ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ο ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑ Ήδη από πολύ νωρίς οι αρχαίοι έλληνες αναλήφθηκαν τη μεγάλη μορφωτική και κοινωνική σημασία του διαλόγου και γι αυτό το συμπεριέλαβαν στις φιλοσοφικές, στις πολιτικές και στις κοινωνικές τους αναζητήσεις, αλλά και στην μόρφωση των νέων.
ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΜΕ ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ Ως διάλογος στο μάθημα εννοούμε την μεταξύ των μαθητών και του διδάσκοντος ανταλλαγή απόψεων, με στόχο την ανίχνευση εννοιών και αξιών και, τελικά, την κατάληξη σε συμπεράσματα επί του μαθήματος
Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Ο διάλογος εκτός από μέσο μόρφωσης και ενεργητικής απόκτησης γνώσεων λειτουργεί και ως μέσο διάπλασης της προσωπικότητας κάθε μαθητή
ΤΑ ΩΦΕΛΗ ΤΟΥ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΜΑΘΗΤΩΝ Ο μαθητής μαθαίνει να προβληματίζεται και να σκέπτεται Να σέβεται τη γνώμη του συνομιλητή του Να αντικρούει απόψεις με λογικά επιχειρήματα Να θέτει ερωτήματα και να απαντά σε αυτά Δημιουργεί τους δικούς του διανοητικούς ορίζοντες Αναπτύσσει ελεύθερη προσωπικότητα και αποκτά πνευματική ανάπτυξη
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΑΛΟΓΟΥ ΜΕΤΑΞΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ Ο διάλογος δεν πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ρουτίνα και να καταλήγει σε ανώφελη πολυλογία. Είναι σημαντικό να καλλιεργηθεί το αίσθημα της ισότητας έτσι ώστε οι μαθητές να εκφράζουν άφοβα της απόψεις τους. Ο διδάσκοντας δεν πρέπει να ειρωνεύεται ή να κάνει κρητική στους μαθητές του. Πρέπει να υπάρχει εμπιστοσύνη, ειλικρίνεια, ισοτιμία και σεβασμός και από τις δυο πλευρές.
ΑΦΟΡΜΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΞΕΚΙΝΗΜΑ ΔΙΑΛΟΓΟΥ Στην αρχή του μαθήματος με την παρουσίαση του θέματος. Στο τέλος του μαθήματος για τη συγκέντρωση των συμπερασμάτων. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος, όταν και αν προκύψουν ατομικές γνώμες.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ: Εύα Τριαντοπούλου Δήμητρα Τζίμα Γιόνους Ρίπι Βαλέρια Καραμουσκέτα Σεραφείμ Καραγιάννης Βάσω Τσιούμα