ΑΡΧΑΙΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ Έζησε ως μέτοικος στην Αθήνα. Ο πατέρας του Κέφαλος είχε μετοικήσει στην πόλη από τις Συρακούσες μετά από προτροπή του Περικλή και έγινε.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τα πολιτεύματα της αρχαίας Ελλάδας
Advertisements

Μικρός οδηγός •Γενική συνέλευση τμήματος •3μελής εφορευτική επιτροπή Ψηφοδέλτια Υποψήφιοι •Μυστική ψήφος Ψηφοφορία: Καταμέτρηση ψήφων •Πρόεδρος-
Παναθήναια Τα Παναθήναια ήταν αρχαία ελληνική γιορτή των Αθηνών  αφιερωμένη στη θεά Αθηνά η οποία λάμβανε χώρα στην πόλη κάθε τέσσερα χρόνια. Για.
Η λειτουργία του πολιτεύματος
Πολιτεύματα στην αρχαία Ελλάδα
Tα χρoνια του Περικλh.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Το Ερέχθειο Λεωνίδας Κραλίδης 1ο Πρότυπο Πειραματικό Θεσσαλονίκης
ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΖΗΚΑΣ ΣΤ’2 ΤΑΞΗ. ΔΙΚΑΣΤ ΙΚΗ ΚΡΑΤΟΣ ΛΑΟΣ ΕΔΑΦΟΣ ΕΞΟΥΣΙΑ ΝΟΜΟΘΕ ΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕ ΣΤΚΗ.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΣΩΚΡΑΤΗΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑ ΜΕΝΙΟ Α4/Γ
Τα Αρχαία Πολιτεύματα της Αρχαία Ελλάδας
Δημοσθένης Εισαγωγή. Βίος και Έργο.. Βίος  384 π.Χ. γέννηση στην Παιανία Αττικής.  322 π.Χ. θάνατος στον Πόρο Αργολίδας.  Πλούσια οικογένεια, με.
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Η ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΧΕΡΣΟΝΗΣΟΥ
Το πολίτευμα και η κοινωνία της Αθήνας στα χρόνια του Περικλή
4ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΑΛΑΝΔΡΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: EΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑ: «Η ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ» ΤΑΞΗ Α΄ ΟΜΑΔΑ Δ΄
Ικτίνος και Καλλικράτης
Το δίκαιο Αρχαία Αθήνα.
Πολιτική και Δίκαιο Β’ Γενικού Λυκείου.
Γεννήθηκε στην Αθήνα Γονείς : Κλεινίας , Δεινομάχη
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
ΙΣΤΟΡΙΑΙΣΤΟΡΙΑ. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 14 Ο ΣΟΛΩΝΑΣ (μέρος 1) Ο λαός της Αθήνας ζητούσε να καταργηθούν τα χρέη και να ξαναμοιραστεί η γη. Έτσι ο Σόλωνας έφτιαξε ένα.
1Ο Πρότυπο Πειραματκό Δημοτικό
Η ΠΟΛΗ- ΚΡΑΤΟΣ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ
Τι είναι; Ποιος κάνει τι;
Τα χρόνια του Περικλή Ο Περικλής.
Το θέατρο στην αρχαία Αθήνα
ΤΑ ΙΕΡΑ ΠΛΟΙΑ ΤΩΝ ΑΘΗΝΑΙΩΝ
Σωτήρχου Στέλλα Φιλιπποπούλου Ζωή Χατζή Γκερίνα
2ο Δημοτικό Σχολείο Σιάτιστας
Αρχαία θέατρα Γιώργος Καρανάσιος Ε ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσ/νίκης.
ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Τι είναι ο συνήγορος του πολίτη….. Ειρήνη Μιτελούδη Στ1
ΕΡΓΑΣΙΑ-PROJECT Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Α΄ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Οι Αθηναίοι πολίτες.
Η ΙΔΡΥΣΗ ΤΗΣ ΡΩΜΗΣ ΚΑΙ Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ: Τάξη : B4 Καθηγήτρια : Παπαδημητρίου Ζωή
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Πώς οργανώνονται οι άνθρω π οι ; Αρχαϊκή Ε π οχή.
‘’ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΝ 5οπ.χ. αιώνα’’  ΙΣΤΟΡΙΑ  Είναι η εποχή που έζησαν οι τρεις μεγάλοι αρχαίοι Έλληνες ιστορικοί:  1. Ηρόδοτος  2. Θουκυδίδης  3. Ξενοφών.
Η δημοκρατία στην πράξη
Δ5. ΑΘΗΝΑ: ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Αρχαία Ιστορία.
Η Ακρόπολη και τα μνημεία της
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Εργασία για το μάθημα της Ιστορίας Α’ λυκείου στα πλαίσια της ενότητας Η πόλη-κράτος, νομοθέτες Η πόλη-κράτος, νομοθέτες.
Πολιτική Παιδεία Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου Γεωργία Καζάκου, ΠΕ09 Οικονομολόγος 1.
3. Η λειτουργία του πολιτεύματος Οι λειτουργίες( σελ )
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΥΝΘΕΣΗ
ο Πεισιστρατοσ Γινεται Τυραννοσ
Η ΧΡΥΣΗ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Η νομοθεσία του Δράκοντα
Aκρόπολη.
ΠωΣ λαμβΑνει αποφΑσεισ η Ε.Ε.
Η αθηνα απο τον σολωνα στον κλεισθενη
Ξεναγηση στην αρχαια ελλαδα
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
3.4. Τοπική αυτοδιοίκηση Οι σύγχρονες τάσεις διοικητικής οργάνωσης ευνοούν την αποκέντρωση της πολιτικής εξουσίας σε κατώτερες βαθμίδες της Διοίκησης,
ΠΕΡΙΚΛΗΣ Χαλβατζή Μαρία Α’3.
O «ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ (5ος π.Χ. αιώνας)
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Η κατάκτηση της ελληνικής Χερσονήσου
ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΪΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου περιφερειάρχη /περιφερειακού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
ΑΜΦΙΠΟΛΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΡΧΑΙΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ Έζησε ως μέτοικος στην Αθήνα. Ο πατέρας του Κέφαλος είχε μετοικήσει στην πόλη από τις Συρακούσες μετά από προτροπή του Περικλή και έγινε φίλος του Σωκράτη. Ο Λυσίας έζησε λίγο στους Θουρίους αλλά επέστρεψε αργότερα στις οικογενειακές επιχειρήσεις. Κατά τη διάρκεια της τυραννίας των Τριάκοντα η περιουσία του δημέυτηκε –αυτός ήταν πιθανότατα λόγος που ο Λυσίας στράφηκε στη λογογραφία. Στους λόγους του τα στοιχείαπου έχουν εκτιμηθεί περισσότερο είναι δύο: Πρώτον η αποτελεσματική απλότητα του ύφους το οποίο ενώ μοιάζει λιτό και ανεπιτήδευτο στην πραγματικότητα είναι σχεδόν αμίμητο και δεύτερον ο τρόπος με τον οποίο καταφέρνει να δημιουργήσει μια συμπαθητική και ρεαλιστική εικόνα των πελατών του ενώπιον του δικαστηρίου (ηθοποιία).

Η Εκκλησία του δήμου συνεδρίαζε συνολικά περίπου σαράντα φορές το χρόνο, σε τέσσερις τακτικές συνεδριάσεις στη διάρκεια κάθε μήνα (το αττικό έτος ήταν χωρισμένο σε 10 μήνες). Εκτός από τις τακτές γίνονταν και έκτακτες συνεδριάσεις, οι σύγκλητοι ή εκκλησίες φόβου και ταραχής, κάτω από την απειλή ή το πλήγμα μιας κοινής συμφοράς. Κατά τον 5ο αιώνα π.Χ. συνεδρίαζαν στην Πνύκα -ένα χαμηλό λόφο στα δυτικά της ακρόπολης- όπου υπήρχε και βωμός του Διός Αγοραίου, ενώ κατά τον 4ο αιώνα π.Χ. στο θέατρο του Διονύσου. Οι συνεδριάσεις άρχιζαν πολύ νωρίς το πρωί και τελείωναν, συνήθως, με τη δύση του ηλίου. Πριν αρχίσει η συνεδρία, θυσίαζαν ένα χοίρο με το αίμα του οποίου οριοθετούσαν κυκλικά το χώρο μέσα στον οποίο βρίσκονταν οι πολίτες. Στη συνέχεια, ο κήρυκας διάβαζε τα προβουλεύματα της Βουλής των 500, ακολουθούσε η προχειροτονία και ο κήρυκας ρωτούσε: "ποιος ζητά το λόγο"; Τυπικά ίσχυε η αρχή της ισηγορίας, αλλά αγόρευαν σχεδόν αποκλειστικά οι ρήτορες. Ο πολίτης που καλούνταν στο βήμα έβαζε στο κεφάλι του ένα στεφάνι από μυρτιά και γινόταν με τον τρόπο αυτό απαραβίαστος και ιερός, αλλά είχε και την ευθύνη να είναι ιδιαίτερα προσεκτικός στις εισηγήσεις του, εφόσον μπορούσε να παρασύρει το δήμο. Για το λόγο αυτό στα ψηφίσματα γινόταν μνεία του ονόματος εκείνου που είχε κάνει τη συγκεκριμένη πρόταση, ο τάδε είπεν, οπότε μπορούσε να τιμωρηθεί, αν αργότερα αποδεικνυόταν ότι η εισήγησή του δεν ήταν σωστή. Η ψηφοφορία γινόταν με χειροτονία, δηλαδή με ανάταση των χεριών, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις ήταν μυστική.

Η πρώτη από τις τέσσερις συνεδριάσεις κάθε πρυτανείας λεγόταν "κυρία Εκκλησία" και είχε καθορισμένα θέματα συζήτησης, όπως την επιχειροτονία, την έγκριση, δηλαδή την ψηφοφορία για την κρίση της ορθής διοίκησης των αρχόντων, τον επισιτισμό της πόλης, την άμυνα των συνόρων του κράτους, τις εισαγγελίες -δηλαδή τις καταγγελίες των πολιτών για έσχατη προδοσία, από τις οποίες οι πιο γνωστές περιπτώσεις ήταν η παρώδηση των ελευσίνιων μυστηρίων και του ακρωτηριασμού των Ερμών κατά τις παραμονές της σικελικής εκστρατείας (415 π.Χ.)- την οστρακοφορία και την πολιτογράφηση ενός ατόμου. Όταν η Εκκλησία του δήμου συνερχόταν για δικαστικές υποθέσεις, ονομαζόταν Ηλιαία και αποτελούσε το κύριο ορκωτό δικαστήριο του κράτους. Οι Ηλιαστές συνεδρίαζαν κατά τμήματα από πεντακόσιους ως εξακόσιους πολίτες με ειδική μέριμνα, ώστε να αντιπροσωπεύονται εξίσου οι δέκα φυλές, αλλά και για να ικανοποιηθεί ο ενθουσιασμός των Αθηναίων για δίκες, τον οποίο τόσο εύστοχα σατυρίζει ο Αριστοφάνης στους Σφήκες.

Η καθορισμένη περίοδος για την άσκηση του αξιώματος ενός άρχοντα στην κλασική Αθήνα ήταν συνήθως ένας χρόνος, αλλά ορισμένοι οικονομικοί και στρατιωτικοί άρχοντες μπορούσαν να επανεκλεγούν. Πριν από την ανάληψη της αρχής τους οι άρχοντες περνούσαν τη λεγόμενη δοκιμασία, και μετά τη λήξη της θητείας τους απέδιδαν τις ευθύνες τους (εύθυνα). Εκτός από τους εννέα άρχοντες στους σημαντικότερους αξιωματούχους της Αθήνας συγκαταλέγονταν και οι εξής: Οι ιεροποιοί· ήταν υπεύθυνοι για τις θυσίες και για τη διοργάνωση ορισμένων εορτών, όπως των Δηλίων, των Βραυρωνίων, των Ηρακλείων, των Ελευσινίων, των Παναθηναίων, των Ηφαιστίων και των Διονυσίων στη Σαλαμίνα και στον Πειραιά (Αριστοτέλης, Αθηναίων Πολιτεία 54.6-8).

Εάν ο υποψήφιος για την ανάληψη μίας λειτουργίας διαφωνούσε με την εκλογή του, έπρεπε να υποδείξει κάποιον άλλον, που να ήταν πλουσιότερος, και άρα καταλληλότερος να επιφορτιστεί το κόστος. Σε περίπτωση που ο δεύτερος θεωρούσε ότι αδικούνταν με την υπόδειξη αυτή μπορούσε να ζητήσει τη λεγόμενη αντίδοσι, δηλαδή την ανταλλαγή της περιουσίας του με τον πρώτο, έτσι ώστε παίρνοντας την περιουσία που θεωρούσε μεγαλύτερη να αναλάβει ο ίδιος την οικονομική υποχρέωση προς την πόλη