Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ιστορία του Πέπε.
Advertisements

Αξέχαστα... Ποιος δεν θα ήθελε να επιστρέψει στα χρόνια που:
… ΚΑΙ… …και εσωτερική στάση.
Κόλλιας Αναστάσιος – Μπελίτσου Νατάσσα
“…ΟΤΑΝ ΟΙ ΑΓΓΕΛΟΙ ΚΑΤΕΒΗΚΑΝ ΣΤΗ ΓΗ”
28. «Περίλυπος εστίν η ψυχή μου έως θανάτου»
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Πώς ξεκινούν οι φήμες στο γραφείο... Με εντολή από τη Δ ιεύθυνση Προς: Όλο το προσωπικό της επιχείρησης. Από: παιδί του φωτοτυπικού. Θέμα: Χρήση του “POST-IT”
Το κάπνισμα στην ζωή μας
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
TO ΛΕΥΚΩΜΑ ΜΑΣ !!!!!!!!!.
ΘΡΗΣΚΕΙΑ, ΖΩΗ ΚΑΙ ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΤΩΝ ΚΑΤΑ ΦΥΣΗ ΖΩΝΤΩΝ ΛΑΩΝ
ΑΓΑΠΗ.
Μαθήτρια: Ισμήνη Τσιγκανέ Καθηγήτρια: Μπορέτου Σταυρούλα Μάθημα: Κείμενα Έτος:
1. Πιστεύετε ότι υπάρχουν διακρίσεις σε σχέση με:.
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.... Ποιος δεν θα ήθελε να επιστρέψει στα χρόνια που:
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΘΗΤΗ ΣΑΡΡΑ ΝΙΚΟ
Ποια ήταν η θέση των γυναικών και των παιδιών την εποχή εκείνη μέσα στην Ιουδαϊκή κοινωνία; Ας διαβάσουμε το ερμηνευτικό1.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Η Prince Entertainment παρουσιάζει Την Ιστορία του Πρίγκιπα Ιορδάνη και της Πριγκίπισσας Ιωάννας Σάββα.
Νεοελληνική Γλώσσα Γ΄ Γυμνασίου Ενότητα 6
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Δραστηριότητα 12‘Σκέψου και Παρουσίασε τον Εαυτό σου’ Οδηγίες Συμπλήρωσε τα πεδία Ονειρεμένη Καριέρα Καριέρα ‘Όλα Καλά’ Μέτρια Καριέρα Υποχρεωτική Καριέρα.
ΣΤΟΧΟΣ : Ο μαθητής να μπορεί να, Φως και σκιά
ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΚΑΙ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ!!!
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
«Γυναίκες εσμεν αθλιώτατον φυτόν»
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΡΑΦΑΕΛΛΑ Β’
Η αφύπνιση του Δία πάνω στον Ίδη επαναφέρει τον μύθο στην κοίτη του
1o ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιστημονική μέθοδος
Του γιοφυριού της Άρτας
«ΤΟ ΑΜΑΡΤΗΜΑ ΤΗΣ ΜΗΤΡΟΣ ΜΟΥ» Γ. ΒΙΖΥΗΝΟΥ. Τίτλος: «μου» → 1ο πρόσωπο ενώ στο 1ο τμήμα του διηγήματος «εμείς» (όπου κρύβεται ο συγγραφέας). Αφηγητής ενδοδιηγητικός.
ΜΕΓΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΣΤΑΥΡΟΑΝΑΣΤΑΣΙΜΗ ΖΩΗ.
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Το εἶναι και το φαίνεσθαι στην Ελένη του Ευριπίδη
TO ΛΕΥΚΩΜΑ ΜΑΣ !!!!!!!!!.
Μουσειοσκευή Racce «Σεισμοί και Ηφαίστεια» Φύλλο Προ- αξιολόγησης Το ερωτηματολόγιο στοχεύει στη συλλογή πληροφοριών σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τα.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ.
Θετικές & αρνητικές επιδράσεις Το ηλεκτρονικό παιχνίδι είναι η πρώτη ποιοτικά διαφορετική μορφή παιχνιδιού μετά από εκατοντάδες χρόνια, ενώ αρχίζουν.
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
Η ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΩΝ ΣΧ.ΜΟΝΑΔΑ: 6/ΘΕΣΙΟ ΔΗΜ. ΣΧ. ΑΓΚΑΘΙΑΣ-ΚΥΨΕΛΗΣ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ: Α' ΜΑΘΗΤΕΣ: 15 ΔΑΣΚΑΛΑ: ΜΑΝΙΑ ΑΘΗΝΑ.
ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΟΝΙΟ ΜΟΥ
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
Γνώρισε και ανταποκρίσου στις ανάγκες των μαθητών
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 21 ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΚΥΡΙΟΣ ΚΑΠΕΤΑΝΑΚΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
CHRISTMAS PARTY ΕΔΙΠΠΑΚ
ΟΥΡΑΝΙΟ ΤΟΞΟ Στίχοι: Σπύρου Λάμπρου.
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΚΕΙΜΕΝΟΥ Μτ 5,3-12
Δανάη Φιλιπποπούλου Β’3
Θρησκευτικά Γιώργος Λεπίδας.
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
«Χριστός Ανέστη!» Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Β2
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
Κομφουκιανισμός Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 Θρησκευτικά ΘΕ2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη.
Στη συνέχεια οι μαθητές έγραψαν τις δικές τους σκέψεις..
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ, ΜΙΧΑΙΑΣ ΕΙΡΗΝΗ
ΣΟΦΟΚΛΗΣ Ηλέκτρα – Αντιγόνη.
Πώς να κάνουμε σωστές επιλογές, σύμφωνα με τη χριστιανική πίστη
Αξέχαστα....
Μια όμορφη ιστορία του Paulo Coelho
Ποιος είναι ο τέλειος κριτής
Ο Θεοσ στην εντατικη Ψαλμός 22.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
ΑΞΕΧΑΣΤΑ.....
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ Σύγκριση στίχων 15-17 και 26-28

Η έννοια του όρκου * Ο όρκος είναι μια λέξη με μεγάλη σημασία. Είναι η επιβεβαίωση της εμπιστοσύνης που πρέπει να δείξει κάποιος. * Η δύναμη του όρκου είναι από την αρχαιότητα σοβαρό θέμα, γιατί προϋποθέτει ακλόνητη πίστη σε σταθερές αξίες που συγκρατούν την κοινωνική ζωή.

Ο όρκος σήμερα Σήμερα, χρησιμοποιούμε τον όρκο στην καθημερινή μας ζωή αρκετά συχνά, για να ενισχύσουμε την αλήθεια των όσων λέμε και κάνουμε. Επίσης ,χρησιμοποιούμε τον όρκο για την τήρηση κάποιων καθηκόντων. Γνωστό παράδειγμα είναι ο όρκος του Ιπποκράτη, στον οποίο ορκίζονται οι ιατροί για να αρχίσουν να τελούν τα ιατρικά τους καθήκοντα.

Έναν όρκο όμως συναντάμε και στην παραλογή «Του νεκρού αδερφού», ο οποίος είναι η αφετηρία της πλοκής. Αυτό συμβαίνει διότι : α)επηρεάζει την απόφαση για τον γάμο της Αρετής στην Βαβυλώνα β)η ανάγκη της εκπλήρωσης του οδηγεί στο «ανακάλεμα» και στη νεκρανάσταση του Κων/ντή.

Αν όμως συγκρίνουμε τους στίχους 15-17 αυτής της παραλογής, όπου έχουμε τον όρκο του Κων/ντή: «Βάλλω τον ουρανό κριτή και τους αγίους μαρτύρους,αν τύχει κι έθρει αρρώστια,αν τύχει πίκρα γή χαρά,εγώ να σου την φέρω», με τους στίχους 26-28,όπου έχουμε την επανάληψη του όρκου του Κων/ντή από την μάνα του : «Το τάξιμο που μου τα’ταξες,πότε θα μου το κάμεις;Τον ουρανό ‘βαλες κριτή και τους αγίους μαρτύρους, αν τύχει πίκρα γή χαρά, να πας να μου την φέρεις», διακρίνουμε αρκετές ομοιότητες και διαφορές.

Ομοιότητες Οι ομοιότητες των στίχων 15-17 και 26-28 είναι ότι *επικαλούνται την φύση ως δύναμη για την εκπλήρωση του όρκου *επικαλούνται την θρησκεία για να δυναμώσουν τον όρκο και να εκπληρωθεί γρηγορότερα. *επιβάλλονται οι ίδιες προϋποθέσεις ,η πίκρα και η χαρά.

Διαφορές Στους στ.15-17 έχουμε την ανακοίνωση του όρκου (στοιχείο πλοκής), ενώ στους στίχους 26-28 έχουμε την απάντηση του. Στους στ.15-17 ο Κων/ντής ορκίζεται,γιατί νοιάζεται τη μικρή αδερφή του και επιβεβαιώνει ότι η μητέρα δε θα μείνει ποτέ μόνη και αβοήθητη (στοιχείο τραγικότητας), ενώ στους στ.26-28 η μάνα ανακαλεί τον όρκο του Κων/ντή και θέτει ένα άστοχο ερώτημα («Το τάξιμο που μου’ταξες πότε θα μου το κάμεις;») με σκοπό να προκαλέσει την νεκρανάσταση του Κων/ντή και στην συνέχεια την εκπλήρωση του όρκου (κλιμάκωση της τραγικότητας και πρόκληση ελέου και φόβου) Ενώ στους στίχους 15-17 δεν φαίνεται να κυριαρχεί κάποιο συγκεκριμένο συναίσθημα και ο όρκος δίδεται μέσα σε κλίμα χαράς (του γάμου της Αρετής), στους στίχους 26-28 η μάνα εκφράζει τα συναισθήματά της, την πίκρα και την απόγνωση. Τέλος, η αναφορά του ουρανού στους στίχους 15-17 προοικονομεί το θάνατο και το κακό που θα συμβεί ,ενώ στους στίχους 26-28 επιβεβαιώνεται η προοικονομία με τον θάνατο των εννιά αδελφών.

Συμπεράσματα Ο όρκος είναι κάτι τόσο σημαντικό που ,για να εκπληρωθεί ,γίνεται το αδύνατο δυνατό, δηλαδή η νεκρανάσταση του Κων/ντή. Αν ο όρκος δεν εκπληρωθεί και χάσει την δύναμη του, τότε κλονίζονται ταυτόχρονα και όλες αυτές οι αξίες που μπήκαν εγγυητές και μάρτυρες για την τήρηση του. Οι μαθητές: Μαρία Κοσμά Γιώργος Μάρκου Αθανασία Κατσή Ήλιας Λάνδρος