Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Advertisements

αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΕΤΑΙΡΟΥΣ
2. ΒΑΣΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Εισαγωγή στη Διαπολιτισμική Παιδαγωγική
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών.
Τμήμα Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών Πτυχίο Δημοσιογραφίας Πανεπιστήμιο Κύπρου.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Ενίσχυση της έρευνας στο “ΕΠ. Εκπαίδευση και δια βίου μάθηση ” Νίκος Μαρούλης, Logotech AE Καρδίτσα 18 Σεπτεμβρίου 2008.
ΤΜΗΜΑ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Ο ρόλος της Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στην Ελλάδα
Πρόγραμμα Σπουδών Το Τμήμα Ιστορίας & Αρχαιολογίας είναι κληρονόμος μιας μεγάλης παράδοσης που διαμορφώθηκε από προσωπικότητες της ελληνικής Αρχαιολογίας.
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
Δευτερογενής ανάλυση των κοινωνικών δεδομένων και ερευνητικές υποδομές.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Θεωρία και Ιστορία της Τεχνολογίας Ενότητα 1: Η Τεχνολογία ως Θεωρία και Ιστορία Δημήτρης Μπιλάλης Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Τμήμα: Ιστορίας, Αρχαιολογίας,
Οικονομική Ανθρωπολογία
6 ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΑΠΟΙΚΙΟΚΡΑΤΙΑ
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Οικονομική Ανθρωπολογία
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΜΙΑ ΣΥΝΤΟΜΗ ΚΑΙ ΕΠΙΛΕΚΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΜΕΡΟΣ 3 ο Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΞΙΣΜΟΥ.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΑΥΡΟΜΜΑΤΗΣ.  Η σημερινό διάλεξη είναι μια μορφή εισαγωγής στο υποχρεωτικό μάθημα ‘ Βασικές αρχές Ανθρωπογεωγραφίας ’  Αλλά τι είναι η ανθρωπογεωγραφία.
Μετανάστες, πρόσφυγες και η «εθνική τάξη πραγμάτων»
Επιστήμη, Τεχνολογία και Πολιτισμός Science, Technology and Culture όπως: Επιστήμη, Τεχνολογία, Κοινωνία Science, Technology, Society και η Διδακτική των.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
ΠΜΣ Ευρωπαϊκή Κοινωνική Πολιτική Ευρωπαϊκές Πολιτικές Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ενσωμάτωσης Θεματική ενότητα 2 ου εξαμήνου / 3 τρίωρα σεμινάρια.
Αγορά Εργασίας - Καινοτομία στην Οικονομία της Γνώσης
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
O ρόλος των μετα-νεωτερικών προσεγγίσεων της Συμβουλευτικής Σταδιοδρομίας σε μια κρίσιμη εποχή για τον κόσμο της εργασίας Διεθνές Επιστημονικό Συνέδριο.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ 2017
Αγροτική Κοινωνιολογία
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Πλαίσιο για την δημιουργία ενός επιτόπιου πειραματικού ηχομουσείου
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
ΑΣΠΑΙΤΕ - ΠΕΣΥΠ ΤΜΗΜΑ Α ΜΑΘΗΜΑ: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Εκπαιδευτική διοίκηση και καινοτομία
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Το ζήτημα του χώρου Μεθοδολογικές, ερμηνευτικές διαδρομές… Στρατηγικές, πρακτικές σχεδιασμού με έμφαση: στις κοινωνικο-οικονομικές διεργασίες…
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Η γένεση των εκπαιδευτικών συστημάτων στην Ευρώπη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εργασία για το μάθημα «Συγκίνηση και Νόηση»
ΤΑ 8 ΘΑΝΑΣΙΜΑ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΜΑΣ
Νικόλαος Πατσαντάρας Αναπληρωτής Καθηγητής Αθλητικής Κοινωνιολογίας Τηλ
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η ΝΕΑ ΓΕΩΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Ή ΓΕΩΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
ΕΚΦΡΑΣΗ-ΕΚΘΕΣΗ ΓΙΑ ΟΜΟΓΕΝΕΙΣ- ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 2η Η ιστορική εξέλιξη των σχέσεων Εκπαίδευσης και ΜΜΕ
Εκπαίδευση και μειονότητες
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παγκοσμιοποίηση και Αντίσταση Ορίζοντας την παγκοσμιοποίηση Εβδομάδα 2

Στόχοι μαθήματος Ορισμός παγκοσμιοποίησης μέσα από συναφείς έννοιες του παρελθόντος ή του σήμερα. Περιδιολόγηση Κριτήρια ορισμούς και χαρακτηριστικά Σχέση ης παγκομσιοποίησης με την ανθρωπολογία: θεωρία, μέθοδοι

Βιώνοντας την παγκοσμιοποίηση «Οι όροι και οι έννοιες είναι πολυσήμαντοι. Διαθέτουν την δική τους πολύπλοκη ερμηνευτική. Αποτελούν έναν συμπυκνωμένο εκφραστή μικρών ή και μεγάλων αντιθέσεων και της κίνησής τους» [Μπέκ 1999: 11] Παραδείγματα επι-βίωσης του παγκόσμιου Συζήτηση -Μπορώ να ξεκινήσω από τη δική μυ πορεία: σπουδές-δουλειά Ε.Ε. –υπερ-εθνικός οργανισμός πβλ συνάλλαγμα-Ευρώ -εργασία -υγεία -γλώσσες -αντίθεση ευρωπαίοι-ΕΕ// και οι άλλοι [κατηγορίες αποστολή πχ άμαζον] -συζήτηση με δικά τους βιώματα από την παγκοσμιοποίηση

Εννοιολογώντας το παγκόσμιο Η άνοδος της Δύσης παράλληλα με την εννοιολόγηση του παγκόσμιου Περιοδιολόγηση (βλπ4) Κριτική του ιμπεριαλισμού Πολιτική έκφραση ή ενδογενές αίτιο που προκαλείται από τον καπιταλισμό? -Από το διεσπασμένα φεουδαρχικά κρατίδια στις μοναρχίες και αυτοκρατορίες του 17 και 18ου αιώνα -νέος κόσμος -»παγκόσμια ειρήνη», Καντ -οικονομική εξάπλωση και εκμετάλλευση πηγών -το σκεφτόμενο υποκείμενο -Διαφορετικές θεωρήσεις του ιμπεριαλισμού: Κάουτσκυ=πολιτική έκφραση τραπεζιτών [περιοριστικό ορισμός, απλουστευτικός σήμερα]-Μικρό βιογραφικό Λούξενμπουργκ= συγκέντρωση κεφαλαίου και ανάγκη νέων αγορών για την εξαγωγή του [διεθνοποίηση των αγορών, εξαγωγή εμπορευμάτων, παγκοσμιοποίηση εμπορίου αλλά όχι θεώρηση των εσωτερικών μηχανισμών, πχ διεθνοποίηση κεφαλαίου]ιμικρό βιογραφικό -Λένιν= εσωτερικό στάδιο μετεξέλιξης του καπιταλισμού, εξαγωγές τόσο εμπορευμάτων όσο κεφαλαίου. Το κράτος έχεις ως στόχο του την ικανοποίηση όχι τόσο του παραγωγικού κεφαλαίου αλλά του χρηματιστηριακού -

Συναφείς όροι Οικουμενισμός [ecumenism] Κοσμοπολιτισμός [cosmopolitanism] Δι-εθνισμός[transnationalism] Παγκοσμιότητα [globality] -για τον Μπεκ ταυτίζεται με τον νέο-φιλελευθερισμό, για τα ελληνικά δεδομένα πιο γενικό φαινόμενο με ιδεαλιστικά στοιχεία από τον ουμανισμός [χρήση από θρησκεία] -συνηθέστερα χρησιμοποιείται σε σχέση με τον τρόπο ζωής, ιδέες -φαινόμενο που περιλαμβάνει διαδικασίες κυκλοφορίας προϊόντων, ιδεών, ανθρώπων -παγκόσμια κοινωνία=πολυμορφία χωρίς ενότητα, πάντα προς ολοκλήρωση, κοινωνικές σχέσεις που ξεπερνούν το έθνος-κ΄ρατος

Περιοδιολόγηση της παγκοσμιοποίησης [από Μπλεκ 1999:90] Μαρξ-15ος αιώνας-Σύγχρονος καπιταλισμός Βάλερσταϊν-15ος αιώνας-Παγκόσμιο Καπιταλιστικό Σύστημα Ρόμπερτσον-1870-1920-Πολυδιάσταση Γκίντες- 18ος αιώνας-Εκσυγχρονισμός Περλμούτερ-Τέλος αντιπαράθεσης Ανατολής/Δύσης-Παγκόσμιος Πολιτισμός βιογραφικό

Πώς ορίζουμε την παγκοσμιοποίηση? 1. Αντικειμενικό ή υποκειμενικό φαινόμενο 2.Οικονομικό ή κοινωνικό φαινόμενο 3.Σύγχρονο φαινόμενο ή αδιάσπαστο στοιχείο του καπιταλισμού 1.αντικειμενικό=αποτέλεσμα του συστήματος εκτός των προθέσεων των υποκειμένων πχ παγκόσμια κρίση αποτέλεσμα των ενδογενών παλινδρομήσεων (διαθρωτικές διορθώσεις] του καπιταλισμού για να προχωρήσει. Αντίθετα υποκειμενικό= αποτέλεσμα δράσεις υποκειμένων πχ παγκόσμια κρίση αποτέλεσμα τραπεζιτικών αποφάσεων/ Golden Boys. To δεύτερο μοιάζει με Κάουτσκυ. Υπάρχουν και τα δύο αντικειμενικές συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί με πολύπλευρες και πολύ-επίπεδες δράσεις που ενισχύονται και αλλάζουν με τα υποκείμενα. 2.Υποστηρικές οικονομικού=τεχνολογίες, διεθνοποίηση αγορών [Λούξενμπουργκ] Μονόπλευρη άποψη, εγκλωβίζονται στην αμεσότητα ορισμένων οικονομικών φαινομένων, έλλειψη αναστοχασμού. Παρά τις σημαντικές αλλαγές οι επιτώσεις στην κοινωνία είναι μεγάλε ςπχ βίωση χώρου, χρόνου και θα πρέπει να μελετηθούν, Επίσης πολιτικές αποφάσεις επιτρέπουν την εφαρμογή κάποιων από αυτά τα οικονομικά μέτρα. Εξίσου περιοριστική η άποψη που θέλει να μην υπάρχει καθόλου η παγκοσμιοποίηση αλλά αυτή να είναι εφεύρεση κοινωνικών ομάδων για να καλύψουν τις ανάγκες τους. 3.Σύμφωνα με το δεύτερο μέρος της σύγκρισης θα πρέπει ανατρέχουμε στο παρελθόν του καπιταλισμού για να βρούμε αναλογίες πχ 19ος αιώνας έχει χαρακτηριστεί ως πρώιμη παγκοσμιοποίηση και άρα να βρούμε τάσεις που νομοτελειακά οδηγούν στην παγκοσμιοποίηση θα μπορούμε. Η έννοια όμως της αναλογίας προυποθέτει ένα υποκείμενο που κάνει τη σύγκριση. Ποια είναι η ατζέντα του/της? Η ανασκόπηση του παρελθόντος με βάση σημερινά δεδομένα και κριτήρια είναι επικίνδυνη αφού υπεραπλουστεύει και υπερερμηνεύει το παρελθόν αλλά και περιορίζει ίσως τον τρόπο που προσεγγίζουμε το σήμερα. Υπάρχουν στιγμές του παρελθόντος της Δύσης που διαμόρφωσαν και ενίσχυσε τις συνθήκες για την έκφραση της παγκοσμιοποίησης –θα δούμε κάποια από αυτά στο επόμενο μάθημα-αλλά η παγκοσμιοποίηση σήμερα είναι μια ιδιαίτερη φάση ανάπτυξης [οικονομία/ κοινωνία]έ χει συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και κυρίως επιπτώσεις Άποψη του Μπεκ η παγκοσμιοποίηση συν-αποτελείται και συν-γκροτείται από διαφορετικά οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά στοιχεία. Πολυσύνθετο και πολυσημαντο φαινόμενο

Χαρακτηριστικά Εργασιακές σχέσεις: Μετα-φορντικό μοντέλο Νέες τεχνολογίες/ΜΜΕ Μεταφορές Ταχύτητα/Επιβράδυνση [χρόνος] Απόσταση/Εγγύτητα [χώρος] Κρίση του έθνους-κράτους Ομογενοποίηση πολιτισμικών μορφών έκφρασης Καταναλωτισμός Ρευστά υποκείμενα Περιβάλλον -ευελιξία στις μορφές εργασίας -διαδίκτυο, διαδραστικά μέσα, πρόοδος των μεταφορών -μεταφορές, τεχνολογίες, ταχύτητα/κίνηση φυσικοποιείται πχ τουρισμός, επιβράδυνση =αποτυχία πχ ανεργία Κονωνικές τάξεις πχ ο χ΄ρονος για πλούσιους -μεταφορές, τρόπος ζωής πχ αστικά κέντρα/χωριά -περιφερειοποίηση του κράτους, αποεθνικοποίηση του κεφαλαίου/περιορισμός του κοινωνικού κράτους, κράτος πρόνοιας -διεθνοποίηση πολιτισμού/αμερικανοποίηση -αύξηση κατανάλωσης -πολύπλευρα, μετακινούμεν, πολυσυλλεκτικά

Παγκοσμιοποίηση και ανθρωπολογία Επανεξέταση ερευνητικών εργαλείων Πού είναι το τοπικό? η κρίση εθνογραφικές περιοχές (area studies) Άσκηση: Συγκρίνετε την περιοδιολόγηση της παγκοσμιοποίησης με αυτή της ανθρωπολογικής έρευνας που θα σας δοθεί -επιτόπια έρευνα-παγκοσμιοποίηση χώρου/χρόνου νέα μεθοδολογικά εργαλεία -η συγκρότηση του τοπικού κατασκευή -η μεγαλύτερη συγκέντρωση αρμενίων στο εξωτερικών -Λέβελεν σ. 31

Επιρροές και εξαιρέσεις Θεωρία της εξάρτησης [dependency theory] Θεωρία του παγκόσμιου συστήματος [world system theory] -Eric Wolf, Europe and the people without history ( 1984) -η έλλειψη ανάπτυξης ήταν αποτέλεσμα ασύμμετρης εξέλιξης της ανάπτυξης του καπιταλισμού και όχι εγγενής έλλειψη -θεώρηση των εθνών σε ε σχέση με την τοποθέτησή τους στην παγκόσμια κατανομή εργασίας μεταξύ κέντρου-ημιπεριφέρειας- περιφέρειας -βιογραφία-επιχείρημα

Τι προσφέρει η Π. στην ανθρωπολογία? Αποφυγή ενός μοντέλου ανάλυσης από πάνω-προς τα κάτω Η παγκοσμιοποίηση λειτουργεί περισσότερο ως ορίζοντας ερμηνείας και θεώρησης των πραγμάτων παρά ως μια κλειστή θεωρητική προσέγγιση Συνδυάζει οικονομία, πολιτική, κοινωνία και πολιτισμό (ολιστική προσέγγιση) Ευνοεί τη διεπιστημονικότητα -βίωση παγκόσμιου και αποτελεσμάτων να ειδωθεί έτσι στην καθημερινότητα και μορφές αντίδρασης ή αντίστασης. Εν-πλοκη δια-πλοκη -μεγάλο πεδίο εφαρμογής. Εργαλείο -

‘Νέα’ Ερευνητικά Ενδιαφέροντα Ανθρωπολογία της ανάπτυξης/κριτική Ταυτότητα Μεταναστεύσεις Μελέτη της κατασκευή της σχέσης παγκόσμιου/τοπικού Νέα ώθηση σε παλιά ερευνητικά πεδία, πχ φύλο -η ανθρωπολογία θέτει σε αμφισβήτηση το ουμανισιτκό έργο της ανάπτυξης και φέρνει στην επιφάνεια τις αρνητικές συνέπειες (ισχύς-γνώση, Φουκώ) -υβριδισμός -δι-εθνισμός, διασπορές. Πρόσφυγες -πώς δημιουργούνται πχ τουρισμός, προβολή τόπου, υιοθέτηση διεθνών τάσεων σε τοπικό επίπεδο πχ υγιεινή διατροφή

Θεωρητικά εργαλεία Σχετικισμός Υποκειμενισμός Κληρονομιά του Φουκώ -τέλος στα παγκόσμια επεξηγηματικά μοντέλα από Διαφωτισμός και έπειτα, έχει και αρνητικά-μηδενισμός -τέλος της αντικειμενικότητας-κονστρουκτιβισμός-τίπο υλικό? -λόγος (discourse) :η γλώσσα η ίδια δημιουργείται και δημιουργεί όρια στον τρόπο που σκεφτόμαστε και δρούμε πχ θεώρηση της τρέλας, δύναμη-γνώση-αλήθεια

Μεθοδολογικά εργαλεία Επιτόπια έρευνα Πολύ-τοπική έρευνα Κατάργηση ή ενίσχυση της επιτόπιας έρευνας -παράδοση Μαλινόφσκι -κατασκευή του τοπικού πχ πού πας, ποιον γνωρίζεις -νέες τεχνολογίες -αφού το τοπικό δεν υπάρχει εμπειρία του οαγκόσμιου στο καθημερινό

Συμπεράσματα Η παγκοσμιοποίηση αφορά σε δια-πλεκόμενες οικονομικές, πολιτικές, κοινωνικές και πολιτισμικές διαδικασίες που εξελίσσονται σε τοπικό και διεθνές επίπεδο, καθιστώντας αυτά τα δύο αλληλοεξαρτώμενα. Έχει ιστορικές ρίζες αλλά και μοναδικά χαρακτηριστικά Η επίδρασή της στην ανθρωπολογία είναι πολύπλευρη μετατρέποντας της σε ένα ευρύτερο ορίζοντα ανάλυσης παρά σε κλειστό θεωρητικό μοντέλο