ΕΝΔΥΝΑΜΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι αντιλήψεις των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την αποτελεσματικότητα της βιβλιοθεραπείας Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
Advertisements

ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ‘‘Towards Achieving Self Regulated Learning as a Core in Teachers” In-Service Training in Cyprus Δημοτικό Σχολείο Άγιος Σπυρίδωνας.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Μοντελοποίηση Έργα Μαθήματα Αξιολόγηση Αναστοχασμός Αναστοχασμός.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΙΚΡΟΙ ΖΩΓΡΑΦΟΙ ΜΕΓΑΛΟΙ
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
Tηλεματική- Μαθαίνοντας και Διδάσκοντας Παπακωνταντίνου Σωτήρης ΑΜ:968.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Μάθημα 6: Γλώσσα και περιεχόμενο Διδάσκουσα: Βασιλάκη Ευγενία ΠΤΔΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Mathematics in the streets and in the schools Terezinha Nunes Carraher, David William Carraher and Analucia Dias Schliemann Καλογεράκης Γιώργος Δ
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παραδοτέο έργο : Προσαρμογή υλικού για τη διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της ελληνικής σε άτομα με αναπηρίες Η διδασκαλία, εκμάθηση, πιστοποίηση της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Συνέντευξη με νήπια.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Chlapana,E (2016) An intervention programme for enhancing kindergarteners’ cognitive engagement and comprehension skills through reading informational.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Τρεις αναλύσεις αξιολόγησης
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΔΥΝΑΜΩΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ RELEASE ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΙΑΣ ΜΑΡΙΝΑΣ ΣΤΡΟΒΟΛΟΥ ΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Μελίνα Κωνσταντίνου Μόρφω Χριστοφή Χριστιάνα Μακρυγιάννη ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ: Μαρία Χατζηπιερή

ΘΕΜΑ Καθορισμός Δεικτών Επιτυχίας για την ανάπτυξη του προφορικού λόγου σε ημερήσια βάση ΠΡΟΒΛΗΜΑ Η μη ικανοποιητική ικανότητα των παιδιών να εκφράζονται στην κοινή νέα ελληνική στον προφορικό λόγο, χρησιμοποιώντας ολοκληρωμένες προτάσεις

Γλώσσα Μαθηματικά ΣΚΟΠΟΣ Να αυξηθεί ο βαθμός ικανότητας του προφορικού λόγου των μαθητών /τριών στην κοινή νέα ελληνική Γλώσσα Λέξη Πρόταση Κείμενο Μαθηματικά Κατασκευή προβλήματος Λέξεις-Κλειδιά Περιγραφή διαδικασίας

1 Καθορισμός Στόχων 2 Καθορισμός Δεικτών Επιτυχίας με βάση τους στόχους του Σχεδίου Δράσης 3 Σχεδιασμός δραστηριοτήτων με βάση τους Δείκτες Επιτυχίας στα ημερήσια μαθήματα Δείκτες Επιτυχίας (ΔΕ) ● Οι Δείκτες Επιτυχίας διακρίνονται από τους στόχους στο ότι οι στόχοι δείχνουν το προτιθέμενο μαθησιακό αποτέλεσμα ενώ οι ΔΕ δείχνουν το αποτέλεσμα που έχει επιτευχθεί και πώς το αποτέλεσμα αυτό μετριέται στο τέλος του μαθήματος

Δείκτες Επιτυχίας στη Γλώσσα Παραδείγματα ▪ Να διηγούνται την περίληψη του κειμένου «Το παράξενο ταξίδι της Συννεφένιας» με τη βοήθεια εικόνων με χρονολογική σειρά ▪ Να παρουσιάζουν προφορικά τα σχεδιαγράμματα τους για τη δική τους ονειρεμένη πολιτεία με 3-4 αιτιολογημένες προτάσεις ▪ Να εκφράζουν τη γνώμη τους για τη ρύπανση της θάλασσας υποστηρίζοντάς την με δύο τουλάχιστον επιχειρήματα  

Δείκτες Επιτυχίας στα Μαθηματικά Παραδείγματα ▪ Να αναφέρουν προφορικά το κριτήριο με το οποίο χώρισαν τους αριθμούς σε άρτιους και περιττούς/μονούς ▪ Να επαναδιατυπώνουν οδηγίες από το βιβλίο Μαθηματικών με τη χρήση λέξεων-κλειδιών ▪ Να χρησιμοποιούν τους όρους «αριθμητής» και «παρονομαστής» για να περιγράψουν τον τρόπο εργασίας τους

Ομαδοσυνεργατική Μέθοδος Στην πλειοψηφία τους οι δραστηριότητες που σχεδιάστηκαν με βάση τους Δείκτες Επιτυχίας στηρίχθηκαν στην ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Η ομάδα είναι ένα ιδανικό πλαίσιο ανάπτυξης του προφορικού λόγου. Η επιλογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας φάνηκε να έχει θετικές επιδράσεις στον τομέα της ανάπτυξης του προφορικού λόγου των παιδιών, αφού μέσα στην ομάδα παρατηρήθηκε αυξημένη ποιοτικά και ποσοτικά η επικοινωνία μεταξύ των μελών της.

Δραστηριότητες στο επίπεδο λέξης Βασικό λεξιλόγιο στο θρανίο και στον πίνακα Ιδεοθύελλα σχετική με το μάθημα Σελιδοδείκτης με λέξεις-κλειδιά της ενότητας. Ο σελιδοδείκτης χρησιμοποιείται και στο σπίτι για εργασία με τους γονείς. Χρησιμοποίηση βασικού λεξιλογίου μαθήματος για δημιουργία προτάσεων Στις ομάδες δίνονται λέξεις κλειδιά για να φτιάξουν προτάσεις. Η σύνθεση των προτάσεων μας δίνει την περίληψη του κειμένου.

Εύρεση παραγώγων των σύνθετων λέξεων Εύρεση παραγώγων των σύνθετων λέξεων. Δημιουργία προτάσεων, χρησιμοποιώντας τις λέξεις που έμαθαν. Εκμάθηση πολλών διαφορετικών λέξεων που αφορούν στην πράξη της πρόσθεσης αλλά και της αφαίρεσης. Έτσι, είναι εύκολο στο άκουσμα αυτών των λέξεων μέσα στο πρόβλημα, να μπορούν να βρουν την εξίσωση για να το λύσουν. Δραστηριότητες με το « Φαγαλέξη» που τρώει τις λέξεις ή τις φράσεις και πρέπει να αντικατασταθούν από τα παιδιά.

Δραστηριότητες στο επίπεδο πρότασης Υποστήριξη των μαθητών στην αρχική φάση με φράσεις που προστέθηκαν στο γλωσσικό δυναμικό των παιδιών. Λειτουργούν ως κίνητρο να παράγουν ιδέες (Πιστεύω ότι, Νομίζω, Κατά τη γνώμη μας …κ.τ.λ.) Φράσεις στον πίνακα που τους βοηθούν να αρχίζουν την πρότασή τους στη συζήτηση (Θέλω να συμπληρώσω, Θέλω να αναφέρω, Η άποψή μου είναι, Συμφωνώ, Διαφωνώ κλπ.) Χρησιμοποίηση φράσεων υπόθεσης (Λες να …, Πιθανόν …, Ίσως …, κτλ.)

Αλλαγή τίτλου μαθήματος Δραστηριότητες όπου δίνεται η ευκαιρία να αλλάξουν προτάσεις που θεωρούν λανθασμένες. Η μαγισσούλα " Ανακατώστρα" ήταν πολύ βοηθητική. Σύνθεση ιδεών από ιδεοθύελλα ή διαγράμματα Στήριξη της άποψης τους με ένα τουλάχιστον επιχείρημα, εφαρμόζοντας τη δομή του απλού επιχειρηματικού λόγου (Γνώμη-Επιχείρημα-Συμπέρασμα) Συμμετοχή στη συζήτηση:τα παιδιά έφτιαξαν τους κανόνες καλής συνομιλίας π.χ. να εκφράζουν τη γνώμη τους ελεύθερα, να αλλάζουν την αρχική τους γνώμη όταν πείθονται από τα επιχειρήματα του άλλου κτλ.

Δραστηριότητες στο επίπεδο κειμένου Δημιουργία προφορικών προβλημάτων. Με τη βοήθεια τριών χαρτονιών στον πίνακα βρίσκουν τρόπους να φτιάξουν το πρόβλημα (Αρχή -Μέση-Τέλος). Στο κάθε χαρτόνι γράφονται πολλές ιδέες. Βρίσκουν τα δομικά στοιχεία του κειμένου και τα συνθέτουν σε 3 – 4 προτάσεις με σωστή συντακτικά δομή. Ακόμη και όταν η ιστορία τελειώνει εξακολουθεί να υπάρχει η δυνατότητα του ύστερα. Τα παιδιά συνεχίζουν την ιστορία. Όταν θα υποδυθούν τη δασκάλα και θα εξηγήσουν σε άλλα παιδιά έναν ορισμό/μια έννοια, μια οδηγία ή μια διαδικασία.

Η χρήση μαγνητοφώνου: έδωσε τη δυνατότητα στους μαθητές να ακούσουν τις μαγνητοφωνημένες προφορικές τους εκφράσεις, να εντοπίσουν λάθη (ατυχείς εκφράσεις / συντακτικά λάθη / ύφος του λόγου κλπ.), να επαναπροσδιορίσουν τον προφορικό τους λόγο και να προσπαθήσουν να τον διορθώσουν. Σημαντικό ήταν το γεγονός ότι έγινε η επεξεργασία του προφορικού λόγου από όλους αμέσως μετά την παραγωγή του, κατά την οποία, αυτά που είπαν σχολιάστηκαν και κρίθηκαν ως προς το αν ήταν κατάλληλο για το σκοπό για τον οποίο παρήχθη. Έμαθαν να προσεγγίζουν το λόγο τους από τη σκοπιά του ακροατή.

Δημιουργικές Δραστηριότητες Θεατρικής Αγωγής: Διάλογοι σε δυάδες με τη χρήση φιγούρων Κουκλοθέατρο Δραματοποιήσεις Ρόλοι στις ομάδες Αυτοσχεδιάζω στο θεατρικό παιχνίδι – ολοκληρωμένη πρόταση – συγκροτημένη σκέψη.

Άλλες δημιουργικές δραστηριότητες Δημιουργία ποικίλων επικοινωνιακών περιστάσεων που έδωσαν το έναυσμα για την παραγωγή ποικίλων μορφών και ειδών λόγου. Ρεπορτάζ σε άμεση αναμετάδοση (για να έχει ροή λόγου) για ένα επίκαιρο θέμα π.χ. μια κακοκαιρία, η αναμετάδοση του καρναβαλιού κ.α. «Ο διάδρομος της σκέψης» - Ένα παιδί παίρνει συγκεκριμένο ρόλο και περνά ανάμεσα στα παιδιά που είναι χωρισμένα σε δύο ομάδες. Η κάθε ομάδα υποστηρίζει κάτι διαφορετικό από την άλλη και προσπαθούν με επιχειρήματα να πείσουν το παιδί που περπατά στο διάδρομο. Διαλογική αντιπαράθεση (Debate)

Αναστοχασμός – Συμπεράσματα Η συμμετοχή μας στην έρευνα δράσης μας έδωσε την ευκαιρία να εμπλακούμε σε μια πολύ δημιουργική διαδικασία διδασκαλίας – μάθησης. Ξεκινώντας από το σχεδιασμό, προχωρώντας από τη δράση στον αναστοχασμό και από τον αναστοχασμό σε μια νέα δράση, μέσα από μια διαδικασία που η γνώση δεν ήταν επιβαλλόμενη πετύχαμε τη βελτίωση, η οποία μετατράπηκε σε γνώση και αλλαγή αντίληψης και στάσης απέναντι στην εκπαιδευτική διαδικασία. Ψηλός βαθμός ικανοποίησης των συναδέλφων που εφαρμόσαμε τις πιο πάνω δραστηριότητες και είναι πρόθεσή μας να συνεχίσουμε να τις εφαρμόζουμε.

Η εργασία σε μικρές ομάδες επέτρεψε και στους για διάφορους λόγους διστακτικούς ή ανασφαλείς μαθητές να συμμετάσχουν και να θελήσουν να εκφράσουν τη γνώμη τους. Έτσι, ξεκινώντας από τα πλαίσια της μικρής ομάδας μπόρεσαν να αποκτήσουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, καθώς φαίνεται ότι διαπίστωσαν ότι ο λόγος τους λειτούργησε αποτελεσματικά και έγινε αποδεκτός στα πλαίσια της ομάδας. Η αυτοπεποίθηση αυτή ήταν χρήσιμη και τους βοήθησε σιγά σιγά να μην έχουν αναστολές προκειμένου να πάρουν το λόγο ενώπιον όλης της τάξης. Η στήριξη που είχαμε από τα μέλη της ερευνητικής ομάδας είχε βοηθήσει πολύ, ιδιαίτερα κατά τα πρώτα στάδια υλοποίησης του σχεδίου δράσης αλλά και μετέπειτα στο στάδιο εφαρμογής του μέσα από επιμέρους αναστοχασμούς που μας δόθηκαν.

Η συμμετοχή μας στην έρευνα δράσης επέδρασε θετικά στη δική μας επαγγελματική ανάπτυξη ως εκπαιδευτικών. Συγκεκριμένα, αποτέλεσε μια διαδικασία που ήταν πολύ αποτελεσματική, αφού σχεδιάστηκε και εφαρμόστηκε από τη σχολική μας μονάδα, για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα εντός της σχολικής μονάδας με σκοπό τη βελτίωση. Επίσης, συνδέθηκε με συγκεκριμένες καθημερινές δραστηριότητες εμάς και των μαθητών μας. Η εμπλοκή μας σε συγκεκριμένες διδακτικές δραστηριότητες και ενέργειες παρατήρησης και κριτικής ανασκόπησης μεταξύ μας ήταν πολύ εποικοδομητικές. Η ομάδα των εκπαιδευτικών του σχολείου μας που έλαβε μέρος στο πρόγραμμα υιοθέτησε συνεργατικές συμπεριφορές μεταξύ της. Αυτή η συνεργατική διαδικασία βοήθησε ώστε ο αναστοχασμός μας που γινόταν κυρίως σε αλληλεπίδραση με τους άλλους εκπαιδευτικούς που λάμβαναν μέρος στην έρευνα να είναι πιο αποτελεσματικός.