανόνες οδικής συμπεριφοράς.

2) Στον χώρο του σχολείου είχαμε τοποθετήσει ταμπλό στα οποία είχαν παρουσιαστεί οι εργασίες που είχαν πραγματοποιήσει οι μαθητές κατά τη διάρκεια του προγράμματος. 3) Στο τέλος της γιορτής οι μαθητές μοίρασαν στους παρευρισκόμενους φυλλάδιο σε σχήμα αυτοκινήτου που ενημερώνει τους ενήλικες πως πρέπει να συμπεριφέρονται για την ασφάλεια των παιδιών όταν αυτά είναι επιβάτες ή πεζοί.

Ας αξιολογηθούμε… Τα παιδιά σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και είχαν ενεργή συμμετοχή. Στην αρχή δόθηκε ένα ερωτηματολόγιο σε κάθε ομάδα σχετικά με την κυκλοφοριακή αγωγή και απαντήθηκε ομαδικά ώστε να διερευνήσω τις προϋπάρχουσες γνώσεις τους. Στο τέλος του προγράμματος , τα ερωτηματολόγια συζητήθηκαν μέσα στην τάξη και διορθώθηκαν κάποιες λανθασμένες απαντήσεις από τους ίδιους τους μαθητές. Από τις απαντήσεις τους αλλά και από την αλλαγή της στάσης τους και της συμπεριφοράς τους φάνηκε ότι κατέκτησαν αρκετές βασικές αρχές της κυκλοφοριακής αγωγής και έμαθαν να συμπεριφέρονται πιο υπεύθυνα ως πεζοί.

Τα ερωτηματολόγιά μας

Κλεινοντασ… Η ζωή είναι ωραία αλλά θέλει προσοχή για να είμαστε παρέα Ένα στιχάκι το οποίο ήταν σύνθημα της τάξης μας και χρησιμοποιήθηκε και στην καλοκαιρινή γιορτή ήταν το εξής:: Η ζωή είναι ωραία αλλά θέλει προσοχή για να είμαστε παρέα και πεζοί και οδηγοί!!!