Η διδασκαλία των δικτύων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση με χρήση εικονικού περιβάλλοντος μάθησης Θ. Ζευγίτης Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
Δίκτυα υπολογιστών Είναι δύσκολο για τους μαθητές να κατανοήσουν τη θεωρία των δικτύων χωρίς να έχουν φυσική επαφή με το αντικείμενο και καταλήγουν να θεωρούν το μάθημα δύσκολο και βαρετό (Sarkar, 2006) Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
Τα δίκτυα στη Β/θμια εκπαίδευση Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής Γυμνάσιο Β΄ Τάξη (Κεφάλαιο 4) Β΄ Τάξη (Κεφάλαιο 4) Γενικό Λύκειο Α΄ Τάξη (Κεφάλαιο 12) Α΄ Τάξη (Κεφάλαιο 12) Γ΄ Τάξη Πολυμέσα Δίκτυα Γ΄ Τάξη Πολυμέσα Δίκτυα ΕΠΑΛ Γ΄ Τάξη Τομέας Πληροφορικής και Δικτύων Η/Υ Δίκτυα Επικοινωνιών Γ΄ Τάξη Τομέας Πληροφορικής και Δικτύων Η/Υ Δίκτυα Επικοινωνιών
Λογισμικά προσομοίωσης Με τη χρήση του λογισμικού προσομοιώσεων στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή παρουσιάζεται ένα τεχνικό περιβάλλον (μεταφορά από το φυσικό) στο οποίο μέσω της αλληλεπίδρασης, οι μαθητές αποκτούν εμπειρία και διαδικαστική γνώση αναφορικά με τη λειτουργία ενός συστήματος (Alessi & Trollip, 2001; Παναγιωτακόπουλος et al., 2003)Alessi & Trollip, 2001Παναγιωτακόπουλος et al., 2003 Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
Λογισμικά προσομοίωσης Βοηθούν στην κατανόηση πολύπλοκων θεμάτων μέσω οπτικοποίησης των εργασιών Μαθητοκεντρικός προσανατολισμός Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
Λογισμικό προσμοίωσης Filius Aναπτύχθηκε από το πανεπιστήμιο του Siegen στη Γερμανία ( Ανοικτό περιβάλλον μάθησης Σχεδιασμένο για δευτεροβάθμια εκπαίδευση Προάγει την ανακαλυπτική μάθηση Παρέχει τις βασικές λειτουργίες για τη δημιουργία καταστάσεων εξομοίωσης με δίκτυα υπολογιστών Διανέμεται δωρεάν Διαθέσιμο για Windows / Ubuntu Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
Διδακτική παρέμβαση Τόπος: Εργαστήριο πληροφορικής Διάρκεια: 2 διδακτικές ώρες Σκοπός: Να κατανοήσουν οι μαθητές την σπουδαιότητα και την χρησιμότητα των δικτύων, να μάθουν τη συνδεσμολογία ενός δικτύου και να εξοικειωθούν με τις έννοιες πελάτης – εξυπηρετητής (client – server). Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
Διδακτικοί στόχοι Να περιγράφουν τι είναι ένα δίκτυο υπολογιστών Να περιγράφουν τους τρόπους σύνδεσης δύο ή περισσότερων υπολογιστών σε δίκτυο Να απαριθμούν τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των δικτύων Να είναι σε θέση να εξηγήσουν την έννοια του εξυπηρετητή (server) και του πελάτη (client) Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
1 η Διδακτική ώρα Εισαγωγή στη γενικότερη έννοια του δικτύου Διατύπωση ορισμού του δικτύου υπολογιστών Αναφορά τρόπων δικτύωσης Παρουσίαση της διεύθυνσης IP Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
Ανάπτυξη δραστηριότητας Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
2 η Διδακτική ώρα Επεξήγηση της έννοια του Διαδικτύου (διάκριση από την υπηρεσία του Παγκόσμιου Ιστού) Αναφορά στον παγκόσμιο ιστό και σε έννοιες όπως ο web server και η γλώσσα html Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
Ανάπτυξη δραστηριότητας Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
Εγκατάσταση λογισμικού
Προχωρημένο παράδειγμα
DNS server
Συμπεράσματα Οι μαθητές εμπλέκονται ενεργά στη μάθηση Εμβάθυνση στον τρόπο που σκέφτονται και ενεργούν καθώς προχωρούν στις εργασίες τους και παίρνουν άμεση ανατροφοδότηση από τον προσομοιωτή Θετική ανταπόκριση των μαθητών Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής
Προτάσεις Εφαρμογή του μοντέλου client-server στο τοπικό εργαστήριο με χρήση ενός πακέτου ελεύθερου λογισμικού όπως xampp ή wampp Ενεργοποίηση του εξυπηρετητή Apache Δημιουργία απλής html σελίδας Πρόσβαση από τους υπολογιστές του δικτύου
Σας ευχαριστώ πολύ! Ημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής