Τήρηση οδηγιών, κίνητρα και εμ π όδια στην άσκηση Σημειώσεις Bijal Ganatra FPP 2013-14.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Έρευνα Αντιλήψεων και Στάσεων Κοινού απέναντι σε Ευάλωτες σε Κοινωνικό Στιγματισμό Ομάδες Ιούνιος 2009.
Advertisements

Κάνε κ λικ σ τη σ ωστή α π άντηση Πάμε … Υ π άρχει η 4 η Ιουλίου στη Γαλλία ; ΝΑΙ ΟΧΙ.
Αποφασίζω να μην καπνίζω! Γιατί ; ; ;
ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ο σύγχρονος άνθρωπος πρέπει συνεχώς να αποφασίζει και να ελίσσεται σε διαρκώς μεταβαλ .κόσμο.Έχει μεγαλύτερο εύρος επιλογών.
Προληψη καρκινου: ΑλλαγεΣ στο τροπο ζωηΣ απο την παιδικη ηλικια
Οικογενειακό δικαστήριο ως μέσο π ροστασίας της οικογένειας ειδικά για την π ροστασία των ανηλίκων, την ενδοοικογενειακή βία και η ανάγκη διαμεσολάβησης.
Παιδική Παχυσαρκία Μαργαρίτα Γ. Μωυσή B.Sc Physical Education
Swansea University Καθηγητής Αντώνης Κ Σημηντήρας School of Business and Economics Swansea University « Η Καινοτομία στις Λειτουργίες και η Σύνδεσή της.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΕΥ ΖΗΝ Περιφερειακό Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Άννα Κοστούνοβα Β'3 Άντρια ΠαναγιώτουΒ.
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Παράγοντες που επηρεάζουν τη Φυσική Δραστηριότητα των παιδιών του Δημοτικού Κωνσταντίνος Λουκαϊδης 11 / 02 / 2006.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.2 Δ ικαίωμα συμμετοχής και επίσημες απαιτήσεις.
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΠΕΡΙΑΣΤΙΚΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ « Ενέργειες ευαισθητο π οίησης, ενημέρωσης και ενίσχυσης εθελοντισμού » ΕΡΕΥΝΑ ΚΟΙΝΟΥ Υ π οέργο.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Αποφασίζω να μην καπνίζω! Γιατί ; ; ;
Μέσα επικοινωνίας Αιμιλία Αριστείδου.
H χελώνα που ήθελε να γίνει δρομέας.
ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ: ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΔΟΥ ΝΑΝΣΥ ΣΤΑΓΓΑ ΣΤΕΡΓΙΑΝΗ
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΝΕΟΙ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗ.
Υ π ουργός Οικονομικών Νοέμβριος 2012 Προϋ π ολογισμός 2013 και Μεσο π ρόθεσμο Δημοσιονομικό Πλαίσιο
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΟ ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Διαφοροποιημένη Διδασκαλία
Ημερήσια πρόσληψη Ca και βιταμίνης D σε Θήλυ διαβητικό και μη πληθυσμό Αποστόλου Α, Μπομπού Π, Καραλάκη Φ, Καραγιάννη Δ, Μανές Χ Τμήμα Διατροφής ΑΤΕΙΘ-
Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ - ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν τη ΣΤΡΟΦΗ το 2002.
Χαρακτηριστικά των εφήβων χρηστών που προσέγγισαν το Δ.Υ. ΣΤΡΟΦΗ το 2008 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΕΘΕΑ ΣΤΡΟΦΗ-ΤΜΗΜΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ανθρώπινα προβλήματα Καταστροφές - Κατακλυσμοί Από τον Διδάσκαλο Paramahansa Yogananda.
ΥΓΙΗΣ ΚΑΡΔΙΑ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΔΥΝΑΜΗΣ ΣΕ ΑΘΛΗΤΕΣ (Β!)
Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
Foundations for Physiotherapy Practice Συνταγογράφηση της άσκησης
ΣΩΜΑΤΙΚΗ ΥΓΙΕΙΝΗ Η πρωτογενής φροντίδα του σώματος, την οποία πρέπει να εφαρμόζει συστηματικά κάθε άτομο είναι η σωματική υγιεινή. Έχει ως στόχο την.
2ο ΕΠΑΛ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΑΔΑΜΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ.
Ασθένειες και καταστάσεις που οφείλονται στην κακή διατροφή
Η Άσκηση ως Θεραπευτική Αγωγή σε Ασθενείς με Καρδιοπάθεια
ΤΑ ΟΦΕΛΗ ΤΗΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο. Εισαγωγή Υ π οθέστε ότι ενώ, για κά π οιο λόγο, α π ουσιάζετε α π ό τον χώρο εργασίας σας, χρειάζεστε ένα έγγραφο π.
ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΩ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ – ΣΤΗΡΙΖΟΜΑΙ ΣΤΑ ΠΟΔΙΑ ΜΟΥ
Κωνσταντινίδης Γεώργιος δευτεροετής φοιτητής ΙΣΑΠΘ.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Συμπεριφορές Υγείας.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Δεξιότητες ενός συμβούλου διατροφής Δεξιότητες.
Μάθημα: Οικιακή Οικονομία Μαθήτρια: Ευγενία Νικολέτου.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Το πρώτο πράγμα που περνά από το μυαλό κάποιου που δεν γυμνάζεται όταν ακούει τη λέξη 'άσκηση' είναι κούραση, πόνος, ταλαιπωρία. Κι όμως ξεχνάμε.
Leadership Development Bonus για Directors Λαμβάνετε bonus σε μετρητά για κάθε νέο Manager π ου ανα π τύσσετε στην Προσω π ική σας Ομάδα : 12% x 3 καταλόγους.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ Εργαλείο για τη ζωή μας.
ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΦΥΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
1 Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Κεφάλαιο 1 ο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Ενότητα 1.5 : Α π οτελεσματικότητα των.
Άσκηση και αυτοεκτίμηση Άσκηση και αυτοπεποίθηση
ΓΡΑΦΗΜΑΤA ΚΑΙ ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ C.B.M. ΠΑΠΑΚΟΣΜΑ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΣΤΕΛΛΑ ΚΑΡΑΔΗΜΟΥ.
Πτυχιακή εργασία Προβολή ιστοσελίδα τμήματος από συσκευές κινητής τηλεφωνίας σε λειτουργικό σύστημα Windowsphone ………………
Κεφάλαιο 8 Δειγματοληπτική έρευνα
Κεφάλαιο 7 Κοινωνικά πειράματα
Η γραφική ε π ικοινωνία στο Αναλυτικό π ρόγραμμα Μάντολε Ειρήνη Σύμβουλος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Κεφάλαιο 1 Βασικές αρχές
Κεφάλαιο 13 Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 3 Δόμηση ενός ερευνητικού προγράμματος
Κεφάλαιο 4 Κοινωνική μέτρηση
Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 4: Άσκηση, ποιότητα ζωής και λειτουργικότητα στην τρίτη ηλικία Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και.
Company logo & name DIABEATES Η α π όλαυση της ζωής τώρα γίνεται π ραγματικότητα ! Leonard Shtika – Software engineer Αναστασία Κολιάκου – Marketing coordinator.
Άσκηση και υγεία ΑΠΟ ΤΙΣ ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ ΤΗΣ ΣΤ΄ 2 ΝΤΑΙΑΝΑ ΣΥΜΕΟΥ ΝΕΚΤΑΡΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ ΣΥΛΒΙΑ ΓΑΒΡΙΗΛΟΒΑ.
ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΤΩΝ ΜΕΛΩΝ ΤΩΝ ΓΥΜΝΑΣΤΗΡΙΩΝ
ΤΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ
Παπαπαντελής Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Άσκηση και υγεία Αγγελική καστρή.
ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΑΘΛΗΤΩΝ Συνέντευξη από τους γυμναστές: Δ.Τάκο και Δ.Μαρκάκη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τήρηση οδηγιών, κίνητρα και εμ π όδια στην άσκηση Σημειώσεις Bijal Ganatra FPP

Μαθησιακοί στόχοι Μετά το τέλος του μαθήματος και μετά α π ό ανεξάρτητη μελέτη θα π ρέ π ει να : Σκεφτείτε π αράγοντες π ου ε π ηρεάζουν την τήρηση των οδηγιών και την κινητο π οίηση Συζητήσετε αλλαγή στη συμ π εριφορά σε σχέση με την άσκηση

Ποδόμετρο Θα μ π ορούσατε να δοκιμάσετε να π ροκαλέσετε τους ασθενείς σας ή τους συμφοιτητές σας να κάνουν την δοκιμασία με το π οδόμετρο Ποιά θα ήταν κά π οια κίνητρα για να συνεχίσουν ; Ποιά θα ήταν τα εμ π όδια ;

Πλεονεκτήματα άσκησης Πρόληψη οστεο π όρωσης, κατάθλιψης, π αχυσαρκίας, εγκεφαλικών ε π εισοδίων, διαβήτη, καρδιο π αθειών, καρκίνου ( δραστήρια άτομα μειώνουν τον κίνδυνο καρκίνου του εντέρου κατά 40-50% (DoH)). 60% του π ληθυσμού δεν ασκείται συστηματικά (USA) Schuzter et al 2004

Το ετήσιο κόστος των ασθενειών π ου σχετίζονται με την α π ουσία άσκησης = £8.2 δις Το % των αγοριών και 30.7% των κοριτσιών 2-15 ετών στη Μ. Β. ήταν π αχύσαρκα 42-63% των π αχύσαρκων π αιδιών γίνονται π αχύσαρκοι ενήλικες

Κρατικές οδηγίες για την άσκηση Μέσης έντασης άσκηση για τουλάχιστον ½ ώρα 5 μέρες / εβδομάδα, DoH (2004) Λιγότερο α π ό τα 2/3 των ανδρών και ¾ των γυναικών αναφέρει αυτό το ε π ί π εδο δραστηριότητας σε εβδομαδιαία βάση

7 Είστε φοιτητής. Θα θέλατε να ξεκινήσετε να γυμνάζεστε. Ποιά είναι κά π οια α π ό τα εμ π όδια π ου συναντάτε στο να γραφτείτε σε ένα γυμναστήριο ;

Τι α π οτελεί κίνητρο για την άσκηση ; T ο μοντέλο π ου αφορά τα π ιστεύω για την υγεία υ π οστηρίζει ότι οι άνθρω π οι θα ξεκινήσουν να γυμνάζονται όταν : Υ π άρχει α π ειλή ασθενείας ή ανικανότητας Υ π άρχει η εντύ π ωση ότι έχουν τάση να α π οκτήσουν μια ασθένεια Το ε π ί π εδο α π ειλής είναι υψηλό

Τι α π οτελεί κίνητρο για την άσκηση ; Αυτοα π οτελεσματικότητα – εμ π ειρία, π αρατήρηση άλλων, λεκτική π ειθώ, συναισθηματική κατάσταση Ε π ί π εδο κινητο π οίησης – Εξαρτάται α π ό αντιλήψεις για την άσκηση, π. χ. βελτίωση εμφάνισης Υ π ενθύμιση α π ό διαφημίσεις, τηλεφωνήματα, μέσω ταχυδρομείου Μουσική - μειώνει την αντιλαμβανόμενη μονοτονία και το ε π ί π εδο δυσκολίας

Κίνητρα για άσκηση Κοινωνική υ π οστήριξη – έγγαμοι π ου π ηγαίνουν στο γυμναστήριο με τον / την σύντροφό τους τα π αρατάνε λιγότερο συχνά σε σχέση με αυτούς π ου π ηγαίνουν μόνοι

Ετοιμότητα για αλλαγή Σχετίζεται με στάδια αλλαγής Prochaska and di Clementi, 1977 ◦ Αυτοα π οτελεσματικότητα ◦ Πριν α π ό την σκέψη - καθιστική ζωή, δεν υ π άρχουν σχέδια για να ξεκινήσει άσκηση ◦ Σκέψη - σχεδιάζει να γίνει π ιο δραστήριος ◦ Ετοιμασία ◦ Δράση ◦ Διατήρηση

Ετοιμότητα για αλλαγή Αυτοα π οτελεσματικότητα - ενισχύει θετικές συμ π εριφορές, ενθαρρύνει ρεαλιστική ε π ιτυχία Πριν α π ό την σκέψη - το άτομο σκέ π τεται να αλλάξει για να π ραγματο π οιήσει τα π λεονεκτήματα της άσκησης Σκέψη - καθαρές και συγκεκριμένες οδηγίες για να ξεκινήσει ένα π ρόγραμμα άσκησης Ετοιμασία - αξιολόγηση φυσικής κατάστασης, π ροσω π ο π οιημένη συνταγογράφηση άσκησης, στόχοι Δράση - κοινωνική υ π οστήριξη, αυτοενθάρρυνση, συγκεκριμενο π οίηση στόχων, έλεγχος Διατήρηση - κοινωνική υ π οστήριξη, αναθεώρηση στόχων, έλεγχος φυσικής κατάστασης

Τρο π ο π οίηση συμ π εριφοράς Η κα Πα π α π έτρου έχει έρθει σε εσάς για να της δώσετε ασκήσεις για το γόνατο καθώς π άσχει α π ό οστεοαρθρίτιδα δεξιού γόνατος. Ποιές είναι οι σκέψεις σας σχετικά με τα ακόλουθα ; Τι μ π ορείτε να κάνετε για να αλλάξετε τη συμ π εριφορά της ; Λέει : ◦ Δεν είμαι σίγουρη για το τι μ π ορεί να κάνει ο φυσικοθερα π ευτής για μένα και γιατί με έστειλαν εδώ ◦ Δεν έχω γυμναστεί στο π αρελθόν και δεν με βοηθάει σε κάτι ◦ Αισθάνομαι χοντρή και ντρέ π ομαι

Τρο π ο π οίηση συμ π εριφοράς Η κυρία Οικονόμου π ηγαίνει στο γυμναστήριο για να χάσει βάρος. Τι π ιστεύετε για τα ακόλουθα ; Τι μ π ορείτε να κάνετε για να αλλάξετε τη συμ π εριφορά της ; Λέει : ◦ Πάντα ήμουν υ π έρβαρη. Δε νομίζω π ως μ π ορώ να χάσω βάρος ◦ Έχω γυμναστεί και στο π αρελθόν και δεν έχω δει α π οτέλεσμα ◦ Αισθάνομαι π ιο χοντρή α π ό όλους εδώ μέσα

Τρο π ο π οίηση συμ π εριφοράς Αρνητικές δηλώσεις Εξετάστε π ροηγούμενες π ροσ π άθειες εκγύμνασης και αιτίες για κινητο π οίηση, π χ. κοινωνική π ίεση Βεβαιωθείτε ότι ο ασθενής /π ελάτης έχει το κατάλληλο π ρόγραμμα άσκησης για το ε π ί π εδό του Συζητήστε με τον ασθενή /π ελάτη π ώς μ π ορεί να ξε π εράσει τα εμ π όδια π ου έχει για άσκηση Να αντιληφθεί τους κινδύνους της έλλειψης άσκησης Να αντιληφθεί τα οφέλη της άσκησης

Τρο π ο π οίηση συμ π εριφοράς Λεκτική ενθάρρυνση και ενίσχυση Κίνητρα για την άσκηση Α π οσαφήνιση των π ροσδοκιών της και να θέσετε ρεαλιστικούς στόχους Διαλεί π οντες έλεγχοι ε π ίτευξης στόχων

Τι π ροσέγγιση μ π ορούμε να έχουμε ; Να καταλάβουμε τα κίνητρα του ασθενή Να ακούσουμε τον ασθενή Να ενθαρρύνουμε τον ασθενή Α π ό συνεντεύξεις κινήτρων των Rollnick et al (2008)

Πώς μ π ορούμε να δώσουμε κίνητρα ; Θετική ανατροφοδότηση συμ π εριφοράς Ευέλικτο π ρόγραμμα άσκησης Το π οθέτηση στόχων - βραχυ π ρόθεσμους και μακρο π ρόθεσμους

Εμ π όδια στην άσκηση Έλλειψη χρόνου (π ιο συχνή αιτία ) Μετακίνηση για να ασκηθούν Διαθεσιμότητα εγκαταστάσεων, καθαριότητα, π ροσβασιμότητα Έλλειψη π αρακολούθησης Συμ π τώματα π ου σχετίζονται με την άσκηση - ιδρώτας, "π ιάσιμο " Προηγούμενες α π οτυχημένες π ροσ π άθειες για άσκηση

Εμ π όδια στην άσκηση Αντίληψη κακής υγείας Περιβάλλον - οι άνθρω π οι είναι λιγότερο π ιθανόν να γυμναστούν σε π εριοχές υψηλής εγκληματικότητας (Schuzter et al 2004) Συμβουλή ή έλλειψη συμβουλής α π ό π αρόχους υγείας Έλλειψη γνώσεων των π λεονεκτημάτων της άσκησης Έλλειψη άσκησης στην π αιδική ηλικία

References ACSM (2005). Health and fitness certification review. London: Lippincott Williams and Wilkins. Department of health,.(2004). At least 5 a week, London: DoH. Halliwell, A., Dittmar, H. and Orsborn, A. (2007). The effects of exposure to muscular male models among men: Exploring the moderating role of gym use and exercise motivation. Body Image, Rollnick, S. et al (2008). Motivational interviewing in health care. London: Gilford press. Schutzer, K. and Graves, B. (2004).Barriers and motivators to exercise in older adults. Preventative medicine, 39,