Υπηρεσίες Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τυφλούς και άτομα με περιορισμένη όραση: Η εμπειρία της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από το ευρωπαϊκό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Συνεργασίες σχολείων στην Ευρώπη
Υπηρεσίες της Βιβλιοθήκης Πανεπιστημίου Κύπρου για τυφλούς
9.7. Υπηρεσία Πολυμορφικής Ψηφιακής Βιβλιοθήκης με Προσβάσιμη Βιβλιογραφία για τους Φοιτητές με Αναπηρίες Πάντειο Πανεπιστήμιο Ειρήνη Δαφέρμου 20ο Πανελλήνιο.
Υποδομές Ανοικτής Πρόσβασης: Το μέλλον της επιστημονικής επικοινωνίας, ΕΚΤ, Αθήνα, Δεκεμβρίου 2008 Πρωτοβουλίες Ανοικτής Πρόσβασης στη Βιβλιοθήκη.
Προηγμένες Υπηρεσίες Τηλεματικής στην Εκπαιδευτική Διαδικασία του Πανεπιστημίου Πατρών Θάνος Στουραΐτης Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών Μέλος Επιστημονικής.
Ινστιτούτο Επεξεργασίας του Λόγου Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Βέλτιστες Πρακτικές στη Γλωσσική Τεχνολογία Εβδομάδα Επιστήμης & Τεχνολογίας.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Πληροφοριακές.
Πως κρίνετε συνολικά την εκπαιδευτική σας εμπειρία στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 1.Μη ικανοποιητική 2.μέτρια 3.ικανοποιητική 4.πολύ καλή 5.δεν έχω γνώμη.
Το έργο «Εθνικό Πληροφοριακό Σύστημα Έρευνας και Τεχνολογίας (ΕΠΣΕ+Τ) - Γ' ΦΑΣΗ "Αποθετήρια και Επιστημονικά Ηλεκτρονικά Περιοδικά Ανοικτής Πρόσβασης"»
Οφέλη και Προοπτικές Χρηματοδότησης μέσω Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Ροζάννα Σεμερτζιάν Υπεύθυνη Προγραμμάτων ΕΠΕΑΕΚ Γραφείο Στήριξης Ερευνητικών & Αναπτυξιακών.
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
ACCELERATE ένα δοκιμαστικό έργο Παρήγαγε μια σειρά από πιλοτικά προϊόντα, εργαλεία, μεθόδους τα οποία μπορούν να προσαρμοστούν εύκολα και να χρησιμοποιηθούν.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ ¨ΑΚΟΥΣΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΡΟΠΙΚΟΙ ΑΠΟΚΩΔΙΚΟΠΟΙΗΤΕΣ¨ Ευστάθιος Τριανταφύλλου Πρόεδρος Ινστιτούτου Κοινωνικής.
Έργο ΕΣΠΑ ΕΠ «Ψηφιακή Σύγκλιση»
ΨΗΦΙΑΚΟ ΧΑΣΜΑ Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΛΙΒΑΔΕΙΑ 7/12/2011 Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας Γραφείο Διασύνδεσης Τμήμα Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης.
Αξιολόγηση του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από την CRE Χρονικό πλαίσιο αξιολόγησης Αυτοαξιολόγηση: Αξιολόγηση από CRE: Δημοσίευση εκθέσεων:
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες 6ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ Σύρος.
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες στο ψηφιακό περιβάλλον. Από την θεωρία στην πράξη: Η περίπτωση της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Κύπρου Για την Βιβλιοθήκη του.
IST CULTIVATE-EU Τί είναι: Συνοδευτικό μέτρο του προγράμματος IST, υπαγόμενο στην Kεντρική Δράση ΙII, στον τομέα «Ψηφιακή Κληρονομιά και Πολιτιστικό.
Γυναίκες και επιστήμη: μια πρώτη διερεύνηση Dr Λάουρα Mαράτου-Αλιπράντη Κύρια Ερευνήτρια, Εθνικό Κέντρο Κοινωνικών Ερευνών, EΚΚΕ.
Εφαρμογές πληροφοριακών συστημάτων στα Ακαδημαϊκά Ιδρύματα Μυλωνάς Θεόφιλος Διευθύνων Σύμβουλος Διπλ. Ηλεκτρολόγος Μηχ/κος MSC MIS.
Πλατφόρμα ΤΣΙΜΠΑΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΕΞΗΝΤΑΡΙΔΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ’ Θέμα: Η Ψηφιακή Βιβλιοθήκη της Τζόρτζια (Digital.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
Πρόσβαση Τυφλών και Ατόμων με Μερική Όραση στις Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Αποστολοπούλου Γεωργία ΚΕΡΚΥΡΑ 2004.
Ισότιμη Πρόσβαση στην Πληροφορία και τη γνώση μέσω της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Άννα Φράγκου Ημερίδα με θέμα: ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ γεφυρώνουμε.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΤΕΙ ΛΑΡΙΣΑΣ Αντώνιος Καραγεώργος Τμήμα Δασοπονίας και ΔΦΠ
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες Θέμα εργασίας: Υπηρεσίες Ψηφιακών Βιβλιοθηκών προς τους χρήστες (Συγκριτική προσέγγιση) Ασκητή Βασιλική Αθήνα, 12/12/2005.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η Πύλη για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Αθήνα 21Μαρτίου 2005 Ημερίδα για τις Λαϊκές Βιβλιοθήκες Βιβλιοθήκες και Κοινωνία της Πληροφορίας Πλήθος πληροφοριών (επιλογή.
Ημερίδα Σταδιοδρομίας ΔΑΣΤΑ Παρουσίαση του Γραφείου Διασύνδεσης του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδας Ημερίδα Σταδιοδρομίας ΔΑΣΤΑ Παρουσίαση του Γραφείου Διασύνδεσης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΔΙΚΤΥΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Χ. Μπούρας Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μηχανικών Η/Υ και Πληροφορικής Πανεπιστήμιο Πατρών Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών.
TESTLAB TEsting Systems using Telematics for Library Access for Blind and visually handicapped readers Δοκιμές Συστημάτων με χρήση Τηλεματικής για την.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής 1 Υπηρεσίες Κέντρου Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΚΥΤΠ (1) Η.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ–ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας Διοίκηση &Οργάνωση Βιβλιοθηκών με.
ΤΜΗΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ ΓΙΑ ΤΥΦΛΟΥΣ Κωνσταντινά Χαλκιά ΚΕΡΚΥΡΑ 2006.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ – ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας «Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Η συνδυασμένη μορφή εκπαίδευσης (blended learning)
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΣΕ.
Αρχιμήδης Ι αλληλεπίδραση ανθρώπου-υπολογιστή - τεχνολογίες διαδικτύου Τεχνολογίες προσβασιμότητας για άτομα με ειδικές ανάγκες ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
TESTLAB Project TESTING SYSTEMS USING TELEMATICS FOR LIBRARY ACCESS FOR BLIND AND VISUALLY HANDICAPPED READERS ACCELERATE Project ACCESS TO LIBRARY SERVICES.
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας - Βιβλιοθηκονομίας Ομαδική Εργασία στο υποχρεωτικό μάθημα του ΣΤ΄ Εξαμήνου: «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ»
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ ΗΡΩ Α.Μ.: Β ΠΙΤΣΟΥΝΗ ΔΗΜΗΤΡΑ Α.Μ.: Β ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΚΑΣΣΑΝΔΡΑ Α.Μ.: Β
Ενίσχυση και εμπλουτισμός Βιβλιοθηκών Εκσυγχρονισμός του Συστήματος Βιβλιοθηκών Γ’ Κ.Π.Σ. Κωνσταντίνος Μανωλίκας.
Ιδρυματικό Αποθετήριο Τμήμα Εκδόσεων & Βιβλιοθήκης Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας 2015.
Βιβλιοθήκη & Κέντρο Πληροφόρησης του Πανεπιστημίου Κρήτης Ημέρες Γνωριμίας με το Πανεπιστήμιο Κρήτης Ηράκλειο, 3 Απριλίου 2014.
Powerpoint Templates Heal-Legal: Ανάπτυξη Υπηρεσιών Νομικής Συμβουλευτικής για Θέματα Πνευματικής Ιδιοκτησίας που αφορούν στα Ελληνικά Ακαδημαϊκά Ιδρύματα.
DSpace:ένα ψηφιακό αποθετήριο ανοικτής πρόσβασης Φοιτήτρια : Νικολέττα Μπίζου Μάθημα: Ηλεκτρονική δημοσίευση Διδάσκοντες: Σαράντος Καπιδάκης Μανώλης Γεργατσούλης.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Σύστημα Διαxείρισης Ποιότητας (ΣΔΠ) ΑΠΘ Αίθουσα Συγκλήτου 13 Ιουλίου 2012.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Κέντρο Υποστήριξης Τεχνολογιών Πληροφορικής ΑΠΘ Δικτυακή Πύλη Υπηρεσιών Ηλεκτρονικού Πανεπιστημίου Ηλεκτρονική Διεύθυνση Υποστήριξης.
Ψηφιακές Βιβλιοθήκες για τυφλούς και οπτικά ασθενείς Νάστος Γεώργιος(Β ) Μπαμίδης Μάριος(Β )
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
8 Σεπτεμβρίου 2003ΥΠΕΠΘ - Νέες τεχνολογίες στην Εκπαίδευση - Χρήστος Νικολάου 1 Το Έργο της Επιτροπής Στρατηγικής για την Πληροφορική στη Τριτοβάθμια Εκπαίδευση.
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Ψηφιακές Υπηρεσίες Βιβλιοθήκης ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Συμβάλλουμε στην υγεία του πολίτη
ACCELERATE Διάρκεια: 18 μήνες Προϋπολογισμός: Ευρώ
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Υπηρεσίες Ακαδημαϊκών Βιβλιοθηκών για τυφλούς και άτομα με περιορισμένη όραση: Η εμπειρία της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ACCELERATE

Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: ο ρόλος τους Καλύπτουν τις ανάγκες –του διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού –των φοιτητών χωρίς καμία διάκριση. Δίνουν πρόσβαση στην πληροφορία –σε έντυπη μορφή –σε ψηφιακή μορφή

Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: εκπληρώνουν πλήρως το ρόλο τους; Όχι, διότι υπάρχουν άνθρωποι που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο έντυπο και ψηφιακό υλικό λόγω τυφλότητας φυσικής αναπηρίας μαθησιακής δυσκολίας

Αγνοούν την ύπαρξη των εν δυνάμει χρηστών τους με προβλήματα όρασης Αγνοούν τις σύγχρονες υποστηρικτικές τεχνολογίες και τους τρόπους που παρέχεται πρόσβαση στις πληροφορίες με εναλλακτικές μορφές και μεθόδους Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες: γιατί δεν προσαρμόζουν τις υπηρεσίες τους;

Θεσσαλονίκη, 1998 στην περιφέρεια Θεσσαλονίκης υπήρχαν 1030 άτομα που είχαν πάνω από 95% ποσοστό αναπηρίας στην όραση Στο Πανεπιστήμιο Μακεδονίας ήταν εγγεγραμμένοι τέσσερις τυφλοί φοιτητές και φοιτήτριες

Θεσσαλονίκη, 1998 στην περιοχή της Θεσσαλονίκης οι υπηρε- σίες που προσφέρονταν στα άτομα με προ- βλήματα όρασης κρίνονταν απογοητευτικές υπήρχαν δυνατότητες σε μια βιβλιοθήκη με ικανοποιητική δικτυακή και υπολογιστική υποδομή να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες σε άτομα με προβλήματα όρασης

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα ACCELERATE Access to the Modern Library Services for the Blind and Partially Sighted People Πρόγραμμα: Leonardo da Vinci Ανάδοχος: Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Μακεδονίας Έναρξη:Φεβρουάριος 2000 Διάρκεια:18 μήνες

Εναλλακτικές μορφές έντυπου υλικού Έντυπο υλικό σε μορφή Braille ηχογραφημένο υλικό σε ταινίες και κασέτες (“ομιλούντα” βιβλία) έντυπο υλικό σε μεγαλογράμματη γραφή

Πρέπει οι Βιβλιοθήκες να μετατρέψουν το υλικό τους σε κάποια εναλλακτική μορφή; ΟΧΙ! Η σύγχρονη τεχνολογία των μικρουπολογιστών έχει ενσωματώσει όλες τις προγενέστερες υποστηρικτικές τεχνολογίες δίνοντας τη δυνατότητα πρόσληψης ενός γραπτού κειμένου με: την αφή μέσω της μετατροπής του σε γραφή Braille την ακοή μέσω της μετατροπής του ομιλία την όραση μέσω της μετατροπής του σε μεγαλογράμματη γραφή

Ο σταθμός εργασίας της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Ηλεκτρονικός υπολογιστής με σύνδεση στο Internet Λογισμικό ανάγνωσης οθόνης Μονάδα σύνθεσης ελληνικής φωνής Ανανεούμενη πινακίδα Braille

Ο σταθμός εργασίας της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Λογισμικό δραστικής μεγέθυνσης οθόνης Σαρωτής βιβλίων Λογισμικό οπτικής αναγνώρισης χαρακτή- ρων (OCR) Εκτυπωτής Braille με ηχομονωτικό περί- βλημα

Ο σταθμός διασφαλίζει από μόνος του την ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης; Γνωρίζουν οι εν δυνάμει χρήστες με προβλήματα όρασης την εγκατάσταση του σταθμού εργασίας; Γνωρίζει το προσωπικό της βιβλιοθήκης τον τρόπο με τον οποίο θα προσεγγίζει έναν τυφλό; Υπάρχει ειδική σήμανση που θα διευκολύνει ένα άτομο με προβλήματα όρασης να κατευθυνθεί στο σταθμό εργασίας;

ΟΧΙ! Απαιτείται ολοκληρωμένος στρατηγικός σχεδιασμός και ένα πολυεπίπεδο πακέτο συνοδευτικών μέτρων προσβασιμότητας Ο σταθμός διασφαλίζει από μόνος του την ισότιμη πρόσβαση στις υπηρεσίες της βιβλιοθήκης;

Σύσταση ομάδας εμπειρογνωμόνων Η ομάδα θα απαρτίζεται από: μέλη της Διοίκησης της Βιβλιοθήκης πληροφορικούς της Βιβλιοθήκης δυνητικούς χρήστες του σταθμού εργασίας εξωτερικούς συμβούλους μέλη της Διοίκησης του ακαδημαϊκού ιδρύματος

Ο ρόλος της ομάδας εμπειρογνωμόνων Έλεγχος υπάρχοντος εξοπλισμού Εντοπισμός προβλημάτων προσπελασιμότητας των κτιριακών εγκαταστάσεων συλλογή στοιχείων για προβλήματα προσβασιμότητας στις πηγές πληροφόρησης

Δημοσιοποίηση της πρόθεσης εγκατάστασης του σταθμού Εντοπισμός του προσωπικού της Βιβλιοθήκης που θα εμπλακεί και ανάθεση συγκεκριμένων καθηκόντων Ο ρόλος της ομάδας εμπειρογνωμόνων

Περίπτωση Πανεπιστημίου Μακεδονίας Στην ομάδα συμμετέχουν οι εταίροι του έργου ACCELERATE: Προσωπικό της Βιβλιοθήκης και της Διοίκησης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Βιβλιοθήκη Karl-Franzens του Πανεπιστημίου του Graz (Αυστρία) Το Τμήμα Πληροφορικής για τους τυφλούς του Πανεπιστημίου του Linz

Περίπτωση Πανεπιστημίου Μακεδονίας Στην ομάδα συμμετέχουν οι εταίροι του έργου ACCELERATE: δυνητικοί χρήστες από την κοινότητα τυφλών Βορείου Ελλάδας Polyplano Euroconsultants η Εθελοντική Ομάδα Θεσσαλονίκης η Ομοσπονδία Ολλανδικών Βιβλιοθηκών για Τυφλούς

Εμπόδια πρόσβασης Μονάδες εισόδου Η/Υ (πληκτρολόγιο, ποντίκι) Μονάδες εξόδου Η/Υ (οθόνη, απλή εκτύπωση) Περιβάλλον (φυσική προσπελασιμότητα) Τεκμηρίωση / Υποστήριξη / Εκπαίδευση (εξοπλισμός και εναλλακτικές μορφές τεκμηρίων)

ΙΣΟΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ σημαίνει και μια σειρά μέτρων και πρωτοβουλιών που πρέπει να ληφθούν σε ένα ευρύτερο πανεπιστημιακό επίπεδο

Υπηρεσία υποδοχής και υποστήριξης Υποστηρίζει την ένταξη στην εκπαιδευτική διαδικασία Αναλύει το διδακτικό υλικό και το μετατρέπει σε εναλλακτικές μορφές Συνεργάζεται με συγγραφείς και εκδότες Παρέχει υπηρεσίες ψυχολογικής υποστήριξης και κοινωνικής αλληλεγγύης Έχει την ευθύνη σε οργανωτικά και διοικητικά θέματα της υπηρεσίας

Συμπεράσματα Απαιτούνται συντονισμένες και διαρκείς ενέργειες και προσπάθειες πολλών φορέων και υπηρεσιών Οι Ακαδημαϊκές Βιβλιοθήκες οφείλουν τουλάχιστον να μελετήσουν το θέμα της άρσης των εμποδίων προσβασιμότητας από τα άτομα με ειδικές ανάγκες και να προχωρήσουν σε μια σταδιακή εφαρμογή τους (προσβάσιμες πηγές πληροφόρησης, προσβάσιμες ιστοσελίδες)

Ιστοσελίδα έργου ACCELERATE: Πλήρες κείμενο ανακοίνωσης: Ειδικές ανάγκες ή ειδικές δυνάμεις;