ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Δρ. Δήμητρα Καυκά Σχολική Σύμβουλος Δρ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Β΄ Δημοτικό Σχολείο Αγλαντζιάς
Πρακτική εργασία σε ομάδες Ενδεικτική επεξεργασία διδακτικού υλικού.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Δρ. Τζάμου Αικατερίνη Φιλόλογος Πειραματικού Λυκείου Βαρβακείου Σχολής
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Επιμόρφωση μάχιμων εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης – Φάση 1η
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
Το γλωσσικό μάθημα στο Δημοτικό Σχολείο Δ’ τάξη
Η διαφήμιση ως πεδίο αναγνωστικής και συγγραφικής πρακτικής
NEO ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Eργαστήριο.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Διαφοροποίηση στα δοκίμια αξιολόγησης Πρακτικές εφαρμογές Ευαγγελία Μοναστήρα Κυπριακή Εκπαιδευτική Αποστολή.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Προσέγγιση του πεζού κειμένου - Διδακτικές επιλογές Τα ίδια κείμενα, εξεταζόμενα σε σχέση με τις αξίες που παρουσιάζονται σ’ αυτά, κατατάσσονται σε κείμενα.
Στη διαφήμιση όλα είναι δυνατά! Κουκουρίκου Αρίστη Δασκάλα Βέροια, 2010.
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Κριτικός γραμματισμός ως πλαίσιο οργάνωσης μιας θεματικής ενότητας
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ KIDSPIRATION Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού.
Εισαγωγή στην Γλωσσολογία
Ανδρέας Ν. Ζεργιώτης Σχολικός Σύμβουλος 49ης Περιφέρειας Δ.Ε. Αττικής
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Δεκέμβριος 2014 Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη Αρσάκεια –Τοσίτσεια Δημοτικά Σχολεία της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας Γιώτα Γιαννοπούλου – Αθηνά Μακροπόδη.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 1ο Εισαγωγή στη Γλωσσική Τεχνολογία
6/12/2012 Παρουσίαση: Μιμηγιάννης Δημήτρης
Αποστόλης Καλέμας - Γιάννης Μόκιας Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
«ΗΓΕΤΕΣ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ»
Καλέμας Απόστολος Επιμόρφωση Β Επιπέδου ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ (BLOG) Blog = Web + Log =δικτυακή καταχώρηση.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
Σειρά «Μαργαρίτα» Το αλφαβητάρι.
Δημήτρης Λάππας 4 ο Λύκειο Αλίμου, Σάββατο 8 Νοεμβρίου 2014.
1 Διδασκαλία του γραμματισμού
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Κωφούς και Βαρήκοους Μαθητές»
Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας στο Γλωσσικό Μάθημα (Ελληνικά): Εισηγήσεις για Χρήση και Αξιοποίηση Σταυρούλα Κοντοβούρκη Λέκτορας, Διδακτική Γλωσσικού.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
1 ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΛΟΓΟΥ (Critical Discourse Analysis) ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ.
Κειμενογλωσσολογία 12ο μάθημα
Διδακτική αρχαίων ελληνικών Α΄ λυκείου από πρωτότυπο κείμενο
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
ΤΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ (ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ)
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Πλαίσιο για την ανάλυση των γραπτών πηγών
Το κείμενο Ορισμός Το κείμενο αποτελεί μια γλωσσική ενότητα που έχει καθορισμένα όρια, εσωτερική συνοχή και φέρνει τόσο στοιχεία από τις προθέσεις του/της.
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδασκαλία και Μάθηση των Μαθηματικών με διαδικασίες επίλυσης προβλημάτων Επιλογή μια από τις προτεινόμενες δραστηριότητες στο ΑΠΣ Α’ Λυκείου και επεξεργασία.
Ψηφιακοί, γλωσσικοί περίπατοι στην πόλη μου
Λογισμικό Δημιουργικής Γραφής Kar2ouche Creative Writing
Σημειολογία και σχεδιασμός
ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΣΥΝΟΜΙΛΙΑ
ΣΥΓΚΡΙΣΗ ΙΣΧΥΟΝΤΩΝ Α.Π. ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΕ ΤΟ ΝΕΟ Α.Π.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΗ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΙΜΕΝΙΚΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ 22/12/10 και 7/01/11

Σημεία-κλειδιά επεξεργασίας κειμενικού είδους (Ι) Σημεία-κλειδιά επεξεργασίας κειμενικού είδους (Ι) α) Οι βασικές δεξιότητες: Κατανόηση προφορικών κειμένων Παραγωγή προφορικών κειμένων Κατανόηση γραπτών κειμένων Παραγωγή γραπτών κειμένων

Σημεία-κλειδιά επεξεργασίας κειμενικού είδους (ΙΙ) β) Τα επίπεδα προσέγγισης κειμένου 1. ΚΕΙΜΕΝΟ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (εντοπισμός συγκειμένου, πεδίου, τόνου, τρόπου, αποδέκτη, σκοπού) 2. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΚΑΙ ΝΟΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ (λεξιλογικές και γραμματικές επιλογές, μηχανισμοί συνοχής και συνεκτικότητας, τρόποι οργάνωσης πληροφοριών, τρόποι οργάνωσης γλωσσικών και οπτικών τρόπων για την αναπαράσταση του νοήματος κτλ) 3. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΠΡΑΞΗ (οι λεξιλογικές επιλογές, οι γραμματικές και κειμενικές επιλογές ως μηχανισμοί δόμησης κοινωνικοπολιτισμικών ταυτοτήτων, στάσεων, απόψεων, στερεοτύπων, τρόπων θέασης του κόσμου και σχέσεων εξουσίας) 4. ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΩΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (αποτίμηση της αποτελεσματικότητας του κειμένου, αλλά και των κειμενικών πρακτικών των παιδιών)

Σημεία-κλειδιά επεξεργασίας κειμενικού είδους (ΙΙ)

Ενδεικτική επεξεργασία κειμενικού είδους Ενδεικτική επεξεργασία κειμενικού είδους Πώς μπορεί να αξιοποιηθεί η παρακάτω διαφήμιση στο πλαίσιο της υποενότητας: «Στη διαφήμιση... όλα είναι δυνατά!», της ενότητας «Διατροφή» της Στ΄ τάξης;

Α. Αναγνώριση του κειμενικού είδους, του πομπού, των πιθανών αποδεκτών, του ΠΕΔΙΟΥ / του ΤΟΝΟΥ (επίπεδο 1) Αναγνώριση του κειμενικού είδους της διαφήμισης Αναγνώριση του ρόλου και του σκοπού της διαφήμισης Εντοπισμός του ρόλου της εικόνας στην κατασκευή του νοήματος (ΑΛΛΟΥ ένα προϊόν Giannis Kostis - ASPRO, στο ELOMAS 7up) Προκαταρκτική σημειολογική ανάλυση χρωμάτων κτλ (έντονα γνωστά σχήματα, πρόκειται για δημοφιλές καταναλωτικό προϊόν)

Β. Γλωσσική και νοηματική επεξεργασία / ΤΡΟΠΟΣ (επίπεδο 2) Συζήτηση γύρω από την κυριαρχία της εικόνας Επισήμανση της χρήσης της αγγλικής, που είναι αμφίσημη [από τη μία περιπαικτική (Giannis, Kostis, Aspro)] και από την άλλη ένδειξη κύρους (ELOMAS, 7up). Εντοπισμός της χρήσης κυπριακού λεξιλογίου (ASPRO) και μορφολογίας (υποκοριστικών: Giannis, Kostis). Σχολιασμός της χρήσης της λέξης ΑΛΛΟΥ. Αναγνώριση της προθετικότητας του διαφημιστή [ο οποίος προτίθεται να δείξει πως το προϊόν του έχει χαμηλή τιμή και άριστη ποιότητα]

Γ. Το κείμενο ως κοινωνική πράξη (επίπεδο 3) Εντοπισμός πληροφοριών που υπονοούνται και σχολιασμός του γιατί υπονοούνται. (Αν στη θέση του ονόματος Giannis – Kostis ήταν ένα άλλο όνομα, π.χ. Ανδρέας, τότε δε θα υπήρχε το ίδιο υπονοούμενο. Το Giannis – Kostis είναι δύο ονόματα που παραπέμπουν σε προϊόντα δεύτερης ποιότητας. Ομοίως και η λέξη ASPRO.) Επισήμανση υπόρρητων νοημάτων/μηνυμάτων. Η συγκεκριμένη διαφήμιση είναι μία απάντηση στη διαφήμιση της εταιρείας LIDL, η οποία διαφημίζει προϊόντα μίας κάποιας ποιότητας σε χαμηλή τιμή.

Δ. Αξιολόγηση (επίπεδο 4) Σχολιασμός και κριτική τοποθέτηση για τον τρόπο παρουσίασης των μηνυμάτων Εκτεταμένη συζήτηση για το ρόλο της διαλέκτου και τους συνειρμούς χιούμορ-κατωτερότητας που δημιουργεί στη συγκεκριμένη διαφήμιση. Σύνδεση με το ρόλο της διαλέκτου σε άλλα κειμενικά είδη των ΜΜΕ (π.χ. σε κυπριακές κωμικές σειρές). Υποθέσεις για πιθανές κοινότητες αναγνωστών/αναγνωστριών, στις οποίες η διαφήμιση αυτή θα ήταν ελκυστική / ενδιαφέρουσα (γενικότερα «θα είχε νόημα») ή όχι και γιατί.