Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Whistle-Blowing =Καταγγελία δυσλειτουργιών
Advertisements

Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Ιλιάδα Στέπκου Όλγα-Μαρία.
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ ΖΩΝΤΩΝ ΛΑΩΝ
ΘΕΜΑ: «Ερωτικοί μύθοι» και «Η θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16ο Η παραβολή της τελικής κρίσης: Πώς αξιολογούνται οι άνθρωποι στη Βασιλεία του Θεού Συχνά αναρωτιούνται οι άνθρωποι: Τι δίνει στη ζωή ποιότητα.
4 ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ Σχ. Έτος
Κοινωνικη και πολιτικη αγωγη
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Μέγας Κωνσταντίνος ( μ. Χ
Θρησκευτική ετερότητα και διαπολιτισμική εκπαίδευση
Αρχαία Ελλάδα Χρήστος Αράπογλου !!! Οι Μυθικοί Ήρωες Οι Θεοί
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
Παρουσίαση Μικροδιδασκαλίας Αντωνακάκης Γεώργιος Ηράκλειο 01/12/2014.
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο θυμός του Αχιλλέα.
Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ
14. Αιρέσεις : εσωτερική πληγή της Εκκλησίας
Από τη μακρινή αρχαιότητα, όλες οι ανθρώπινες κοινωνίες συνήθιζαν να χρησιμοποιούν διάφορες χειραψίες και χαιρετισμούς, τόσο ως συμβολική ένδειξη αναγνώρισης,
Αρχές Δικαίου Επιχειρήσεων
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ KAI H ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΝΝΑ ΖΑΓΟΡΙΑΝΟΥ.
2.2 Άσκηση και κατάχρηση δικαιώματος  Συνισταμένη όλων των δικαιωμάτων είναι το δικαίωμα στην ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας κάθε ανθρώπου.  Το.
ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΜΥΣΤΗΡΙΑ
Εργασία στην Ιλιάδα Αιμίλιος Δραγκίνης Β΄1.
ΕΝΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΔΟΓΜΑΤΑ. ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΣΚΛΑΒΙΑΣ Ή ΔΡΟΜΟΙ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ;
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
Το τέρας της πολυνομίας και η παραβατικότητα των Ελλήνων.
Ρόλος Εκτελεστικής λειτουργίας Ο ρόλος της είναι η εκτέλεση των νόμων που θεσμοθετήθηκαν από τη Βουλή.
ΑΘΕΪΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΠΕΡΑΚΗ ΕΙΡΗΝΗ Γ’3.
Διαθεματική δραστηριότητα 1 σελίδα 45
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠ. ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Γ. ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΜΑΘΗΤΡΙΑ: ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΖΙΑΚΑ ΤΜΗΜΑ: Β1 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
ΜΥΘΟΙ ΣεΙσΜώΝ.
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης
ΙΛΙΑΔΑ.
Ελευθεροτεκτονισμός (ΜΑΣΟΝΙΑ)
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
2 ο ΜΑΘΗΜΑ Ο γάμος και το σύμφωνο συμβιώσεως στο πεδίο του ιδιωτικού διεθνούς δικαίου.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Η θέση της γυναίκας στη θρησκεία (Χριστιανισμός, Ισλάμ, Ινδουϊσμός, Βουδισμός) Ερευνητική εργασία του τμήματος Β3 του 2ου ΓΕΛ Μεγάρων Σχολικό Έτος
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ Ενότητα 3: ΕΥΡΥΤΕΡΟΙ ΝΟΜΟΙ ROLLAND Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια.
Θέμα: «Η κοινωνική θέση της γυναίκας και η θέση της στη θρησκεία»
Τάματα ονομάζουμε τις υποσχέσεις ή τις ευχές που κάνουμε στο Θεό. Μερικοί κάνουν τάματα για να ευχαριστήσουν το Θεό για κάτι που τους έδωσε, ενώ άλλοι.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΑΟΣ;. Ο Θεός, που έκανε τον κόσμο και όλα όσα υπάρχουν μέσα σ΄ αυτόν, αυτός που είναι ο Κύριος του ουρανού και της γης, ΔΕΝ ΚΑΤΟΙΚΕΙ ΣΕ ΧΕΙΡΟΠΟΙΗΤΟΥΣ.
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Χρήστος Γεωργανάς Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Β’
 1. Διαμόρφωση Εκπαιδευτικής Πολιτικής  2. Θέση Εκπαιδευτικής Μονάδας στον τομέα διαμόρφωσης Ε. Π.
ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΟΡΙΣΜΟΣ Πολίτευμα είναι ο τρόπος οργάνωσης και άσκησης της κρατικής εξουσίας.
Ο όρκος στην υπηρεσία και η παραβίασή του
ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ Αρχαία Εποχή.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΑΞΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ Ι
Α. Νόμος της κινητικότητας ή προσαρμογής
Η ετυμολογία της λέξης «Εκκλησία»
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΧΡΗΣΤΟΥ Ά ΛΥΚΕΙΟΥ
ΤΑ ΑΦΡΙΚΑΝΙΚΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΑ
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟ
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Χρήστος Καραβάς Α1.
Ο Ιησούς Βαπτίζεται Πρoτυπο Γυμνaσιο Ευαγγελικhσ Σχολησ Σμυρνησ
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ
ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ
Κομφουκιανισμός Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 Θρησκευτικά ΘΕ2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη.
Οικονόμου Γιώργος Γ’2 29/11/14 Θ.Ε.:2Η Θρησκευτικά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Γεγονότα της Μεταρρύθμισης
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΑΝΕΞΙΘΡΗΣΚΙΑ.
Από την έξωση του Όθωνα (1862) έως το κίνημα στο Γουδί
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του ΙΛΙΑΔΑ Ραψωδία Ο στ.1-79 σελ.105-107 Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του

Σελ.108 Διαθεματική Δραστηριότητα Α) Ποια είναι η χρήση του όρκου στην Ιλιάδα και στην αρχαιότητα γενικότερα Στην Ιλιάδα υπάρχουν οι εξής όρκοι: Στο Α στ.87-92 ο Αχιλλέας διαβεβαιώνει τον Κάλχα με όρκο πως θα υπερασπιστεί τον Αγαμέμνονα 2. Στο Α στ.235-245 ο Αχιλλέας δηλώνει με όρκο πως δεν πρόκειται ποτέ να επιστρέψει στη μάχη. Ο όρκος αυτός δείχνει την αποφασιστικότητα του ήρωα. 3. Στη ραψωδία Γ Αχαιοί και Τρώες δηλώνουν με όρκους τη συνθήκη ανακωχής, πριν τη μονομαχία Μενέλαου-Πάρη. 4. Στο Ι στ.274-276 ο Αγαμέμνονας υπόσχεται στον Αχιλλέα ότι θα επιστρέψει την Βρισηίδα και δίνει όρκο ότι δεν κοιμήθηκε μαζί της . 5. Στο Ο στ.36-44 η Ήρα δίνει όρκο ότι δεν έχει ευθύνη στην ανάμειξη του Ποσειδώνα στη μάχη.

Η χρήση του όρκου ήταν συχνή στην ομηρική εποχή και κατείχε σημαντική θέση στην κοινωνία. Πέρα από τη διαβεβαίωση για την αλήθεια μιας δήλωσης, ομολογίας, δέσμευσης για την εκτέλεση του όρκου, απόδοσης επισημότητας, απόφασης, επικύρωσης συνθηκών, ο όρκος χρησιμοποιήθηκε και στην δικαστική πράξη αλλά και στην ανάληψη δημόσιων αξιωμάτων. Στις πιο αρχαίες κοινωνίες, επειδή το κλίμα ήταν περισσότερο θρησκευτικό η σημασία του όρκου ήταν πολύ μεγάλη. Με την εξέλιξη όμως των κοινωνιών το βάρος του όρκου δίνεται στην καθιέρωση κοινωνικών και πολιτικών θεσμών.

Β) Ποια είναι η σημασία του όρκου σήμερα στον ιδιωτικό και δημόσιο βίο Στη σημερινή εποχή μολονότι ο όρκος δεν έχει τη δύναμη που είχε στην αρχαιότητα , κατέχει κάποια σημαντική θέση στην κοινωνική ζωή , που οφείλεται στη σύνδεση του ανθρώπου με την θρησκεία, ενώ χρησιμοποιείται και στον ιδιωτικό βίο για σημαντικά αλλά και ασήμαντα πράγματα, προκειμένου να πείσουμε κάποιον ότι λέμε αλήθεια , να κρατήσουμε την υπόσχεση ή υποχρέωσή μας. Χρησιμοποιείται στα δικαστήρια ή στην ανάληψη δημόσιων θέσεων και αξιωμάτων, στη διαβεβαίωση για την αλήθεια της δήλωσής μας και για την εκπλήρωση κάποιας υποχρέωσης. Η παραβίασή του τιμωρείται νομικά. Ο όρκος συνήθως δίνει πειστικότητα στα λόγια μας.

Γ) Ποια είναι η σχέση όρκου και θρησκείας (αρχαιότητα, σύγχρονη εποχή) Από την αρχαιότητα ο χαρακτήρας του όρκου ήταν θρησκευτικός. Ο Δίας μάλιστα επειδή επιτηρούσε τους όρκους ονομάστηκε και Όρκιος. Στον Ησίοδο (Έργα και Ημέραι) ο όρκος είναι ένα προσωποποιημένο ον, δαίμονας ,γιος της Έριδας που τιμωρούσε τους επιόρκους και τους ψευδορκούντες. Στην αρχαιότητα όρκος δινόταν με επίκληση στον θεό και η παραβίαση των όρκων τιμωρούνταν από τους θεούς.

Και στη σημερινή εποχή ο θρησκευτικός χαρακτήρας είναι φανερός στον τρόπο που γίνεται η ορκωμοσία των βουλευτών και των μελών της κυβέρνησης από τον αρχιεπίσκοπο αλλά και στα δικαστήρια με την δεξιά παλάμη πάνω στο Ευαγγέλιο ή στην ορκωμοσία των αποφοίτων ανώτατων και ανώτερων σχολών, με την ύψωση του δεξιού χεριού και την ένωση των τριών δαχτύλων, όπως κάνουμε τον σταυρό μας με την επίκληση στον θεό ακόμα και στους πιο επίσημους όρκους. Σε περιπτώσεις ανθρώπων που πιστεύουν σε άλλη θρησκεία, ο όρκος γίνεται σύμφωνα με το τυπικό της θρησκείας, ενώ στην περίπτωση που κάποιος είναι άθεος δίνεται πολιτικός όρκος. Ωστόσο, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη ο όρκος δεν πρέπει να χρησιμοποιείται . Η εκκλησία όμως της Ελλάδας επιτρέπει τη χρήση του όρκου στη δημόσια ζωή.

Δ) Μικρή συλλογή όρκων από την δημόσια ή την καθημερινή ζωή. Στην καθημερινή ζωή υπάρχουν διάφοροι τύποι όρκων: Όρκοι κατά τους οποίους γίνεται επίκληση στον Θεό π.χ. Μα τον θεό, Μα την Παναγία, Μα τον Άγιο Νικόλαο Όρκοι όπου γίνεται επίκληση σε κάποιο πολύτιμο πράγμα το οποίο θα υποστεί και τις συνέπειες σε περίπτωση παραβίασης π.χ Στην ψυχή που θα παραδώσω, Στα μάτια μου, όρκοι που αποτελούν αυτοκατάρες π.χ Φωτιά να πέσει να με κάψει ,Να μη σώσω ,Να ανοίξει η γη και να με καταπιεί …..

Στη δημόσια ζωή οι πιο γνωστοί όρκοι είναι : Ο όρκος στα δικαστήρια Ο όρκος των βουλευτών με την ανάληψη των καθηκόντων τους Ο όρκος του Πρωθυπουργού και των μελών της κυβέρνησης όταν αναλαμβάνουν καθήκοντα Ο όρκος των δημόσιων υπαλλήλων για την ανάληψη των καθηκόντων τους Ο ακαδημαϊκός όρκος των αποφοίτων ανώτατων και ανώτερων σχολών παίρνοντας το πτυχίο τους Ο όρκος του Ιπποκράτη που δίνουν οι απόφοιτοι των ιατρικών σχολών Ο στρατιωτικός όρκος που δίνουν οι απόφοιτοι των στρατιωτικών σχολών