ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Advertisements

ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
«ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΑΓΗΣ. ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Διοίκηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας & Συνεργατικό Ηλεκτρονικό Εμπόριο Για το μάθημα.
Βλάσσης Νικόλαος Α.Μ Γεωργακόπουλος Παναγιώτης Α.Μ Δεπάστα Χαρίκλεια Α.Μ Κουτσιώρα Τριανταφυλλιά Α.Μ
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
1. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση Quantitative.
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
1. ΝΕΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση Quantitative.
1 Η έννοια της διανομής υλικών. 2 Επιχειρησιακή Εφοδιαστική (Business Logistics) Απόθεμα (Inventory) Μέσα μεταφοράς (transportation) Διεξαγωγή παραγγελιών.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Η Εφαρμογή Του Μάρκετινγκ Στην Εταιρεία Διαφήμισης, Δημοσίων Σχέσεων Και Επικοινωνίας Partners Y&R Πολυξένη Γεωργίου.
Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση
1. ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΠΟΥΔΩΝ Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ποσοτικές Μέθοδοι στα Οικονομικά & Διοίκηση Quantitative.
22/02/2006 ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ Καθ. Γεώργιος Ι. Δουκίδης Αναπλ. Πρόεδρος Τμ. Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Οικονομικό.
Παρουσίαση Μαθήματος Eric Soderquist Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Διοικητικής Επιστήμης & Τεχνολογίας Ευελπίδων 47Α & Λευκάδος 33, Τηλ.:
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
‘Η εμπορική ζωή των προϊόντων/υπηρεσιών’
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Ορισμός και Αρχιτεκτονική Συστημάτων Υποστήριξης Αποφάσεων.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων Νάνσυ Μπουραντά Αγρίνιο, 2016 Πανεπιστήμιο Πατρών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Αγροτικών Προϊόντων & Τροφίμων.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Θεωρία Αποφάσεων.
Κεφαλαιο 5 Τιμολόγηση Υπηρεσιών.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Μάρκετινγκ Προϊόντων Υψηλής Τεχνολογίας : Διοίκηση Προϊόντων Υ/Τ Δρ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΑΜΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Ανάπτυξη ΣΥΑ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Πληροφοριακά Συστήματα Ανώτατης Διοίκησης (EIS) Συστήματα Υποστήριξης Ανώτατης Διοίκησης (ESS) Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων στο Διαδίκτυο (Web-based.
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 3
Αξιολόγηση εναλλακτικών επιλογών.
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου Οικονομικού Οφέλους Περιγραφή Δράσεων Βασικοί Στόχοι – Προσδοκώμενα Οφέλη Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου.
Σχέδιο επαγγελματικού έργου
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ                          ΛΗΨΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ(STRATEGIC DECISION MAKING) ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ(DSS) ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: Χριστοδουλοπούλου Δήμητρα Φαρμάκη Ανθούλα Χριστοδούλου Χαριτωμένη ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Προκαταλήψεις στη διαδικασία λήψης στρατηγικών αποφάσεων Στρατηγικά μοντέλα απόφασης και χαρακτηριστικά τους ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ Ατομικές και οργανωσιακέςσκέψεις Ανώτερα επίπεδα ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Λογικό Μοντέλο Πολιτικό Μοντέλο Μοντέλο “Garbage Can” ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

Competitive Decision Making Ορισμός : Η ανταγωνιστική λήψη αποφάσεων ορίζεται ως η στρατηγική λήψη αποφάσεων που απαιτεί από την εταιρεία στην οποία εστιάσαμε να λάβει υπ’όψιν τις ενδεχόμενες αποφάσεις των ανταγωνιστών. Σε ανταγωνιστικά περιβάλλοντα παρατηρούνται ‘blind spots’ τα οποία επηρεάζουν την απόφαση για : - δυνατότητα επέκτασης - είσοδο μιας νέας επιχείρησης ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

Διαδικασία Λήψης Ανταγωνιστικών Αποφάσεων Θεωρία Παιγνίων Περιγραφικό Πλαίσιο του Porter Το Μοντέλο των Πέντε Δυνάμεων του Porter Απειλή υποκατάστατων προϊόντων/ υπηρεσιών Αντιπαλότητα των υπαρχόντων ανταγωνιστών DECISION MAKER Διαπραγματευτική δύναμη των προμηθευτών Απειλή εισόδου νέων ανταγωνιστών Διαπραγματευτική δύναμη των αγοραστών ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

Επιλογή Ανταγωνιστικών Στρατηγικών Ανταγωνιστικές στρατηγικές : ηγεσία κόστους , διαφοροποίηση, εστίαση ή και συνδυασμό αυτών Εναλλακτικά σενάρια δράσης : Υψηλή αγοραστική ζήτηση Ηγεσία Κόστους Υψηλή απειλή υποκατάστασης Ηγεσία Κόστους Υψηλή απειλή νέων εισόδων Στρατηγική Διαφοροποίησης Υψηλή απειλή νέων εισόδων Εστίαση ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

ΑΛΛΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΤΗ ΛΗΨΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Διαφορές στο περιβάλλον, στην κουλτουρα, στις νόρμες και στις αξίες της εταιρίας. Ορισμός των αντιπάλων, των χαρακτηριστικών και της στρατηγικής τους. Έλεγχος και κριτική της προώθησης των προιόντων/υπηρεσιών των ανταγωνιστών είτε στα κοινά μέσα διαφήμισης είτε στο διαδίκτυο. Αναγνώριση των χαρακτηριστικών των προιόντων του κλάδου (ομοιότητες, διαφορές) Συμπεριφορικές επιλογές για να ανταπεξέλθει στις απειλές (επανεξέταση τιμών, ποιότητας, υπηρεσιών, νέες συνεργασίες και προιόντα κ.α.) ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

DSS ΕΝΑ ΣΥΣΤΗΜΑ DSS Βάση γνώσεων Μοντέλα Στοιχεία Υποστηρίζει όλες τις φάσεις της διαδικασίας λήψης αποφάσεων DSS Δημιουργείται για την λύση μη δομημένων και περίπλοκων προβλημάτων Είναι κατασκευασμένο με μια διαλεκτική διαδικασία ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

Σε ποια στελέχη απευθύνονται τα ΣΣΑ Σε μεσαία και ανώτερα διοικητικά στελέχη Σε ποια στελέχη απευθύνονται τα ΣΣΑ Σε managers Σε διευθυντές Σε ομάδες της επιχείρησης ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΜΟΝΤΕΛΩΝ ΜΟΝΤΕΛΑ Γραμμικά μοντέλα βελτιστοποίησης Εικονικά Αναλογικά Είδος και επίπεδο αφαίρεσης Λειτουργίες που επιτελούν ΜΟΝΤΕΛΑ Μαθηματικά (ποσοτικά) Διανοητικά Μη γραμμικά μοντέλα βελτιστοποίησης ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΩΝ DSS ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ Ποιες λύσεις δίνουν τα ΣΣΑ Απαιτούνται νέες και έγκαιρες πληροφορίες Το μάνατζμεντ των επιχειρήσεων επιβάλει τα DSS Απαιτούνται ακριβείς και πλήρεις πληροφορίες Επιτυγχάνεται μείωση κόστους ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

Χαρακτηριστικά και δυνατότητες των ΣΣΑ Χαρακτηριστικά και δυνατότητες των ΣΣΑ 1. είναι εύκολα στην κατασκευή και την χρήση τους 2. παρέχουν υποστήριξη για τη λήψη αποφάσεων όλων των επιπέδων,όλων των καταστάσεων και φάσεων 3. προωθούν τη μάθηση μέσω της επανάληψης 4. προσαρμόζονται σύμφωνα με το χρήστη με το πέρασμα του χρόνου 5. επιτρέπουν την εύκολη διεξαγωγή της ανάλυσης ευαισθησίας 6.συνήθως χρησιμοποιούν ποσοτικά μοντέλα (συγκεκριμένα-έτοιμα- ή προσαρμοσμένα στην κάθε περίπτωση 7. ΣΥΑ υψηλότερου επιπέδου είναι «εξοπλισμένα» με εργαλεία διαχείρισης της γνώσης για σύνθετα προβλήματα 8. μπορούν να διαδοθούν μέσω δικτύου ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15

Ένα DSS στην πράξη. Πωλήσεις της εταιρίας -Ύψος πωλήσεων ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΟΥ ΠΑΡΕΧΕΙ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΜΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΙΑΣ ΠΟΥ ΤΙΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Πωλήσεις της εταιρίας -Ύψος πωλήσεων -Έσοδα από τις πωλήσεις Τμήμα Πωλήσεων Τμήμα Οικονομικών Πωλήσεις των ανταγωνιστών -Ύψος πωλήσεων προϊόντων -Είδος, ποιότητα προϊόντων Τμήμα Μάρκετινγκ Ανάλυση της σύγκρισης μεταξύ των πωλήσεων της εταιρίας και των ανταγωνιστών Σχέσεις των ανταγωνιστών με τους προμηθευτές τους Προγραμματισμός των διαθέσιμων πόρων των ανταγωνιστών Τμήμα Παραγωγής Διαφημιστικές καμπάνιες των ανταγωνιστών Ανάλυση της ζήτησης και της προσφοράς του κλάδου Ανάλυση εναλλακτικών σεναρίων και διαχείριση κινδύνου Σύνολο των ανώτατων στελεχών Γρήγορες απαντήσεις σε ad-hoc ερωτήματα ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15 ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Ο σχεδιασμός και η εφαρμογή ενός DSS βοηθά τους αποφασίζοντες να αναπτύξουν στρατηγικές, έτσι ώστε η εταιρία να μπορεί να αντεπεξέλθει στις απαιτήσεις του περιβάλλοντος και στις προκλήσεις του ανταγωνισμού. ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 15