ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σεμινάρια Επιθεωρητών Σεπτεμβρίου Σχολική χρονιά
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Υπεύθυνη Αγωγής Υγείας Διεύθυνσης Π.Ε. Ανατ. Θεσσαλονίκης
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
ΟΙ ΒΑΣΙΚΟΤΕΡΟΙ ΦΟΡΕΙΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ Η ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Το μεγάλο ταξίδι προς την ανακάλυψη του εαυτού μας
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Σχολικός Εκφοβισμός/Bullying
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΑΞΗ: Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Ποιο φόβο αγάπησες πάλι;
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ: ΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ: η διαδικασία λήψης απόφασης για το πώς κάποιος θα μοιράσει τα δίκαια, τους.
ΜΕΣΗ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Το ενδιάμεσο βήμα από την εξάρτηση της προσχολικής ηλικίας προς την ωρίμανση και την ανεξαρτοποίηση που ακολουθεί τη διαδικασία της.
Οι εκτιμήσεις των ενηλίκων αποτελούν τη βάση για την αυτοεκτίμηση των παιδιών της νηπιακής ηλικίας Το καλό και το κακό ορίζονται από τις συναισθηματικές.
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δημοκρατική και Διαπολιτισμική Αγωγή στην Ελλάδα Φοιτήτρια: Ηλιάνα Τριανταφυλλίδου.
Bertrand Russel Αν ένα παιδί ζει μέσα στην κριτική: Μαθαίνει να κατακρίνει. Αν ένα παιδί ζει μέσα στην έχθρα: Μαθαίνει να καυγαδίζει. Αν ένα παιδί ζει.
Παιδαγωγική Ψυχολογία Φ. Αντωνίου
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ηθική & Ηθική Ανάπτυξη Αλμπανίδης Ευάγγελος Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Νίνα-Αικατερίνη Καλαβά-Μυλωνά
Το αναλυτικό πρόγραμμα του μέλλοντος
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΡΟΥΣΗ – ΒΕΡΓΟΥ, PhD Ψυχολόγος
ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΜΟΝΤΕΛΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
«Προστασία περιβάλλοντος & βιώσιμη ανάπτυξη μέσω της κατασκευής
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Ηθική & Ηθική Ανάπτυξη Αλμπανίδης Ευάγγελος Καθηγητής.
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Piaget Ο Piaget υπήρξε υποστηρικτής της ελευθερίας και του σεβασμού του παιδιού από τους ενήλικες, της άμεσης δημοκρατίας στο σχολείο, της ηθικής ισότητας.
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Εφηβική ηλικία Ποιος είμαι Με ποιους είμαι
«Ενισχύοντας τη "φωνή" εκπαιδευτικών - μαθητών - γονέων στη διαμόρφωση θετικής σχολικής ζωής μέσω του Δικτύου Εκπαιδευτικών: “Σημερινός Μαθητής – Αυριανός.
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Αναπτυξιακη ψυχολογια
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ Γ. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Δ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Ε. ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Γ. ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ Πείσμα, οξυθυμία, αυθάδεια Απαισιοδοξία, μελαγχολία, κατάθλιψη Ανέγερση προσωπικού κόσμου αξιών ΑΙΤΙΕΣ Ανάπτυξη ταυτότητας του ΕΓΩ Ανάπτυξη γενετήσιου ενστίκτου Σωματική κατάσταση Πλήρωση ή μη βασικών αναγκών Διάφοροι κοινωνικοί παράγοντες

ΑΙΤΙΕΣ: ενδοψυχικές & κοινωνικές (συνέχεια) ΕΦΗΒΙΚΟ ΑΓΧΟΣ Σχετίζεται: Με την αυτό-εκτίμηση Εξωγενές & ενδογενές άγχος Με τις σχέσεις με τους γονείς του ΑΙΤΙΕΣ: ενδοψυχικές & κοινωνικές Ταυτόχρονη εμφάνιση δύο διαφορετικών επιθυμιών Συγκρούσεις Φόβος μη πραγματοποίησης μελλοντικών σχεδίων Σχέσεις με το άλλο φύλο Άρνηση αναγνώρισης από το εγγύς περιβάλλον Αμφιβολία για την κρίση του Σχολικό περιβάλλον

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ (στη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού) (συνέχεια) ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ (στη συμπεριφορά του εκπαιδευτικού) Κατανόηση & επιείκεια Καθοδήγηση Έπαινος Καλλιέργεια δημοκρατικού κλίματος Αποφυγή κάθε μειωτικής ή προσβλητικής έκφρασης ή συμπεριφοράς

Δ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Κοινωνική ανάπτυξη ή κοινωνικοποίηση : «Η αμφίδρομη διαδικασία μεταξύ ατόμου και περιβάλλοντος μέσω της οποίας το άτομο διαμορφώνει προσωπική & κοινωνική ταυτότητα κι έτσι (ι) γίνεται ικανό να προσαρμόζεται ενεργητικά στις κοινωνικές δομές (ιι) επιχειρεί βελτίωση και αναβάθμιση των δομών αυτών» Σπουδαιότερες κοινωνικές ομάδες: Οικογένεια Σχολείο Καλλιέργεια διαπροσωπικών σχέσεων Διδασκαλία σε μικρές ομάδες Μαθητικές κοινότητες Ομάδες συνομηλίκων ΠΡΟΒΛΗΜΑ απομόνωση ή αποξένωση

Ε. ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Η πορεία του ανθρώπου προς την ηθική ωρίμανση (ικανότητα ορθής κρίσης, συναισθηματικής υποχρέωσης να πράξει κανείς το α΄ & να αποφύγει το β΄ καθώς & εκδήλωση αντίστοιχης ηθικής συμπεριφοράς) Τρεις προσεγγίσεις ηθικής ανάπτυξης Μπηχεβιοριστική Ψυχαναλυτική Γνωστική-αναπτυξιακή (Piaget, Kohlberg)

Piaget, J. Kohlberg, L. (συνέχεια) Στάδιο απλού ηθικού ρεαλισμού Στάδιο ετερόνομης ηθικής Στάδιο αυτόνομης ηθικής Kohlberg, L. Προσυμβατικό επίπεδο Α΄ Φόβος Τιμωρίας Β΄ Ελπίδα αμοιβής Συμβατικό επίπεδο Γ΄ Επιθυμία για κοινωνική αναγνώριση Δ΄ Σεβασμός προς το νόμο & την τάξη Μετασυμβατικό επίπεδο Ε΄ Σεβασμός προς τα δικαιώματα των άλλων ΣΤ΄ Αναγνώριση & ελεύθερη αποδοχή παγκόσμιων ηθικών αρχών (δικαιοσύνη, ισότητα, ανθρώπινα δικαιώματα κ.α)

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΣΜΟΥ ΗΘΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (συνέχεια) ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΣΜΟΥ ΗΘΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Κοινωνικό περιβάλλον Στάδιο νοητικής ανάπτυξης Συναισθηματική κατανόηση ΣΧΕΣΗ ΗΘΙΚΗΣ ΚΡΙΣΗΣ – ΗΘΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΑΞΙΟΛΟΓΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ Διαμόρφωση μιας φιλοσοφίας της ζωής

«Έτι επί της πρώτης ηλικίας όντες οι άνθρωποι, ούτε εν κακία εσμέν, ούτε εν αρετή (ανεπίδεκτος) γαρ η ηλικία της έξεως εκατέρας’ επειδάν δε ο λόγος ημών συμπληρωθή, τότε …………η διάγνωσις των καλών». (Μέγας Βασίλειος)