ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Advertisements

ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 8/12/2010 Εύη Αποστολάκη Δ.Σ. Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ (2ηδιάλεξη)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ "ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ"
Η παγκόσμια κρίση και η επόμενη μέρα για τις οικονομίες Εισηγητής: Μάνος Χατζηδάκης Οικονομικός Αναλυτής Αθήνα, Μάρτιος 2009.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΕΠΙΧΕΙΡΩ 2009» ΔΡΑΣΕΙΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΚΑΙ ΓΥΝΑΙΚΕΙΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
Μικροδιδασκαλία: Παρουσίαση Επιχειρηματικού Σχεδίου με τίτλο:……
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΑΠΕ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Το κόστος (ιδίων) κεφαλαίου των επιμέρους επενδυτικών σχεδίων μιας επιχείρησης Υπολογισμός του Κόστους Κεφαλαίου της επιχείρησης (WACC) Ισοδύναμο.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
Γραμμικός Προγραμματισμός
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ ΑΓΟΡΑΣ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΠΑΡΑΓΩΓΗ 5η Διάλεξη.
1.3 ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Θεωρητικό υπόδειγμα για την μελέτη της οικονομικής δραστηριότητας (Κεφ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Συνολική Ζήτηση Εθνικό Εισόδημα Εθνικό Προϊόν Εθνική Δαπάνη
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΚΟΠΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ, ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ
Ξανθόπουλος Χρήστος ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΤΥΡΟΚΟΜΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΕΜΠΟΡΙΟΥ.
Κεφάλαιο 5 Τμηματοποίηση Αγοράς.
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Μονάδα Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας ΤΕΙ Λάρισας Αντώνιος Καραγεώργος Εισαγωγή στο παιχνίδι προσομοίωσης της αγοράς (Επιχειρηματικό.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ – ΟΓΚΟΥ – ΚΕΡΔΟΥΣ (ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ)
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Εργαστήριο Συστημάτων Αποφάσεων και Διοίκησης Μελέτη Περίπτωσης Οι πωλήσεις του μηνός Δεκεμβρίου για την εταιρία «ΘΗΤΑ Α.Ε. ήταν € ενώ οι πωλήσεις.
ΒΑΣΙΚΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΜΕΓΕΘΗ – ΑΝΑΛΥΣΗ ΝΕΚΡΟΥ ΣΗΜΕΙΟΥ Γ. Καμπουρίδης 9/26/ Βασικά Οικονομικά Μεγέθη - Ανάλυση Νεκρού Σημείου.
6 ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ.
1 Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης (Επανάληψη ή Εισαγωγή) Τι είναι Οικονομικό Υπόδειγμα; Όφελος Κόστος Αγορές Ελαστικότητα Εξωτερικότητες Οικονομικά.
Λογιστική για Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις Αξιολόγηση Επενδύσεων
Τίτλος επιχειρηματικού σχεδίου/όνομα επιχείρησης
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΑΓΟΡΑ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Τιμές Μεταφοράς.
Κανάλια διανομής και παγκόσμιες αγορές
Προϋπολογιστικός Έλεγχος της λειτουργίας της επιχείρησης
Δρ. Ιωάννης Ε. Χανιωτάκης
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο Συστήματα χρηματοοικονομικής διοίκησης
Παράδειγμα 1 Το εργοστάσιο μιας επιχείρησης έχει ετήσια παραγωγική ικανότητα 7000 μονάδων. Η συνήθης παραγωγική δραστηριότητα.
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Οι επιχειρηματίες αναγνωρίζουν τις ευκαιρίες…..
Πρόγραμμα Αγωγής Σταδιοδρομίας
ΚΟΣΤΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ.
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Η έννοια της επιχείρησης
Ασκήσεις στην οριακή κοστολόγηση
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Μεταβλητή – Άμεση - Οριακή κοστολόγηση
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΙΣΟΛΟΓΙΣΜΟΙ & ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ 13o Γυμνάσιο Πατρών Τάξη:Β2 Μάθημα: Τεχνολογία Καθηγήτρια: Αλπέτζου Κ. Μαθητής: Tηλέμαχος Βρεττάκος Σχολικό έτος:
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.3 Οικογενειακός προϋπολογισμός
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ

2 ● Αναπαριστά ένα πραγματικό κλάδο προϊόντων προσωπικής φροντίδας. ● Στην προσομοίωση συμμετέχουν 5 εταιρίες (4 άμεσοι ανταγωνιστές) ● Υπάρχουν 2 Αγορές : – A (τοπική ). – E (εξαγωγών ). ● Η επιχείρηση μπορεί να παράγει : – Solar Protector (S) - Αντηλιακό. – Hydrating Cream (H) – Ενυδατική Κρέμα Εισαγωγή στο ΣΕΝΑΡΙΟ του MMT31

3 ● Οι εταιρίες αρχίζουν όλες με τον ίδιο ισολογισμό και εταιρικό κεφάλαιο (53,9 εκατομμύρια Ευρώ). ● Ετοιμάζουν διαδοχικά Επιχειρηματικά Σχέδια (business plans) το καθένα από τα οποία έχει (εικονική) διάρκεια ένα χρόνο ● Θα λάβουν αποφάσεις στο marketing, την παραγωγή, το ανθρώπινο δυναμικό και τα χρηματοοικονομικά. ● Ο Στόχος : να πετύχουν καλύτερα εταιρικά αποτελέσματα από τον ανταγωνισμό. ● Όλη η απαραίτητη πληροφόρηση βρίσκεται : – Στο Σενάριο. – Στις οθόνες του Προσομοιωτή. – Στις έρευνες αγοράς που η εταιρία θα αγοράζει κάθε χρόνο Αφετηρία

4 ● 2 αγορές με διαφορετικό πληθυσμό, έκταση και εισόδημα – A: Μία χώρα της Ευρώπης (νόμισμα : €). – E: Μία πολιτεία των Η.Π.Α. (νόμισμα : $). ● Η κατά κεφαλή κατανάλωση Αντηλιακού αρχικά είναι : – 0,55 μονάδες προϊόντος στην αγορά A. – 1,17 μονάδες στην E. ● Και της Eνυδατικής Κρέμας : – 1,33 μονάδες στην A. – 2,50 μονάδες στην E. ● Τα προϊόντα είναι μακράς διαρκείας (δεν λήγουν). Αγορές & Προϊόντα

5 ● Στην αγορά Α υπάρχουν τρία κανάλια Λιανικής : – G: 360 Υπερμάρκετ μεγάλης επιφάνειας. – S: σούπερ-μάρκετ (self-service) – T: παραδοσιακά (μικρά) καταστήματα. ● Στην αγορά Ε υπάρχει μόνο ένα κανάλι Λιανικής, τα Υπερμάρκετ (EG) με ένα σύνολο 720 σημείων πώλησης. Κανάλια Διανομής

6 ● Κάθε αγορά έχει τους παρακάτω εμπορικούς τομείς: – A: 6. – E: 12. ● Η πώληση της εταιρίας προς την λιανική μπορεί να γίνει με τρεις τρόπους : – Αποκλειστική χρήση δικών της υπευθύνων τομέα & πωλητών – Αποκλειστική χρήση χονδρεμπόρων – (ανεξάρτητοι έμποροι που λαμβάνουν προμήθεια). – Χρήση πωλητών σε 1 έως 5 περιοχές και χονδρεμπόρων στις υπόλοιπες. Τρόπος πώλησης στην Λιανική

7 Δημογραφικά Στοιχεία Τα δημογραφικά χαρακτηριστικά είναι διαφορετικά στις Α και Ε Στον παρακάτω πίνακα προσδιορίζονται τα ποσοστά των καταναλωτών σε ηλικία και φύλο Ηλικίες Πληθυσμός ΑΠληθυσμός ΕΑγοραστές στην ΑΑγοραστές στην Ε ΑΝΔΡΕΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ

8 Έρευνα & Ανάπτυξη Στον κλάδο υλοποιούνται σημαντικές επενδύσεις στην Έρευνα και Ανάπτυξη. Κάθε εταιρία θα επενδύει ετησίως ένα ποσοστό 4,5% των εσόδων από τις πωλήσεις της σ’ αυτό το σκοπό.

9 Σε κάθε ετήσιο Επιχειρηματικό Σχέδιο θα λαμβάνονται αποφάσεις στις παρακάτω λειτουργικές περιοχές της εταιρίας: Περιοχές Αποφάσεων Παραγωγή Marketing Ανθρώπινο Δυναμικό Χρηματοοικονομικά

10 ● Σειρά (γκάμα) προϊόντων (Αντηλιακό / Ενυδατική κρέμα) ● Αριθμός πωλητών για κάθε αγορά (0 έως 6 στην Α, 0-12 στην Ε) ● Έρευνες Αγοράς (που αγοράζει για πληροφόρηση) ● Τιμές ανά κανάλι (σε €). Δεν επιτρέπεται το ‘dumping’* ● Περιθώριο κέρδους στον λιανέμπορο ανά κανάλι ● Προωθητικές ενέργειες ανά κανάλι : αριθμός, είδος και λεπτομέρεια ● Πρόγραμμα Διαφήμισης (καμπάνια) : ‘θέση’ (εικόνα) προϊόντος ● Πλάνο Μέσων : αγορά χρόνου / χώρου ανά μέσο ● Παρουσία στο σημείο πώλησης : ποσοστό (%) του χώρου του ραφιού ● Για να έχει παρουσία ένα προϊόν σε ένα κανάλι, θα πρέπει να συμπληρωθούν τα πεδία της τιμής, του περιθωρίου κέρδους και του χώρου ραφιού. ● *Dumping : η πώληση σε τιμή κάτω του κόστους παραγωγής του προϊόντός Περιοχές Αποφάσεων: Marketing

11 ● Η αρχική παραγωγική δυναμικότητα του εργοστασίου εξαρτάται από το παραγόμενο προϊόν (7,2 εκατομμύρια μονάδες του S ή 18 εκατομμύρια μονάδες του H). ● Για να πραγματοποιηθεί μια συνδυασμένη παραγωγή, θα πρέπει να θεωρηθεί ότι για κάθε 1 μονάδα του S μπορεί να παραχθούν 2,5 μονάδες του Η. ● Κάθε χρόνο, μπορούμε να επεκτείνουμε την παραγωγική δυνατότητα μία φορά. ● Το αρχικό κόστος παραγωγής είναι : - S: 2,062€- H: 0,97€. ● Κάθε χρόνο θα πρέπει να αποφασίζεται συνεπώς : – Εάν θα επεκταθεί η δυναμικότητα του εργοστασίου παραγωγής. – Ο αριθμός των μονάδων του S που θα παραχθούν – Ο αριθμός των μονάδων του Η – Το απόθεμα που δεν πουλήθηκε σε μια χρονιά (στοκ), μπορεί να πουληθεί την επόμενη. Περιοχές Αποφάσεων: Παραγωγή

12 ● Η εταιρία ξεκινά με ένα απόθεμα ταμειακών διαθεσίμων 24 εκατομμυρίων Ευρώ. ● Θα πρέπει να υπολογίσει τα απαραίτητα Λειτουργικά Ταμειακά Διαθέσιμα για να υλοποιήσει το σχέδιό της. ● Εάν το ποσό Ταμειακών Διαθεσίμων που της είναι απαραίτητο είναι μεγαλύτερο από το διαθέσιμο απόθεμά της, θα πρέπει να ζητήσει δάνειο (για να καλύψει τη διαφορά). ● Εάν είναι μικρότερο (περισσεύουν διαθέσιμα) θα μπορεί να πραγματοποιήσει χρηματοοικονομικές επενδύσεις. ● Στο τέλος κάθε έτους, η λειτουργία της εταιρίας θα παράγει ένα τελικό ταμειακό απόθεμα ρευστότητας. ● Οι οικονομικές συνθήκες θα αναφέρονται στο μενού πληροφοριών της οθόνης (interface) του προσομοιωτή. Περιοχές Αποφάσεων: Χρηματοοικονομικά

13 ● Εάν η εταιρία πουλά μέσω δικών της Υπευθύνων Τομέα, θα πρέπει να ορίσει με την σειρά της ένα αριθμό πωλητών που θα είναι υπεύθυνοι σε συγκεκριμένα κανάλια. ● Θα πρέπει να ληφθούν οι παρακάτω αποφάσεις : – Κανάλι AS : Αριθμός πωλητών – Κανάλι AΤ : Αριθμός πωλητών – Σταθερή αμοιβή των πωλητών – Μεταβλητή αμοιβή των πωλητών. ● Τα κανάλια AG και EG (υπερμάρκετ) καλύπτονται από τον υπεύθυνο τομέα και δεν χρειάζεται να καθορίσουμε τον μισθό του στις αποφάσεις. Περιοχές Αποφάσεων: Ανθρώπινο Δυναμικό