ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: ΣΥΣΤΑΣΗ, ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΤΩΝ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΚΕΝΤΡΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Υπό της φοιτήτριας : ΚΑΡΑΚΑΣΟΓΛΟΥ Α. ΒΕΝΕΤΙΑΣ Επιβλέπων καθηγητής : Δρ. Μάντζαρης Γιάννης, Οικονομολόγος Σέρρες, Απρίλιος 2011
Χαρακτηριςτικα που οριζουν το εμπορικο κεντρο Σύμπλεγμα κτιρίων Εμπορική δραστηριότητα Ενιαιότητα σε αντίληψη, σχεδιασμό και λειτουργία Ύπαρξη χώρου στάθμευσης Αντίληψη ως ζωντανού οργανισμού
Tυποι εμπορικων κεντρων ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΧΑΡΑΚΤΙΡΙΣΤΙΚΑ Malls Κέντρα ανοικτού τύπου Κεντρική ιδέα (στρατηγική) Μέγεθος, αριθμός μισθωτών Συνολική έκταση Κύριος μισθωτής Κύρια εμπορική περιοχή
ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ South China Mall, Dongguan, 600.000m² SM City North EDSA, Quezon City, 460.000m² The Meadowlands, New Jersey, 418.000m² Central World, Bangkok, 429.500m² Παρίσι, 1852 “Le Bon Marche” Κάνσας, 1922 “Country Club Plaza” Dallas, 1931 “Highland Park Shopping Village”
εμπλεκομενοι Νομικό πρόσωπο ή κοινοπραξία επιχ/σεων ΦΟΡΕΑΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΜΙΣΘΩΤΕΣ Νομικό πρόσωπο ή κοινοπραξία επιχ/σεων Τυπικοί μισθωτές (Τenants) Μισθωτές άγκυρες (Anchor Tentants)
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΑΡΙΘΜΟΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ Ανάπτυξη οικονομικής δραστηριότητας Αύξηση απασχόλησης Αύξηση της αξίας μιας περιοχής
ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑΣ ΧΩΡΟΥ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΛΚΤΙΚΗΣ ΔΥΝΑΜΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ Επιλογή αγοράς Ανάλυση διαθέσιμων περιοχών Επιλογή κατάλληλης τοποθεσίας Χαραστηριστικά κατοίκων περιοχής Επίπεδο ανταγωνισμού Εργατικό δυναμικό Γεωγραφικά χωροταξικά στοιχεία
Γιατι να επιλεξω το εμπορικο; Τοποθεσία (εγγυήτητα, εύκολη πρόσβαση) Ποιότητα – ποικιλία αγαθών Καλύτερες τιμές – προσφορές Εικόνα – ύφος εμπορικού κέντρου Ψυχαγωγία, αναψυχή, διασκέδαση
Κυκλος ζωης εμπορικου κεντρου ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΣΤΑΔΙΑ ΚΥΚΛΟΥ ΖΩΗΣ Κόστος σχεδιασμού Κόστος κατασκευής Κόστος συντήρησης Εγκατάσταση (καινοτομία) Ανάπτυξη Ωριμότητα ΄Υφεση
Τροποι αντιμετωπιςης της υφεςης Τακτική της ανάπλασης Τακτική της αλλαγής χρήσης του εμπορικού κέντρου Πώληση του εμπορικού κέντρου
Τα εμπορικa κεντρα ςτην ελλαδα ΛΟΓΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΩΤΑ ΕΜΠΟΡΙΚΑ – ΕΛΛΕΙΨΗ ΒΑΣΙΚΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ Αστυφιλία Η υπερδόμηση το κέντρου μιας πόλης Η αύξηση του πληθυσμού Galeria, Γλυφάδα Agora, Κηφησίας Αίθριο, Μαρούσι Κεντρική διαχείριση Οργανωμένος χώρος σταθμέυσης
Συγκριςη the mall και mediterranean cosmos ‘Εναρξη Νοέμβριος 2005 Οκτώβριος 2005 Κόστος Κατασκευής (εκατ. Ευρώ) 250,8 93,48 Διαθ. Ενοικ. Επιφάνεια (m²) 58.500 45.000 Εμπορικά Καταστήματα 200 210 Επιχ/σεις Εστίασης και Ψυχαγωγίας 25 37 Κινηματογραφικές Αίθουσες 15 11 Περιοχή Μαρούσι, Αττική Πυλαία, Θεσσαλονίκη
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ Άδεια καταστήματα στα κέντρα των πόλεων Αλόγιστη ανέγερση και λειτουργία νέων εμπορικών κέντρων Αθέμιτος ανταγωνισμός Δημιουργία ολογοπωλιακών καταστάσεων Εναρμονισμένες πρακτικές των μεγάλων αλυσίδων Αύξηση τιμών
ΕΜΠΟΡΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ Επιδείνωση του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας Κυκλοφοριακή επιβάρυνση Μόλυνση περιβάλλοντος Απομάκρυνση από την παραδοσιακή αγορά Συστηματική προώθηση εισαγώμενων προϊόντων
Συμπεραςματα Φαινόμενο υπό πλήρη εξέλιξη (βραχύβια ζωή 30 χρόνων) Φαινόμενο υπό πλήρη εξέλιξη (βραχύβια ζωή 30 χρόνων) Ενιαία στρατηγική, πελατοκεντρική φιλοσοφία, αντιλήψη της αγοράς ως ψυχαγωγική δραστηριότητα Διαφοροποίηση προσφερόμενων υπηρεσιών, χωροθέτησης και μεγέθους ανάλογα με την περίσταση Κερδοφόρα επένδυση με ανθεκτικότητα στην οικονομική κρίση και αποδεκτές σε κοινωνικο- πολιτισμικό επίπεδο Σημείο εμπορικής δραστηριότητας συνάντησης και ψυχαγωγίας Τήρηση του θεσμοθετημένου πλαισίου κανόνων δημιουργίας εμπορικών κέντρων
Σας ευχαριςτω καρακαςογλου α. Βενετια Σας ευχαριςτω καρακαςογλου α. Βενετια